Lidl & Aldi

Ligt dat nou aan mij of zijn de Lidl en de Aldi lang niet meer zo goedkoop dan eerst? Had eerst voor 50 euro waar ik nu bijna 80/90 euro voor kwijt ben…Ik ga nu dan ook vaker naar de Jumbo want daar ben ik net zoveel kwijt voor de weekboodschappen :shock:



Hebben jullie dit ook gemerkt of ben ik nu de enige? :think:

nou ben ik dus ook niet de enigste,

vlees was behoorlijk aan hoge kant…

(bij de lidl dan)



normaal gesproken ben ik 40 euro kwijt voor de weekboodschappen

vanmorgen 65 euro,

en ik heb geen gekke dingen gekocht…



de jumbo zit hier helaas niet meer in de buurt,

maar die vond ik vroeger wel erg duur…

ja dat viel ons laatst ook al op. Ik vind alleen alle supermarkten duurder in verhouding tot eerder. Tel zomaar 20 euro bij je boodschappen op, en dan mag je echt niet raar doen.

Ja maar alleen melk produkten zijn al flink in prijs gestegen, daar kunnen zelfs de lidl en de aldi niets aan doen, boodschappen worden gewoon duurder, bij andere winkels ben je gewoon nog meer kwijt.



Ik snap dan ook nooit zo heel goed hoe mensen het met"maar" 100 euro in de week kunnen doen hoor, wij zijn altijd veel meer kwijt, of ik moet iedere dag vies 0,50 cent brood met smeerworst eten, aardapples met blik groenten en hamburgers, dan en enkel ranja en melk te drinken dan red ik het misschien nog.

ik eet idd “vies” brood van 69 ct (49 ct bestaat echt niet meer)

en alleen thee en ranja



en kom dus met gemak onder de 100 euro uit :wink:

Tja… ik heb geen vies brood, eten is namelijk niet vies.



Sorry voor dat, maar ik word echt altijd een beetje bozig als mensen eten "vies"noemen.

poep is vies zeg ik altijd, een ander vind iets hooguit niet lekker, maar vies… nee… menigeen is erg blij met eten wat een ander niet zo lekker vind. En als je opgroeit met dagen waarop er uberhaupt geen eten is, dan ben je wat blij met goedkoop voedsel wat hier dus “vies” word genoemd.




Hier brood van appie, 3 broden voor 2 euro wat neerkomt op 67 cent idd.

En dat is gewoon smakelijk volkoren brood wat prima vult en niet uitdroogt.



Verder is het 1 en ander idd duurder geworden, afbakbrood kost nu ook gewoon 35 ct ofzo terwijl het altijd 17 of 27 ct was (weet ik zo even niet meer)



Maar eten is gewoon duurder en winkels berekenen dat door.

Het is al een poos zo dat we hier gewoon bij appie shoppen want met een bulk aan euroshopper producten scheelt het me ongeveer 7 euro wat ik meer kwijt ben dan bij lidl. Maar dan hoef ik er niet 6 km voor te rijden.



Ik red het trouwens met 110 euro inclusief 1 pak opvolgmelk 3 en 2 pakken luiers

Alleen ervaring met de aldi maar die is idd verhoudingsgewijs duurder geowrden met voorheen, hier viel het al een poosje op.

Lidl is idd duurder geworden, eerst was Cola light 35cnt (excl statiegeld) nu 70 of zelfs 90 cent excl statie.



Wij doen nu boodschappen al enige tijd bij de Ah

Het was mij idd ook al opgevallen… Voor het zelfde bedrag koop ik bij de AH euroshopper dingen en dan ben ik net zoveel geld kwijt als bij de Liddl! En dan heb ik ook alles wat ik nodig heb, bij de Liddl hebben ze sommige producten niet, zoals fruitontbijt…



Ik probeer nu met 100 euro per week te doen, maar vind het nog best lastig. Heb ongeveer elke week 1 pak luiers, van de AH eigen merk…

Ik heb doe voor 80-100 euro in de week boodschappen bij de ah en daar zit voor de helft bio tussen en rond de 20 euro op de markt/bakker.

Ik ben gemiddeld dus 100-120 euro per week kwijt.



Als ik zo lees dat mensen nu 80 euro bij de lidl kwijt zijn kunnen ze beter naar de ah gaan.

Wij zijn gestopt met naar de aldi te gaan… Met de basisproducten van de C1000 en de euroshopper van AH kom je ook een heel eind en het geringe prijsverschil was voor ons de benzine en de tijd om naar een extra supermarkt niet meer waard.

@Vicky wrote:

Wij zijn gestopt met naar de aldi te gaan… Met de basisproducten van de C1000 en de euroshopper van AH kom je ook een heel eind en het geringe prijsverschil was voor ons de benzine en de tijd om naar een extra supermarkt niet meer waard.




Hier ook AH hoor, met goedkope prodcuten er tussen doro valt het echt wel mee.

Hier ook al heel geruime tijd naar de Appie

Met een bonus kaart , Euro shopper en goed kijken ben ik goedkoper uit dan bij de Aldi,of Lidl

Laatst naar de Lidl geweest we waren duurder uit dan bij de Appie :slight_smile:

ik ga naar de Aldi



en ben meestal rond de 60 a 70 euro kwijt met een gezin van 5.

hier zitten dan de lueirs niet bij in.

Volgens mij scheelt t niet zoveel meer hoor. We hebben sinds kort ook een lidl in het dorp, ik vind het niet zoveel schelen met andere winkels. Lidl heeft zelfs veel dingen die enorm lekker zijn, ik daar dus koop terwijl ik ze anders niet zou kopen… Bijvoorbeeld die heeeeeerlijke nep-magnums met chocoladeijs erin… :drool:

Ik las net dat iemand zei dat je niet snapt dat je met 100 euro in de week kan doen. Zelf denk ik dat het makkelijk lukt. Ik doe het altijd met 100 euro per week, en dan alleen het eten en luiers ed.



Geen kleding, dat hoort niet bij het huishoudgeld.



Tegenwoordig schrijf ik op de kalender op zondag wat we gaan eten de eerst van de week, een soort weekplanning, waarbij ik ook rekening hou met de dingen die op het programma staan en ook wanneer hubbie wel of niet thuis is.



Zelf doe ik door de week boodschappen op maandagmorgen,w aar we altijd rond de 35 euro komen, in het weekend vaak wat extra en aanbiedingsdingen, waardoor we vaak rond de 30 euro uitkomen.



Wij eten overigens vlees van de slager, brood van de bakker, dat komt er dan nog bij, dat brood is dan 6 euro per week, vier bollen bruin en vlees, is het aanbiedingsvlees van de slager, wat even duur is dan eht gewone vlees wat niet in d e aanbieding is.



ijs, chips, snoep ed halen we zelden, chips is alleen een zak in het weekend, en ijsjes zijn kleine ijsjes, waar we lang mee doen en wat alleen gegeten mag worden op dagen dat het boven de 20 graden is, anders is onze juul alleen maar aan het ijs kanen.



Ow, en kwa koekjes, die hebben we eigenlijk ook nooit, wat we wel hebben is van die kleine koffieleutjes of de goedkoopste zak krakelingen.



Ik vind het meer dan prima!

afgelopen donderdag deed ik weer eens grote boodschappen en mij vielen de prijsstijgingen bij lidl ook op. Houdbare melk, ongeklopte slagroom, drinken, gyros, vlees. Alles is bijna duurder geworden.



Helaas hebben wij geen AH. Alleen een Deen en die word helaas ook steeds duurder.

Het was mij ook opgevallen idd. Maar ook dat volgens mij de AH juist wat goedkoper is geworden. Waar ik voorheen naar de Lidl ging voor een goedkope reep chocola, haal ik die nu goedkoper van euroshopper.



Ik begrijp overigens niet dat je zo stelt dat je van 100 euro in de week niet zou kunnen rondkomen :wink:

Wij hebben een moeilijke tijd achter de rug waarin ik hooguit 50 euro in de week te besteden had. Daar kocht ik biologische melk, biologisch vlees (1x per week, rest vegetarisch), vers fruit, verse groenten, 3 voor 2 eurobrood voor, broodbeleg half om half bio/gewoon, en de gewone andere dingen. We drinken hier alleen in het weekend sap ed, doordeweeks thee, melk en diksap en eten weinig dingen als snoep, koek, chips.

Het was niet makkelijk, maar ging wel hoor. Het vereist alleen wel wat creativiteit :wink:



Ik let ook wel altijd op de aanbiedingen. Ik kan toch niet teveel tegelijk meenemen ivm geen auto, dus voor mij is het geen probleem om op maandag naar de AH te gaan en op woensdag naar de Lidl. Vlees koop ik echt vrijwel nooit als het niet in de aanbieding is bijv., dan gooi ik het in de vriezer.

ik vind de aldi ook niet altijd goedkoop.

toch doe ik daar de boodschappen ik vind het vlees daar goed en hun assortiment is niet zo breed als de AH bijv. of c1000 dus neem ik zoiezo al veel minder mee.

bepaalde dingen haal ik dan nog wel bij de plus die hebben wij hier.

ben ongeveer 40 euro bij de aldi kwijt en 20 bij de plus schat ik.

in elk geval zeker wel onder de 100 euro.

nou met shag van me vriend erbij dan komen we er wel aan helaas.

luiers hebben we niet meer nodig alleen s’nachts maar dat ga ik van de week proberen of ook niet meer om te doen want Joey wilt dat niet meer eigenlijk haha maar dat scheelt ook veel geld die luiers en doekjes.

ja het maakt voor de boodschappen niet meer echt veel uit

veel dingen zijn in het goedkoopste merk voordeliger bij bijv. de jumbo of AH dan bij de lidl of aldi.

andere producten weer niet…



ik haal vaak wat speciale dingen bij de laatste twee omdat we die gewoon lekker vinden. zoals de zoute stokjes van de lidll en de blikjes energiedrank bij de aldi.

verder doe ik de boodschappen gewoon bij de Jumbo.

en dan niet de A-merken maar gewoon de voordelige merken…

helaas blijven de boodschappen prijzig maar wel noodzakelijk!