Liedjes die wat met je doen

Hoi hoi



Vanmorgen hoorde ik het liedje van K3 ‘je hebt een vriend’. Elke keer wanneer ik dat liedje hoor, lopen de tranen over m’n wangen omdat dat liedje gedraaid is op een crematie van een meisje van iets ouder dan 1 jaar. Ik heb daar dus iets mee en het roept heftige gevoelens bij me op.



Daarom ben ik nieuwsgierig. Welk liedje heeft voor jullie een diepere betekenis dan alleen maar een liedje. Waar wordt je nou vrolijk, verdrietig of gewoon stil van?



Ik ben benieuwd…

bij mij lopen er bij dat liedje ook tranen over me wangen

nou claud, je hebt een vriend das idd een heel mooi nummer



maar ik heb niet zo heel veel met nummers,

maar waar me de tranen van over de wangen kunnen biggelen is het nummer van celene dion, met my heart will go on

en die piano muziek wat telkens door de gouden kooi komt oooohhhh vind dat zooooooo ,mooooooi, heb ze al een mail gestuurd met welk nummer dat is, maar krijg geen gehoor :cry:



ohja en er schiet me nu terplekke een nummer in van marco borsato…slaap nu maar… of zoiets

Bij mij ook Marco Borsato, maar dan met: afscheid nemen bestaat niet !

het is vorige week nog tijdens de crematie van mijn nichtje (45 j) gedraaid en ik vond het voordien al zo’n gevoelig nummer maar nu nog meer.

:cry: :cry:

liefs

Gerda

Ruth Jacott hoeft alleen maar adem te halen voordat ze haar eerste woord van “blijf bij mij” of “Leun op mij zingt” en dan ga ik al los! Nu ik er over denk… Ze hoeft alleen maar adem te halen en ik ben al aan het janken… Zij ráákt me zo. Heb ik ook met Paul de Leeuw.



Kippenvel krijg ik bij “Als er nooit meer een morgen zou zijn” maar dan de versie met Ali B, hoewel ik nou niks met hem heb. Maar ik vind die versie echt super.



Zo zijn er natuurlijk nog wel meer Marco Liedjes.



Trijntje Oosterhuis bezorgd mij ook Kippevel, maar dan van irritatie, normaal gesproken. Vind dat zo’n afschuwelijk stemgeluid. Maar bij “nu dat jij er bent” houd ik het toch moeilijk droog.



Ook Acda en de Munnik… “lopen tot de zon komt”, “Nu mis ik jou” en helemaal bij “Elisabeth”…



Zal ik nog ff door gaan??



Heb het vooral bij Nederlandstalige nummers… Dat staat gewoon heel dichtbij. En je kunt zaken nu eenmaal mooi verwoorden in het Nederlands…

hoi



ook bijna alle liedjes die hierboven geschreven worden :oops: :smiley:



Afscheid nemen bestaat niet van marco borsato die werd op mjn opa’s begravenis gedraait.



Niemand van replay omdat dat aan me vriend doet denken en de liefde die ik voor hem voel.



Slaap maar van marco borsato en Trijntje Oosterhuis met nu jij er bent heb er al heel van om gejankt tijdens me zwangerschap en nog steeds komen de tranen in me ogen als ik naar me lekkere ventje kijk en zie hoe intens ik van hem houw en natuurlijk ook van mij oudste 2 :oops: :slight_smile:

Nothing else matters van Metallica… de S&M versie…



Liedje slaat echt helemaal op ons gezin (van mijn pa, ma en broertje dan). Hebben we ook gedraaid op mijn pa’s crematie 2 jaar geleden…



Op zijn steentje staat ook: So close, no matter how far…

@Bren1970 wrote:

Op zijn steentje staat ook: So close, no matter how far…




ja dat is echt heel mooi!!!krijg er gewoon kippenvel van…zo weinig woorden met zo veel betekenis :hug:

Jee Bren… :cry: :-*



Tsja…welk liedje roept iets op bij mij :think: . Ik ontspan meestal bij muziek, ook als ik me verdrietig of rot voel. Liedjes die standaard bij mij kippevel oproepen zijn toch die van Within Temptation en Evanescence. Die doen me om de een of andere reden echt iets.



My heart will go on eigenlijk ook wel van Celine Dion.

de originele versie van Kinderen voor Kinderen

bij de zin ‘een kind onder de evenaar wordt later vaak een bedelaar’ moet ik, sinds ik moeder ben, om huilen

als ik alleen de eerste noten al hoor, voel ik het al volschieten

@SeeSeeEm wrote:

de originele versie van Kinderen voor Kinderen

bij de zin ‘een kind onder de evenaar wordt later vaak een bedelaar’ moet ik, sinds ik moeder ben, om huilen

als ik alleen de eerste noten al hoor, voel ik het al volschieten




Ik moet ineens denken aan het liedje “de Lek”. Die kan ik nog niet horen, vroeger al niet.

Old and wise van the Alan Parson’s Project blijf ik mooi vinden…

Het herinnert me aan verloren vriendschappen… Vind het ook echt een nummer voor een begrafenis…



Of “a gentleman’s excuse me” van Fish. Dit nummer kent waarschijnlijk niemand maar als je ooit in de gelegenheid bent. :thumbup: De tekst is zoooo mooi…

Poeh he… Sinds Jelte* heeft met name het liedje Vlinder van Marco Borsato heel veel betekenis gekregen.

We hebben tijdens de begravenis ook andere liedjes gedraaid, waarbij ik wel weer even terugdenk en nu inmiddels ook een warm gevoel bij krijg.

Maar met Vlinder voel ik veel meer emotie. Misschien idd wel omdat het Nederlandstalig is :think:



En de laatste tijd luister ik ook veel naar Slaap maar van Marco Borsato.



Ik ben dan geen Marco fan, maar hij heeft zeker wel hele mooie gevoelige liedjes :thumbup:



Overigens doen de liedjes die met ons trouwen zijn gedraaid mij ook veel goeds. Maar ik krijg daar dan weer op een hele andere manier een warm gevoel van.

oa. From this moment on - Shania Twain



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Anouk met “One word” kippenvel tot aan m’n tenen.



Toen dit liedje in de top weet ik veel stond waren er hier op het forum een paar meiden die hun kindje verloren hebben. Elke keer als ik dat lied op de radio hoorde moest ik aan ze denken, en nog…

Laat me/Vivre van Ramses Shaffy en Liesbeth List samen met de groep Alderliefste.



Ik weet niet of de link mag, maar anders wordt ie vast wel weggehaald.



http://www.alderliefste.nl/frames/Laatme%20video/Laatme.htm



Dit nummer zal op de crematie van mijn vader gedraaid worden straks; hij heeft het zelf uitgezocht :cry:

…Ohh wat geweldig mooi Mutti… :cry:



Omhels me van Blof…schiet me ineens te binnen. Krijg ik nog steeds tranen van in mijn ogen…

Guus Meeuwis met Brabant… Tranen hier hoor!

Ik ben uit Brabant verhuisd om samen te gaan wonen in een dorp een uur daar vandaan…

Ik mis Tilburg zo erg, soms loop ik bijna met mn kop tegen de muur hier.

Dus als dat liedje komt, ga ik brullen ( of naar de wc als ik ergens ben.)



Maar van die vrolijke liedjes van Frans Bauer of Jan Smit of andere carnavalsliedjes daar word ik dus helemaal vrolijk van!



“Jouw hart is net als chocolade” en “Boom boom bailando” zijn er dus 2 voorbeelden van.

one word van anouk…dat is 3x gedraait tijdens de crematie van onze thomas…elke keer weer krijg ik er de tranen van in mijn ogen… :cry:

original of the species (u2)



“baby slow down,the end is not as fun as te start…please stay a child,somewhere in your heart”



geschreven voor de dochter van Bono,die alweer 18 jaar werd,en bono ineens besefte dat ze "groot"werd,en kind-af was.



:cry: :oops: :mrgreen:

butterfly kisses

en angel van sarah mclachlan.



zo zijn er nog een heleboel andere liedjes die herinneren bij mij oproepen.