Leukste stad in Overijssel?

Hallo allemaal!



Wij hebben deze maand ons huis verkocht en willen gaan verhuizen naar Overijssel. Nu hadden we eerst Zwolle op het oog maar we zijn erachter dat dat toch best wel populair aan het worden is, waardoor de huizenprijzen daar behoorlijk zijn gestegen in vergelijking met andere plaatsen. Dan heb je buiten Zwolle toch veel meer huis en tuin voor je geld. Alleen kennen we de plaatsen daaromheen niet echt goed.



Er zijn vast een berg kokkers die uit Overijssel komen. Wat is nu de leukste plaats? Wat zijn de voor- en nadelen. Wat is nu echt een aanradertje en wat niet? We willen niet in een heel klein dorpje gaan wonen. Het criterium is eigenlijk dat er een Hema moet zitten :wink: Deventer is geen optie want daar wonen m’n schoonouders, bijzonder aardige mensen maar ik hoef niet bij ze op de lip te wonen. Verder zijn we nu ook een beetje richting Steenwijk en Meppel aan het kijken e.d.



Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Moet het perse Overijssel zijn?? Zutphen is ook erg leuk en qua prijzen nog best te betalen… En een Hema!! :wink:

Ja Zutphen staat ook op het lijstje :mrgreen: Da’s idd net Gelderland. Gaan we zaterdag toevallig een huisje bekijken.

@Gaia wrote:

Ja Zutphen staat ook op het lijstje :mrgreen: Da’s idd net Gelderland. Gaan we zaterdag toevallig een huisje bekijken.




Ik heb er met heel veel plezier gewoond!! :thumbup:



En een “psychologische” grens…tussen Zutphn en Deventer… :lol:

Wij wonen in Dedemsvaart. Is een dorp, maar geen klein dorp. Het is hier echt heerlijk wonen en de huizenprijzen zijn echt :thumbup:



En jawel we hebben een Hema, Scapino,Bristol,Action, Wibra, Zeeman, Bruna, C1000, Jumbo, Aldi, Lidl en nog veel meer leuke winkeltjes.

wilde net zeggen dedemsvaart… grappig… mijn opa en oma woonde daar… dus ik was daar de hele zomer altijd…hele goeie herinneringen aan… en er zit een Hema :smiley:

He Judith wat grappig zeg! Wij hebben altijd in Zwolle gewoond en wonen hier nu 5 jaar. Zou echt niet meer terug willen.

Dedemsvaart :think: Gaan we zaterdag ook eens doorheen toeren :thumbup:



Nog meer meningen?

Yep, hier een Hengelose! Kan ik je ook aanraden :wink:



Niet al te grote stad, zo´n 80.000 inwoners en een behoorlijk centrum met o.a. een Hema :mrgreen:

Woon er nu zo´n 10 jaar en bevalt mij prima!



Succes met zoeken!

@miekske wrote:

Moet het perse Overijssel zijn?? Zutphen is ook erg leuk en qua prijzen nog best te betalen… En een Hema!! :wink:




Echt een aanrader!! :lol: :lol:

Almelo natuurlijk :thumbup: :mrgreen:

ik wou bijna zeggen Vollenhove, ik woon hier zo graag, beetje in de natuur, niet te rustig maar ook niet te druk!! alleen tja geen Hema, wel een super de boer, juwelier, electronica zaak, DA, diverse restaurantjes en cafeetjes, boekenwinkel, bakker, slager, groenteboer, een rabobank, worden hier veel dingen georganiseerd voor kinderen en voor ons.



We hebben een hele mooie haven, is erg gezellig!!



en we wonen, vlakbij Emmeloord, Meppel en Steenwijk, en daar zitten dan de grotere winkels!

Grappig, ik heb zowel in Zutphen, Meppel als Steenwijk gewoond.

In alledrie de stadjes zit een Hema :wink:



Zutphen vind ik een mooie, sfeervolle stad, kom er nu nog regelmatig, maar het stond me tegen dat het achteruit ging: het werd zo volgebouwd, ik vond het er “viezer” worden… Maar daar had ik natuurlijk “lsat” van omdat ik er altijd al gewoon heb, en het dus achteruit zag gaan…



Meppel, kort maar krachtig: daar vond ik niks aan: vrij veel kleine, woningen dicht op elkaar, vond het vrij sfeerloos allemaal.



Steenwijk, daar woon ik nu sinds een jaar, en daar ben ik helemaal verliefd op, mooi, oud vestingstadje en je zit binnen een paar minuten in het bos, andere kant op en je zit in het bos met hunebedden… erg mooi, groen en ruim opgezet. Je hebt er een redelijke binnenstad met aardig wat winkels en eetgelegenheden, maar als ik bijvoorbeeld kleding wil kopen ga ik wel ergens anders heen, want dan is de keuze wel beperkt.



Succes met zoeken!

Zutphen zijn we inderdaad erg van gecharmeerd. Meppel leek ons op zich wel handig wat treinverbinding met Zwolle betreft (woont nog meer familie). Maar dat ken ik helemaal niet. Van Steenwijk ken ik inderdaad het centrum van een vakantie, leek ons ook erg leuk.



Almelo is m’n vriend geboren en getogen. We vrezen echter dat dat te ver uit de richting gaat wat betreft het werk van m’n vriend (horen we volgende week). Ik ken het zelf helemaal niet maar er staan wel flinke huizen met dikke tuinen die financieel goed haalbaar zijn. Dat zou dan wel weer helemaal goed zijn. Hetzelfde geldt trouwens voor Hengelo.



Vollenhove ken ik ook helemaal niet, zal het eens in de groep gooien, geen Hema is toch wel een struikelblok :wink: :mrgreen:

Zegt nou niemand Deventer… Dat is toch echt de leukste stan in Overijssel hoor :wink:

@Pinkie wrote:

Zegt nou niemand Deventer… Dat is toch echt de leukste stan in Overijssel hoor :wink:






Psssssst… zie beginpost ts… daar wonen haar schoonouders… 8) :hand: :mrgreen: :wink:

kampen is ook errug… :thumbup:

Helemaal mee eens dat Deventer errug leuk is :thumbup: . Maar ik zie m’n schoonmoeder ervoor aan iets te vaak onverwachts op de stoep te staan :silenced: Zoals ik al schreef erg aardige mensen maar daar heb ik geen trek in :wink:



Kampen :think: ken ik echt helemaal niet, wat is daar zo leuk aan?

@Cathy S. wrote:







Meppel, kort maar krachtig: daar vond ik niks aan: vrij veel kleine, woningen dicht op elkaar, vond het vrij sfeerloos allemaal.




meppel is drenthe :mrgreen: maar ik woon nu al 27 jaar in meppel en ik vind het leuk en gezellig stad alleen word nu wel erg druk
ligt er ook aan waar je in meppel woont
ik woon in de oosterboer en daar heb je leuke ruime huizen

Ik woon in een dorp dichtbij Almelo, bevalt erg goed.De huizen zijn goed betaalbaar, flinke tuinen erachter en een rustige omgeving…en ja…ook een Hema. :mrgreen:

Persoonlijk zou ik liever wat verder rijden als je daarvoor een prettig huis hebt.

Wat is er tegen op een dorp? k zit met een kwartier in de stad.