Lenende buurvrouw

Hallo dames,



Hier in de buurt lenen we wel eens iets van elkaar zoals een pakje boter, pak koffie e.d. als we eens misgrijpen. Ik koop het altijd gelijk de volgende dag en geef het terug.

Nu is het me al een paar keer gebeurd dat een buurvrouw het “vergeet”.

Niet dat ik nu zo zit te springen om 2 eieren, maar het is ook al gebeurd met een pak koffie en een brood.



wat zal ik de volgende keer zeggen of doen als ze weer aan de deur komt?

Ik zou gewoon zeggen dat je het wel weer terug wilt. Je bent per slot van rekening geen lokale supermarkt, toch? :wink:

Ja je kunt de volgende keer gewoon zeggen, met een lach oh krijg ik het wel een keer terug?! En dan gewoon erachteraan, trouwens, heb ik die koffie eigenlijk al eens terug gehad?

Dan kan zij zelf zeggen och ben ik helemaal vergeten oid.

Ik zou er heen gaan en vragen of ik een brood kan lenen,2 eieren en een pak koffie :mrgreen:

of gewoon niets meer aan haar lenen onder het mom sorry buuf ik heb het ook op :lol:

@#puk# wrote:

Ja je kunt de volgende keer gewoon zeggen, met een lach oh krijg ik het wel een keer terug?! En dan gewoon erachteraan, trouwens, heb ik die koffie eigenlijk al eens terug gehad?

Dan kan zij zelf zeggen och ben ik helemaal vergeten oid.




Puk ik denk dat ik het maar doe zoals jij het voorstelt! :slight_smile:

@schoen wrote:

Ik zou er heen gaan en vragen of ik een brood kan lenen,2 eieren en een pak koffie :mrgreen:




Whahahahaha :mrgreen: :mrgreen:

@merel33 wrote:

of gewoon niets meer aan haar lenen onder het mom sorry buuf ik heb het ook op :lol:




Ja, daar heb ik ook al aan gedacht, nou ja, heb verschillende opties van jullie gekregen, wacht wel af tot ze weer komt.

Mijn buuf komt ook wel eens wat lenen, maar ik geef dan meestal gewoon een koffiefilter met koffie of een klein kopje met suiker. Ga geen hele pakken geven.

Ik hoef het niet terug, want als ik mis grijp kan ik bij haar terecht.

Het komt ook niet zo veel voor.

hier hadden we een buurvrouw die met bakjes eten bij de deur stond voor ONS; in de hoop dat ze het kon ruilen tegen drank en sigaretten…



Ondanks onze goede verstandhouding heb ik dat vrij snel toch geweigerd.

Maar het is wel moeilijk…

Ja lastig, helemaal als je toch wel aardig met haar op kan schieten…

Eerlijk?

Ik zou er niets van zeggen. Wat kost nou een pak koffie, brood en 2 eieren? Sjonge…zou er toch niet wakker van liggen hoor :think:

@rhode wrote:

Eerlijk?

Ik zou er niets van zeggen. Wat kost nou een pak koffie, brood en 2 eieren? Sjonge…zou er toch niet wakker van liggen hoor :think:




Rhode, het is niet dat ik het niet kan missen, maar ik vind het gewoon niet netjes. als ik iets leen geef ik het altijd terug. Het gaat ook om het principe.

Als ze komt voor twee eieren, zou ik zeggen, wil je daar ook koffie en brood bij :wink: :mrgreen:

@schoen wrote:

Ik zou er heen gaan en vragen of ik een brood kan lenen,2 eieren en een pak koffie :mrgreen:




Whahaha!! :lol: :lol:

Als ik niet mondig genoeg zou zijn om te vragen of ze het een keer terug geeft (wat natuurlijk het meest duidelijk is), zou ik zeggen dat ik ook niks in huis had.



En dan niet te hopen dat de keuken aan de voorzijde zit en ze ziet dat je een ei staat te bakken voor op een snee brood, met een kop koffie erlangs… :mrgreen:

als ze weer wat komt lenen zou ik gewoon de dingen die je nog terug verwacht op een boodschappenlijstje zetten en geven

en zeggen dan kunt u die ook niet vergeten :wink:

ik zou gewoon zeggen kom je weer bij de prive supermarkt op de rekening van lening :lol:

@poeizie wrote:

als ze weer wat komt lenen zou ik gewoon de dingen die je nog terug verwacht op een boodschappenlijstje zetten en geven

en zeggen dan kunt u die ook niet vergeten :wink:


Zo zou ik het ook doen!

Ohjee, bedenk me nu dat ik 2 jaar geleden bij de buuf een pak margarine had geleend, en nooit terug gegeven :oops: . Nouja, ik was aan het bakken, en had geen margarine in huis, en mijn broertje is het gaan vragen bij de buuf. Daarna niet meer aan gedacht…



Maargoed, zelf zou ik ook niet moeilijk doen, maar als het echt om een pak gaat, vind ik het wel netjes dit terug te geven (nieuwe te halen). Maar ik zou het ook wel duidelijk maken eigelijk, en ik zeg er zelf altijd bij dat ik het niet terug hoef :mrgreen: