Liedjes die wat met je doen

@Yvette wrote:

Ehm… :think:



Jeetje… Ik ken ZOVEEL nummers… Maar, als ik denk aan jeugdsentiment of wat dan ook:


  • La Solitudiné van Laura Pausini (in de tijd dat m’n oom overleed HEEL VEEL gedraaid… dus janken…)
  • Music Was My First Love van John Miles (draaiden m’n vriendin en ik altijd voor het stappen…)
  • You’ll Be In My Heart van Phil Collins (tekst… dus janken…)
  • Glory Box van Portishead (eerste zoen met m’n vriend)
  • Everybody Hurts van R.E.M. (was net bevallen van Quentin toen Live Aid 2005 was, en zij deden dat nummer… zat in een volle kamer en gooide het op kraamtranen… heb hier ook herinneringen aan naar m’n ex-vriendin toe…)
  • Close Your Eyes van Racoon (tekst… dus janken…)
  • Love Somebody van Robbie Williams (tekst… dus janken…)
  • Zzyzx Rd. van Stone Sour (tekst… dus janken…)
  • Everything Changes van Take That (jeugdsentiment…)
  • Winter van Tori Amos (m’n ex-vriendin had dit aan mij opgedragen, zat toen niet lekker in m’n vel… dus janken…)
  • Our Farewell van Within Temptation (tekst… dus janken…)



    Pffffffffffff… En nog veel meer… Ik zal m’n iTunes even doorzoeken… :mrgreen:



    Ik heb eigenlijk de -soms zéér vervelende- eigenschap om muziek aan herinneringen te koppelen… Dus bij bijna alle nummers die ik ooit gehoord heb, moet ik denken aan waar ik was of in welke situatie ik zat op dat moment…




wat jank jij veel :wink:

ik heb dat dus ook dat ik die herinneringen koppel… dus idd bij heel veel liedjes ben je meteen terug bij dat gevoel… daarom vind ik ook heel veel soorten muziek mooi denk ik…omdat het maar net is wat er speelt als ik wat meemaak…



james blunt goodbye my lover houdt ik het ook niet goed droog bij… en guus met geef mij je angst vind ik ook prachtig maar om andere redenen dan wat eerder werd geschreven

@Judith1 wrote:

wat jank jij veel :wink:




Nou jaaaaaaaaa, zeg… :shifty: Ik ben gewoon een emo-trut… :lol: :mrgreen:



@Judith1 wrote:
james blunt goodbye my lover houdt ik het ook niet goed droog bij…




Die was ik dus ook vergeten… Die heb ik mijn ex met Kerst 2005 cadeau gedaan (én mezelf) omdat vooral dat nummer heel erg op ons sloeg… Daar heb ik ook wat bij afgejankt… Ja, Judith… Wéér gejankt… :mrgreen:

Dat heb ik dan weer niet, dat ik er bij jank. Ik luister ernaar en vind het prachtig of ik vind het niks.

@Marionmulder wrote:

@karin wrote:
@Marionmulder wrote:




Trijntje Oosterhuis bezorgd mij ook Kippevel, maar dan van irritatie, normaal gesproken. Vind dat zo’n afschuwelijk stemgeluid. Maar bij “nu dat jij er bent” houd ik het toch moeilijk droog.




Meen je dat. Ik vind haar de beste nederlandse zangeres.


Heb je d'r wel es live gehoord??? ril ril ril.. Zet haar dan eens naast; lse Delange, Ruth Jacott en zelfs Simone Kleinsma, dan weet ik wel wie ik kies!! Maar goed, smaken verschillen natuurlijk!!!


Nou heb haar wel live gezien. En ik vind haar beter zingen als Ilse. Stukken beter.maar idd smaken verschillen. :wink:

Maar ik vind die andere wat je opnoemd ook goed hoor.

@Moon84 wrote:

@karin wrote:


Ooh ja ik weet niet de zanger maar de titel is.: Music was my first love.




John Miles - Music :smiley:




Jaaaaaaaaaaaa dat is em :wink:

Ik geloof in jou en mij van Boudewijn de Groot, ook prachtig… bijna tranen (niet helemaal… :wink: )

ooh dena dat is ook een prachtig nummer

Mooie nummers komen er voorbij zeg!!

Hier dan de mijne :wink:



More than words - Extreme: omdat dit het nummer is waarop Marcel mij ten huwelijk vroeg.

Favourite Adventure - K’s Choice: omdat we op dit nummer zijn getrouwd :smiley:

Oh en dit is erg, ik kom niet op de titel!!! Dat nummer van Melissa Etheridge, met die gitaar 8) , nou ja zeg… je hoort hem wel vaker… Kan iemand mij helpen? :lol: Nou ja, gewoon een steengoed nummer!



Streets of Philidelphia - Bruce Springsteen: doet mij ook aan de film denken en daardoor aan mijn neef die ook aan aids is overleden, waar ik bijzat.



Veel nummers van Queen: omdat ze zo aan mijn neef doen denken



Jesus to a Child - George Michael: wederom door mijn neef (ppfff heeft wel een mega-indruk gemaakt hé)



Drie biggetjes - K3 :lol: Omdat Zoë dat zo heerlijk kan meezingen en Julia dan zo heerlijk meedanst :mrgreen:



Dat nummer over minstrelen en ridders van Guus Meeuwis, ik kan wéér niet op de titel komen :wall: Wacht even, was het heimwee naar een tijd die ik niet ken? Nou ja, degene met de cd weten het denk ik wel :lol:

ja idd Bruce springsteen. streets of Phillidelphia. Die is ook heel goed.

manie Dit is hem. :Melissa Etheridge : Like the way i do.



Ook een super nummer.

En ik vind het nummer van Dido ook goed, . White flag.

Bij mij biggelen de tranen over m’n wangen als ik Frans Bauer hoor. Vooral " als sterren aan de hemel staan" Dit werd gedraait op de crematie van onze beste vriend.



Ook heel veel liedjes van Rob de Nijs raken me. Ook omdat hij heel vaak over zijn kinderen zingt. Of over kinderen in het algemeen.



Helemaal blij wordt ik van de meeste 70 80 90 muziek. Lekker disco :mrgreen: Wil altijd dansen dan. (beetje lastig in de auto)



Op dit moment heb ik een cd van de light house family. Spontaan komen dan ook tranen. Dit draaiden we veel( lees paar keer per week :oops: ) tijdens de etentjes in ons vaste restaurant. Samen met die vriend die inmiddels is overleden. Damn wat missen we hem!



Er is ook muziek waar ik echt misselijk van wordt. ( snap ook niet hoe het kan maar sinds mijn eerste zwangerschap heb ik dat) Een daarvan is Katie melua ofzo… En Ilse de lange. Volgens mij heeft het te maken met de hoge en lage tonen in een woord ofzo :think:



Zo zijn er nog veel meer liedjes die me raken. Ofwel ik wordt er blij van ofwel ik wordt emotioneel. In beide gevallen is het me erg dierbaar.



Oja nog een vreemde eend in de bijt voor mij… Een nummer van Raits against the machine (?) Gaat iets als Fuck you i wont’t do what you tell me… Vooal in een periode dat ik meer bezig ben met wat een ander van me vindt kan ik erg sterk aan dat nummer denken. Ooit wil ik het nog op een cd. Het maakt me sterker hahaha

-Relight my fire

-music was my first love(wil ik als laatste voor mijn eigen funeral)

-Paradise by the dashboard light

-Angel van Robbie(van Henri favo, uiteraard ook gespeeld op onze bruiloft))

-Angel van Lionel Richie

-dat liedje van Marco met die clip met dat meisje op de schommel… ben de naam kwijt… :wall:

-Zij van Marco, heeft de zangeres vervangen door het woord JIJ op onze bruiloft… :inlove:



En uiteraard; Fly van Celine Dion(voor mijn moeder en mijn eigen funeral) Dikke tranen trekker…



Verder vind ik de 80/90’s wel goed… En zo zijn er wel meer die ik ken en wel goed vind.

het was als de eerste keer



heet het liedje wat ik bedoel met die knappe lange kerel en dat kleine vrouwtje superleuk liedje



op dat liedje hebben mijn vriend en ik verkering gekregen en is een beetje ions liedje gebleven nou ja mijn liedje hij is niet zo emo als mij hihih



en some where over the rainbow dat zong ik in de zwangerschap voor mijn dochter en dat zing ik sinds ze geborenis elke avond als ze naar bed gaat :inlove: :inlove: :inlove:

Ik houd het nooit droog bij de Dire Straits met Brothers in Arms.

Mijn vader was gek van dit nummer, dus vandaar.

Maar ook meneer Alzheimer van Youp van 't Hek. Zo triest!



Een klein stukje tekst van dit liedje:



Er is meer dan genoeg om mee te nemen. Pak mijn angsten, mijn wanhoop en verdriet.

Pak ze, ik zal ze echt nooit claimen.

Maar al dat mooie, neem dat niet.

Pak mijn geld, mijn leugens en mijn ruzies.

En mijn iets te vaak verongelijkte toon.

Maar laat aan mij een paar illusies.

En de liefde voor mijn dochters en mijn zoon.

Hoi



ben nog 1 nummer vergeten



van paul de leeuw - de steen.



Een tijdje geleden kregen we te horen dat me schoonnoeder kanker heeft en dat het niet meer te genezen was.

Laaat in de avond zat ik in bed tv te kijken en me vriend sliep al toen ik paul de leeuw dit liedje hoorde zingen.



Heb me ogen eruit gejankt alle emotie kwam er gewoon uit bij dit nummer.

Wat erg zeg zit weer te janken ben zo emotie tut af en toe :oops:



Hier een stukje text :





Ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde, het water gaat er anders dan voorheen.

De stroom van een rivier, houdt je niet tegen, het water vindt er altijd een weg omheen.



Misschien eens gevuld, door sneeuw en regen, neemt de rivier mijn kiezel met zich mee;

Om hem dan glad, en rond gesleten, te laten rusten in de luwte van de zee.



Ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde, nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten.

Ik leverde bewijs van mijn bestaan, omdat door het verleggen van die ene steen,

de stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan.

Dit vind ik nou een mooi liedje. Vooral de tekst. :inlove:



Niemand van Re-play.



Soms heb ik van die momenten

dat het even niet meer gaat

zelfs de zon die stopt met schijnen

alsof geluk men hart verlaat

maar telkens voor het echt te laat is

en het drijfsel me omsluit

dan pak je mij hand

en je maak me vrij

en laat jij me zien wat geluk moet zijn



refrein



weet je wel dat niemand mijn leven zo zinvol maakt

niemand me tot in m’n diepste raakt

niemand me geeft waar mijn hart om vraagt

je geeft mij jezelf, je ziel, je hart je bent de enige



Oh het was wel even wennen

zo van de diepte naar de top umm

je laat m’n hartslag rennen

je draait m’n wereld op z’n kop

het leven was grauw maar een blik van jou umm

kleurt het hemelsblauw

oh er is geen antwoord dat dit verklaart

en er is geen mens die dit evenaart



refrein



weet je wel dat niemand mijn leven zo zinvol maakt

niemand me tot in me diepste raakt

niemand me geeft waar mijn hart om vraagt

je geef me jezelf, je ziel je hart je bent de enige



Als je in m’n ogen kijkt weet ik dat jij de liefde in mij ziet

als je hand de mijne raakt bestaat er geen verdriet

het idee dat je van me houdt is meer waard dan bergen goud



refrein



weet je wel dat niemand mijn leven zo zinvol maakt

niemand me tot in m’n diepste raakt

niemand me geeft waar mijn hart om vraagt

je geef me jezelf, je ziel, je hart je bent de enige





Alleen al bij het lezen van de songtekst schiet mijn broek weer vol.

@Sabje wrote:

Ik houd het nooit droog bij de Dire Straits met Brothers in Arms.




Ja inderdaad…prachtig nummer…



En verder heb ik leuke herinneringen aan Crazy van Aerosmith (heeft meerdere :thumbup: nummers).

@ilsederooy wrote:

Hoi



ben nog 1 nummer vergeten



van paul de leeuw - de steen.



Een tijdje geleden kregen we te horen dat me schoonnoeder kanker heeft en dat het niet meer te genezen was.

Laaat in de avond zat ik in bed tv te kijken en me vriend sliep al toen ik paul de leeuw dit liedje hoorde zingen.



Heb me ogen eruit gejankt alle emotie kwam er gewoon uit bij dit nummer.

Wat erg zeg zit weer te janken ben zo emotie tut af en toe :oops:



Hier een stukje text :





Ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde, het water gaat er anders dan voorheen.

De stroom van een rivier, houdt je niet tegen, het water vindt er altijd een weg omheen.



Misschien eens gevuld, door sneeuw en regen, neemt de rivier mijn kiezel met zich mee;

Om hem dan glad, en rond gesleten, te laten rusten in de luwte van de zee.



Ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde, nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten.

Ik leverde bewijs van mijn bestaan, omdat door het verleggen van die ene steen,

de stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan.




nu biggelen bij mij de tranen over mijn wangen, dit nummer werd gedraaid op de begravenis van mijn nichtje :cry:

zij mocht slechts 10 maanden worden :cry:

@joseetje wrote:

@ilsederooy wrote:
Hoi



ben nog 1 nummer vergeten



van paul de leeuw - de steen.



Een tijdje geleden kregen we te horen dat me schoonnoeder kanker heeft en dat het niet meer te genezen was.

Laaat in de avond zat ik in bed tv te kijken en me vriend sliep al toen ik paul de leeuw dit liedje hoorde zingen.



Heb me ogen eruit gejankt alle emotie kwam er gewoon uit bij dit nummer.

Wat erg zeg zit weer te janken ben zo emotie tut af en toe :oops:



Hier een stukje text :





Ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde, het water gaat er anders dan voorheen.

De stroom van een rivier, houdt je niet tegen, het water vindt er altijd een weg omheen.



Misschien eens gevuld, door sneeuw en regen, neemt de rivier mijn kiezel met zich mee;

Om hem dan glad, en rond gesleten, te laten rusten in de luwte van de zee.



Ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde, nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten.

Ik leverde bewijs van mijn bestaan, omdat door het verleggen van die ene steen,

de stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan.




nu biggelen bij mij de tranen over mijn wangen, dit nummer werd gedraaid op de begravenis van mijn nichtje :cry:

zij mocht slechts 10 maanden worden :cry:




sorry joseetje :oops: