Leuke kinderprogramma's

Welke tv zenders bekijken jullie kinderen. Het lijkt of het steeds gekker, en geweldadiger wordt. Zelfs ned 3 vind ik af en toe niet meer leuk voor kinderen.

Dus ik ben wel benieuwd welke zenders/kinderprogramma er zijn zonder geweld.

Wij hebben eens schotel. Onze dochter kijkt JimJam en ook Telekids op RTL8

Jesse kijkt voornamenlijk Nick jr. Favouriete programma’s zijn umizoomi, bubbleguppies, dora, diego, enz.

Thijs kijkt af en toe mee maar zijn voorkeur gaat toch meer uit naar Thomas (kijkt Jesse ook) teletubbies, sesamstraat, zandkasteel, bibaboederij, enz.

Elise kijkt al liever ‘echt’ tv. Dora is uit, Megamindy en allerlei andere zeppelin tv programma’s vind ze erg leuk. Ook is telekids erg favouriet bij haar.

Hier ook Nick Jr :thumbup: en een beetje Baby tv :wink:

of Zandkasteel of Bobo op de ipad op youtube

Hier wordt voornamelijk gekeken naar Telekids, Nick Junior, Ketnet, Zappelin en KRO Kindertijd.

Nick Jr… Jim Jam… Disney junior, en in de ochtend Ned 3… teletubbies zandkasteel…enz… de BZT show is populair bij de groten.

Verder hebben wij Netflix en daar kijken ze ook veel naar… Masha en de beer zijn favoriet (eerlijk gezegd vind ik dat zelf ook erg grappig) en littlest pet shop… of carebears… Mike de ridder vinden ze ook leuk. Heksje Lilly kijkt Niek dan weer graag…

Pokemon, ben10 en dat soort meuk mogen ze hier niet kijken en hebben ze dus nog maar schaars gezien, doorgaans bij anderen soms eens.

Ow en dik dik dik favoriet bij onze dochters… 9 en 3… 24 kitchen… :lol: en dan met name Rudolphs bakery en tales of the bush larder

Onze meid vindt Rudolph’s Bakery ook leuk! :slight_smile:

Ik ga is even zoeken op onze schotel, we hebben een standaard pakket en kunnen niet alles ontvangen. Wel CN :silenced: en Disney XD :doh: Ik vind het zo armoedig en wat een geweld of we kijken net op een verkeerde tijd.

Jim Jam hoor ik meer over. En Nick jr is dus ook iets vriendelijker?

Schotel heb je volgens mij een uitgebreid pakket nodig, hebben wij in ieder geval wel.

En kunnen niet zakken, omdat JimJam er dan ook uit is…

Nee Disney XD is niet zo leuk voor die leeftijd nee.

Nick Jr bestaat voornamelijk uit Dora Diego Umizoomi en Peppa big, best leuk en onschuldig allemaal.

En ook nog leerzaam want Marijne kent inmiddels haar eerste woorden engels :mrgreen:

@Cell wrote:

Verder hebben wij Netflix en daar kijken ze ook veel naar… Masha en de beer zijn favoriet (eerlijk gezegd vind ik dat zelf ook erg grappig) en littlest pet shop… of carebears… Mike de ridder vinden ze ook leuk. Heksje Lilly kijkt Niek dan weer graag…

Ik had hier dus nog nooit van gehoord voor we Netflix hadden. Maar dochterlief vraagt elke dag of ze Masha mag kijken.

Mijn dochter is sowieso best fan van Netflix (en ik ook :P), veel kinderporigramma's en ook wel echt leuke/lieve programma's. Nijntje, Alfred, Boes echt heel veel echte kinderdingen die ik gepast vind en geen reclames is ook wel echt een pluspunt.

Ik vind Netflix ook de uitvinding van de eeuw… Leuke films ook. Maar Masha is irritant en uitermate grappig tegelijkertijd… I love it…

:lol:

Netfix zit volgens mij niet in het basispakket. Ik zie dat we wel Comedy central/kindernet moeten kunnen ontvangen. Kent iemand deze zender?

Comdey central is dan vanaf 16.00 uur ‘’ smiddags geloof ik en kindernet is zeg maar de belgische zappelin… vind er niet zo veel aan…

Netflix is een online video dienst, wij kunnen het kijken via de playstation, daar zit het op, je sluit er apart een netflix abonnement voor af a 8 euro per maand…

Ik voel zo oud :lol:

@Jippie wrote:

Onze meid vindt Rudolph’s Bakery ook leuk! :slight_smile:

Hier ook! Noortje kijkt daar graag naar en houdt dat ook nog lang vol ook.

Verder hadden we de films van Pippi Langskous op de harde schijf van onze UPC box, maar we hebben een nieuwe box gekregen en dus zijn de opnames weg. Misschien wel goed, want ze kon alle films dromen.

Ome Willem vindt ze te gek. We hebben 1 DVD met 1 aflevering die ze steeds opnieuw bekijkt.

Verder neem ik een paar afleveringen van Sesamstraat en zandkasteel op, zodat we een voorraadje hebben. Dan kijkt ze ook steeds dezelfde afleveringen

L. kijkt liever naar Disney (vreselijk al die nagesynchroniseerde series) en nog een andere zender met veel drukke comics. Ik heh liever dat hij NL 3 kijkt, naar programma waar ook nog min of meer een leerzaam element inzit. Maar in de praktijk speelt hij nog liever op de ipad dan dat hij tv kijkt… En aangezien hij dat niet onbeperkt mag, speelt hij vooral buiten :mrgreen:

Oja, en ik neem standaard alle z@ppbiosfilms op. L kijkt daar graag naar, vaker meer dan 1 keer.

Hier sinds kort ook netflix… ideaal.

Hier vooral telekids en soms nog naar babytv vooral Dennis vind dat nog leuk.

Hier ook bijna altijd Nick Jr. :thumbup:

Soms Kro Kindertijd.

En soms Vtm K zoom (Belgische zender). Maar alleen als ik vind dat er iets geschikts op komt (Maja de bij, Heidi (jeugdsentiment :inlove: ), ofzo)

Verder hebben we hier een stapel dvds; Sesamstraat, Pieter Post, Oswald :mrgreen: