leuke kinderaankleding voor caravan

Wij hebben een caravan gekocht :dance:

Ik vind hem uiteraard helemaal geweldig, anders hadden we hem niet gekocht, is er eentje met kinderkamer -> stapelbed 3 bedden boven elkaar en daartegen over een treinzitje waar ze lekker kunnen kleuren en spelletjes doen enzo.

Nu wil ik graag die kinderhoek leuk aankleden voor ze. Maar mijn budget is zeer minimaal aangezien het geld nu een beetje op is met deze caravan :oops:

Ik zat al te denken met plakklitteband op de muur bij de bedjes en dan een gelamineerde foto erop te hangen van welk bedje van wie is en ik dacht vervangen van de bedlampjes in leuke kinderlampjes en aan leuke kinderslaapzakjes, maar van het laatste wil ik wel iets waar ze niet koud in hebben en via google kwam ik eigenlijk amper leuks tegen.

Moet ook allemaal niet te zwaar zijn omdat we hem anders niet meer mogen trekken met ons b-rijbewijs.

Wie ow wie heeft leuke (creatieve) ideeen om er een leuke kinderhoek van te maken?

Oh ik zeg ga ff bij Ikea neuzen! Daar vind je van die heerlijke lichtgewicht plastic bakjes voor kleurpotloden en wasco ed. En wat wij hebben gedaan is voor zoonlief 1 klein (ong 2/3 liter) containertje waar hij dingen als autootjes een opblaasbal etc in mag stoppen. Dat is gelijk zijn limiet aan speelgoed voor de vakantie.

Klitteband houdt niet altijd heel tof in warme klimaten ivm de plaklaag. (had zelf kleine canvasdoekjes opgehangen en die kwam naar beneden zeilen :silenced: ) Misschien doet een fotohoesje het beter? Kun je vaak ook makkelijker wisselen van plaatje. Leuke bedlampjes zijn vaak te koop bij de Action (ivm wisselend assortiment weet je niet altijd wanneer) of anders bij Kwantum daar is het bijna standaardassortiment.

Wat ook ruimte en gewicht kan besparen is sommige spellen in 1 doos samenvoegen met de gebruiksaanwijzing (gelamineert) erbij zodat je de vaak logge en te grote omdozen thuis kunt laten. Maar neem er vooral niet teveel mee! Keuze uit 2 is vaak al genoeg voor 3 weken vakantie.

Boekjes die favoriet zijn kun je wellicht ergens minivarianten van vinden? Wij hebben hier de bv miniboekjes van Thomas en Bobbibeer.

Leuke slaapzakjes voor kids hebben ze bij Obelink, in de vorm van een aapje oid. En te koud? In de caravan hebben ze het vaak eerder te warm wanneer je naar een warmer land gaat dus losse ‘mummy’ lakentjes zijn ws ook erg fijn. Iets kouder? Slaapzakje. Nog kouder? Losse fleecedekentjes.

Verder had ik voor Casper voor de tijd dat hij nog erg klein en beweeglijk was een Deryan tentje. Die zette ik ook vaak buiten op om hem te beschermen tegen de zon bij het buiten zitten/spelen. Klein op te vouwen en licht en ook regelmatig gebruikt wanneer we een weekendje oid weg gingen. Zeg maar als soort meeneembox ipv zo’n relatief log campingbedje.

Dat klinkt als een erg leuke caravan :D!

Wij nemen meestal onze eigen dekbedden mee, i.p.v. slaapzakken.

We vinden dat een stuk comfortabeler.

Verder van die plastic bakken met deksel (van de Hema bijv.) om knutselspullen e.d. in te doen.

Misschien iets met zuignappen aan de ramen? Zakjes, knuffeltjes…

Ik zou denk ik ook gewone dekbedden met een leuke hoes op bed leggen.

Misschien het houtwerk een vrolijk kleurtje geven?

Op het zitje bekleding in een leuk stofje (ikea heeft ook hele leuke voor niet al teveel geld), of als dat te lastig is, misschien gewoon een gehaakte plaid of kussentjes. En leuke gebloemde of geruite gordijntjes.

Ik zie een hippiecaravan voor me dat hoor je :lol:

Ik zat ook een beetje hetzelfde te denken als Lune

Leuk gekleurde gordijntjes, leuke dekens, gekleurde kussentjes, likje verf.

Wat je zelf al zei met kinderlampjes is ook erg leuk! :thumbup: met het klittenband zie ik niet echt voor me, maar is ook vast erg leuk.

Misschien ook iets met krijtbordverf ofzo?

@EstHe wrote:

Ik zat ook een beetje hetzelfde te denken als Lune

Leuk gekleurde gordijntjes, leuke dekens, gekleurde kussentjes, likje verf.

Wat je zelf al zei met kinderlampjes is ook erg leuk! :thumbup: met het klittenband zie ik niet echt voor me, maar is ook vast erg leuk.

Misschien ook iets met krijtbordverf ofzo?

Ah krijtbordverf of magneetverf was ook mijn idee.

Klip-on lampjes hoeven bij de Ikea niet duur te zijn.

Gordijntjes wisselen is wel leuk, maar bewaar echt je originele gordijnen! Hoe origneler je caravan is wanneer je ooit tzt weer wilt verkopen hoe meer je ervoor krijgt. Idem voor kussens, dus een overtrek over het origineel maar ook altijd het origineel behouden. Schilderen zou ik dus zelf niet snel doen. Dat is amper tot niet terug te draaien.

Heb je bij elk bedje een stopcontactje voor een nachtlampje want gek genoeg ging mijn hoofd daar gelijk vanuit? :think:

thx meiden :smiley: , ieder bedje heeft een eigen lampje die ze vanuit bed aan kunnen zetten.

Schilderen ga ik niet doen, ik wil, zoals ook geadviseerd het wel zo origineel mogelijk houden voor evt verkoop over een paar jaar. Vandaar ook mijn idee om wat plaatjes met klitteband op te hangen, maar idd wij willen naar zuid frankrijk en die warmte zal niet veel goed doen.

Gordijntjes had ik ook bedacht idd, maar bij de bedjes zijn alleen van die hor en roldingen, daar valt weinig in te vervangen.

Zat idd in twijfel slaapzakje of dekbed, ben er nog altijd niet uit, maar daar wil ik iig wel iets leuks mee denk ik. En kussentjes idd ook een leuke optie.

Ik krijg direct een beeld, stop er een robot en een hond in, maak em geel met rode stippen en een auto ervoor met opklappende koplampen :mrgreen:

Maargoed. Wij pimpen de caravan eigenlijk niet. Wel hangen we in de voortent e.e.a op. Lampionnen, wat gezellige lampjes (bij action, zo’n slinger) gezellig kleedje op de tafel. etc.

Is het een ideetje om slaapzakjes te doen en daar de namen op laten borduren? Er zijn vast en zeker wel verschillende kleuren te koop en dan de naam erop dan zijn ze allemaal uniek.

En mss dat je muren wel glad genoeg zijn om wat te doen met van die plastic ‘stickers’ die meestal op autoruiten gebruikt worden. :think: Daar zit iig geen lijm op wat je muur zou kunnen beschadigen.

Mijn man zei al, een dekbedje heeft 1 voordeel; je neemt een zomervariant die zijn ook niet heel zwaar. En wanneer het een dag toch heeeel warm is dan kun je ook alleen het overtrekje gebruiken. Daarbij krijgen ze natuurlijk ook ieder hun ‘eigen’ overtrek waardoor je het hele bed ook al opgefleurd hebt. Of je doet toch een slaapzakje en daar een overtrekje overheen zodat je het gebruikt in de zin van een dekbedje.

denk idd dat het bij leuke dekbedje/slaapzakje zal blijven. Wil nml niet gaan boren oid in de caravan. Die stickers zijn wel een superplan :thumbup: En boven de treinzit zitten geen kastjes maar een plakje met rail, dus daar ga ik gewoon leuke bakjes opzetten met knutsel en spelletjes, dan is het al helemaal leuk. Denk dat ik het zo ga doen, we waren vanavond voor het slapengaan ff in de caravan en de kindjes waren door het dolle heen, gewoon alleen al door het stapelbed.

Kind heeft toch ook niks extras nodig, ben ik als volwassene weer die dat ervan wil maken, zij vinden het prachtig genoeg zo realiseerde ik me :slight_smile:

Hahaha gelijk heb je hoor! Voor hun is het al een prachtige ‘hut op wielen’. :inlove: En het allermooiste aan camperen is het buiten leven. Alleen bij slecht weer in de caravan knutselen of spelen, je hebt ws ook een voortent die gebruikt wordt en verder is het slapen geblazen na een vermoeiende dag in de heerlijke buitenlucht. :wink:

Wij hebben bij onze Predom (die helaas te klein werd en dus verkocht is :frowning: ) de deurtjes van de keuken bekleed met plakplastic/folie. Misschien is dat leuk? Je hebt dat ook wel in vrolijke motiefjes. (bij Kitchkitchen zie ik hele leuke… even googlelen). volgens mij kan je dat ook weer verwijderen.

Ik zou ook voor eigen dekbedden gaan en niet voor slaapzakken. Daar zit al een gezellige hoes omheen meestal en het is lekker vertrouwd.

ps. onze caravan was zo oud, dat de bekleding van de wanden ook helemaal verrot was (bij Predom is dat stof) dus die hebben we eraf gehaald en vervangen door luchtblauw pluche… Dus… dat kan ook altijd nog. Lekker fout :mrgreen:

Oh plakfolie bij de bouwmarkt kan ook in krijtbordspul volgens mij. Dat kan je achteraf weer verwijderen.

@mandy_d. wrote:

Oh plakfolie bij de bouwmarkt kan ook in krijtbordspul volgens mij. Dat kan je achteraf weer verwijderen.

Of gewoon bij de V&D of in de aanbieding van de Aldi of of of… dat hebben wij hier op 1 deur zitten in huis en het wil er idd zo weer af :thumbup: .

Als wij ooit een caravan zouden hebben en dan nog kinderen in de leeftijd die dat leuk vinden zou het hier waarschijnlijk ook een hoog pipo/ hippie gehalte hebben in het kinderdeel :angel: .

Leuke gordijntjes, zelf met stof slingertjes maken al dan niet per kind eentje boven het bed met de naam, stoffen hangzak(ken) om spullen in op te bergen etc etc.

Lekker bonte boel waarschijnlijk, maaaaar wel zo dat het bij elkaar past.

Klinkt leuk!

Qua lampjes zou ik wel heel goed in de gaten houden hoeveel watt ze zijn. Dit omdat je eigenlijk altijd beperkt bent in je stroomverbruik met een caravan (je krijgt een x aantal ampere aansluiting meestal op een camping). Dus ik denk dat het waarschijnlijk handiger is om deze te laten hangen.

Ik zou ook gewoon dekbedden met vertrouwde hoezen doen en kussens. Is lekker warm en comfortabel (ik herinner me nog dat ik vroeger altijd als een soort van wokkel wakker werd in een slaapzak :mrgreen: ).

vouwkratten zijn ook altijd erg handig in een caravan. Kun je spullen in doen en als je ze niet nodig hebt dan kunnen ze makkelijk ingeklapt in de banken. Wij gebruikten ze ook voor bijvoorbeeld de schoenen in de voortent.

Misschien is het leuk om een kratje binnenspeelgoed en een kratje buitenspeelgoed (schepje, emmertje, zeefje, ringwerpen etc) te maken. Tekeningen hingen wij gewoon met plakband op, bleef goed zitten en is makkelijk te verwijderen.

nog wat fleurige gordijntjes erbij en evt een paar leuke kussentjes op de bankjes?

Veel plezier!

goeie tip van die lampjes, zou ik totaal niet aan gedacht hebben :thumbup:

Maar ook die heb ik besloten maar gewoon origineel te laten (zeker na jou tip, ik ben niet zo goed in electriciteit :oops: )

ben ik op zoek gewoon naar een tvtje voor erin eventueel, stuit ik op deze :inlove: :inlove: :inlove:

Die is toch gewoon te leuk voor woorden? Kijk dan naar die afstandsbediening :lol:

Hij is prachtig!!!

(hoeveel watt trekt hij? :mrgreen: :angel: )

Whaaa die is echt te leuk! :mrgreen:

Neem je reserve stop mee voor je caravan (liggen hier standaard bij de ‘meterkast’ incl reservelampjes voor de binnen en buitenkant) komt het vast goed. :-*

En de foto’s van de gepimpte Predom… :thumbup: ziet er supergaaf uit!

@Ninanien wrote:

Hij is prachtig!!!

(hoeveel watt trekt hij? :mrgreen: :angel: )

Uhm geen idee???

Haha ik merk het al, ben hier nog niet helemaal in thuis, ik zal het eens na gaan zoeken.