Iemand ervaring met de Lief! Cato Autostoel van 9 t/m 36 kg ?
Wij zijn druk aan het orienteren voor Lynn, en vonden de Lief! Autostoel van 9 t/m 36 kg helemaal geweldig qua kleur/motiefje. Maar ik wil wel een stoel die erg goed uit de testen komt (en d.m.v. gordels vastgezet kan worden), veiligheid voor alles. Ik weet bijv. dat Romer King goed is, maar vind veel van die stoelen erg donker, saai, jongensachtig en baby-onvriendelijk ogen. En een enkele effen hoes is ook niet alles.
Wie heeft er dus ervaring met de Lief! Autostoel 9-36 kg ?
Ik heb hem niet maar omdat je zegt dat je die andere saai vindt.
Je zou er een fleurige hoes erbij kunnen kopen (bij de Kruidvat soms in de aanbieding). En je houd de stoel lekker schoon.
Je kunt even googlen op Kids River. Dat is de Lief! stoel. Het is dus eigenlijk een goedkopere autostoel met een dure hoes…
Kwakje, qua hoes gaat dat ook niet altijd op wij hebben dew Tobi en de riempjes kun je niet loshalen (uit veiligheid) dus daar kun je die hoes van de kruitvat niet van gebruiken, wel een hoes van MC Tobi zelf.
Goed dat je dat zegt, wij hebben ook de Tobi. Weet jij toevallig waar ze goedkoop te krijgen zijn?
Hier ook een tobi, dus geen ervaring met Lief. Bij de tobi hadden we al heel snel een zweetplek in het hoofdsteuntje, dus misschien ondertussen toch maar eens een hoes gaan overwegen :think:
@Flier wrote:
Je kunt even googlen op Kids River. Dat is de Lief! stoel. Het is dus eigenlijk een goedkopere autostoel met een dure hoes…
Kijk, dat wist ik dus niet.
Hoe weet je precies dat hij van Kids River is ?
Van Kids River kom ik trouwens weinig/geen testresultaten tegen. Niet bij ANWB, niet bij consumentenbond. :think:
@Mouse! wrote:
Hier ook een tobi, dus geen ervaring met Lief. Bij de tobi hadden we al heel snel een zweetplek in het hoofdsteuntje, dus misschien ondertussen toch maar eens een hoes gaan overwegen :think:
Bij de Wehkamp zijn ze af geprijsd zag ik net.
Wij hebben de Cato nu een week, bevalt erg goed!
Ze zit er heerlijk in.
We hebben m besteld bij Bol, volgende dag al in huis. 149 euro.
Geen ervaring met die stoel, maar als je een stoel in leuke kleurtjes wilt (en tijd over om te naaien, ), zou je de standaardhoes eraf kunnen halen, en na kunnen maken van een leuk stofje.
alsof je tijd over hebt (ik zou er geen tijd voor hebben).
Kids river is bij mijn weten niet zo’n goed merk, dus zou er niet voor kiezen, veiligheid gaat voor mij voor uiterlijk.
Dat kun je zien, Google maar op afbeeldingen op Kids diverse en dan vergelijken met de Lief! Je kunt het zelf zien, maar als je op internet zoekt vindt je dat ook.
Ik den kdat de kids River, en dus de Lief! echt wel goed zijn hoor, alleen gewooon b-merk. Slechte of onveilige stoeltjes mogen niet verkocht worden in nl, die voldoen echt wel aan strenge eisen! Ik denk dat je naar gebruiksgemak moet kijken en handigheid, zijn de gordels makkelijk te gebruiken, etc!
Zelf zou ik me niet laten verleiden tot leuke kleurtjes etc, kind kijkt alleen maar naar buiten als ie in de stoel zit! :mrgreen: Maxi cosi staat toch wel bekend om zijn degelijkheid, en is het meest verkocht, dus vandaar dat wij daar voor kozen.
Succes hoor!
Dat slechte autozitjes niet verkocht worden ben ik het niet mee eens.
Kijk maar eens op o.a. de autozitjestest van ANWB
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/kinderzitjestest/kinderzitjestest-2012/anwb-kz12-2011-i-ii_2012-i.pdf
Daar staat zitjes bij die wel degelijk met een ‘slecht/onveilig’ beoordeeld worden, en nu toch nog te verkrijgen zijn in o.a. babypark.
Vandaar dat ik er een zoek die echt goed uit de test komt.
Zelf een hoes naaien gaat me niet lukken denk ik, en is veel werk :mrgreen: :mrgreen:
Il denk dat je bij de Lief! stoel voornamelijk voor het merk betaald en minder voor de kwaliteit van stoel… Maar ik ken de river stoel verder niet, zou je ff bij de anwb moeten nalezen.
Hier niet de cato maar de suzette.
Het is inderdaad een kids river stoel met lief! Bekleding, Tsja daar betaal je voor want geloof dat een gewone kids river 90 euro kost.
Wj hebben ook gekeken voor de tobi en die kleuren spraken ons niet aan. Ook vind ik de slaapstand van deze stoel beter hij kan schuiner, maar dat is maar net wat je zelf prettiger vind. Deze heeft bijvoorbeeld niet de bandjes die open blijven staan, je moet ff grabbelen om m dicht te doen maar dat went snel genoeg!
Vooralsnog zijn we tevreden met deze stoel.
Voor onze oudste hebben we een stoel van Kids River van 9 tot 36 kilo, geen idee welk soort, maar die gebruiken we alleen met de gewone gordel. Voor de stoel ervoor, waar de jongste nu in zit, vond ik het toch wel erg fijn dat ie in slaapstand kon.
Ik zou zelf niet zo snel voor een Lief! bekleding gaan. Wij hebben nu een jongen én een meisje, en zijn erg blij met de grijze en zwarte bekleding. Daar kunnen ze beiden prima in, terwijl ik voor een knul dat roze lief! spul toch echt niet mooi zou vinden. En sowieso zie je op dat grijs en zwarte niet zoveel vlekken.
Tja, over dat printje zitten wij niet zo in. De stoel gaat toch jaren mee. Mochten we nog een 2e kindje krijgen, krijgt die gewoon een nieuwe stoel. Lynn zal er de komende jaren dan toch nog in blijven zitten.
Maxi cosi Tobi hoor ik inderdaad veel, maar heel internet regent het vol met klachten over de gordels bij de Tobi. Alleen hier al http://www.kieskeurig.nl/autostoeltje/maxi-cosi/tobi/reviews/891114/ en dat is nog maar 1 site. :eh:
Van iemand anders hoor ik zojuist weer dat een Lief! stoel (heeft zij ook) absoluut geen Kids river onderframe heeft. :eh:
lily pink is toch een best girly girly Tobi toch?
Zou er hier in het jongens huishouden niet in komen in elk geval :lol: (en wij hebben juist expres neutrale kleuren gekocht, ik hou niet zo van van kermis op mijn achterbank ).
En die is er ook van andere modellen van mc te krijgen (priori bijv).
Volgens mij komen de meeste doorlopende stoelen (dus vanaf maxi cosi tot uit de stoel) er stukken minder goed vanaf in de testen als stoelen van 9-18 en dan van 15 tot 35 kilo ofzo.
Daar doe je dan wel langer mee… maar als je dus wel voor een stoel tot 18 kilo gaat zit je wel met een eventueel toekomst broertje… want dan is de kans groot dat Lynn al wel uit deze stoel is tegen de tijd dat hij er in kan (al zou je dan alsnog een hoes voor er over kunnen kopen natuurlijk).
Persoonlijk hebben wij bij autostoelen eerst voor veilig gekeken… dus maxi cosi of romer (al zijn er tegenwoordig nog veel meer merken die er ook goed afkomen… maar iets waar weinig tot niks over terug te vinden is zou er hier niet in komen :shifty: ).
Pff ja lastig hoor :mrgreen:
Lily pink zag ik net ook ja, die vinden we ook erg leuk.
Maar goed, er zit weer zoveel verschil tussen de Tobi’s schijnt.
Sowieso heeft 90 % zo’n beetje problemen met de gordels. En als het heel internet regent van de klachten over de gordels (een vriendin van me zegt net ook het stoeltje te hebben voor haar 1,5 jaar oude dochter, die er dus gewoon uit kan klimmen door de bekende gordelproblemen :shock: )… dan vraag ik me af of we er wel aan moeten beginnen. :shifty:
En dan heb je nog tobi’s van verschillende jaren. Van vóór 2011, 2011 zelf, en 2012 nu. Schijnen allemaal met een ander test resultaat tevoorschijn te komen,met hun eigen problemen. En de kleurtjes inderdaad… Lily pink is een oud model blijkt, als je nu op de maxi-cosi site kijkt zie je maar een paar kleuren (verschilt echt per jaar). Alle girly printjes zijn oude modellen. De paarse van nu vinden we dan wel leuk, maar je blijft de gordelproblemen houden, schijnt Tobi-eigen te zijn. Als het zo onzeker is met een Tobi, tja…
Van Romer heb je King, die schijnt overal goed uit de testen te komen, maar nergens meer leverbaar want oud model. Je heb nu King Plus, maar die komt ook niet meer uitmuntend uit de testen. Het enige model wat we daar wel redelijk vinden qua print is het koeienstofje.
Lief! vinden we gewoon geweldig :mrgreen: maar als je er nergens een test resultaat van terug kan vinden ? :think: En de een zegt wel-kids river onderstel, de ander zegt van niet. Tja…
maar gewoon de rodi of wat is het?
Tobi is niet het enige model van MC natuurlijk.
En persoonlijk heb ik het nut van die openstaande gordels toch nooit helemaal begrepen want hoeveel moeite is het om die even opzij te houden en de armen van je kindje erin te stoppen?
Of laat ik het anders zeggen… ik heb er geen rsi van gekregen en doe het toch al 3 kinderen op die manier :mrgreen: .
wij hebben ook een tobi, ook een saaie zwarte, maar met een witte badstofhoef die we bij onze dochter roze hebben gemaakt ind e wasmachine met ene kleurwas, gepimpt met wat leuke aplicaties, hebben we er weer afgehaald en zwart geverfd voor onze zoon. De stoel blijft zo mooi schoon, en als we geen ongeval krijgen kan hij evt ook nog voor een klein bedrag doorgegeven worden aan iemand met een krappe beurs. Dus… twee vliegen in 1 klap!