Lente

Afgelopen maandag leek het inderdaad net lente met al die zon! Heerlijk!!! Ik ben de winter ook wel zat hoor!



Maar als het straks weer gaat sneeuwen, ijs op de sloten én een zonnetje erbij vind ik het ook best. Zolang het maar niet regent.

Ik vind het wel grappig dat ondanks de vrieskou toch de lente toch alweer wat van zich laat zien.

Het is ook niet zo dat ik nu meteen lammetjes en bloemmetjes en bijtjes verwacht.

Maar vanaf nu gaat het langzaam beter worden, voor mijn gevoel beter omdat ik volgens mij wel wat last heb van een winterdepressie :oops:

Er zullen voorlopig nog maar “vlagen” van de lente te merken zijn voor mij, maar de crocussuen laten hier in de omgeving geen week meer op zich wachten.

En als die dan weer kapotvriezen, tja dat is jammer, maar het begin is er iig :wink:



Ik kan dan echt genieten van de lucht buiten, alsof er, ondanks de kou, iets is omgeslagen, en knop is omgedraaid of zo.

Ik kan daar echt zo vrolijk van worden en zo van genieten, heerlijk gewoon.

Ik kan niet wachten tot die week er weer is dat al het groen aan planten en bomen zo fel groen is dat het bijna fluoriserend groen lijkt.

Dat duurt maar een paar dagen, tot een week, maar ik ben dan echt altijd buiten te vinden, ik vind die kleuren zooo mooi en ik vind het altijd jammer als alles weer “normaal” groen is.

Het zijn maar een paar momenten van het jaar dat de natuur me zo kan verrassen elk jaar weer dus geniet ik er even extra van :inlove:



Volgens mij ben ik een beetje raar als ik dit zo terug lees :wink: :shifty: :lol:

Nou, van mij mag het…al is het vandaag alles behalve lente bij ons!

Brrrrr…KOUD!

Ook nog voor de zoveelste keer een (buik)griep te pakken, dus ben er wel klaar mee eigenlijk :shifty:



Zag trouwens inderdaad al wel bolletjes uitkomen in de tuin. Hoop maar dat ze niet kapot vriezen de komende tijd :pray:

Ohh ja die geur…heerlijk, vogeltjes die fluiten, bloemen en blaadjes die uitkomen, zonnetje, geur van het gras :inlove: Ja, heb er ook zin in.



En dan begint de hooikoorts weer :roll: :mrgreen:

@Rivella wrote:

Maandag liep ik met Chris naar de psz, ik liep gewoon met mijn minder dan gemiddelde humeurtje over straat een beetje te mokken omdat mijn dag weer eens niet liep zoals ik graag had gewild.

En toen, zomaar ineens…rook ik het, mijn humeur veranderde op slag, ik begon te glimlachen en daar ben ik niet meer mee opgehouden die dag :mrgreen:

Een bepaalde geur, het is niet te omschrijven hoe het precies ruikt, maar het was er gewoon ineens.



DE LENTE KOM ER AAN :dance: :mrgreen: :dance: :mrgreen:



Binnen een paar dagen kunnen we hier de eerste crocussen verwachten, en kan ik er weer met mijn camera op uit, bloemetjes, beestjes, ohhhhh wat hou ik toch van de lente :inlove:




Jaaa, ik rook dat zondag al! Echt heerlijk… Die verandering in de lucht

doet een mens goed :inlove:

21 december tot 1 januari, lang genoeg toch?

Ik rook het ook al!

Kreeg al helemaal zin in de lente :mrgreen:

Veel wandelen in het bos en alles weer zien groeien en bloeien. :inlove:



Al vind ik deze kou ook wel wat hebben hoor.

Kacheltje aan of dekentje, boek erbij, kaarsjes aan, een lief klein warm hondje wat tegen je aan kruipt, chomomel.

@Elka wrote:

21 december tot 1 januari, lang genoeg toch?




:lol:

@Claudje wrote:

Ohh ja die geur…heerlijk, vogeltjes die fluiten, bloemen en blaadjes die uitkomen, zonnetje, geur van het gras :inlove: Ja, heb er ook zin in.



En dan begint de hooikoorts weer :roll: :mrgreen:




Ja heerlijk,alleen die hooikoorts mag van mij wegblijven dan.



Maar eigenlijk zijn we verpest met die zachte winters van voorgaande jaren.

KAn me die winters nog wel herrinneren,lekker schaatsen op de grachten. :mrgreen:

Rivella, je zit er helemaal naast, het duurt nog heel lang en het gaat nog heel koud worden…

MAAR als jij er zo blij van word (en dat spat wel van het scherm), dan zeg ik het speciaal voor jou even hoor:

De lente komt eraan! :slight_smile:

Suus, wij hebben dat gevoel ook hoor!! :wink:

De dagen worden langer, de bloemetjes op tafel, de geur komt af en toe terug als de zon de aarde opwarmt… :stuck_out_tongue:



Ik geloof dat dit topic zoooo goed voor je is!! Om te lezen dat je er blij van wordt, is toch helemaal geweldig :inlove:



Ik heb dat gevoel ook. Lente en herfst, helemaal mijn jaargetijden :dance:

hier in friesland geen lente :naughty: het is min 2 :roll:

@roosje83 wrote:

hier in friesland geen lente :naughty: het is min 2 :roll:




Inderdaad behoorlijk koud hier.



Maar van mij mag de winter nog wel even blijven.

Jarenlang hoor je mensen om je heen klagen dat we tegenwoordig geen echt winters meer hebben en nu hebben we iets wat we winter kunnen noemen wil men weer lente.

Ut is ook nooit goed :mrgreen:



Ik wil sneeuw, ijs, vorst en een elfstedentocht!!! :dance: :dance: :dance:

ik ook laat het nog maar heel even winter zijn :dance: lekker schaatsen,elfstedentocht etc

lente en zomer duren lang genoeg niet waar?

Precies :smiley: :smiley: :smiley:



Winter it is!!!

@Marieke_5000 wrote:

Precies :smiley: :smiley: :smiley:



Winter it is!!!
:lol: :lol:

Geloof dat mensen een voorkeur hebben en IEDER jaargetijde zijn er mensen die vinden dat mensen niet moeten zeuren…



Ik vind het heerlijk om in de kou te wandelen. Heerlijk dat koude open weer. MAAR als ik de eerste lentekriebels krijg geniet ik daar ook heerlijk van :stuck_out_tongue:



Jullie veel plezier met schaatsen volgende week, ik zit heerlijk bij mijn bloempies :inlove:

Oh ik kan ook van elk jaargetijde genieten, ieder heeft weer zijn eigen charme.

Maar ik wordt alleen van die eerste lentegeur zo extra vrolijk :mrgreen:

En vrolijke mensen steken anderen aan en daar word de wereld weer een beetje blijer van! :slight_smile:



(ook al is dat op de slee, hi hi!)

Oh, ik rook die geur laatst ook, toen ik buiten liep met de kids! Werd er ook spontaan vrolijk van! En ik heb niks tegen de winter hoor, mooi juist als er een pak sneeuw ligt. Maar als het dan zo vies regent, mag het van mij wel weer warmer worden :mrgreen: En dus vooral die geur van de lente, heerlijk!