'Lente wordt droog en zonnig'

Jaaaaaaaaaaa laat de lente maar komen



Het voorjaar van 2011 wordt zonnig en relatief droog met temperaturen rond normale waarden voor de tijd van het jaar. Dat voorspelt Meteovista maandag.

Volgens meteoroloog Hans Roozen wordt het zachte lenteweer veroorzaakt door de relatief lage temperaturen wat het water in de Noordzee en delen van de Atlantische Oceaan. Oorzaak hiervan is het klimaatfenomeen La Niña, dat voor kouder zeewater rond de evenaar zorgt.

Rond de Noordzee valt volgens Meteovista de komende maanden weinig neerslag en is er veel ruimte voor de zon. De lente begint volgens de verwachtigen ook vroeg, vooral in maart en april is er veel kans op zon.



“Er wordt minder vocht aangevoerd en dus is er minder bewolking. Bovendien zien we dit voorjaar een grote kans op hoge luchtdruk boven West-Europa. Ook dat komt rustig en zonnig weer ten goede�, aldus Roozen.



Zomer

Ook over de zomer doet Meteovista een voorzichtige voorspelling: “Tijdens een droge lente neemt het bodemvochtgehalte langzaam af. In Nederland maakt de zomer dan vaak een warme start.�

Jaaaaaaa Lente… daar worden wij allemaal beter van!

Ik heb er zin in !!

Maart…oeh das over 2 weken :mrgreen:

O heerlijk! Ik stem voor. Erg fijn lijkt het me… :thumbup:

Wij zijn heel erg toe aan de lente.

Ooooh ik wil zo graag lente… Nu kan ik alleen maar binnen zitten :frowning: Straks kan ik dus met de kleine lekker gaan wandelen :slight_smile:

Hier ook al helemaal zin in de lente!!! Lekker met de kleine naar buiten, de natuur in trekken.

Ik kan niet wachten!! :inlove:

Jaaa dit berichtje komt goed aan hier :mrgreen:



Ben zo toe aan lente en zon!(en voor cell: !!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink: :wink: )

Ja ik wil ook lente zon en ik kan niet wachten op “rokjesdag”

Na 3 maanden constant ziek en verkouden te zijn afgewisseld met een dagje niet heb ik er dit jaar veel meer zin in als normaal.



Ik wil lekker met de kinderen naar buiten.

Naar de boererij op de fiets lammetjes en geitjes geboren zien worden.

Bloesem opsnuiven, vers gras ruiken oh ik kan niet wachten!!!



Hier word je toch gewoon blij van!!!















Kom maar op met die Lente lekker weer naar buiten met Melinda heerlijk :dance: :dance:

klinkt heerlijk, kom maar op met die lente… :mrgreen:

Klinkt goed! Heb er zin in!!! Heerlijk gewoon de hele dag de achterdeur open. Dat is echt iets waar ik erg naar uit kijk. Dat de tweeling gewoon in en uit kan lopen.



Hoop wel dat die mooie lente en het eventuele warme begin van de zomer niet eindigt in zo’n flutzomer als vorig jaar… Maar goed, dat is te ver vooruit, eerst genieten van een hopelijk heerlijke lente. 8)

Rokjesdag! :smiley:

Dat klinkt goed :thumbup:



Ben het druilerige weer nu wel een beetje zat :silenced: , heb een zonnetje nodig :mrgreen:

met ons kleine ventje erbij en dus veel lopen richting school en weer naar huis… ik zeg: doe mij die voorspelling maar :thumbup:



Heeeeerlijk met een voorjaarszonnetje erbij wandelend… ja ik vind het een goed plan.



al reken ik er niet te hard op, want de voorspellingen voor deze winter waren ook beeeeeerrrrrgen sneeuw en die hebben we ook niet gehad

@mamaMarije wrote:

al reken ik er niet te hard op, want de voorspellingen voor deze winter waren ook beeeeeerrrrrgen sneeuw en die hebben we ook niet gehad




Wij hebben zeker een week of 4 bergen sneeuw gehad :thumbup:

lammetjes… jaaaa :inlove: Schoonvader verwacht de eerste over 10 dagen :inlove:



Helaas gaat het niet altijd zoals moet, afgelopen week ook een ooi te vroeg gaan lammeren, zijzelf en 3 lammetjes hebben dat niet overleefd… :frowning: Ja, dat gebeurt dus ook in de natuur, maar vind het altijd weer erg naar, terwijl er toch bijna elk jaar wel een lammetje of ooi naar de eeuwige jachtvelden gaat. Vonden het alleen wel een rotbegin van de lente… dus ik ga voor " dat hebben we gehad, nu een mooie lente vol lammetjes en kalfjes :inlove: "



Enne… Marije, jij wandelen, ik fietsen… zit zo te wachten op mooi weer zodat ik met Suuske kan gaan fietsen :inlove:

oh heerlijk… zon… zon… feestjes… vrienden… buiten tot laaaaat… flirten… ( :mrgreen: )… het is allemaal veel leuker als de zon schijnt…

Zeker voor de mannen… :lol:



Die van mij zit zich al te verkneukelen op alle decolleteetjes en minirokjes met blote benen… vind hij helemaal niet erg… zeker niet als de vrouw in kwestie lekkere dikke billen heeft… :lol: 8)

@Cell wrote:

Zeker voor de mannen… :lol:



Die van mij zit zich al te verkneukelen op alle decolleteetjes en minirokjes met blote benen… vind hij helemaal niet erg… zeker niet als de vrouw in kwestie lekkere dikke billen heeft… :lol: 8)






Boef… :lol:



En die blote benen en decolleteetjes zijn ook nog eens mooi bruin… jummie :inlove:

Dan ga iok maar snel mijn topjes en rokjes vd vliezo halen :mrgreen: