Leuke accenten !

@ingelke wrote:

@Moosje wrote:
Ik kom zelf uit Limburg en vind het Maastrichts geweldig mooi.




:dance: :thumbup: :dance: :thumbup:




:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

@Soleil wrote:

@ingelke wrote:
@Moosje wrote:
Ik kom zelf uit Limburg en vind het Maastrichts geweldig mooi.




:dance: :thumbup: :dance: :thumbup:




:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:






:inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

ik vind limburgs verschrikkelijk :oops: vooral als je als enige niet limburger bent met een groepje limburgers die dan “gezellig” in het limburgs gaan praten…



ik vind de belgen leuke, lieve woorden hebben. zo is piesjema (of hoe je het ook schrijft :D) hier sophie haar vaste woord voor pyama :slight_smile:



voor de rest heb ik weinig met dialecten. Ik vind zelf ook altijd dat ik behoorlijk abn praat, en horen sommige ook echt niet dat ik uit brabant kom, maar ik ken ok wel echt bergeijks proaten :inlove:

Ik vind Brabants het mooist :thumbup: en minst overdreven klinken :angel:

@knipoogje1983 wrote:

ik vind limburgs verschrikkelijk :oops: vooral als je als enige niet limburger bent met een groepje limburgers die dan “gezellig” in het limburgs gaan praten…




oh maar das met elk dialect natuurlijk zo…



Gooi een groep Friezen bij elkaar, een kamer vol tukkers of een feestje met zeeuwen…



Zo ben ik dus ooit ook weg gegaan bij een verjaardag in Friesland.

Was mee met mijn (toen nog) vriend en alle aanwezigen wisten dat ik geen Fries sprak en op zich wel kon verstaan, maar dan wel 1 op 1… rekening mee houden? Echt niet.

Maar dan moet je van mij niet verwachten dat ik er ‘gezellig’ bij blijf :shifty: .

@mamaMarije wrote:

@knipoogje1983 wrote:
ik vind limburgs verschrikkelijk :oops: vooral als je als enige niet limburger bent met een groepje limburgers die dan “gezellig” in het limburgs gaan praten…




oh maar das met elk dialect natuurlijk zo…



Gooi een groep Friezen bij elkaar, een kamer vol tukkers of een feestje met zeeuwen…



Zo ben ik dus ooit ook weg gegaan bij een verjaardag in Friesland.

Was mee met mijn (toen nog) vriend en alle aanwezigen wisten dat ik geen Fries sprak en op zich wel kon verstaan, maar dan wel 1 op 1… rekening mee houden? Echt niet.

Maar dan moet je van mij niet verwachten dat ik er ‘gezellig’ bij blijf :shifty: .




ja misschien is dat ook wel zo dat het dan moeilijker/niet verstaanbaar is…

@Marieke_5000 wrote:

Zolang jullie maar oppassen dat jullie het fries geen dialect of accent noemen :naughty:



Idem !

Frysk/Fries is geen dialect.

@mamaMarije wrote:

@knipoogje1983 wrote:
ik vind limburgs verschrikkelijk :oops: vooral als je als enige niet limburger bent met een groepje limburgers die dan “gezellig” in het limburgs gaan praten…




oh maar das met elk dialect natuurlijk zo…



Gooi een groep Friezen bij elkaar, een kamer vol tukkers of een feestje met zeeuwen…



Zo ben ik dus ooit ook weg gegaan bij een verjaardag in Friesland.

Was mee met mijn (toen nog) vriend en alle aanwezigen wisten dat ik geen Fries sprak en op zich wel kon verstaan, maar dan wel 1 op 1… rekening mee houden? Echt niet.

Maar dan moet je van mij niet verwachten dat ik er ‘gezellig’ bij blijf :shifty: .




Dat heeft inderdaad niets te maken met wel of geen leuk dialect, dat is gewoon onbeschoft en a-sociaal.

Ik vind Brabants heel erg vreselijk, daar krijg ik gewoon kippenvel van. Alsof die keel zo ver open moet om klanken uit te stoten!? :wink: :sick:



Limburgs vind ik een beetje lachwekkend… helemaal als ze dan boos worden. Dat klinkt echt niet heel kwaad vind ik. :lol:



Fries vind ik vreselijk, helemaal door de arrogantie waarmee het gesproken word. Dat iedereen (nou ja, oke,… veel) in Friesland er ook vanuit gaat dat jij die daar loopt/woont/winkelt/in het ziekenhuis ligt etc dat op zijn minst verstaat… :think:



Utrechts, Rotterdams, Amsterdams, Haags… helemaal leuk!



Belgisch vind ik vaak wel mooi. Erg warm klinkt dat vind ik.

@#puk# wrote:

Fries vind ik vreselijk, helemaal door de arrogantie waarmee het gesproken word. Dat iedereen (nou ja, oke,… veel) in Friesland er ook vanuit gaat dat jij die daar loopt/woont/winkelt/in het ziekenhuis ligt etc dat op zijn minst verstaat… :think:




hihi zo heb ik ooit in de hema van Drachten gestaan… ik kom niet uit Friesland, ik spreek geen Fries, ik versta het redelijk mits het niet te snel is en niet in groepen…



Maar bij de kassa idd op zo’n arrogant toontje werd me in het Fries vertelt hoeveel het moest kosten… dus ik leg 2 gulden (ja zolang geleden is het al :lol: ) neer en vraag ‘zo is het wel genoeg zeker?’

Kon de verkoopster ineens wel heel goed NL’s praten :angel:



Overigens was mijn pake (ja ik heb/ had daadwerkelijk een pake, oeps Fries bloed toch nog :wink: ) ook zo’n arrogante Fries… toen mijn moeder voor het eerst bij hun thuis kwam ‘dit is het enige NLs dat je van me krijgt te horen… versta je geen Fries? dan leer je het maar!’ :eh:



En later tegen ons als kleinkinderen gewoon NLs praten he ‘ja want jullie kunnen er niks aan doen dat je ouders het je niet geleerd hebben’!

@Moosje wrote:

Ik kom zelf uit Limburg en vind het Maastrichts geweldig mooi. .




:dance: :dance: :dance: :inlove: :inlove: :inlove:



Ik sta er eigenlijk wel van te kijken dat er best veel meiden onze zachte G zo mooi vinden :mrgreen: :inlove:



Ik vind het tukkersaccent niet zo mooi…idd dat weglaten van die e. (al ken ik hele lieve tukkers hoor hihi)



En hier hoor ik vaak van die studenten praten alsof ze aan het kauwen zijn op hun woorden…geen idee waar dat vandaan komt maar ik vind t maar niks.

Oeh, ik ben dus niet de enige die accenten leuk vind :mrgreen:



Hagenees, schots en iers…en Belgisch :mrgreen: Oh, ja, limburgs vind ik ook wel leuk :inlove:

@#puk# wrote:

I

Limburgs vind ik een beetje lachwekkend… helemaal als ze dan boos worden. Dat klinkt echt niet heel kwaad vind ik. :lol:






Oewww.... never met me, did you? :mrgreen: :inlove: :-*

@faizaa wrote:

@#puk# wrote:
I

Limburgs vind ik een beetje lachwekkend… helemaal als ze dan boos worden. Dat klinkt echt niet heel kwaad vind ik. :lol:






Oewww.... never met me, did you? :mrgreen: :inlove: :-*


kan je niet even een boze bui filmen en dat op youtube zetten?
Kunnen wij allemaal even bepalen of jij wel echt boos klinkt als je boos bent :angel:

Ik vind t trouwens allemaal geweldig… die accenten/dialecten…





Had van de week nog Brabandse klanten, zoooo leuk… mijn bazin zegt, joh jij past je gewoon aan aan de taal van de mensen… ik ging ook Brabo’s praten… :mrgreen: (vind ik dan he) :lol:



Moet ook zeggen dat ik als Limbo niet echt overdreven Limburgs praat… mensen uit andere provincies kunnen mij goed verstaan… en tuurlijk hoor je mijn zachte G… maar tis niet zoals ik bij velen hier hoor…







ik praatte laatst met iemand uit Kerkrade… :oops: :shifty: als ik serieus een George Clooney lookalike zou tegenkomen met DAT accent… zou ik me meteen omdraaien… :oops:

@mamaMarije wrote:

@faizaa wrote:
@#puk# wrote:
I

Limburgs vind ik een beetje lachwekkend… helemaal als ze dan boos worden. Dat klinkt echt niet heel kwaad vind ik. :lol:






Oewww.... never met me, did you? :mrgreen: :inlove: :-*


kan je niet even een boze bui filmen en dat op youtube zetten?
Kunnen wij allemaal even bepalen of jij wel echt boos klinkt als je boos bent :angel:



Ben bang dat t beeldscherm dan uit elkaar spat..

:mrgreen:


Ge moe Victoria maar es vraguh.. hoe da gaat als wij samen zitte op unne meet.. daar komde gij niet tusse.. :mrgreen:

Ik heb 16 jaar in Limburg gewoond, en nu woon ik 9 jaar in Noord-brabant.

Sommige mensen horen toch nog een beetje Limburgs als ik praat.



Dus ik ben een beetje een mengeling tussen die 2 :mrgreen:

@romata wrote:

Ik heb 16 jaar in Limburg gewoond, en nu woon ik 9 jaar in Noord-brabant.

Sommige mensen horen toch nog een beetje Limburgs als ik praat.



Dus ik ben een beetje een mengeling tussen die 2 :mrgreen:








Waar als ik vragen mag… :angel:

Moet ook zeggen dat ik wel een mega zwak heb voor t Mestreechs…

Ik spreek t zelf ook… :mrgreen: Heb t mezelf gewoon aangeleerd na jaren met Mestreechse collega’s te hebben gewerkt… wat is dat een mooi dialect… :inlove:



En Brabo’s… :inlove: ook een zwak voor… vind dat heel gezellig klinken… 8)

@faizaa wrote:

@romata wrote:
Ik heb 16 jaar in Limburg gewoond, en nu woon ik 9 jaar in Noord-brabant.

Sommige mensen horen toch nog een beetje Limburgs als ik praat.



Dus ik ben een beetje een mengeling tussen die 2 :mrgreen:








Waar als ik vragen mag… :angel:




Waar in Limburg ??

In sittard :smiley: