Lepel komt haar mond NIET in

Ons kleine meisje begint ook te kokhalzen zodra ze iets anders dan een fles of een vinger in haar mond krijgt… Vorige week een hapje banaan gegeven, waarna ze kokhalzend de hele fles uitspuugde… De volgende dag idem dito. Toen maar een paar dagen gewacht en gisteren wortel geprobeerd: weer de hele fles eruit…

Vanavond volgens Rapley een stuk wortel in de hand gegeven, gezellig bij ons aan tafel. De wortel lag in twee tellen op de grond haha!

Ook hadden we een bordje en een lepeltje voor haar neergezet. Zodra ze de lepel pakte en naar haar mondje bewoog, begon ze weer te kokhalzen. Melk op een lepeltje hoeft ze ook niet…

Begin toch wel een beetje te twijfelen over hoe we het aan moeten gaan pakken hoor…

Ellentje, je meisje is pas 6 maand hoor! Die heeft gewoon nog een sterke wurgreflex en al het eten is haar nog onbekend. Gewoon haar laten kennismaken en kijken wat er gebeurd is voorlopig nog genoeg hoor.

Maar omdat ze ontzettend slecht drinkt, heb ik het gevoel dat ze meer nodig heeft…

Hallo dames,

dank voor alle adviezen. Maar hier ondanks ze bijna 8 maanden is, gaat het nog steeds niet zo goed. Fruit gaat erin (soms hoor) en groente dat is gewoon niks, ze sluit haar lipjes gaat heen en weer met haar hoofdje (nee = nee) en kijkt me niet aan (soort van negeren)… Echt ik probeer het steeds na 3/4 dagen weer. Allerlei groentes, niks nada :shifty:

Rapley ook al een week geprobeerd, 5 keer gekookhalsd/overgegeven en flesje ervoor ook eruit. Bij de cb vroegen ze me of ze al boterhammen krijgt :mrgreen: Ik heb gezegd ik ben al blij als ze iets ANDERS dan melk wil… boterhammen daar droom ik van hihi. Die van mij komt ook niet veel aan, en ik krijg steeds minder melk… Dus jah lastig…

Ze vertelden me iets over een logopedist? Helpt dat??

Ellen, je dochtertje is nog klein, ik raad je wel aan om regelmatig aan te geven en gewoon blijven proberen. Geef het een maand de tijd, zij moeten er ook aan wennen.

Ilse wel prettig dat ze groente wel eet, en ach fruit dat komt dan wel, ook blijven proberen. Succes!!