lekker-slank gerechten

@knipoogje1983 wrote:



ik vind cracottes erg lekker, maar helaas niet vullend :oops:




In cracottes zitten in verhouding ook veel meer calorieen en koolhydraten dan in bruin brood :wink:



Probeer zoveel mogelijk rijst en pasta te vermijden (zitten heel veel koolhydraten in) en als je het neemt, dan maar een klein beetje. Neem niet teveel aardappelen maar neem in plaats daarvan veel groenten… en dan zonder de sausjes, want daar zit natuurlijk weer heel veel in :wink: . En de tussendoortjes… hoef ik natuurlijk niks over te zeggen :angel: .



En weet je Ellen, je blaas raakt op een gegeven moment gewent aan veel water drinken. Je moet er even doorheen, maar je zult naar verloop van tijd merken dat je stukken minder naar de wc hoeft en dat je minder “honger” hebt. :thumbup:

we zetten stug door :slight_smile: en iik hoop maar dat je gelijk hebt ingrid, dat mijn blaas eraan gewend raakt, want dit is echt geen pretje… maar goed, ik dronk ook altijd wel veel te weinig, dus drink zoiezo nu meer=beter.

Net de boodschappen gedaan, en voor vanavond stond er een bleekselderij stampotje op het menu, maar zo lekker ziet het er niet uit, die bleekselderij :S

Kijk eens naar je lievelings gerechten, en ruil vol-vette ingredienten om voor vet-arm/vet-vrij.

Als je vlees moet braden, gebruik een spray olie

Als je het kan grillen, doen



Maak een bolognese met Quorn gehakt ipv runder of half om half. Of probeer mager kip-gehakt ipv runder of half om half.



ipv volle room, gebruik magere roomkaas zoals Philidelphia extra laag in vet



Gebruik meer verse kruiden zoals thym om de smaak op te peppen



Gebruik minder zout/suiker



Kalkoen bacon is beter dan normale bacon



Maak een omelet met 1 eigeel en 3 eiwitten en wate ipv melk



Vervang je zuivel met laag vet zuivel produkten (magere melk/yogurt/kaas)



(de volgende tips komen van mijn behandeling voor eetverslaving)

Neem een normaal bord en deel het in met die verf waar je mokken mee beschildert. Kijk op het 'net voor de juiste verhoudingen van koolhydraat/proteine/groente en deel je bord(en) zo in. Bij het opscheppen heb je je maaltijd al uitgemeten en hoef je niks meer te wegen.



Tussen maaltijden door, als de neiging om te eten naar boven komt, vraag je af of je echt honger hebt, of dat het frustraties/emoties/dorst/verveling is.



Geniet bewust van je maaltijden. Neem er de tijd voor. Neem de tijd om te koken. Als je vol zit en er ligt eten op je bord, meteen weg gooien.



Weeg je 1x per week, liefst 1x in de 2 weken. De weegschaal heeft niet altijd gelijk, maar je ‘waistband’ van je broek liegt niet.

bedankt nef! daar kan ik zeker wel iets mee!

zet em op!! hubbie hier is ook bezig met afvallen. Geen snoep en snack leverde hem al -5 op. Plus kleine koekjes, twee koffiedrinkmomenten op een dag. Veel water.



Dus zet em op h’e!



Tja, tips… ik kook wat minder, alleen groente volop, zodat genoeg genoeg is en niet als het heel lekker is de neiging tot nog een keer pscheppen is.



Verde ris eht echt consequent zijn. We wonen in het centrum dus als we wat moeten hebbne kunnen we het zo halen. Daarom hebben we ook geen snoep en snaai in huis.

gisteren een lekker recept gemaakt had geeeeeen zin in de bleekselriestampot namelijk…

voor de liefhebbers: hier komt hij:



1 zak thaise groentenmix

100 gr. tauge,

400 gr. kabeljouwfilet in grove stukken, gekruid en door de bloem gehaald

pot woksauas sweeet en sour (hebben wij overgeslagen)

rijstnoodles



Rijstnoodles bereiden volgens aanwijzing,

in een wok olie heet laten worden, en de kabeljouw wokken.

Als deze klaar is, op een keukenpapiertje uit laten lekken, en ondertussen de groente beetgaar wokken. daarna de tauge er nog even bij.

Mocht je woksauas willen gebruiken, die in een apart pannetje warm laten worden.

De rijstnoodles op een bord leggen, de groenten en vis erover heen, en dan een beetje woksaus erbij.



WIj vonden het erg lekker!

@knipoogje1983 wrote:

gisteren een lekker recept gemaakt had geeeeeen zin in de bleekselriestampot namelijk…

voor de liefhebbers: hier komt hij:



1 zak thaise groentenmix

100 gr. tauge,

400 gr. kabeljouwfilet in grove stukken, gekruid en door de bloem gehaald

pot woksauas sweeet en sour (hebben wij overgeslagen)

rijstnoodles



Rijstnoodles bereiden volgens aanwijzing,

in een wok olie heet laten worden, en de kabeljouw wokken.

Als deze klaar is, op een keukenpapiertje uit laten lekken, en ondertussen de groente beetgaar wokken. daarna de tauge er nog even bij.

Mocht je woksauas willen gebruiken, die in een apart pannetje warm laten worden.

De rijstnoodles op een bord leggen, de groenten en vis erover heen, en dan een beetje woksaus erbij.



WIj vonden het erg lekker!




Klinkt heel lekker :drool: , alleen zit het vol met minder goede dingen als de rijstnoedels, de bloem over de kabeljauw en de woksaus. Daar zitten nl. heel veel koolhydraten in :wink: .

de woksaus hadden wij dan ook niet gebruikt, en head maar weinig woknoedels gepakt… Volgens het recept was het, inclusief de woksaus, maar 400 calorieen, dus dacht dat het wel mee viel :oops:

@knipoogje1983 wrote:

de woksaus hadden wij dan ook niet gebruikt, en head maar weinig woknoedels gepakt… Volgens het recept was het, inclusief de woksaus, maar 400 calorieen, dus dacht dat het wel mee viel :oops:




Ik stuur je even een PB :-*