Nu ga je weer clomid gebruiken dus (als ik het goed heb begrepen )? Of wacht je weer een natuurlijke ei af?
Het is wel een gebakje waard toch dat de operatie effect heeft gehad :dance: :dance: :dance:
Inderdaad! Ik mag heeeel dankbaar zijn!
Heb volgende week woensdag de 1e echo (toch alvast gebeld )
Begin donderdag inderdaad dus weer met Clomid
Ohhh spannend allemaal weer! Je bent weer in de race! :dance: (zo zou ik het voelen tenminste )
Ja inderdaad! ik loop nu ook helemaal leeg, dus mijn baarmoeder heeft zich netjes gedragen voor het eventuele bevruchte eitje. Het heeft niet zo moeten zijn, maar alles lijkt weer te werken (hopelijk werkt het ook een paar maanden door )
Nog nooit eerder heb ik mij aangemeld bij een forum, maar ik ga het er nu toch op wagen.
Ik was opzoek naar informatie over de LEO behandeling. Er staat op internet best veel informatie over de behandeling zelf, maar niet echt over wat je daarna kan verwachten. Vandaar dat ik hier nu ook even mijn verhaal wil doen.
Ik heb zelf vorige week dinsdag een LEO gehad en het is erg leuk om jullie positieve verhalen te lezen. Dat je binnen twee weken na de operatie al een eisprong had, zo leuk!!
Ik weet al een aantal jaar dat ik PCOS heb, grotendeels doordat mijn beide oudere zussen toen bezig waren met kinderen en het niet lukte. Zij hebben, bleek toen, ook PCOS. De ene is inmiddels zwanger van de tweede, de ander heeft nog helemaal geen kinderen en gaat in de loop van dit jaar waarschijnlijk met de derde IVF poging starten. Het kan dus alle kanten opā¦ :o
Nadat bij hun PCOS werd vastgesteld heb ik mij ook laten testen, en jahoorā¦ Ik heb me dus al een jaar of 3 kunnen voorbereiden op het feit dat ik dokters hulp nodig zou hebben wanneer ik kinderen wilde.
En nu is het dan zo ver. Vorig jaar is mijn spiraaltje verwijderd en omdat na een paar maanden wachten mijn cyclus niet opgang kwam ging ik al vrij snel over op Clomid. Dat had echter geen invloed na 2 kuren stelde bijn arts al de LEO voor. Ik twijfelde geen moment.
Ik lees op internet dat veel vrouwen toch best bang zijn voor die operatie, maar het is mij echt heel erg meegevallen. Ik heb het allemaal maar over me heen laten komen. Om 9:00 uur werd ik de operatiekamer ingereden en om 16:30 was ik alweer thuis. Natuurlijk wel pijn aan de wondjes en de dagen erna spierpijn in mn buik, maar geen gelukkig geen āmenstruatiepijnenā. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Nu ruim een week later is de spierpijn gelukkig over, en ook de wondjes genezen erg goed, ze doen al de hele week geen pijn meer. :thumbup:
Het is mij echt onwijs meegevallen en (als het effect gunstig blijkt) kan ik het iedereen aanraden!! Ik heb met de verhalen van vrienden, kennissen en verhalen op internet wel gemerkt, dat lang niet alle ziekenhuizen een LEO voorstellen en zij vrouwen eerst zeer lange tijd hormonen laten slikken/ spuiten. Dat vind ik een erg slechte zaak. Ik reageerde zelf vrij heftig op de hormonen (sterkte stemmingswisselingen, opvliegers, migraine, het natuurlijk ook eigenlijk gewoon troep). Maar voordat ik dat aan mijn arts kon vertellen, stelde hij zelf de LEO al voor.
Nou lees ik dat een van jullie vrij kort na de LEO bloed moest laten prikken om te kijken of je een eisprong had gehad. Daarover heeft mijn arts niks gezegdā¦?! Ik moet alleen over een maand terug komen voor controle, echo enzo, en daarna eventueel weer verder met Clomid.
Best gek eigenlijk, want ik ben natuurlijk SUPER nieuwsgierig of nu, na de operatie, een eisprong heb of niet. Je kent het vast wel: je wil geen kans voorbij laten gaan, elke eisprong wil je benutten.
Ik heb wel zelf ovulatietesten gekocht (die via internet zijn gelukkig niet zo duur). Maar ook daarover lees ik niet zo heel veel. Ik lees dat veel vrouwen de temperatuurmethode gebruikenā¦ Kan iemand mij vertellen waarom ovulatietesten niet zo populair zijn? Lijkt mij eenvoudiger dan temperaturen.
Ik heb het wel een tijdje geprobeerd met zoān grafiek, maar ik slaap soms slecht, sta lang niet altijd even laat op (diverse werktijden) en vergat het ook vaak. Maar ovulatietesten kun je op bijna elk moment van de dag doenā¦
Ik ben deze week begonnen met testen, maar heb nog niet echt een duidelijk resultaat gekregen. De teststreep moet net zo duidelijk worden als de controlestreep. Gister was de streep op zān duidelijkst tot nu toe, maar nog steeds LANG niet duidelijk als de controle streep. En vandaag was hij alweer heel erg vaagā¦ geen idee wat ik daar nou van moet denkenā¦ :think:
Ik kom er nu achter dat ik alweer een super lang verhaal geschreven heb, dus voor nu hou ik het hierbij. Ik hoop dat dit forum actief zal blijven. Ik zal ook mijn best doen regelmatig actief te zijn.
Groetjes daphne
Hoi Daphne
Lees nu je verhaal pas, wat spannend!
hoe voel je je nu??
Over ovutesten, die zijn met PCO niet betrouwbaarā¦
Vandaar het tempen, wat wel heel betrouwbaar is.
Ik heb dus 2 weken na mijn LEO een ei gehad, ongesteld geworden.
2e ronde na LEO een cyclus van 37 dagen mĆĀ©t ei en Clomid 50mg, dat wel.
Nu zit ik in de 3e ronde, nu dag 21. Nog geen ei te zienā¦ Weer Clomid 50mg geslikt, maar ik blijf hopen!
Ik moest dus bloed prikken omdat mijn temp ging stijgen
En ja hoor, mijn 1e ei was een super ei!
63 was de waarde. Vorige maand was de waarde 40 dus ook nog goed.
Hopelijk krijg ik toch nog een ei deze ronde!
Mom hoe is het met jou?
Hoi Vliegje!
Ik heb gisteren weer een fm gehad en ze dacht wel weer een ei te zien, vorige keer zei ze dat ook, maar daar was bij de 2e fm niks meer van te zien. Maar goed, als het wel een ei is dan zou die rond de 16mm zijn. Is dat normaal voor cd 10 trouwens? Ik heb geen idee. Vorige keer was het 11 mm en dat was te klein. Maandag ga ik weer voor een fm, dus ik hoop dat het gegroeid is. En dan een week later bloedprikken om te kijken of die echt gesprongen is. I hope so!!
En jij? Heb jij je ei al gehad inmiddels?
Toevallig zit er een ei in groei! Klein nog, maar groter dan ik ze ooit gezien heb op echo
11x12mm haha.
Maandag weer terug.
Maare, 16mm op dag 10 is groot! Precies volgens het boekje.
Ben benieuwd of hij gesprongen is.
Grappig dat we allebei morgen terug moeten! Hopelijk is die van jou dan ook gegroeid!
Ik vind het nu wel spannend, want stel dat 'ie morgen groter is en hij gaat springenā¦ dat is echt voor het eerst weer sinds een heeeele lange tijd
Hoe laat moet jij morgen? Ik al vroeg, om 8.45 uur. Wel prettig, dan heb ik nog wat aan mān dag en hoef ik niet zo lang te wachten.
Ik ga duimen voor ons :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
Even ego:
Ja !! Er zit een eitje te wachten, hij is nu 18 x 15 mm ongeveer, dus gemiddeld 16,5.
Ze verwacht dat hij woensdag springt. Dus vanavond en morgen goed aan de klus!
Ik heb een echofoto meegekregen van het ei
Oooo echt gaaf!
Mocht het niet raak zijn, dan gebruik ik volgende maandag 100mg Clomid, omdat mijn cyclus wel erg lang is nu. Dan willen ze kijken of het met een hogere dosering korter wordt.
Vooralsnog ben ik happy met een aankomend ei
Woensdag mag ik nog terug om te kijken of er hij nog zit of al gesprongen is.
Ben benieuwd!
Sorry voor mijn late reactie, maar hoe ging het!!!
Oh wat super zeg! Goed aan de klus :mrgreen: ! Spannend weer!!! Misschien krijg je met de Clomid 100 wel 2 eitjes? Maar het zou wel prettiger zijn als je cyclus wat korter wordt. Klus ze in ieder geval :mrgreen: :lol:
Bij mij was 'ie niet gegroeid helaasā¦ moet woensdag ook terug, wie weet groeit hij nog wat door. Maar als 'ie nu niet gegroeid is dan zal dat woensdag denk ik ook wel niet zo zijn en dan gaan we verder met clomid 150 mg. Nou dĆĀ”t zal toch wel wat doen? :roll:
Hoe groot was hij en op welke dag zit je?
Hij was vrijdag rond de 16 mm (cd 10) en vandaag nog steeds (cd 13). Ik weet niet precies hoeveel ze moeten groeien per dagā¦ Kan ik misschien nog een groeispurt verwachten? :lol: :lol:
Ja ik zou zeker nog wachten!
mijne blijft ruim 10 dagen steken op 10 mm.
En dan ineens groeit ie
Vrijdag was hij 11mm, nu 16mm.
In het 1e kindje topic staat een foto van mijn ei
Nou dan ben ik benieuwd woensdag! :lol:
Ik ga je ei ff checken! :mrgreen:
Jaaaaaah heb 'm gezien! Ziet er goed uit :lol: bij mij ziet die er ongeveer hetzelfde uit haha! Misschien heb ik het gemist, maar op welke dag zit jij nou? Even ter vergelijking
Dat valt niet te vergelijken haha, dag 27 nu.
Dus op dag 23 ging er pas iets groeienā¦
Hallo jullie twee,
Ik lees al dat jullie inmiddels alweer een stuk verder zijn na de LEO. Het is voor mij vandaag precies 3 weken terug. De hechtingen zijn er uit en ik voel lichamelijk me prima. De operatie is me echt alles mee gevallen en ik ben blij dat ik het gedaan heb.
Ik heb alleen af en toe het gevoel dat ik even het spoor bijster ben. Maar ik ben gister wel ongesteld geworden, ik weet even niet of dat nou juist een goed of slecht teken is. En betekend dat dan dat ik een eisprong heb gehad? ik weet t ff niet meerā¦
Het is voor mij nu alleen maar afwachten tot de volgende controle op 3 juli. Voor in de tussentijd heb ik geen huiswerk mee gekregen en ik heb zo het gevoel dat ik iets moet doen!!! Maar ik kan nu alleen maar wachten wachten wachtenā¦
groetjes
Daphne, dat is een goed teken! Nu alles in de gaten houden, vraag de 3e om een echo om te kijken of er een eitje rijpt.
Je hebt dus waarschijnlijk wel een ei gehad, een week na je operatie
Dus het werkt wel!
En nu maar hopen dat het BLIJFT werken.
MIJN EI IS WEER GESPRONGEN Ikke blij Manlief en ik werden gewoon moe van het klussen. Vanaf vorig week maandag om de dag en vanaf zondag tot gister iedere dag. Dus we hebben het niet gemist nu hahaha.
Nu 2 weken wachten, mijn NOD is dus 8 juli.
Heb het razend druk en heb zoiets van, we zien wel. Ben gewoon weer zo blij met een ei hihi Dus dat is voor mij het belangrijkste.
Uiteraard hoop ik wel dat onze inspanningen beloont worden!
Ik denk dat hij vanacht gesprongen is, of gister overdag misschien.
Dit is nu mijn 3e eitje na de LEO.
Waarvan 2 eitjes mbv Clomid 50.
Ben ik nu niet zwanger dan stap ik over op 100mg, om te kijken of daarmee mijn cyclus korter wordt (zit nu op dag 28 met eisprong, dus totale cyclus van 42 dagen en das vrij lang).