Jaja ze is bijna 6maanden, maar weet precies wat ze niet wil :eh:
Zodra het lepeltje richting haar mond gaat, is het zo :silenced: Probeer die maar te openen. Ik pak dan een flesje erbij, doe alsof ze die krijgt zodra mond beetje open is, gaat lepel erin. Maar na twee keer heeft ze het door.
Verder gaat ze kokhalze voor er al iets in haar mond is :eh:
Ik ben een week bezig, en het is gewoon oefenen, heel af en toe een lepeltje of twee… Ik wil met 6 maanden beginnen.
Hoe lang duurde het bij jullie voor ze het lepeltje en kauwen doorhadden?
& goude tips zijn welkom! :mrgreen:
ik zou het gewoon even (eenweekje of 2) laten rusten… blijkbaar is ze er nog even niet aan toe.
Is er trouwens een reden dat je zo graag wil dat ze met 6 maanden wat eet??
Wij hebben bij beide kids “geraplyed” anna ging met 6,5 maanden eten, jasper met 5 maanden…
Ik wilde het net vragen…Waarom wil je met 6 maanden beginnen??
Als ze niet wil dan zou ik het even laten rusten. Ze mag vanaf 6 maanden eten, maar het hoeft niet he. Ze wil het blijkbaar nog niet…Het is nog steeds bijvoeding gelukkig…
Wij zijn overigens ook begonnen met Rapley…Misschien kan je dat eens proberen…
hier ook rapley Dina… een succes! :thumbup:
Sluit ik me bij aan, gewoon nog even wachten.
Of rapley, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee…
Hallo dames,
Bedankt voor jullie input. Ik heb er de afgelopen dagen ook niet mee belast Ze vindt alles in haar mond stoppen wel geweldig, maar goed daar is het de leeftijd voor.
Ik wil het totaal ook niet forceren, maar ben gewoon soms bezig met haar laten proeven. Het lepeltje begrijpt ze met voedsel helemaal niet. Zonder voedsel gaat ie in haar mond (net als de rest )
Rapley, ik ga me erin verdiepen vindt t nog wel een beetje eng, aangezien zij al dramaqueen in kokhalzen is… Met wat voor groente (niet al te gevaarlijke groente kun je beginnen?
Bednakt
groetjes dina
Je kunt beginnen met groente waar een steeltje aan zit.
broccolie, bloemkool, wortels, bonen.
groetjes
@Dina wrote:
Hallo dames,
Bedankt voor jullie input. Ik heb er de afgelopen dagen ook niet mee belast Ze vindt alles in haar mond stoppen wel geweldig, maar goed daar is het de leeftijd voor.
Ik wil het totaal ook niet forceren, maar ben gewoon soms bezig met haar laten proeven. Het lepeltje begrijpt ze met voedsel helemaal niet. Zonder voedsel gaat ie in haar mond (net als de rest )
Rapley, ik ga me erin verdiepen vindt t nog wel een beetje eng, aangezien zij al dramaqueen in kokhalzen is… Met wat voor groente (niet al te gevaarlijke groente kun je beginnen?
Bednakt
groetjes dina
Dat kokhalzen is juist goed he, dat moet je niet als negatief zien.
De gedachte hierachter is dus juist dat als ze kokhalzen dat ze ergens niet aan toe zijn. (volgens Rapley en Stefan Kleintjes)
‘Wij’ mensen hebben dus op die wurgreflex (want zo heet dat officieel) gereageerd door het eten voor de beebjes zo goed als vloeibaar te maken en ze het eigenlijk op te laten drinken zeg maar.
Resultaat is inderdaad dat je die wurgreflex bijna niet meer ziet maar of je dáár nou blij mee moet zijn, zijn de meningen over verdeeld.
Dus als je een stronk broccoli in de hand duwt of een banaan met een stukje schil er af zie je vanzelf of de baby er stukjes af gaat happen, als ze dan een stukje in de mond hebben en je ziet die kokhalsreflex moet je dus niet schrikken, dát zorgt er namelijk voor dat ze niet stikken.
Gebeurt dit dan weet je genoeg, dan is het het beste om even een weekje te wachten en het opnieuw te proberen.
De hoeveelheid die ze binnenkrijgen maakt geen hol uit aangezien het nog bijvoeding is :-*
Ok Mel… dus als ik begin te raply-en en kindje begint toch te kokhalzen kan ik beter even stoppen omdat ze er nog niet aan toe zijn??
Ik ging namelijk stug door… :oops: Schrok er niet van omdat ik wist dat het een goeie reflex was, alleen bracht het niet in verband met: een teken dat ze er dan nog niet klaar voor zijn… :oops: :oops: :oops:
Nee hoor, je hoeft dan niet te stoppen. Het is heel normaal die reflex en komt op een gegeven moment vanzelf verder achterin de keel te liggen doordat ze het oefent.
Hier ook altijd Rapley gedaan.
Je kan het inderdaad gewoon blijven aanbieden zoals Fryskefaam zegt, stoppen hoeft niet omdat ze het ook moeten leren dus in het begin is dat helemaal niet erg omdat het nog bijvoeding is.
Das het leuke met deze methode, je ziet vanzelf wanneer ze iets door gaan slikken zeg maar
Zeker als je nog bv geeft gooi je gewoon een tiet achter de maaltijd aan, ik vond het erg makkelijk in ieder geval.
Kee, ik ben ook grote rapleyfan. Bij Sas had ik het nog niet ontdekt en daar 'pluk ik nu nog de vruchten’van. Ze eet slecht, behalve als het uit een friso of nutricia potje komt… :evil: :evil: MEt Senna wel rapley geïntroduceerd, ondanks dat ze alletwee KV hebben gehad. Senna eet zoveel beter! Zij staat ook veel meer open om nieuwe dingen te proberen terwijl Sascha meteen begint te piepen!
Deze beeb gaat dus wel aan de borst (HOE DAN OOK! :twisted: :twisted: :twisted: ) en ik hoop na een maand of 6 weer te kunnen beginnen met rapley (al dan niet gecombineerd met gepureerd eten.)
@~Marion~ wrote:
Kee, ik ben ook grote rapleyfan. Bij Sas had ik het nog niet ontdekt en daar 'pluk ik nu nog de vruchten’van. Ze eet slecht, behalve als het uit een friso of nutricia potje komt… :evil: :evil: MEt Senna wel rapley geïntroduceerd, ondanks dat ze alletwee KV hebben gehad. Senna eet zoveel beter! Zij staat ook veel meer open om nieuwe dingen te proberen terwijl Sascha meteen begint te piepen!
Jaaa hier precies zo! :?
Typisch hè…
Die potjes, die smaak is zooo neutraal en dus voor kids altijd wel goed te happen. Dus een pot wortelen smaakt hetzelfde als een pot bloemkool en heel anders dan mama’s verse. Die specifieke smaken van verschillende groenten heeft ze dus in het begin niet meegekregen. Senna dus wel en dat gaat, nu nog, heel erg goed.
Voor Sas is een potje (die ze dus zo heeeel nu en dan nog wel eens krijgt als ze weer een periode heel slecht heeft gegeten en ze instant in een gratenpakhuis veranderd. Of als ze lang ziekis (zoals nu) en dus ook slecht eet) echt een feestmaal en doe vreet ze gewoon! :evil: :evil:
Ja Nenna kan je ook blijmaken hoor, met een potje…
Zij eet gewoon niet veel… en vraagt bij alles: wat is dit… of de stukken zijn te groot… Hij? Hij propt en eet en kijkt niet watttt het is… :mrgreen:
Fruit idem dito ze is er gek op maar als de stukken te groot zijn of de kleur is anders dan anders, dan meteen: huh, wat is dat… :eh:
Grr… Fruit gaat hier geweldig, bij beide dames, ze lusten wat dat aangaat alles. Maar de warme hap blijft een crime bij die grote van me…
Bij Nenna gaat het dus echt om de grote stukken en onbekende kleuren… :roll: :roll: :roll: Ik zeg weleens (jaa fout weet ik, Az kijkt me altijd heel boos aan als ik dat doe) kom op Nenna, eet lekker meis, krijg je mooie dikke tietjes van :silenced: :silenced: :silenced: :silenced:
Dan probeert ze het, of wilt een mesje om het kleiner te maken en dan gaat t goed… :mrgreen:
Misschien moet ik dat bij nr. 2 dan ook maar eens gaan proberen :think: Luca wil absoluut niet met ons meeëten, maar een potje gaat er wel goed in :mrgreen: Ik ben heel blij dat we fruit wel altijd vers hebben gemaakt
Hier heb ik haar gewoon de tijd nog gegeven. Ze vindt t wel lekker, maar de lepel vindt ze niks. Ik gaf t haar gister met mn vinger (ja k weet fout :shifty: ) Maar ze wou meer!! en haar mondje ging open.
Lepel in de buurt betekent voor haar :silenced:
haha
Dina ik heb het hier ook gehad. Van zodra de lepel in zicht was ging eht mondje toe, gevolgd door een hoofdje dat mooi van links naar rechts ging. :roll:
Ik ben het haar blijven aanbieden. Heb wel meer dan twee weken aan een stuk worteltjes aangeboden met het lepeltje.
Tot ze uiteindelijk aangaf dat ze toch wel eens wilde proeven. Langzaam aan wilde ze meer.
Na het toegeven aan het lepeltje ben ik dan begonnen met andere groeten aan te bieden en nu na een maand eet ze alle groentjes die ik haar aanbied.
Fruit … da’s iets anders … daar hebben we nog maar twee dagen geluk mee. :mrgreen:
Ah, ik maakte me neit druk, Jade ook niet. :mrgreen: 8)
En zie … na een tijdje loopt het wel los.
Was best wel frustrerend dat ik steeds zoveel werk deed aan het verse eten en mevrouw dan met moeite één lepeltje at.
Maar nu is het een groot plezier om voor haar te koken.
Rapley ook geprobeerd maar dat was veel leuker om te spelen dan om te eten. :mrgreen: