Leuke traktaties gezocht!!!

Mijn zoon wordt binnenkort 1 jaar en dus is het straks ook groot feest op het KDV. Maar ik weet bij god niet wat ik moet trakteren, en iets als een nijntjekoekje met rozijntjes vind ik niet echt apart. Heeft iemand een leuk idee om te trakteren aan dreumessen van rond de 1 jaar en jonger?

http://members.home.nl/knutsel2/Traktatieideeen3.html

kijk hier eens, staan genoeg ideeën

Hee Hed, en mijn bananen-race-auto’s dan…??? :mrgreen:

Ik heb voor Chris z’n verjaardag dus bananen-raceauto’s gemaakt… Die waren een groot succes… Het is even wat werk, en je kunt het niet ver van tevoren maken, maar iedereen vond het zooo leuk… De leidsters gingen zelfs andere leidsters erbij halen… Het was gezond en weer eens wat anders dan zakjes chips en lolly’s (echt waar, dat gebeurt dus gewoon echt hoor op de babygroep (0-2 jaar)

Per bananen-raceauto:

-Halve banaan

-4 halve plakjes kiwi

-1 druif

-1 rozijntje

-2 halve pepsels voor de wielassen en een klein stukje

Banaan schillen en doormidden snijden. 2 halve pepsels door de banaan heen duwen zodat je wielassen hebt. De halve plakjes kiwi aan de pepsels doen, zodat de vlakke kant van het plakje de ondergrond raakt. Stukje pepsel in druif steken, en aan bovenkant in banaan duwen (dat is dan de coureur Cool ) en als laatste een rozijn aan de voorkant erin duwen als koplamp…

De pepsels worden na een paar minuutjes wat zachter, dus die kunnen zelfs de kleintjes dan gewoon opeten… Je zou trouwens zelfs nog een halve aarbei als pet op het hoofd (jeweetwel, die druif dus) van de coureur kunnen zetten…

ja nou ja he zeg

ik wil jou klapper niet verklappen !!! :mrgreen:

Leuk!!! :mrgreen:

Wat een leuk idee Yo…

Zeer crea…Die ga ik zeker onthouden… :clap:

EN nagenoeg geheel gemaakt met biologische ingredienten…!! Alleen de pepsels kon ik dus niet bio vinden…

hmmm, die heb ik wel eens gezien in de natuurwinkel…

Maar afgezien van dat, super idee…

Ik had bij Luca ook bananen getrakteerd maar dan nog met zijn jasje aan :wink: met een enorme strik met een rijstewafeltje eraan.

Erg leuk en zeer gewaardeerd door de leidsters deze gezonde traktatie.

wat leuk zeg en origineel. ik zal hem ook zeker onthouden.

Ik heb vorige week voor Marnicks eerste verjaardag varkentjes gemaakt. De traktatie was een danoontje. Dat mogen de kleinste al vanaf 4 maanden hebben. Je maakt op roze papier een varkenskop. Je tekent er met zwarte stift ogen en een mondje op. In het midden maak je een gat (ter grootte van het danoontje) Die steek je erdoor er tekent daar twee neusgaten op (gewoon met een watervaste stift twee grote stippen). Ik heb er wel een digitale foto van maar ik ben heel niet handig met het plaatsen van foto’s (sterker nog, weet totaal niet hoe dat moet ). Als je ze echt graag wil zien zal ik mijn hubbie morgenavond even lief aan moeten kijken.

@femke wrote:

De traktatie was een danoontje. Dat mogen de kleinste al vanaf 4 maanden hebben.

Dat zegt de fabrikant ja… Beter is het om de eerste 6 maanden alleen maar melk te geven… En dus geen andere spullen en ook geen Danoontjes…

Oh…dat wist ik niet…Maar wat is er dan verkeerd aan? Ze verkopen toch ook fruit en groente voor kindjes vanaf 4 maanden? Als dat echt niet goed zou zijn dan zou dat toch ook niet in de verkoop mogen? Bij mijn consultatiebureau stonden ze daar ook niet negatief tegenover ( en ja…ik weet dat je van het cb een niet al te hoge pet op moet hebben …)

hallo

zo over traktaties gesproken wil ik even waarschuwen voor de mensen die rozijnen /krenten gebruiken …

want deze kunnen namelijk zwellen na inname ende luchtpijp blokkeren …als ze ze proppen of niet goed kauwen.

en als je 9 kleine kids bij elkaar hebt is dat moeilijk te overzien of iemand ze in hun mond propt en dit gevaar loppt daarom zijn er heel wat kdv die liever geen rozijntjes hebben onder de 2 jaar ook krentenbollen hebben ze liever ook niet…

even voor de duidelijkheid er komt straks zelf een schrijve van de gggd hierover …

ook zie ik wel eens moedersbij de groente boer en dan krijgen ze een doosje rozijnen in de wagen …

dat is ook gevaarlijk ze zitten al wat meer achteruit en het gevaar dat die doorschiet is groot

ook geld dit voor de auto .

wat we vaak we een leuke traktatie vinden zijn coctal wrstjes opgerolt in bladerdeeg dit kan je ook met kaas doen

of kaassoesjes of als het maf slagroomsoetjes

of kleine appelflapjes (zzonder rozijnen )

eierkoeken,

met doorzichtig vershoudfolie inpakken, dan stipjes erop maken zodat het een lieveheerstbeestje is .

Op het KDV van Myrthe hebben we startkoekjes getrakteerd. Die mogen kindjes vanaf 6 maanden. Niet echt origineel, maar wel een succes. Myrthe vond ze ook lekker! En voor de leidsters hadden we Merci meegenomen, want zij waren -zoals ik al vermoedde- niet zo dol op startkoekjes. :mrgreen:

:-*

Sanne

Hé wat leuk, ik was net op zoek naar dit soort tips. Ik vind die eierkoek wel wat, misschien verzin ik er nog een variatie op ofzo!

Wat betreft de discussie wat de kindjes <6 maanden mogen: bij ons op het KDV krijgen ze hun traktatie in de babygroep altijd in hun tas mee naar huis. Dus kun je als ouder zelf bepalen of ze al dan niet danoontjes, rozijntjes, koekjes of wat dan ook mogen. Vind ik heel netjes. Op die manier heeft Stan dus tot 6 maanden alleen maar mamamelk gehad. En heb ik af en toe een lekker danoontje op :oops: TJa, die kun je nu eenmaal niet een paar maanden bewaren, toch? :wink:

Hé wat leuk, ik was net op zoek naar dit soort tips. Ik vind die eierkoek wel wat, misschien verzin ik er nog een variatie op ofzo!

Wat betreft de discussie wat de kindjes <6 maanden mogen: bij ons op het KDV krijgen ze hun traktatie in de babygroep altijd in hun tas mee naar huis. Dus kun je als ouder zelf bepalen of ze al dan niet danoontjes, rozijntjes, koekjes of wat dan ook mogen. Vind ik heel netjes. Op die manier heeft Stan dus tot 6 maanden alleen maar mamamelk gehad. En heb ik af en toe een lekker danoontje op :oops: TJa, die kun je nu eenmaal niet een paar maanden bewaren, toch? :wink:

Lotte trakteert morgen op het KDV, omdat ze vandaag 1 is geworden. Ik heb op de site http://www.vanharte.nl ook zo’n zelfde idee gevonden als waar Femke het over had. De varkenskop stond al voorgedrukt, die hoefde ik dus alleen op roze papier af te drukken en uit te knippen. Door de neus heb ik inderdaad een Danoontje gedaan met 2 zwarte stippen als neusgaten. Aan de achterkant heb ik een lange sateprikker geplakt en onder de varkenskop nog een doosje rozijntjes geregen. Bij ons mogen ze dit namelijk eten. Het ziet er erg leuk uit en het is niet eens zoveel werk.

Succes ermee!

Viratine