Liedjes die wat met je doen

Just a word away van Chris de Burgh

De waarheid & Afscheid nemen bestaat niet van Marco Borsato

Fly van Celine Dion

En nog veeeeeel meer :slight_smile:

Geef me je angst van Guus Meewis was ons openingsdansnummer op de bruiloft en dat is voorlopig nog steeds de mooiste dag van mijn leven :wink: . Dus als ik die hoor :cry: hihi.

De liedjes wat mij erg doen is.



*foreigner: I wan,t to know what love is.





*Sacha: believe





*John Secada: Just another day.



*Level 42: It,s over.



*Robbie Wiliams : Angels.



*Bon Jovi : Bed of roses.,

*Guus meeus: Het is een nacht.



Ooh ja ik weet niet de zanger maar de titel is.: Music was my first love.

@Marionmulder wrote:





Trijntje Oosterhuis bezorgd mij ook Kippevel, maar dan van irritatie, normaal gesproken. Vind dat zo’n afschuwelijk stemgeluid. Maar bij “nu dat jij er bent” houd ik het toch moeilijk droog.




Meen je dat. Ik vind haar de beste nederlandse zangeres.

nog even nagedacht…



good bey my lover van james blunt…dat is ook al zo’n emo nummer



no women no cry, werd vor ons door een jamaicaans andje gezongen toen we elkaar het ja woord gaven op jamaica en dat is dus ook een heel byzonder gebeuren voor mij :stuck_out_tongue:

Het nummer uit de schaduw van ios vooral de stukjes





Je bent van ver gekomen

Je hebt het ver gebracht

Dus als het even tegen zit

Bedenk dan wie het laatste lacht



Een groot en sterk verlangen

Of een kleine stille wens

Zolang je durft te dromen komt

ook voor jou dat ene moment



Wij hebben een tijdje in de medische malen molen gezeten en ivf gedaan en elke keer als ik dit nummer hoorde dan lopen de tranen over mijn wangen jammer dat je het nu niet zo vaak meer hoort op de radio

Ik huil nog steeds bij de volgende nummers



Als er nooit meer een morgen zou zijn Marco Borsato



Liefde voor het leven Marco Borsato



En Higo de l la Luna van Vulcano geloof dat ik het niet helemaal goed schrijf maar goed deze nummers werden gedraaid op Luna haar afscheidsdienst



Liefs Marielle :vlinder:

"What’s up"van 4 Non Blonds, dat draaide mijn beste vriendin en ik altijd vóór we gingen stappen :mrgreen:



“One word” van Anouk, gewoon omdat een heerlijk gevoelig, maar meeblêhr nummer is :mrgreen:



“Wat is dan Liefde” van André Hazes :oops: herinneringen aan mijn broerlief in Australië



“Zij” van Marco Borsato, tranen in mijn ogen kreeg ik op zijn concert het deed mij denken aan Merel. Zij is mijn allesie :inlove:

@karin wrote:

@Marionmulder wrote:




Trijntje Oosterhuis bezorgd mij ook Kippevel, maar dan van irritatie, normaal gesproken. Vind dat zo’n afschuwelijk stemgeluid. Maar bij “nu dat jij er bent” houd ik het toch moeilijk droog.




Meen je dat. Ik vind haar de beste nederlandse zangeres.


Heb je d'r wel es live gehoord??? ril ril ril.. Zet haar dan eens naast; lse Delange, Ruth Jacott en zelfs Simone Kleinsma, dan weet ik wel wie ik kies!! Maar goed, smaken verschillen natuurlijk!!!

Ehm… :think:



Jeetje… Ik ken ZOVEEL nummers… Maar, als ik denk aan jeugdsentiment of wat dan ook:


  • La Solitudiné van Laura Pausini (in de tijd dat m’n oom overleed HEEL VEEL gedraaid… dus janken…)
  • Music Was My First Love van John Miles (draaiden m’n vriendin en ik altijd voor het stappen…)
  • You’ll Be In My Heart van Phil Collins (tekst… dus janken…)
  • Glory Box van Portishead (eerste zoen met m’n vriend)
  • Everybody Hurts van R.E.M. (was net bevallen van Quentin toen Live Aid 2005 was, en zij deden dat nummer… zat in een volle kamer en gooide het op kraamtranen… heb hier ook herinneringen aan naar m’n ex-vriendin toe…)
  • Close Your Eyes van Racoon (tekst… dus janken…)
  • Love Somebody van Robbie Williams (tekst… dus janken…)
  • Zzyzx Rd. van Stone Sour (tekst… dus janken…)
  • Everything Changes van Take That (jeugdsentiment…)
  • Winter van Tori Amos (m’n ex-vriendin had dit aan mij opgedragen, zat toen niet lekker in m’n vel… dus janken…)
  • Our Farewell van Within Temptation (tekst… dus janken…)



    Pffffffffffff… En nog veel meer… Ik zal m’n iTunes even doorzoeken… :mrgreen:



    Ik heb eigenlijk de -soms zéér vervelende- eigenschap om muziek aan herinneringen te koppelen… Dus bij bijna alle nummers die ik ooit gehoord heb, moet ik denken aan waar ik was of in welke situatie ik zat op dat moment…

@lydia wrote:

@SeeSeeEm wrote:
de originele versie van Kinderen voor Kinderen

bij de zin ‘een kind onder de evenaar wordt later vaak een bedelaar’ moet ik, sinds ik moeder ben, om huilen

als ik alleen de eerste noten al hoor, voel ik het al volschieten




Ik moet ineens denken aan het liedje “de Lek”. Die kan ik nog niet horen, vroeger al niet.




jaaaa ik kan um nog woord zingen nu. wat ene kippevel liedje zeg.





ik ben een ontzettende muziek-freak en heb ook altijd wel een paar nummers waar ik dan echt ontzettend door geraakt wordt. Het zijn alleen niet echt bekende kas-krakers. och maar toch maar even:

Een heel tijd was het hallelujah van jeff buckley, wat een kippevel rilling nummer zeg.

als ik in het buitenland zit is het absoluut de janse bagge bend (limburg!!!) met ‘blief bie de mam’ heerlijk heimwee-nummer.



tom waits weet me met zijn gevoelige nummers ook altijd te raken.



bob marley’s three little birds is al jaren mijn -kop op- nummer, en het werkt donders goed!



en momenteel word ik knoeperhard geraakt door sixteen horsepower. een band die het evangelie verspreidt, waar ik totaal niets mee heb, en ik ben nog steeds aan het uitzoeken wà t mij dan zo onnoemelijk raakt in die liedjes.



ow en one word van anouk is hier volgens mij voor altijd verbonden aan vera lynn*, ik raak er altidj even stil van… :cry:

Wow, wat een prachtige nummers komen er hier voorbij zeg!!!



Ik heb niet zoveel met Nederlandse muziek, maar af en toe komt er een liedje voorbij dat rillingen geeft. Vooral idd met herinneringen (ook aan vlinderkindjes van hier)…



Yvette, veel van jouw nummer zijn super! En Claudje, ook wij kunnen samen naar een concertje!

Fiep, herkenbare liedjes!!!

@Bren1970 wrote:

Yvette, veel van jouw nummer zijn super! En Claudje, ook wij kunnen samen naar een concertje!




:mrgreen:



Wanneer??? :lol:



Ik dacht eerlijk gezegd dat veel nummers niet bekend zouden zijn, zoals die van Stone Sour… :wink:

@karin wrote:



Ooh ja ik weet niet de zanger maar de titel is.: Music was my first love.




John Miles - Music :smiley:

Ik heb er ook verschillende waarbij ik het heel moeilijk krijg als ik ze hoor…



Butterfly kisses van bob Carlesly (geloof ik) … die draaide ze op mijn beste vriendin der bruiloft op het moment dat ze werd weggegeven door haar vader … moest er echt van huilen omdta mijn vader toen net was overleden en hij mij dus nooit zou kunnen weggeven!!



sleep tight van Celine Dion werd tijdens de begravenis van Ghislaine gedraaid



a mothers prayer ook van Celine Dion werd tijdens het stukje film over Ghislaine in de aula gedraaid



9 million bycicles van Kate Mulua die werd op de radio in de auto gedraaid toen we onderweg waren met spoed achter de ambulance aan waar Ghislaine in lag … ze werd toen vanuit Zwolle naar het WKZ gebracht in Utrecht.

de rit duurde een half uur en heb verders niks van de radio meegekregen behalve dat liedje …



liefs miranda :vlinder: [/i]

Heerlijk al die titels. Ben meteen aan het downloaden geslagen… :smiley:

@Mutti wrote:

Laat me/Vivre van Ramses Shaffy en Liesbeth List samen met de groep Alderliefste.



Ik weet niet of de link mag, maar anders wordt ie vast wel weggehaald.



http://www.alderliefste.nl/frames/Laatme%20video/Laatme.htm



Dit nummer zal op de crematie van mijn vader gedraaid worden straks; hij heeft het zelf uitgezocht :cry:




die vind ik dus ook helemaal super… als ik die clip zie raak ik gewoon ontroerd door de blikken van liesbeth naar ramses… stom ik weet het…



en what’s going on van de 4 non blondes heb ik momenteel ook veel mee.

de tekst is dan 25 years and my life is still trying to get up that great big hill etc…

25 kan je dan vervangen door 36 8)

Miranda, die van Katie vind ik ook zoooooooo mooi. Die draai ik bijna elke dag in de auto.



En heel stom; Skik met op fietse… Dat gaat over de omgeving hier en dan in het drents. Ik heb wat met drents denk ik. Gewoon zo mooi.

En ohja… Hoe kan ik deze nou vergeten… :doh:


  • La Pastorale van Ramses Shaffy & Liesbeth List
  • Het Dorp van Wim Sonneveld
  • Vrijwel alles van André Hazes



    Stomstomstomstom… :mrgreen:

@Yvette wrote:

En ohja… Hoe kan ik deze nou vergeten… :doh:


  • La Pastorale van Ramses Shaffy & Liesbeth List
  • Het Dorp van Wim Sonneveld
  • Vrijwel alles van André Hazes



    Stomstomstomstom… :mrgreen:




afgezien van André Hazes ga ik met je mee. En dan aangevuld met nog een stuk of 100 liedjes met als mooiste:



Inspiratie van Mathilde Santing

Onderweg en Avond van Boudewijn de Groot