Lidl & Aldi

ook wij vinden de aldi n lidl duurder geworden bv de ranja normaal 1.09 nu in een keer 1.49 die van appie 1.17 en zo nog meer dingen.



wij gingen meestal altijd na appie maar nu sinds maandje elke keer na jumbo en ik moet eerlijk zijn dat ik deze op het moment echt wel goedkoop vindt.

ik doe elke dag boodschappen wat we nodig zijn willen eten ben per dag ongeveer tussen de 7 a 12 euro kwijt!

we eten dan ook gewoon normaal hebben bv ruim vlees in de pan en ben misschien niet eens 100 euro per week kwijt.

ja hendrika, de ranja idd, daar verbaasde ik mij ook over. Gewoon 40 cent omhoog! En dan wel folders uitgeven met producten die goedkoper zijn geworden, maar dat zijn dan meestal alleen maar luxe producten zoals snoep en koek.

Pampers zijn trouwens goedkoper geworden.

vriendlief drinkt hier altijd lipton ice tea



1,45 was een fles zonder statiegeld…

tot op ongeveer 4 weken geleden in een keer 1,65 :shock:

bij de AH en de C1000…



dus nu zijn we overgegaan op eigen merk…



sommige dingen worden in 1 keer zoveel duurder…

werd ik maar in 1 keer zoveel duurder op mijn werk :mrgreen:

Mij was alleen de stijging in vlees opgevallen, en dan met name de kipfilet. Aangezien ik niet graag warm eten lust, eet ik vrij veel kipgerechten. Ik snijd nu de kip maar door het midden en gebruik dus de helft. Ik steek mijn kop nog in het zand, voor ik meer ga betalen.



Wij besteden denk ik zo’n 60 euro in de week aan boodschappen. Ik haal wel brood bij de bakker, daar betaal ik 1.35 voor een brood, en wij gebruiken er ongeveer 6 per week.

Ik doe 1x in de maand de grote boodschappen en dan ben ik zo ongeveer 110 euro kwijt. Dus al met al zullen wij mooi rond de 80/90 euro pm komen.



Daarnaast hebben we een goedkope groenteboer, zo van het land, niks geen luxe en dat merk je aan de prijs.

Geschrapte aard. zijn 1.30 de kilo. Sla is 40 ct, evenals een bos wortelen. Dus wij doen daar geregeld inkopen, en het is echt vers. Voordeel van het platteland.

ik heb het ook gemerkt. Ga eens per week voor een aantal dingen naar de lidl, yoghurt, melk, diepvriesproducten, tussendoortjes en aanbiedingen, verder ga ik naar ah. Kom nu tussen de 50 en 75 euro per week aan alle boodschappen uit. Dat houdt in alle etenswaren en dingen die ik in de keuken gebruik. Dus ook vuilniszakken, wc papier, schoonmaakmiddelen, waspoeder etc. voorheen zaten daar ook de luiers bij maar ze zijn hier gelukkig beide zindelijk.

Probeer nog steeds 50 euro aan te houden maar dat red ik niet altijd.

Jup was mij ook al opgevallen, al eerder.

Dacht inderdaad; nee zal wel aan mij liggen :roll:



Wij deden eerst vaker boodschappen bij de Aldi, maar nu ook niet meer zo hoor.

Wij halen ons drinken en onze wijn bij de Lidl en het water. Verder halen we onze boodschappen altijd bij Ah en dan hebben we ook weinig merkproducten.



Wij zijn wel zo een elke week rond de 100 totaal euro kwijt aan boodschappen, maar nu we een extra vriezer hebben zal dat ook wel minder worden.

Ik ga altijd de grote boodschappen halen bij de Aldi.

DAt is

7x verse melk

4x vleeswaren

2x verse drinkyogurt

eieren

half kilo blegen kaas

msser boter

bakboter

treetje vitaminedrank

fruit

chips

4x billendoekjes

koekjes

pastesaus

penne

satehsaus

gehakt

groenten





Ik ben dan ongeveer 30 euro kwijt…Daarna nog f fnaar de c1000 voor 4 flessen pepsi en 2x knoorwereld gerechten…ben dan 16 euro kwijt…

Luiers haal ik altijd bij de Kruidvat (eigen merk)

En wij maar zeggen dat we maar eens moeten gaan bezuinigen op de boodschappen door naar de aldi of de lidl te gaan. Dat hoeft dan dus niet meer. Gelukkig maar, want ik heb het liefste gewoon alles in 1 winkel.

het was mij niet opgevallen… wel vond ik het vreemd waarom ik niet iedere week met mijn boodschappengeld uitkwam, iets wat ik voorheen wel kon…

heb al een tijdje het idee dat de AH qua euroshopper producten net zo duur is als de LIDL ongeveer… Al vind ik de Lidl wel ook handige dingen hebben dus we gaan er toch zo af en toe heen, meestal als we luiers nodig hebben, want die vind ik er wel erg goed en niet duur, die van de AH plast onze kleine kerel doorheen! Dan neem ik nog het e.e.a. mee wat we toch nodig hebben ( geen auto, dus niet teveel ) en de rest komt bij de AH vandaan. Werk er ook, dus krijg eens in de 3 maanden ook 10% op alles wat ik er koop :wink:

wij letten nooit op het geld :oops: het kan vast veeeeeeel goedkoper maar ik koop wat ik lekker vind

olijven,feta,filet american,pate,rosbief,biefstuk,chips,koekjes



maar het kan vast met 100,- maar dan moet ik veel dingen laten liggen/staan en dat heb ik er niet voor over

@bianca&? wrote:

wij letten nooit op het geld :oops: het kan vast veeeeeeel goedkoper maar ik koop wat ik lekker vind

olijven,feta,filet american,pate,rosbief,biefstuk,chips,koekjes



maar het kan vast met 100,- maar dan moet ik veel dingen laten liggen/staan en dat heb ik er niet voor over




Met eten letten wij ook eigenlijk nooit op het geld, kopen ook wat we lekker vinden.



Wel halen we cola/sinas/appelsap/wc papier bij de Lidl, verder alles bij AH

@romata wrote:

@bianca&? wrote:
wij letten nooit op het geld :oops: het kan vast veeeeeeel goedkoper maar ik koop wat ik lekker vind

olijven,feta,filet american,pate,rosbief,biefstuk,chips,koekjes



maar het kan vast met 100,- maar dan moet ik veel dingen laten liggen/staan en dat heb ik er niet voor over




Met eten letten wij ook eigenlijk nooit op het geld, kopen ook wat we lekker vinden.



Wel halen we cola/sinas/appelsap/wc papier bij de Lidl, verder alles bij AH




Ik normaal ook niet maar ik moet het nu doen met een x bedrag per week, dus dan let je overal op anders kom je niet uit :oops:

Grappig dit topic. Ik had het ook al een tijdje - dat ik meer betaalde voor gemiddelde dezelfde hoeveelheid boodschappen in mijn 1 maal per maand lidl karretje. Maar volgens mij is AH ook duurder geworden hoor - daar betaal ik ook meer voor hetzelfde. Dus ik had al het idee dat de boodschappen op een aantal fronten duurder geworden waren o ngeacht de winkel waar ik boodschappen doe.

Ik zei het gisteren nog tegen mijn man. Voorheen gingen we naar de Lidl voor de grote boodschappen en voor merk naar de Nettorama, die is al javen het goedkoopst in A merken. Maar tegenwoordig kan ik mijn kar daar ook volgooien en ben ik het zelfde kwijt.

merkte het de laatste tijd ook al dat je meer kwijt bent bij lidl en de aldi.

En dan zeggen ze wel eens dat je voor 50 euro een volle kar hebt nou niet meer gemerkt daar