Her jim jam kro kindertijd sesamstraat. En dvdtjes
Maar vind het ook moeilijk onze oudste van 6 vind jimjam niet altijd leuk meer en ben nog niet uit wat dan wel mag.
Want de rest vind ik echt bagger en te veel geweld.
Netfix maar eens bekijken.
wij kijken eigenlijk bijna helemaal geen tv meer. Als er iets gekeken wordt vinden ze klokhuis leuk en we hebben de natuurfilms van de BBC, Live, dat vindt de jongste ook erg mooi.
Wat een uitvinding Netflix!
Na dit topic meteen op de PSP3 gezet en aangevraagd :inlove:
Ik kan er alleen niet achter komen wat ze nou voor kinder series hebben biij netflix.
Ik wil niet dat ze zomaar iets kijken.
Lune hier kijken zo ook niet veel.
Als ik kook mag het en verder niet. En soms in een weekend of vakantie dat we met de hele familie een film kijken.
Onze oudste kijkt bij opa en oma nog wel eens earth flight van de bcc hele stukken kent hi al uit zijn hoofd.
netflix… keuze uit behoorlijk wat kinderfilms… wall-e… lady en de vagebond en ook films zoals Iep en de kameleon.
Series… carebears, pet shops, my little pony, masha en de beer, thomas de trein, mike de ridder, heksje lilly en nog veel meer.
Er staat ook een paar wat mindere series op, zoals de powerpuff girls… maar die kijken ze niet, je kiest zelf uit. Er komt zo af en toe eens wat nieuw aanbod, maar vooralsnog zijn ze er hier gewoon heel zoet mee… en mama ook want ik kijk via netflix ook de serie “the 4400” en nog andere netflix only series… :thumbup:
Hier zapp en jim jam.
Verder mickey mouse op de pc/dvd
Op Netflix maak je ook gewoon profielen aan, je kunt een kinderprofiel instellen dan kunnen ze sowieso niet bij de volwassenen series/films komen. Nami weet het heel goed te vinden op de pc inmiddels. Ze zet het zelf aan en kiest haar profiel en komt dan op Netflix Kids terecht.
Wat ik er vooral fijn aan vind is dat het ook gewoon nog series van vroeger heeft (in mijn ogen nog wat onschuldig in plaats van al dat gescheld tegenwoordig :P)
Wat kinderdingen van Netflix
Series:
Boes, Alfred J Kwak, Masha & beer, Nijntje, troetelbeertjes, brandweerman Sam, Pingu, Kikker & vriendjes, bob de bouwer, Thomas de trein, Bibi& Tina, Angelina Ballerina, Zoostraat 64, Conni, Moomin, Paz, Casper en Lisa, Prinses Lillifee, smurfen, Paar seizoenen sinterklaas club
Films:
De reddertjes, reddertjes 2, brother bear (en 2), Beesten bij de buren, De dolle tweeling, casper, Atlantis, Antz, Home Alone, Heksje Lilly, Iep, Schippers van de Kameleon, Higshcool musical (1,2 en 3), Snuf de Hond, Kapitein Rob, Kappen, Razend, Up
Dit is maar klein deel van wat er is, ze zijn ook pas sinds een maand online in nederland dus komt ook steeds nog bij
En inderdaad voor volwassenen ook veel series, ik kijk veel Lost, Dexter, How I met your mother enzo.
Wil binnenkort een keer begninnen aan the 4400 (hoe is die serie Cell? Ga ik er erg van balen dat het gecanceled is middenin qua dat je echt met vragen blijft zitten?)
O trouwens, Netflix is de eerste maand gratis en je kunt gewoon per maand opzeggen dus je kan het altijd even proberen toch?
Kan op de pc, xbox, ps3, tablet en telefoon.
Hier kijken we via xbox en als we 2 verschillende dingen aan hebben staan (manlief vindt al die discovery programma’s leuk) ook via laptop of pc. Sowieso kijkt mijn dochter ook graag via pc (qua bediening iets makkelijker dan op de xbox)
Kinkt wel als wat ze ook hebben bij jim jam en wat meer voor oudere kinderen ook.
Tenslotte betalen we ook voor jim jam dus dat maakt niet niet uit.
Thanks heb nu wel een idee
Mede om die reden kijken ze hier dus alleen DVD’s. dan kan ik aanzetten wat ik wil op het tijdstip dat ik wil, zonder reclame en zonder dat er ineens een minder geschikt programma begint.
ik vind het heerlijk, wat een rust vergeleken met veel kinderseries.
wij gaan dan ook voor het ‘suffere’ werk :mrgreen:
zeker mijn oudste vindt dingen snel te druk en te eng, en ik vind het zo ook nog een beetje leuk om aan te horen
Pieter Post
Zandkasteel
Tweenies
Bob de Bouwer
Dirk Scheele
een DVD over dino’s
een DVD over je lichaam
en nu steeds meer BBC Earth, mooi om te zien :thumbup:
Hier ook alleen maar dvd, of een uitzendinggemist oid.
Ze zijn hier nu helemaal weg van curious george. Een educatief (hoeft niet van mij, maar is altijd leuk meegenomen) grappig en ‘simpel’ engelstalige tekenfilm.
Geen ruzie, geschreeuw, vechten, schelden…gewoon…normaal
Leuk topic! Ik let ook altijd op wat ze zien. De oudste van 3 en 4 kijken veel Zappelin: koekeloere en huisje boompje beestje zijn favoriet. Bob de Bouwer, Angelina Ballerina, Pingu of andere peuter TV.
Verder kijken we veel YouTube. Op dit moment Noddy en Robocar Poli.
En op dvd kijken we Martin Morning en Disney en Pixar films. Ze hebben steeds een tijdje een favoriete film. Nu is dat Happy Feet (de pinguin)
Geen geweld en gescheld hier, want heb daar zo een hekel aan. Merk het vooral bij mijn zoontje meteen als hij rare dingen kijkt, hij praat dan erg grof!
Ned 3, en dvd’s/opgenomen dingen.
Vooral Sean the Sheep is grote favoriet.
Hier mogen ze gewoon alle kinderzenders kijken. Maar ik merk inderdaad dat er wel voorkeuren zijn.
Lucas is meer van de JimJam, NickJR, etc (Umizoomiz, Dirk Scheele, Diego). Robin kijkt meer de ‘oudere’ zenders met programma’s als Star Wars, Supah Ninja’s, De wondere wereld van Gumball, etc.
Samen kijken ze ook weleens Tom&Jerry, Scoobi Doo, etc maar ik weet zo niet welke zender dat is.
We hebben in ieder geval het uitgebreide kinderpakket en daar word van alles van gekeken.
Robin begint ook steeds meer interesse in muziekvideo’s te krijgen merk ik.
Maar wat ik zelf het allerleukste vind (ook om zelf te kijken) en gelukkig mijn 2 heren ook, zijn leuke kinderfilms. Ik hou echt van die Hollandse films.
Zo draaien we hier heel veel Kikkerdril, Dolfje Weerwolfje, de Griezelbus, Dik Trom, Brammetje Baas, en zo nog veel meer waar ik nu niet op kan komen.
Maar gelukkig zijn ze meer buiten, dan dat ze TV kijken.
Wij hebben sinds kort niet meer het uitgebreide tv pakket. Wel nog nick junior en dat kijkt Siem graag. En sesamstraat. Maar als hij een keer kijkt staat er 9 van de 10 keer een dvd op want dat zijn sowieso filmpjes die hij mag zien.
hier ook het kinderpakket eruit gegooid maar nu nemen we van nickelodien (of hoe schrijf je dat) 's ochtends wat nick jr afleveringen op en die kijken we zo over de week en dan neem ik als ze allemaal gekeken zijn weer nieuwe op.
Elise vind maya de bij tegenwoordig helemaal geweldig ( de nieuwe dan, van nederland 3) en ik mis momenteel nog niet echt het kinderpakket of het pluspakket (scheelt me 10 euro per maand en met opnemen komen we tegenwoordig ook erg ver )
J. heeft heel lang NickJR gekeken, maar heeft dat wel een beetje gehad… Nu wisselen we af, JimJam, Nederland 3, Telekids, … Ik neem ook het eea op. Maar vind het wel lastig, ze zit een beetje in de overgang tussen de echte kinderdingen en de dingen die ik eigenlijk niet geschikt vind…
@Marite wrote:
Ned 3, en dvd’s/opgenomen dingen.
Vooral Sean the Sheep is grote favoriet.
Oja leuk, Sean the sheep. Wat voor dvd’s heb je in huis?