Leuke accenten !

Soms heb je dat weleens, dat je denkt, he, wat een leuk accent :wink:



wat vind jij een leuk acent :angel:



Ik vind belgisch zo leuk :inlove:



Ik heb een tante die spreekt moeilijk nederlands met een frans accent vind ik ook altijd leuk, maar moet altijd meer moeite voordoen om te verstaan :mrgreen:



Ben benieuwt :angel:

Tja ik spreek twents en heb dus ook dat accent



en daar ben ik erg trots op.





ik vind verder Fries erg leuk





mag je er ook bij zetten welk accent je niet mooi vind

Nee, ik heb meer, wat een vreselijk accent… :shifty:



Zo vind ik het accent uit de achterhoek echt verschrikkelijk.

Maar ook het Fries kan ik geloof ik niet helemaal hebben, vooral als er ineens heel erg dialect gepraat moet worden.





Het Brabants vind ik nog steeds het mooiste :inlove:

Maar ik ben bevooroordeeld…

Ook het Limburgs en Zeeuws vind ik niet onaardig.



Ik vind het Limburgse en Brabantse altijd lekker warm en gezellig klinken.

Leuk, Vlaams, Limburgs, Brabants, Achterhoeks, Schevenings/Katwijks, Amsterdams, Leids, Haags, Rotterdams, Utrechts.



Ik vind bijna alle dialecten leuk, vooral ook om ze te herkennen, "kom 'ie vandaan dan!! :lol: :wink:



Minste heb ik met de Noordelijke dialecten (sorry groot merendeel van de kokkers) oh en het Marokaanse dialect :shifty: En daar bedoel ik mee dat je autochtone Nederlandse jongens maar vaker meisjes met een Marokaans accent hoort praten, vreselijk vind ik dat.

Wij hebben het Sharon nu al expliciet verboden, je hoort het hier namelijk erg veel.

ik heb ook een dialect , we-ij proat’n plat … :stuck_out_tongue:



dus de meeste woorden doen wij zonde een -e- ertussen, dus pratn,lopn,enz…



ik vind urks niet mooi, en fries heb ik ook niks mee (laat hub dat niet horen, want merendeel van zijn familie komt daar vandaan) :silenced:

bij ons ook zonder e maar dan praatn, loopn, wel een lange klank in het midden :wink:





in november hadden we een meeting met de okt mamas 2010.

zij konden het zelfs aan mn dochter horen dat ik hier vandaan kom, ze was toen nog 2

oew amsterdams gaan m’n haren overeind van staan… nee sorry, dat vind ik waarschijnlijk het verschrikelijkste acent wat er bestaat. Net als inderdaad dat autochtone marokaans (en dan vooral bij overduidelijk nederlands meisjes :roll: )



brabants vind ik wel lief :slight_smile:



maar echt leuk is dat engels en dan echt brits engels (nieuwe zwager woont in Crawley net onder Londen en zijn accent is echt zo schattig :lol: )

Schots vind ik echt ook een heerlijk accent maar niet echt :inlove: Maar gewoon heerlijk als je eff boos ben :oops:



hier was volgens mij vorig jaar ook een topic over :think:

O, we mogen ook internationaal…



Nou, dan vind ik Iers wel het meeste sexy accent dat er bestaat…:inlove:

Heb ooit een Iers vriendje gehad… zucht…

Lekkere taal…



Ook Australië en Nieuw-Zeeland zijn mooi…

@oessie wrote:

ik heb ook een dialect , we-ij proat’n plat … :stuck_out_tongue:



dus de meeste woorden doen wij zonde een -e- ertussen, dus pratn,lopn,enz…




Dat bedoel ik dus, ik vind dat echt vreselijk klinken.. :oops:


Wij hebben ooit een busreis gemaakt (naar Engeland) en toen zaten er ook mensen met dit dialect in de bus, de chauffeur zei steeds, 'Haal die emmer eerst eens van je hoofd'. 8)

Oja down under en Iers :drool: , je hebt goeie smaak Anneke :lol:



Brits heeft ook wel iets hoor :inlove:

Ja, Brits ook, ook jij hebt goede smaak. :thumbup:



Kijk maar naar Orlando Bloom, dat is ook een geboren Engelsman…:inlove:





Van Italiaans enzo krijg ik dan weer kriebels. Maar wellicht ook omdat ik me er dan zo’n gladde jongen bij voorstel die in je oor staat te lebberen terwijl hij zogenaamd ‘zwoel’ praat. :lol:

@Anneke wrote:

Van Italiaans enzo krijg ik dan weer kriebels. Maar wellicht ook omdat ik me er dan zo’n gladde jongen bij voorstel die in je oor staat te lebberen terwijl hij zogenaamd ‘zwoel’ praat. :lol:




:lol: :lol:





Brits vind ik grappig, klinkt altijd zo heel bekakt. Schots en Iers vind ik leuk! En Australisch ook leuk :smiley:



En in Nederland hou ik totaal niet van Goois, vind het zo overdreven klinken altijd (net als dat Britse bekakte, maar dat is dan weer grappig haha). In Nederland ben ik gewoon van het ABN geloof ik, kweetnie :slight_smile: Volendams vind ik trouwens echt niks.

@Anneke wrote:

O, we mogen ook internationaal…



Nou, dan vind ik Iers wel het meeste sexy accent dat er bestaat…:inlove:

Heb ooit een Iers vriendje gehad… zucht…

Lekkere taal…



Ook Australië en Nieuw-Zeeland zijn mooi…






Anneke,

en ik die dacht dat jij mijn Belgisch accentje zo leuk vond… :think: :naughty: :snooty:



:-*

:lol:

Gerda

oewww down under inderdaad :inlove: :inlove: :inlove:



Zelf probeer ik zoveel mogelijk abn te praten maar je hoort wel waar ik vandaan kom. Vooral sinds ik met hub een relatie heb is het me opgevallen dat ik platter rotterdams praat.



plat Haags vind ik ook altijd zo’n tenenkrommend accent maar nog wel vele malen minder erg als Amsterdams…

@Anneke wrote:

O, we mogen ook internationaal…



Nou, dan vind ik Iers wel het meeste sexy accent dat er bestaat…:inlove:

Heb ooit een Iers vriendje gehad… zucht…

Lekkere taal…



Ook Australië en Nieuw-Zeeland zijn mooi…




Top o the mornin to ya missus :inlove:



Eerst stond ik er nooit zo bij stil maar ik krijg het helemaal warm als ik tegenwoordig een Amsterdams accent hoor :inlove:

Dat wil wel tussen al die Hagenezen hier :oops:

Ik vind Dordt accent zo leuk, komt door mijn mannetje :inlove:

@knollie1 wrote:

Tja ik spreek twents en heb dus ook dat accent



en daar ben ik erg trots op.





ik vind verder Fries erg leuk





mag je er ook bij zetten welk accent je niet mooi vind




:oops: :oops: meestal vinden mensen dat zo enorm boers… Tenminste als ik mezelf terughoor in het nederlands, is dat een beetje zo :mrgreen:

@Sennapen wrote:

Ik vind Dordt accent zo leuk, komt door mijn mannetje :inlove:






:think: was da???



ik vind Belgisch ook het mooiste… klinkt altijd zo vriendelijk…





zelf spreek ik hier gewoon Nederlands, maar kan ook Brabants

Ik vind Brabants en Limburgs leuk om te horen.



Het oosterse (sallands en twents) ben ik gewend geraakt, maar vind ik behoorlijk boers en niet leuk en Fries vind ik ontzettend zeurderig klinken :oops:



Nouuuwww, k willlde maarrr zeggunnnn… ze verlengen de woorden zo ontzettend in klank.



Maar ik heb geen recht van spreken want ik heb zelf van alles wat en kan net zo friessig klinken als Sallands… en dus zullen ze bij mij ook vaak de wenkies optrekkennnn :lol:

(oh ik ga hier de Friezen op het forum tegen me in het harnas jagen … op voorhand sorry dames, het is niks persoonlijks :wink: ).



jaaa nouuuuu?



Heb dit heel lang gezegd in afwachting van de eerste ontmoeting met mijn Friese schoonouders en echt binnen de eerste 10 zinnen van mijn schoonmoeder kwam dat ja nou er zeker 4x langs op dat mega zeikerige toontje :oops: .



Hoewel ik Friese roots heb kan ik het niet aanhoren :shifty:. Fries an sich vind ik al lichtelijk irritant, maar mensen die ‘Nederlands’ spreken met een vet Fries accent vind ik helemaal erg.



Ben sowieso vrij allergisch voor accenten ed, maar vind zuidelijk altijd nog wel iets liefs hebben. Dan heb ik het wel over accent en niet over praten in dialect, want dan versta ik ze niet :mrgreen: .