lekker-slank gerechten

van plan omde strijd met de kilo’s weer aan te gaan, ben ik benieuwd naar jullie lekkere, magere gerechten.En of het nu van sonja bakker komt, een ander dieet-boek of gewoon eigen verzinsel is, maakt me niet uit :slight_smile:

als het maar lekker, gezond en verantwoord is.



Dus kom maar op met julle gerechten :smiley:

Ik weet niet of je van (koude)pastasalade’s houdt?

Voor de lunch bijv. Maar is s’avonds ook erg lekker.

Ik zal even opzoeken waar ik het recept heb.

wij lusten eigenlijk vrijwel alles, en anders zijn we in om alles te proberen, dus kom maar op met je gerecht!

Ik kan het recept niet 1,2,3 vinden.



Maar ik ga een poging wagen:



Gekookte pasta (koud laten worden).

Kip braden (in kleine stukjes).

Maïs.

Bleekselderij.

Peper (poeder, voor de smaak).

Yoghurt.

Sla.



Kook de pasta (eventueel op smaak brengen met een groentebouiliontabletje). Laat deze uitlekken (met koud water spoelen, anders plakt het zo) en koud worden.



Kipfilet instukjes snijden en bakken. Af laten koeken.



Maïs uit laten lekken.

Bleekselderij in kleine stukje snijden.



Sla (ijsberg sla) snijden.



De yoghurt en een klein beetje azijn met wat peper in een (grote) bak mengen met elkaar. De bleekselderij en de sla er bij doen. Lekker mengen. De kip en de pasta er bij en als laatste de maïs.



Je kunt er ook een appel, rode paprika erdoor heen gooien.



Qua hoeveelheden weet ik niet zo heel goed. :oops:

klinkt goed, bedankt :slight_smile:

ga het morgen meteen uitproberen!

beter is het als je meergranen pasta neemt…





vriendlief is nu ook aan het lijnen,

maar van mij krijgt hij geen pasta :silenced:

gewoon rijst :wink:

@Gab wrote:

beter is het als je meergranen pasta neemt…





vriendlief is nu ook aan het lijnen,

maar van mij krijgt hij geen pasta :silenced:

gewoon rijst :wink:




wij eten altijd al wel meergranen producten. buiten dat het idd ook gezonder is, vind dat ook gewoon lekkerder :slight_smile:

In zo’n koudepastasalade kun je van alles gooien. Ik doe er vaak hamreepjes of gerookte kipfilet in, tonijn kan ook (maar houd ik niet van). Komkommer, pijnboompitjes, enz. Vorige week nog gegeten, erg lekker hoor :drool: .



Verder nu geen inspiratie, ik kook momenteel ook helemaal niet, laat dat aan manlief over :shifty: .



Succes met afvallen!

@Gab wrote:

beter is het als je meergranen pasta neemt…





vriendlief is nu ook aan het lijnen,

maar van mij krijgt hij geen pasta :silenced:

gewoon rijst :wink:




Ook rijst is niet goed hoor… zitten heel veel koolhydraten in, misschien zelfs nog wel meer dan in pasta :wink:

rijst is idd ook niet goed. Als je dan persé wel rijst wil eten , eet dan zilvervliesrijst.



Als ik hier weer eens een poging doe eten we mager vlees (tartaar, kipfilet) en veel groenten en fruit. Niet snoepen en niet teveel opscheppen en dan ben ik zo 6-7 kg kwijt. :thumbup:

Ik ben in een half jaar 12 kilo kwijt geraakt door te gaan WW-en. Dat wil ik straks na de bevalling ook weer gaan doen.



Je mag gewoon eigenlijk alles eten maar je zit al vrij snel aan je punten als je niet op let qua eten.



Het heeft bij mij geen jo jo effecht gehad (althans zover ik kan merken nu).

owww ik moet ook weer afvallen, en veel ook :oops: dus alle slanke recepten tips zijn welkom!

dat jo-jo effect heb ik dus wel heel erg, als ika fval via sonja bakker. Daarom wil ik dat niet meer gaan doen.

En ben ook te laks om de hele dag calorieen te tellen, dus ook dat werkt voor mij niet motiverend.

En als ik niet snoep, wat meer drink (drink normaal 3 kopjes groene thee per dag, en dat is het) en wat meer ga bewegen moet ik al een heel eind komen.

maar goed, dan moet ik natuurlijk niet in de avond allemaal lekkere maaltijden gaan maken met een hoop calorieen… :oops:



Dus ik vermoed dat ik al een heel eind kom als ik in de avond wat magerder kook, wat beter oplet met wat ik op mijn brood/knacker doe (en de hoeveelheid natuurlijk) en stop met snoepen ipv dat ik echt weer terug ga sonja bakkeren…

Maar verder als een beetje aadappels, idd de kipfilet/tartaar en de groentes lijk ik dan meestal niet te komen :oops:

Ik vind dat sonja gerecht, spinazieomelet wel erg lekker.



Alleen die ik er als extras wat magere kaas bij en meer ui en ham dan er op staat… :mrgreen:



Ik moet ook en veel… Heb het wel wat gehad met sonja’en… Misschien een eiwitrijk dieet, das helemaal hot nu toch ? :think:

Maar das helemaal geen brood,pasta,rijst,aardappelen meer :shock:

sennapen: dat zou voor mij dus echt niet werken… ik kijk dagelijks uit naar mijn boterhammetje… :oops:



en ik heb het ook helemaal gehad met sonja bakker hoor. daarom wordt het nu een beetje van mezlf en een beetje van alles dieetgoeroes :smiley:



zeg ik terwijl ik mijn rammelende maag enorm aan het negeren ben en ik al uitkijk naar 5 uur en we weer kunnen gaan eten :oops: :oops:

Ellen, weet je wat je eigenlijk onbeperkt mag eten? Komkommer en tomaat… en vééééél water drinken stilt ook de honger :thumbup:. Hier gaan er ongeveer 8 komkommers per week door en heeeeeeeeeel veel tomaten :mrgreen: .

Wow ICL eet je die allemaal alleen :shock: :shock: ??



Ik merk wel dat heel veel water drinken helpt, alleen dan zit je echt constant op de wc :snooty: :snooty:

dan ga ik morgen dus even komkommers in slaan :slight_smile: al vind ik die eigenlijk alleen maar lekker op de boterham met kaas :oops:



ik weet ook weer waarom ik nooit zoveel drink… wordt gek van dat continu naar de wc lopen… maar je moet er iets voor over hebben om die kilo’s kwijt te raken natuurlijk…



over 4 weken op vakantie, en wil dan in elk geval wat kilo’s minder het vliegtuig in slepen… :oops:

En probeer eens cracotte’s. Heerlijk met een stukje kip/kalkoenfilet met komkommer er op. :drool:



En wat dacht je van een fruitbakje maken met magere yoghurt.

ik heb nu in elk geval mijn avond-eet-menu t/m vrijdag klaar. Allemaal gerechten met max 500 calorieen, dus morgen even boodschappen doen voor de hele verdere week.

Zit er een geslaagd recept tussen, kom ik het natuurlijk zeker even melden hier. :slight_smile:



ik vind cracottes erg lekker, maar helaas niet vullend :oops: