Leuke accenten !

mamamarije… zoiets als wat hebbe gij een skon kledje an… :lol:

Ik ben helemaal weg van Limburgs, het accent dan, het dialect niet hoor. En ik vind West-Fries echt afschuwelijk lelijk klinken.

@Pitje27 wrote:

mamamarije… zoiets als wat hebbe gij een skon kledje an… :lol:




dat is volgens mij toch een leuk jurkje/rokje oid aanhebben?

Toch?

Anders versta ik je echt niet :lol:



(maar op schrift is toch anders als het horen, zo is een vriendin van mij Deens, ik versta er weinig van… ja afentoe wat woorden, maar op schrift kom ik een heel eind qua vertalen).

Heb alleen de OP gelezen en moet altijd lachen als mensen zeggen dat ze Belgisch zo leuk vinden. Dat is hetzelfde als zeggen dat je Nederlands leuk vindt toch… België heeft net zoveel verschillende dialecten en accenten als NLs hoor, dus vraag me af wat je dan juist leuk vindt :slight_smile: Mijn dialect (West-Vlaams) klinkt net zo boers als het Twents, niks schattigs aan hoor :wink:



Ik vind Brabants leuk… blijf een zwak voor zachte G’s hebben. Als ik zelf in mijn dialect praat heb ik gewoon geen G. Dus wij hebben het over de bruhhn van zeebruhhe. Tsjah :inlove: :mrgreen:

@knollie1 wrote:

bij ons ook zonder e maar dan praatn, loopn, wel een lange klank in het midden :wink:





in november hadden we een meeting met de okt mamas 2010.

zij konden het zelfs aan mn dochter horen dat ik hier vandaan kom, ze was toen nog 2


moln :lol:



heb een ex uit hengelo :inlove: en ook zijn vrienden

ik lag dubbel haha kijk N molN :lol:

O dus Twents :inlove: :inlove: :inlove:

en Amsterdams :inlove: :inlove:



allebei vriendjes gehad en die klonken erg opwindend :mrgreen:

@knollie1 wrote:

bij ons ook zonder e maar dan praatn, loopn, wel een lange klank in het midden :wink:





in november hadden we een meeting met de okt mamas 2010.

zij konden het zelfs aan mn dochter horen dat ik hier vandaan kom, ze was toen nog 2




Haha dit herken ik wel, wij waren met Jayden in een vakantiepark in Brabant. Hij was toen net 2. Roept hij ineens heel hard autooooooooo :lol: :mrgreen:

Die mensen wisten ook meteen waar wij vandaan komen :lol:

Mijn dochter klinkt ook erg Twents… vraag me af van wie ze t heeft. (Maar ja ik schijn ook erg Twents te klinken. Wat een giller).

Ja nouuuuuuuuuuu ik ben dus Fries, maar ik zeg nooit ja nou dat ligt echt aan de streek waar je vandaan komt.

Ik kom ut Snits wij praten dus Snekers stadsfries nou ja fries kun je het niet eens noemen.’

Verder vind ik Utregs echt een topdialect en Limburgs heerlijk.

@Vicky wrote:

Heb alleen de OP gelezen en moet altijd lachen als mensen zeggen dat ze Belgisch zo leuk vinden. Dat is hetzelfde als zeggen dat je Nederlands leuk vindt toch… België heeft net zoveel verschillende dialecten en accenten als NLs hoor, dus vraag me af wat je dan juist leuk vindt :slight_smile: Mijn dialect (West-Vlaams) klinkt net zo boers als het Twents, niks schattigs aan hoor :wink:



Ik vind Brabants leuk… blijf een zwak voor zachte G’s hebben. Als ik zelf in mijn dialect praat heb ik gewoon geen G. Dus wij hebben het over de bruhhn van zeebruhhe. Tsjah :inlove: :mrgreen:




Voor mij klinkt het hetzelfde :mrgreen: er stonden vanmiddag 2 dames aan de deur uit belgië vandaar dat ik erop kwam :wink:



Ik denk wat klink dat toch lekker he :inlove:



Urbanus vind ik ook zo leuk 8)





Iers inderdaad klinkt ook al zo leuk.



Ben zelf een brabander, maar heb er niets mee, praat ook geen plat dialect .

altijd hebben ze dat vreemd gevonden, mijn ouders en broer wel, maar ik niet :wink:



heb wel de zachte G en die kleine neemt het ook over van mij :thumbup: :angel:

@Vicky wrote:

@knollie1 wrote:
bij ons ook zonder e maar dan praatn, loopn, wel een lange klank in het midden :wink:





in november hadden we een meeting met de okt mamas 2010.

zij konden het zelfs aan mn dochter horen dat ik hier vandaan kom, ze was toen nog 2




Haha dit herken ik wel, wij waren met Jayden in een vakantiepark in Brabant. Hij was toen net 2. Roept hij ineens heel hard autooooooooo :lol: :mrgreen:

Die mensen wisten ook meteen waar wij vandaan komen :lol:

Mijn dochter klinkt ook erg Twents… vraag me af van wie ze t heeft. (Maar ja ik schijn ook erg Twents te klinken. Wat een giller).


Tja als ik jou hoor praten denk ik niet gelijk aan een belg :mrgreen:

Jij hebt idd een mixje van alles.



Ik vind het limburgs en brabants erg leuk klinken.

Tja en ik ben echt tukker,maar vind dat nou niet bepaald een leuke taal om te horen. Maar ik praat het wel…

Zolang jullie maar oppassen dat jullie het fries geen dialect of accent noemen :naughty:

Ja nouuuuuuuuuuuuuuu :mrgreen:

Belgisch en bekakt Engels vind ik heerlijk om te horen :inlove:



Zelf heb ik een Limburgs accent. Het wordt al wat minder nu ik er al tien jaar niet meer woon, maar je schijnt het nog steeds te horen :shifty:

Mijn kinderen hebben overigens absoluut niet mijn accent overgenomen.

Die hebben het kinderen voor kinderen accent :silenced:

Ik vind eigenlijk elk accent wel grappig - leuk om te horen waar iemand vandaan komt of een andere geboorte taal had. Als het maar niet te plat is - te plat vind ik niet mooi.



Ik kom van oorsprong uit Schiedam en heb nog ergens wel een rotterdamse tongval en soms vind ik het op mijn werk wel grappig om het even extra neer te zetten. Maar ik woon en werk nu in het midden van het land dus ben daar een soort van exotisch import iets :mrgreen:

@Marieke_5000 wrote:

Ja nouuuuuuuuuuuuuuu :mrgreen:




:angel:

Ik ben dol op het Herman Finkers accent! :inlove: (da’s Twents toch? :oops: )



Amsterdams vind ik ook leuk (niet zoals ik praat, da’s namelijk maar gewoon… maar het echte jordanese Amsterdams van vroeger :inlove: ).

Plat Haags vind ik ook geweldig!

Verder vind ik Brabants en Vlaams erg charmant klinken. :inlove:



Wat ik vreselijk vind is Leids, Rotterdams, Fries en Gronings (sorry… :oops: :shifty: )

Ik vind het zachte g dialect echt mooi, ja en dat echte stadse vind ik ook wel grappig, maar niet dat echte bekakte dat vind ik dan weer vreselijk net zoals dat heel bekakte engels/brits, zeer irriterend vind ik dat, ik vind het wel mooi als je kan horen waar iemand vandaan komt.



Drents vind ik ook mooi, fries irriteer ik me vreselijk aan, alhoewel ik fries ben en er woon, spreek geen fries en ben het ook niet van plan, vooral mensen die dan abn proberen te spreken met een zwaar fries accent echt walgelijk, aan mij kan je wel horen dat ik uit het noorden kom heb in drenthe gewoond nu woon ik in friesland, maar drenthe blijft het toch echt voor mij.

Ik vind eigenlijk accentloos ABN het leukste…Saai ben ik he…



Maar als ik moet kiezen dan kies ik wel voor limburgers (al moet ik af en toe vragen of ze zich even willen herhalen. 8) )



Fries vind ik een vreselijk dialect, platte accenten/dialecten ook.



Ik ben amsterdammer en kan dat zowel netjes als plat. Vind het verschrikkelijk van mijzelf als ik weer begin te ratelen en hoor dat ik steeds platter ga.

@Madre wrote:



Fries vind ik een vreselijk dialect, platte accenten/dialecten ook.


:naughty:
Zeg dan dat je het een vreselijke taal vindt :wink:

@gerda wrote:

@Anneke wrote:
O, we mogen ook internationaal…



Nou, dan vind ik Iers wel het meeste sexy accent dat er bestaat…:inlove:

Heb ooit een Iers vriendje gehad… zucht…

Lekkere taal…



Ook Australië en Nieuw-Zeeland zijn mooi…






Anneke,

en ik die dacht dat jij mijn Belgisch accentje zo leuk vond… :think: :naughty: :snooty:



:-*

:lol:

Gerda






Hahaha!!



Ik wilde het nog bijna schrijven, en Gerda, die klinkt ook zo leuk! :inlove:



Gerda: ‘Mijn PC is stuk’

Anneke: ‘Wat, je TV?’





:lol: :lol:







En Mel… :inlove:

@Zeemeermin wrote:

Ik vind de zachte g echt verschrikkelijk… (sorry dames :oops: )!

!






:naughty: :naughty: :wink:



@mamaMarije wrote:
@Pitje27 wrote:
mamamarije… zoiets als wat hebbe gij een skon kledje an… :lol:




dat is volgens mij toch een leuk jurkje/rokje oid aanhebben?

Toch?

Anders versta ik je echt niet :lol:



.




klopt je had het goed… het is een mooie jurk.