Hoi allemaal,
Ik zit vandaag op cyclusdag 37, ben dus intussen al 1 week overtijd.
Dus 5 weken zwanger als ik dat (nog) ben.
Is het normaal dat je lichte bloedingen kunt hebben als je 1 week overtijd bent? De bloeding is donkerrood/bruinig, en is maar weinig.
Dit heb ik sinds 4 dagen nu, en vraag me af wat dit te betekenen heeft.
Vorige week zaterdag heb ik een zwangerschapstest gedaan, en het had 1 donkere streep, en 1 heel licht streepje, dat was mijn 1e dag overtijd.
Als het goed is moet ik dan nu 5 weken zwanger zijn, en ik heb wel verschijnselen, nl. gespannen borsten, blauwe aders in borsten, af en toe misselijk, en meer honger dan normaal, en sneller moe.
Verder gaat het wel goed, behalve die lichte bloeding dan, dat maakt me zo onzeker over mijn lichaam.
Het is namelijk zo: we zijn al 22 maanden bezig zwanger te worden, vorig jaar heb ik 2 keer een miskraam gehad. Vandaar mijn onzekerheid.
Verder zouden wij deze maand voor vruchtbaarheidsbehandelingen kunnen gaan, omdat het nu echt te lang ging duren, en alles gedaan hebben.
Ik heb dus afgelopen februari een kijkoperatie gehad, waarbij ze de eileiders hebben doorgespoten en lichte verklevingen hebben weggehaald, verder ben ik 2 maanden geleden gestopt met roken.
Zouden deze laatste 2 het resultaat zijn???
In elk geval ga ik as. zaterdag nog een zwangerschapstest doen, en dan neem ik as. maandag contact op met mijn gyneacoloog.
Dan moet hij maar bloed laten prikken op HCG en progestoron, als die waarden goed zijn, dan is de zwangerschap normaal gesproken goed.
Dat wil ik weten, dan is mijn onzekerheid weg, en de bloedingen maken me wel wat nerveus.
Vandaar de vraag of het normaal is???
Groetjes Wilma32
Hoi Wilma,
2 streepjes is echt zwanger hoor, hoe licht dat het ook is. Dus gefeliciteerd met je zwangerschap!
Je hoort wel vaker dat vrouwen een lichte bloeding hebben aan het begin van de zwangerschap. Het hoeft niet veel te betekenen, maar dat kan wel. Dus daar kan niemand je zekerheid in geven totdat je een echo hebt gehad. Waarom wil je wachten tot zaterdag met nog een test? Als je nu al 1 week overtijd bent. En anders inderdaad de ha of de vk even bellen.
Succes!!
Laat je even weten hoe het gegaan is?
Groetjes Heidi
meid ik zou nu gewoon bellen hoor naar je HA of GYN… en ga vandaag een test doen want ik heb getest toen ik 1 dag overtijd was en toen stond er een licht maar duide;lijk streepje en 5 dagen later heb ik nog een keer getest en toen was de streep zo duidelijk dat hij haast uit de test spatte… test streep was eerder aanwezig dan de controle streep… :lol:
en een lichte bloeding… tot nu toe heb ik daar geen last van gehad maar dat is per zwangerschap verschillend…heb alleen na de sex 1 druppeltje bloed verloren (sorry voor de details)
conclusie gewoon bellen en bloed laten prikken…
Hoogstwaarschijnlijk is het een innestelingsbloeding, aangezien er een 2de streep te zien was op de test, ben je gewoon zwanger… Tenminste volgens mijn logica…
Doe gewoon nog een test. Als je het echt niet vertrouwd kun je altijd een vk of ha bellen…
Ik zou ook zeggen gewoon zwanger hoor!
Toen bij mij mis ging,verloor ik helder rood bloed. Verl kundige zeiden toen als bloed niet helder rood is dan niet veel reden tot paniek!
Dus een voorzichtige felicitatie dan maar!
Ook al zo’n spannend verhaal. Ik hoop dat het echt raak is. Een 2e streep komt er niet voor niks, maar ik begrijp dat je door het bloed onzeker bent.
Ik zou ook nog een testje doen.
Zelf heb ik digitale testen van clearblue gebruikt. Oke, ze zijn wat prijzig, maar je krijgt wel een duidelijk zwanger/niet zwanger.
Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb in de lunchpauze een afspraak gemaakt bij de gyneacoloog in het AZM. Donderdag 10 mei as. om 11.10 uur moet ik daar zijn.
Ik heb vertelt dat ik dacht dat ik zwanger was n.a.v. de test, maar dat ik door lichte bloedingen erg onzeker was hierover, en dat ik graag bloed wil laten prikken op HCG en progesteron. Daarvoor moest ik dan toch een afspraak maken.
Eigenlijk duurt het mezelf te lang om pas zaterdag te testen. Ik ben gewoon bang dat er geen 2e streepje meer staat.
Kan ik ook gewoon na het werk vandaag nog een test doen??? Is die dan betrouwbaar genoeg zonder ochtendurine???
Groetjes Wilma32
Hoi,
Ik gebruik de zwangerschapstest van Matcare.
Groetjes Wilma32
Ik heb dit ook gehad en uit die zwangerschap een prachtige dochter gekregen!
hcg blijft nog een tijd in je urine. Als het echt mis is gegaan, dan merk je het vaak aan buikkrampen en stolsel verlies. Extra testen is niet nodig aangezien je nog hcg in je urine hebt.
Succes en ik voor je!
@Wilma32 wrote:
Hoi allemaal,
Kan ik ook gewoon na het werk vandaag nog een test doen??? Is die dan betrouwbaar genoeg zonder ochtendurine???
Groetjes Wilma32
Ik heb mijn test ook in de middag gedaan.
en ik had ook een positieve test in de middag… als het hcg hoger is dan is het makkelijker meetbaar en dus maakt het niet uit of het met ochtendurine is of niet…
Hoi allemaal,
Ik heb gisteravond nog een zwangerschapstest gedaan toen mijn vriend thuiskwam. Durfde het niet alleen te doen, was zo onzeker en bang dat het mis was.
Maar inderdaad, ik had gisteravond heel duidelijk voor de 3 minuten om waren 2 donkere strepen. Ik heb er zelfs een digitale foto van gemaakt.
De test heeft dus duidelijk uitgewezen dat ik zwanger ben.
Bedankt voor jullie felicitaties in elk geval. Natuurlijk voelde ik me wel wat anders dan normaal, maar mijn lichaam heeft me zo vaak voor de gek gehouden dat ik er zo onzeker over was.
Ik kan er nu niet meer omheen dat ik zwanger ben, al dringt het nog niet helemaal tot me door.
Waarschijnlijk ben ik gewoon te bang dat ik een miskraam krijg, doordat die bloedingen niet stoppen.
Ik merk wel dat ik sinds gistermiddag/avond iets meer bloed dan eerder, en dat het roder van kleur wordt. Verder voel ik nog steeds zwangerschapsverscijnselen, heb gelukkig geen erge buikkrampen en heel veel bloedverlies is het ook niet.
Ik heb sinds gisteravond een inlegkruisje gebruikt, zodat mijn onderbroeken schoon blijven. Het is lang niet zoveel als bij een menstruatie, want dan heb ik aan een inlegkruisje niks. Ik kan met een inlegkruisje bewijze van een paar dagen rondlopen. Het zijn maar druppels, maar met afvegen zie ik dat het bloed roder van kleur wordt dan eerst.
Ik weet niet wat ik hier van moet denken, ik lees wel dat het vaker voorkomt in het begin van een zwangerschap, maar in welke mate???
Kan ik er vanuit gaan dat zolang ik geen grote hoeveelheid bloedverlies heb, en geen erge buikkrampen, dat de zwangerschap dan gewoon voortzet???
Ik weet van mijn vorige miskramen dat ik een paar dagen later dan mijn menstruatie opeens veel bloedverlies had met wat stolseltjes, het was heel erg pril. ( Momenteel ben ik 1 week verder dan toen )
Tijdens het bloedverlies vorige keer had ik ook enorme buikkrampen, zware menstruatie. Een tampon liep bijvoorbeeld op een half uur helemaal vol.
Moet ik pas uitgaan van een miskraam als ik last krijg van bovenstaande??
Sorry voor mijn onzekerheid en gezeur, maar ben zo bang dat het weer misgaat.
Ik heb een afspraak met de gyneacoloog volgende week donderdag 10 mei 's ochtends. Als het goed is ben ik dan ongeveer 6 weken zwanger, hopelijk kunnen ze ook wat op de echo zien, en dan alsnog een bloedtest.
Als de HCG-waarden hoog genoeg zijn en stijgende zijn, weet ik dat het goed gaat, en dan hoef ik me niet zo onzeker en bang te voelen.
Ik hoop dat ik dan eindelijk echt kan gaan genieten van mijn zwangerschap.
Groetjes Wilma32
Ik heb in het begin van de zwangerschap ook bloed verloren… het begon met 5.4 weken zwangerschap en na 16 weken is het helemaal gestopt… Het was ook een klein beetje, met hier en daar wat stolseltjes. een dag was er niks de andere dag vloeide ik weer. Volgens de vk heeft er een meer last van, dan de andere…
Als je het niet vertrouwd, gewoon bellen naar vk of ha!!
Hoi Moos,
Het blijft nu rood bloed, ik zie alleen nog maar bloed als ik me afveeg, en heb ook geen erge buikkrampen.
Wel merk ik dat ik meer last krijg van misselijkheid, honger en moe.
Winderigheid en boeren af en toe, aders in borsten en gespannen.
Dat zijn mijn klachten tot nu toe.
Omdat ik een zwangerschapstest heb gedaan gisteravond weet ik dat ik zwanger ben. De 1e keer was ook al positief, streepje was toen veel lichter. Nu kon je het heel duidelijk zien dan ik zwanger ben, en ik voel me ook wel zwanger eigenlijk. Alhoewel ik ben nog nooit eerder 5 weken zwanger geweest. Vorige 2 keer was een miskraam met 4 weken of zoiets. Was erg pril, wist nog niet eens dat ik zwanger was, maar door de vruchtbaarheidsonderzoeken toen werd het me verteld.
Nu merk ik duidelijk zwangerschapstekenen, alleen dat bloed vind ik echt doodeng.
Ik voel me er niet door op mijn gemak, en ben bang elk moment een miskraam te krijgen.
Volgende week donderdag heb ik een afspraak bij de gyneacoloog.
Dan ben ik als het goed is 6 weken zwanger. Hopelijk kunnen ze mijn onzekerheid een beetje wegnemen.
Ik durf eigenlijk niet goed nu al contact op te nemen met huisarts of verloskundige, omdat het een lichte bloeding blijft.
Ik kijk wel, het is vrijdagmiddag, om 15.00 heb ik verlof, kan ik misschien ff bellen en mijn vraag stellen.
Ik lees overigens wel veel reacties en verhalen waaruit blijkt dat er meerdere vrouwen zijn die in het begin van hun zwangerschap lichte bloedingen hebben, en dat dit gewoon goed is gegaan.
Ben wel iets geruster dan begin deze week.
Bedankt allemaal
Groetjes Wilma32
als je het alsnog niet vertrouwd meid moet je gewoon bellen en vragen of het niet eerder kan hoor… :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Ik begrijp je onzekerheid. En dan moet je ook nog 5 dagen wachten… :hug:
Er zijn wel veel verhalen van mensen die bloed hebben verloren tijdens de zwangerschap, maar toch een prachtig kindje op de wereld hebben gezet. Hopelijk is dat bij jou ook zo.
allereerst gefeliciteerd!
als ik lees wat je hebt meegemaakt, snap ik je twijfel heel goed.
Ik heb ook de eerste 15 weken van mijn zwangerschap af en toe bloed verloren. De vk stelde mij altijd gerust, het hoorde erbij. Waarschijnlijk heb ik een gevoelige bmm.
De eerste keer was toen ik 5 weken zwanger was, ik dacht dat ik ongesteld ging worden. Maar ik werd het niet!
Ook na het vrijen had ik in het begin last van bloedverlies.
De vk vertelde mij zolang het een beetje is en je geen buikkrampen erbij hebt zit het wel goed.
En nu is onze kleine vent er! gezond en wel.
Ik hoop voor je dat het snel 10 mei is en je wat meer gerust gaat voelen.
Want die onzekerheid is ook niets. Ik weet wat het is want ik heb mezelf de eerste 3 maanden gek gemaakt!
Hoi allemaal,
Vrijdagavond is het bloeden iets gestopt, en zaterdagochtend heb ik met mijn vriend nog sex gehad, en de rest van die ochtend nog niks te zien van bloedverlies.
's middags begon het wel weer opnieuw te bloeden, heb voldoende aan een inlegkruisje, maar het maakt je toch ongerust. Ik had er menstruatiekrampen bij, die na een tijdje wel weer weg getrokken zijn.
Misschien is er een logische verklaring voor, maar ik heb die nu nog niet.
Vandaag ( zondag 6 mei ) heb ik weer last gehad van bloedverlies, het blijft helderrood de hele dag. Verder heb ik geen last meer van buikkrampen, ik verlies ook niet heel veel bloed, maar het feit is dat het toch blijft bloeden.
Verder heb ik vaker honger dan normaal, borrelende maag/darmen, soms een misselijk gevoel, verder heb ik een eigenaardige smaak in mijn mond, borsten zijn pijnlijk als ik er op druk, net 2 blauwe plekken, en heb er blauwe aders doorheen lopen, die ik anders niet heb.
De verschijnselen zijn er nog steeds, en ik heb ook het gevoel dat ik nog gewoon zwanger ben. Maar ja, je gevoel kan je ook in de maling nemen.
Ik zal dus toch echt op as. donderdag moeten wachten op de echo en bloedtest. Hopelijk weet de gyneacoloog dan ook waar het bloeden vandaan komt. ( Hoop zo dat alles goed is daar binnen )
Ik heb afgelopen vrijdag nog gebeld met AZM en huisarts, maar bij AZM kon ik echt pas donderdag terecht, en beiden hebben mij gezegd dat ik toch even zal moeten afwachten of het goed gaat of niet.
Ik mag bellen als het bloedverlies erg toeneemt, zo niet dan moet ik gewoon afwachten tot de echo.
Zij kunnen er verder toch niks aan doen, en tegenhouden lukt toch niet.
Maar goed, ik doe wel nog altijd dezelfde dingen als anders, wandelen, winkelen, met de hond wandelen, op visite.
Kan toch niet zo zijn dat ik te weinig rust heb, en daardoor bloedingen krijg???
Jullie horen weer van mij.
Groetjes Wilma32
Hoi allemaal,
Het is maandag 7 mei 2007: ik heb nog steeds licht en helder bloedverlies. Het lijkt wel iets meer te worden dan vorige week.
Ik heb nog altijd voldoende aan een inlegkruisje, en verder heb ik niet erge last van buikkrampen. Lichte buikpijn, maar verder gaat het wel goed. Ik heb ook het gevoel dat ik nog steeds gewoon zwanger ben, omdat ik nog altijd dezelfde zwangerschapskwaaltjes heb.
Sorry, dat ik alweer een bericht stuur, maar ik moet af en toe gewoon stoom afblazen, en mijn angst kunnen delen.
Ben nog steeds bang dat ik alsnog een miskraam krijg door het bloedverlies. Waar kan dat nou aan liggen??? Neem ik niet voldoende rust??? Ik weet niet wat ik nog kan doen verder.
Groetjes Wilma32
Meid, ik weet het niet.
Ik hoop gewoon dat alles goed blijft gaan… En dat het bloeden niets te betekenen heeft.
:hug:
Veel liefs, :-*
Noortje