leuk jurkje voor bruiloft als je niet maatje 36 hebt....

@mamaartje wrote:

Die is iets voor mij :smiley: Waar heb je die gevonden, hij lijkt een beetje op de tuniek die ik laatst heb gekocht!




Via google kwam ik bij de Wehkamp terecht!:



*****



Hij is er ook in het paars. Vind het idd ook wel iets voor jou :lol: 8)

Stukken goedkoper dan B.engh ook 8) :mrgreen:





Edit Ruud commerciële link verwijderd.

@faizaa wrote:

Achhhh Fiep kan best in een jurk… toch? :think:

Als ze in een rok kan kan ze ook in een jurk…

Ik heb Fiep al eens in een jurk gezien trouwens… :angel:


haha ik weet precies welke, ga um zo opsnorren ook!





en lous heeft wel een punt(jeetje ous, het kan dus gewoon wél tijdens deze dagen! :shock: ), want naast een raar lichaam heb ik ook nog een rare smaak. En sjaaltjes en dat soort dingen, satijnen stoffen enz enz, dat past dus echt 0,0 bij mij…



dus het wordt een aardige opgave. Maar nu zet ik dus mijn tanden erin he, en moet en zal ik in een jurkje gaan :slight_smile:

Ik zou er een mooie zilveren hak onder doen! :smiley:

haha, maar bengh pas ik helaas niet. Ik zie er wel meer leuks bijzitten, koop dus nooit bij Wehkamp :wink:

@Elise wrote:

Deze vind ik eigenlijk nog het mooist zo op de foto. Heel simpele jurk eigenlijk. Verbergt ook ‘heel subtiel’ :wink: de buik.



Valt ook mooi kort, dus met een mooie hak eronder lijken je benen ook nog langer :smiley:




die heeft wel echt iets ja!



maar ik ga natuurlijk sowieso niet zomaar iets bestellen. of is het heel makkelijk (en kosteloos…) om terug te sturen bij iets als wehkamp?

@fiep klophout wrote:

@faizaa wrote:
Achhhh Fiep kan best in een jurk… toch? :think:

Als ze in een rok kan kan ze ook in een jurk…

Ik heb Fiep al eens in een jurk gezien trouwens… :angel:


haha ik weet precies welke, ga um zo opsnorren ook!





en lous heeft wel een punt(jeetje ous, het kan dus gewoon wél tijdens deze dagen! :shock: ), want naast een raar lichaam heb ik ook nog een rare smaak. En sjaaltjes en dat soort dingen, satijnen stoffen enz enz, dat past dus echt 0,0 bij mij…



dus het wordt een aardige opgave. Maar nu zet ik dus mijn tanden erin he, en moet en zal ik in een jurkje gaan :slight_smile:




haha



Maar naar welke stijl gaat je voorkeur dan naar uit?



& je hebt sjaaltjes & sjaaltjes he 8)

Je moet niet gelijk aan die oilily-gevallen van de jaren 90 denken :wink:

@fiep klophout wrote:

@Elise wrote:
Deze vind ik eigenlijk nog het mooist zo op de foto. Heel simpele jurk eigenlijk. Verbergt ook ‘heel subtiel’ :wink: de buik.



Valt ook mooi kort, dus met een mooie hak eronder lijken je benen ook nog langer :smiley:




die heeft wel echt iets ja!



maar ik ga natuurlijk sowieso niet zomaar iets bestellen. of is het heel makkelijk (en kosteloos…) om terug te sturen bij iets als wehkamp?




Het enige dat ik ooit bij wehkamp heb besteld is een waterplay-set…





Maar m’n zusje bestelde er wel eens kleding & volgens mij komen ze het zelfs gratis weer ophalen?

@faizaa wrote:



Ik heb Fiep al eens in een jurk gezien trouwens… :angel:










:angel:

:mrgreen: nou jurk gevonden Fiep.

Niemand die bij die jurk naar je buik zal kijken. :thumbup:

@joseetje wrote:

:mrgreen: nou jurk gevonden Fiep.

Niemand die bij die jurk naar je buik zal kijken. :thumbup:




ja en hij ligt sindsdien toch maar doelloos in mijn kast (niet echt een ‘wat-zal-ik-vandaag-eens-aandoen-och-weet-je-wat-ik-doe-mijn-oegandese-zuurstok-roze-want-dat-past-zo-mooi-bij-mijn-huid-plus-super-gouden-strik-want-dan-lijk-ik-net-een-cadeautje-jurk-eens-aan jurk’ ).

hihi, das een vrij opvallende jurk 8)

Je hoeft dan wel niet bang te zijn dat je iemand in dezelfde jurk tegenkomt :smiley:



Maarrum, als je zo’n jurk past, pas je elk ander model jurk toch ook?! :smiley: 8)







Ik las trouwns dat het oosten van Uganda te maken had met aardverschuivingen? :?

vergeet ik ook nog te melden dat ie prachtig doorschijnend is, en dat ik dat natuurlijk niet besef, en dus de hele dag rond loop met een open tiet -want uh geen zin om voedingsbh weer omhoog te klappen na het voeden… :angel:

@fiep klophout wrote:

@joseetje wrote:
:mrgreen: nou jurk gevonden Fiep.

Niemand die bij die jurk naar je buik zal kijken. :thumbup:




ja en hij ligt sindsdien toch maar doelloos in mijn kast (niet echt een ‘wat-zal-ik-vandaag-eens-aandoen-och-weet-je-wat-ik-doe-mijn-oegandese-zuurstok-roze-want-dat-past-zo-mooi-bij-mijn-huid-plus-super-gouden-strik-want-dan-lijk-ik-net-een-cadeautje-jurk-eens-aan jurk’ ).






Hihi, als Nano een meisje was geweest had ik gezegd naai er een klein jurkje van :mrgreen:

@fiep klophout wrote:

@joseetje wrote:
:mrgreen: nou jurk gevonden Fiep.

Niemand die bij die jurk naar je buik zal kijken. :thumbup:




ja en hij ligt sindsdien toch maar doelloos in mijn kast (niet echt een ‘wat-zal-ik-vandaag-eens-aandoen-och-weet-je-wat-ik-doe-mijn-oegandese-zuurstok-roze-want-dat-past-zo-mooi-bij-mijn-huid-plus-super-gouden-strik-want-dan-lijk-ik-net-een-cadeautje-jurk-eens-aan jurk’ ).




Ik heb even geprobeerd het hardop voor te lezen, maar ik struikel erover.

Jaaaa Fiep… das de jurk… :inlove:



Vind het grijze model van Elise errrrg leuk… :inlove:

@fiep klophout wrote:

vergeet ik ook nog te melden dat ie prachtig doorschijnend is, en dat ik dat natuurlijk niet besef, en dus de hele dag rond loop met een open tiet -want uh geen zin om voedingsbh weer omhoog te klappen na het voeden… :angel:




Charmant :mrgreen:



Maar dat is echt de plaatselijke mode daar? Of echt als speciale gelegenheid-feestjurk? (wat ik denk qua (on?)praktisch-heid? )

@Elise wrote:

@fiep klophout wrote:
vergeet ik ook nog te melden dat ie prachtig doorschijnend is, en dat ik dat natuurlijk niet besef, en dus de hele dag rond loop met een open tiet -want uh geen zin om voedingsbh weer omhoog te klappen na het voeden… :angel:






Maar dat is echt de plaatselijke mode daar? Of echt als speciale gelegenheid-feestjurk? (wat ik denk qua (on?)praktisch-heid? )




gomezi



Enigszins zenuwachtig, want het hele dorp had het er al een week over, probeerde ik de nacht door te komen voor de doop van mijn zoon. In de keuken kraaien al de hele nacht de kippen die morgen voor het bezoek geslacht zullen worden. Ik heb er geen kijkje genomen maar ik schat in dat naast de kippen een berg ingewanden ligt, drukbezocht door een zwerm vliegen, ook klaar om klaargemaakt te worden. Ik kan de slaap niet goed vatten, zou mijn jurk wel passen, is er genoeg eten, hoe zal de dienst verlopen, en hoewel ik speciaal voor zulke gelegenheden op de Albert Cuyp nog sandalen hadden gekocht, zijn deze de afgelopen dagen door het Afrikaanse stof zo aangetast, dat een van Bakers moeders me vriendelijk doch zeer dringend heeft verzocht niet met deze schoenen in de kerk te verschijnen…Als ik eindelijk slaap, word ik om vijf uur gewekt door de harde stem van een van de vele mamma’s van Baker. Ze komt me helpen mijn Gomesi (de traditionele jurk die ik voor het eerst van mijn leven zal dragen) aan te trekken. Deze jurk was een geschenk van de enige echte moeder van Baker, en is helemaal op maat gemaakt. Het dragen van deze jurk is duidelijk voor iedereen een teken dat ik deel wil uitmaken van hun cultuur.

Eerst krijg ik de ene doek na de andere om mijn billen gebonden zodat die billenpartij van mij eindelijk eens iets voorstelt. Om de boel bij elkaar te houden, knipt mijn aankleedmamma zonder pardon een deel van de rok af die ze draagt. Als we na heel lang prutsen en freubelen eindelijk klaar zijn, blijkt dat deze mamma niet de beste keus was om me te helpen met mijn Gomesi. Hoewel ik haast begin te glunderen als ik de straat op ga en ik echt van alle kanten hoor: ‘wow you look so smart’, word ik ook bij elk huis naar binnen geroepen omdat elke vrouw wel iets ziet dat niet goed zit aan mijn jurk. Vooral de gouden strik om mijn middel blijkt heel nauwkeurig te komen. Eindelijk in de kerk beland, de mis bijna begonnen, word ik nog eenmaal door een andere mamma van Baker uit de kerkbankjes getrokken. Ze neemt me mee naar buiten, en achter de kerk waar waarschijnlijk tijdens de mis de stoere jongens dingen doen die God echt niet zo bedoeld heeft, wordt er nog een keer flink zwetend gewerkt om mijn jurk goed te laten zitten. Dan kan ik eindelijk stralend de kerk binnenlopen, door iedereen toegejuicht omdat ik er eindelijk uitzie als een echte Oegandeze mamma. Op mijn arm mijn zoon, waar het natuurlijk eigenlijk om draait vandaag, maar die in zijn witte pakje nogal schraal afsteekt bij zijn moeder.

Ze doen de dienst die drie uur duurt speciaal voor mij in het Luganda, zodat ik de taal ook snel onder de knie heb. Het heeft één voordeel: ik word niet afgeleid door alle dingen die gezegd worden en waar ik me vast niet in kan vinden, en beleef zowaar in die drie uur naast de pijn in mijn kont, de hitte, en de drukte om mijn schreeuwende kind stil te krijgen, iets religieus. Onder luid getrommel en gezang wordt mijn liefste ondergedompeld in het water van Afrika. De pastoor blijkt ondanks mijn mooie jurk er bezwaar tegen te hebben dat ik als vegetarier mijn eigen kind vasthou tijdens alle handelingen, dus telkens als er iets belangrijks staat te gebeuren, wordt nano uit mijn handen getrokken.

Na drie uur mogen we de kerk verlaten, mijn jurk zit van geen kanten meer, het is heet door de vele doeken die er onder de rok gepropt zijn, en er had best iemand mogen melden dat mijn gomezi ontzettend doorschijnt, gezien mijn gewoonte mijn bh niet omhoog te trekken na het voeden.

We komen buiten, mijn kindje is nu ook een kindje van God, maar voor mij iets belangrijker: ik mag eindelijk mijn jurk uit…!




die pofmouwtjes zijn echt heeel erg oegandees. En deze jurk wordt dus vooral op zondag gedragen, en bij feesten en zo.





ik vind tot nu toe die grijze great looks jurk van elise (maar dan in de paars uitvoering) ook de mooiste.



Elise, heb jij bron van dat uganda bericht?

Haha, wat schrijf je leuk!

& blijkbaar zijn er mensen met nóg meer namen dan ikzelf :o 8)



Was het echt zo’n issue je vegetarier zijn? Al lijkt het me idd niet het makkelijkste land voor vega’s. Vegetarier zijn is ook eigenlijk iets best westers decadents. Al deden de Indiers er ook aan natuurlijk.







Ik kwam het begin v/d avond tegen op teletekst. Denk dat via google meer te vinden is?

http://nos.nl/artikel/140970-doden-door-aardverschuiving-uganda.html



Tis niet zo’n leuk bericht :?

Hoop dat Nano’s familieleden uit een andere streek komen? :?

@Elise wrote:

http://nos.nl/artikel/140970-doden-door-aardverschuiving-uganda.html



Tis niet zo’n leuk bericht :?

Hoop dat Nano’s familieleden uit een andere streek komen? :?




brrr, heb even in de oegandese kranten gekeken (de nos-berichtgeving was wel heel sumier over lokatie en zo). Klinkt heel niet tof. De aarde is aardig aan het schudden de laatste tijd he :shock: Familie woont gelukkig ver hier vandaan, zal me niks verbazen als vader van nano zelf helemaal niet weet van deze ramp.



maar wel even andere sjit dan een leuk jurkje uitzoeken voor een bruiloft :?



och en nu we toch offtopic gaan:
Was het echt zo'n issue je vegetarier zijn? Al lijkt het me idd niet het makkelijkste land voor vega's. Vegetarier zijn is ook eigenlijk iets best westers decadents. Al deden de Indiers er ook aan natuurlijk.

deze mooie korte dialoog tussen Baker en de Pastoor wil ik jullie niet onthouden:
'Does she know how to pray?'
'No'
'Is she not a Chatolic?'
'No'
'A protastant?'
'No, she is a vegetarian'


Daar kwam dus een beetje het misverstand van: als ik op reis ben, verkoop ik mijn vegetarisme vaak als een religie, omdat ik weet dat mensen overal ter wereld wél snappen dat je dingen doet of laat omdat een religie het voorschrijft, terwijl in armere landen zo ongeveer niemand snapt dat je geen vlees eet omdat het zielig zou zijn voor de diertjes. Want dat is natuurlijk idd een gedachtengang die pas bij je opkomt als je primaire en secundaire levensbehoeften voorzien zijn. (behalve in india idd, wat echt het wahalla was voor mij als vegetarier :drool: ).
Oeganda was overigens te arm om het lastig te hebben als vegetarier. Er was simpelweg zelden geld voor vlees. alleen bij feestjes en zo komt er dier op tafel.