Lenende buurvrouw

ik heb heel vaak gehad dat ik dingen stond te maken en geen ei in huis had (doosje stond er dan nog maar niets er in) Dan vroeg ik het ook wel aan de buuf. Zij zei zelf altijd dat ze het niet terug hoefde. Maar dan bakte ik 1x in de zoveel tijd een boterkoek :drool:

Nu als we wat krijgen van hun en ik vraag wat ze ervoor wilt hebben is het standaard antwoord: boterkoek :lol:

Het komt zelden voor dat we wat van elkaar ‘lenen’, mar we geven het niet terug. Het ligt denk ik een beetje aan de verstandhouding die je met je buuf hebt. Wij komen vaak bij elkaar over de vloer en willen het niet eens terug van elkaar :wink:



Zeggen dat je ook niks in huis hebt lijkt me uitstel van…en dan is het nog niet duidelijk wat je dwarszit. Toch?

Wij hebben ook een buurman die om de haverklap dingen komt lenen. Maar hij geeft regelmatig iets terug en soms gaat hij samen met mijn man boodschappen doen en dan betaald hij mee :mrgreen:.



Toen hij vorig jaar jarig was, hebben wij een voorraadkast gemaakt voor hem met daarin de producten die hij het meest van ons leende :lol:. We hebben er erg veel lol om gehad!

@Wijnanda wrote:

Wij hebben ook een buurman die om de haverklap dingen komt lenen. Maar hij geeft regelmatig iets terug en soms gaat hij samen met mijn man boodschappen doen en dan betaald hij mee :mrgreen:.



Toen hij vorig jaar jarig was, hebben wij een voorraadkast gemaakt voor hem met daarin de producten die hij het meest van ons leende :lol:. We hebben er erg veel lol om gehad!




Hahahaha, leuk cadeau, klinkt als jullie erg leuk met de buurman omgaan! :thumbup:

Paula, lastige situatie. Ik zou in iedere geval niet een al te ‘bijdehante’ opmerking maken als ze weer komt. Het is waarschijnlijk per ongeluk vergeten en het is ook niet leuk als ze zich erg ongemakkelijk voelt door een reactie die ze krijgt. Maar op een normale manier zeggen dat je het vorige nog niet terug had is niet erg. Ik leen zelden iets en probeer er dan vaak gelijk voor te betalen want anders ben ik ook bang dat ik het vergeet.

@rhode wrote:

Eerlijk?

Ik zou er niets van zeggen. Wat kost nou een pak koffie, brood en 2 eieren? Sjonge…zou er toch niet wakker van liggen hoor :think:
nee maar stel dat het steeds meer wordt. Ik vind het gewoonwg onfatsoenlijk om het niet terug te geven. heb laatst van de achterbuuf margarine geleend want ik had niets om te bakken. Ze wilde het niet terug hebben dus toen heb ik een cake voor haar gebakken, vond ze zo leuk en ik ook om haar reactie te zien.