Leuke traktaties gezocht!!!

femke schreef:

De traktatie was een danoontje. Dat mogen de kleinste al vanaf 4 maanden hebben.

Dat zegt de fabrikant ja… Beter is het om de eerste 6 maanden alleen maar melk te geven… En dus geen andere spullen en ook geen Danoontjes…

Tja…zo kun je nog heel veel gaan bedenken…dan zou je niks meer kunnen trakteren. Mijn dochter moest zelfs op aanraden van de kinderarts op 10 weken aan het fruit!! Het consultatieburo was het daar weer helemaal niet mee eens. Zo zie je maar. Gewoon logisch nadenken. Ik denk dat al deze dingen goede ideeen zijn. Laat de ouders daarna maar beslissen of het raadzaam is voor hun kinderen om dit op te eten. Wel zou ik er dan voor kiezen om iets te trakteren wat ze mee kunnen nemen naar huis. Je zou ook iets kunnen maken in leeftijdscategorieen. Even navragen hoeveel kinderen er zitten van b.v. 0 tot 6 maanden en tot een jaar enz…(even wat werk maar goed…)

Nog een idee wat ik wel leuk vond en heel makkelijk. Banaan met een aapje erop waarvan het lijkt alsof het op in een bootje zit. Met een sate prikker roeispanen in de handen van het kartonnen of stevig papieren aapje. En aan die sateprikker kun je nog iets hangen van bv aardbeien of spekkies.

Die kun je een dag of 2 van te voren maken en die kunnen ze s’avonds ook nog mee naar huis nemen.

Groetjes Jada

mmmmmmmmmm :think: niet zo origineel en het idee gejat van het forum over traktaties…

De “collega’s” van Wessel krijgen allemaal een klein dikkie-dik-boekje, verpakt in cellofaan en een kaartje van Wessel eraan (met Bumba natuurlijk… hihi).

En ik wil voor de juffen nog een voorleesboek halen van Dikkie Dik.