Leukste stad in Overijssel?

Hardenberg! Kleine stad, gezellig, vernieuwd winkelcentrum met een Hema :slight_smile:

uhm ommen ???:think: :thumbup:



we hebben een hemaā€¦er is zomerā€™s van alles te doen.het is gezellig.

we zitten op 15 min rij afstand van zwolle en een half uur van almelo af :thumbup:



kom maar eens kijkenā€¦

Op zich helemaal niks mis met een dorp maar ik rij zelf geen auto, lijkt me op zich handig om dan allerlei voorzieningen wat werk en winkels een beetje in de buurt te hebben. Ook ben ik toch wel wat verstedelijkt na 14 jaar Den Haag merk ik, alhoewel de rust ons inmiddels ook wel erg trekt :think:



O ja Meppel is Drenthe :mrgreen:



Mā€™n vriend gaat vanaf september gedetacheerd werken en er zit een voorwaarde aan vast dat je op maximaal zoveel km vanaf bereikbaar werk zit. Nu weten we niet precies die marge (horen we dus volgende week) maar het lijkt me ook wel fijn dat hij geen ellenlange reistijden heeftā€¦



We zitten nogal te twijfelkonten nu, erg fijn om hier wat meningen te horen!

@lizzy wrote:

@Cathy S. wrote:


Meppel, kort maar krachtig: daar vond ik niks aan: vrij veel kleine, woningen dicht op elkaar, vond het vrij sfeerloos allemaal.


meppel is drenthe :mrgreen:


Hahaha, ja ik weet dat het Drenthe is, maar hij werd genoemd in de openingspost, vandaar 8)

Ik vind de hele stad nogal krap opgezet, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld Steenwijk. Je hebt er natuurlijk ruimere huizen, zoals in Oosterboer, en nog een wijk... ben even de naam kwijt :think: Maar die zijn meteen ook een stuk duurder dan hier in Steenwijk.

Tja en de sfeer.. ik heb er ruim 4 jaar gewoond en vond het niks... daarentegen vinde veel Meppelaars Steenwijk weer niks... Smaken verschillen :wink:

Hier is een fantastisch winkelcentrum in aanbouw met letterlij alles erop en eraan, kan alles opā€™t fietsje af.

Maar ik snap je overwegingen hoor!



Hier is voor mij de rust de absolute trekker, een stad vind ik gezellig om te shoppen, maar verder vind je mij er nietā€¦

Wij hebben 30meter tuin vanuit de achtergevel en dat is met de kids echt top.



Maar, ga zoveel mogelijk rond kijken en kijk waar je gevoel het best bij is, thatā€™s the place to be!

De rust lijkt ons ook wel wat. Ik kom zelf uit een dorp en heb ergens de illusie dat je je kinderen met ruimte op moet laten groeien (slaat nergens op, ik ken genoeg stadskinderen die een gelukkiger jeugd hebben gehad zonder ruimte maar goedā€¦).



En zeker van die huizen met meer dan 30 meter tuin gaat mā€™n hartje toch wel sneller kloppen hoor. We zijn er gewoon nog niet uit. Als ik nu bedenk van wat voor voorzieningen ik nog gebruik maak hier sinds we kinderen hebben is dat ook bar weinig. Maar wat meer keus wat betreft werk is wel handigā€¦



O jee bestaat er een rivaliteit tussen Meppel en Steenwijk? :wink:

Haha, je mag rustig eens in mijn tuin (tje) zitten hoor :wink:

Koffie staat wel klaar.

@Gaia wrote:



O jee bestaat er een rivaliteit tussen Meppel en Steenwijk? :wink:




Hihi, gezien de reacties die we kregen toen we zeiden dat we naar Steenwijk gingen verhuizen: Jahaa!



Maar goed, ik kom oorspronkelijk uit Zutphen en de reden dat ik Steenwijk denk ik sfeervoller vind, is omdat het wel wat weg heeft van Zutphen. :smiley:



En wat de rust betreft: tja, het is hier wel echt een stadje, met de daarbij behorende voorzieningen, maar de opzet is gewoon lekker ruim en je bent zo in de bossen.

natuurlijk ommen!!!



mooiste stad van ovā€¦

woon nu zelf in balkbrug, dat is een dorpje kortbij ommen, maar in ommen doe ik alles!



heel gezelli, maar toch ook wel heel knus :thumbup:

@gismolo wrote:

Wij wonen in Dedemsvaart. Is een dorp, maar geen klein dorp. Het is hier echt heerlijk wonen en de huizenprijzen zijn echt :thumbup:



En jawel we hebben een Hema, Scapino,Bristol,Action, Wibra, Zeeman, Bruna, C1000, Jumbo, Aldi, Lidl en nog veel meer leuke winkeltjes.




kom jij uit dedemsvaart :eh: , hebben wij elkaar dan nog nooit gezien, ik kom er elke week!

vind meppel wel erg leuk hoor.

komen steeds meer winkels en de hele binnenstad gaat op de schop.



woon zelf in het pitoreske Staphorst :smiley: overijsel en errug leuk.

maar geen Hema :wink:

wel kruitvat, da, blokker, aldi, boni, slager, zooi bakkers, kappers, boekhandel, postkantoor. (of agentschap is het :wink: )

maar voor het wat grotere snel winkelen met autootje naar meppel in 10 minuutjes.

Meppel, Ommen, Dalfsen!!!

Ik kan je niet helpen, want ik woon in Zuidholland. Maar ik vraag me af wat je hebt met de HEMA???



Succes met kiezen!



Groetjes,



Viratine

Ja dat wist ik wel, maar ik wilde toch even reclame maken voor Deventer :wink:

@Gaia wrote:

De rust lijkt ons ook wel wat. Ik kom zelf uit een dorp en heb ergens de illusie dat je je kinderen met ruimte op moet laten groeien (slaat nergens op, ik ken genoeg stadskinderen die een gelukkiger jeugd hebben gehad zonder ruimte maar goedā€¦).



En zeker van die huizen met meer dan 30 meter tuin gaat mā€™n hartje toch wel sneller kloppen hoor. We zijn er gewoon nog niet uit. Als ik nu bedenk van wat voor voorzieningen ik nog gebruik maak hier sinds we kinderen hebben is dat ook bar weinig. Maar wat meer keus wat betreft werk is wel handigā€¦



O jee bestaat er een rivaliteit tussen Meppel en Steenwijk? :wink:




Kan natuurijk nu een foto van ons huis neerplaatsen, dan ben je gelijk verkocht aan VOllenhove :mrgreen:

Haha wie het leukste verhaal heeft daar gaan we wonen :wink:



Tja wat heb ik niet met Hema :mrgreen: Nee hoor, gewoon een fijne winkel en het geeft vaak wel aan dat je niet in een heel klein dorp zit zijn we achter gekomen. Alhoewel ik pas hoorde dat Schoonhoven (ben ik geboren en getogen) tegenwoordig ook een mini-Hema heeft :lol:



Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waar je nou echt niet moet gaan wonen in Overijssel en omgeving? Daar nog meningen over?

oh ik heb wel een paar plaatsen waar ik absoluut niet wil wonen

Ik zou zelf niet in de grotere steden willen wonen, omdat ik een groot dorp gewend ben. Vooral niet in Almelo (sorry voor diegene die er wel wonen)

Ik ben geboren en getogen in Vroomshoop maar woon al sinds mā€™n 23-ste in Almelo (Broekerheide) en het bevalt ons erg goed! We wonen in een leuke kindvriendelijke wijk lekker dicht bij de snelweg en winkels/scholen op loopafstand.

Ik zou echt niet terug willen naar een dorp, mijn man komt uit Dordrecht en wilde liever in een stad dan een dorp wonen.

Maar goed dat is ieder voor zichā€¦

ik zou dus niet in Genemuiden, Urk en Staphorst willen wonen (sorry voor degene die er wel wonen)