Lees mee: boeken estafette

Heb je een leuk / interessant / boeiend / ontroerend boek en wil je het met anderen delen?

Of ben je geinteresseerd in het boek van iemand die het hier aangeboden heeft, meld je dan aan.

Je komt op het lijstje erbij te staan.

Tegen de tijd dat degene vóór jou in de lijst het boek uit heeft, krijg je van deze persoon een PB / mailtje voor jouw adresgegevens.

LET OP, zorg ervoor dat de boeken die je aanmeldt niet te groot en te zwaar zijn, dit in verband met de verzendkosten. (graag verzendkosten melden als je een boek in de roulatie brengt)

http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven-en-kaarten/tarieven/brievenbuspost_binnen_Nederland.aspx

Een paar regeltjes :

• Geef duidelijk aan welk boek je graag wilt lezen
  • Schrijf een leuk stukje in het boek (of op een los blaadje, zie voorkeur eigenaar van het boek; staat in het lijstje)
  • Stuur het boek zsm weer door, zodat ook anderen kunnen lezen
  • Stuur het boek voldoende gefrankeerd door aan de volgende

Ik breng je naar de overkant - E.A. Wolsink

Het verhaal in dagboekvorm van een moeder die in de jaren zeventig beviel van een doodgeboren kind. Haar persoonlijke waarnemingen dat er iets niet goed was, bleken terecht, maar werden gebagatelliseerd en toen het feit eenmaal werd vastgesteld, was er geen plek, ruimte en aandacht voor de gevoelens die dit zeer diep ingrijpende gebeuren op de ouders en zeker ook de moeder had. Zij mocht het geboren kindje niet zien en meebegraven, zaken waarmee tegenwoordig doorgaans anders en beter worden omgegaan door medici, zorgverleners en begrafenisondernemers. Dit zeer to the point verwoorde boekje, voorzien van een nawoord van verlies- en rouwpublicist Marinus van den Berg, maakt ongelofelijk duidelijk welke impact een dergelijke ervaring voor het hele leven van betrokkenen heeft; in dit geval is het boek geschreven en afgerond vijfentwintig jaar na dato. Anders dan de titel wellicht suggereert, is dit absoluut geen boek dat vol staat met religieuze teksten, integendeel. Lees de titel als: ‘Ik heb het een plaats kunnen geven ondanks alles’. Zowel voor vakmensen als voor andere geinteresseerden geschreven.

Alles heeft een reden - Mia Kirshenbaum
Iedereen wordt in zijn leven wel een keer geconfronteerd met gebeurtenissen die onverklaarbaar, onrechtvaardig of wreed lijken. Ze slaan ons uit het lood, maken ons onzeker of angstig. Maar volgens psychotherapeute Mira Kirshenbaum heeft alles een reden.

Kirshenbaum gaat ervan uit dat, ongeacht hetgeen je overkomt, er niet alleen iets waardevols uit de gebeurtenis voort zal komen, maar het simpelweg ook noodzakelijk is dat dit jou juist overkomt: je leert ervan en je groeit erdoor.
In tien hoofdstukken behandelt zij tien verschillende levenslessen, uiteenlopend van leren jezelf accepteren, je thuis voelen in deze wereld, het loslaten van angsten en het vinden van de ware liefde, tot aan het ontdekken van je verborgen talenten. Haar algemene psychologische adviezen en specifieke stappenplannen, onderbouwt ze met veel ervaringsverhalen uit haar praktijk. Daarnaast heeft ze een aantal tests opgenomen die de lezer moeten helpen bij het ontdekken van de positieve kant van de negatieve gebeurtenissen. Alles heeft een reden geeft de lezer kracht om de levensles die schuilgaat achter de teleurstelling of het verlies, te zien en te begrijpen.

Baby, baby - Liz Nickles
Het gaat over een vrouw die (hoe herkenbaar!!!) graag zwanger wil worden maar bij wie het niet zo makkelijk lukt.

Zal er een stukje uit citeren:

Kate sloot zichzelf op in de wc van de Concorde. De rest van het vliegtuig was al klein, maar deze ruimte was ronduit minuscuul. Ze zette haar tas op het roestvrijstalen wastafeltje, viste er het ovulatiesetje uit, en begon aan de voorbereidingen". Ze hoopte dat ze goed zat met de timing. Was het 15 dagen geleden sinds haar laatste menstruatie was begonnen, of sinds de laatste dag ervan? Op de een of andere manier zat ze er altijd naast..."

Eisprong - Judith Uyterlinde
'Ik ben een vrouw in de bloei van mijn leven. Ik wil alles. Gepassioneerde liefde, hechte vriendschappen, boeiend werk, verre reizen. En een kind. Dat blijkt nog niet zo eenvoudig. Eerst word ik maar niet zwanger. Dan eindigen mijn zwangerschappen in mislukkingen. Ik ga op mijn hoofd staan en als dat niet helpt probeer ik IVF. In mijn naaste omgeving bollen de buiken aanstootgevend op. Moet ik me neerleggen bij mijn falen? Moet ik doorgaan? De vergeefse pogingen gaan mijn leven steeds meer beheersen. Alles lijkt me te ontglippen. Totdat een dramatische gebeurtenis de neergaande spiraal doorbreekt...'
Dit is het openhartige verslag van een kinderwens, verstrengeld met de wens tot hevig leven. Het is ook een verhaal over liefde, ambities en keuzes van een vrouw in deze tijd. De auteur beschrijft het innerlijke gevecht van een dertiger die graag wint, maar geconfronteerd wordt met verlies. Gedreven door woede en verlangen, twijfels en wilskracht, jaloezie en liefde baant de vrouw zich een weg door het zompige moeras van de kinderwens. Haar gemengde gevoelens worden zuiver en direct weergegeven, in een sprankelende stijl met verrassende en ontroerende beelden.

JE MAG HUILEN - Malcolm en Nick Cameron

Veel echtparen leven met de pijn van onvruchtbaarheid. Malcolm en Nick Cameron schrijven vanuit deze achtergrond. In dit boek delen ze hun strijd in de jaren van onvruchtbaarheid en vertellen ze over hun miskraam en hoe ze daarna hun leven weer probeerden op te pakken. Door alle pijn en verdriet heen, wisten Malcolm en Nick zich door God gedragen en kwamen ze er sterker uit. Dit boek zal je helpen, niet alleen als je zelf door een soortgelijke situatie gaat, maar ook als je familieleden of vrienden hebt die worstelen met het verlangen naar of het verlies van een baby.

Als christenen zijn we te vaak niet bereid onze ervaringen met anderen te delen en zijn we ons niet bewust van andere echtparen in dezelfde positie, verlangend naar een kind, verward door het "waarom zij wel". Dit is een eerlijk en oprecht verslag van de ervaringen van een echtpaar. Ze beweren niet het antwoord te hebben op de vraag hoe je met onvruchtbaarheid of een miskraam moet omgaan, maar ze wijzen je op Degene die dat wel heeft, onze hemelse Vader, die bij ons is in tijden van verdriet en pijn en die er is om ons overeind te helpen als we vallen.

"Openhartig, oprecht en verplicht leesmateriaal voor degenen die iets willen begrijpen van de pijn die sommige kinderloze echtparen ervaren."
Lyndon Bowring
CARE

"Malcolm en Nick Cameron geven ons een ontroerend en verbazingwekkend eerlijk verslag van hun strijd met pijn en teleurstelling, maar ook van hun vertrouwen op God, Die hen er doorheen draagt."
Dr. Nigel G. Wright
Directeur van Spurgeon’s College, Londen

"Dit boek verdient het om gelezen te worden door vele, vele christenen. Het zal gekoesterd worden door iedereen die het leest."
R. T. Kendall
Key Largo, Florida

OMGAAN MET EEN MISKRAAM - Bernard Spitz, Manu Keirse en Annemie Vandermeulen

Veel vrouwen die een kinderwens hebben, krijgen vroeg of laat in de zwangerschap een miskraam. In dit boek wordt uitgebreid ingegaan op dit onderwerp. In verschillende hoofdstukken wordt weergegeven wat er verandert in het leven van mensen die een kindje verwachten, hoe een normale zwangerschap verloopt, wat de oorzaken van een miskraam kunnen zijn, hoe mensen ermee omgaan en hoe buitenstaanders ermee om kunnen gaan. Het boek is tot stand gekomen op basis van de ervaringen die vrouwen deelden in een zelfhulpgroep. Het onderwerp is nog niet eerder zo uitgebreid aan de orde gesteld op een zo toegankelijke wijze. Een nuttig boek voor mensen die zelf of in hun omgeving een miskraam hebben meegemaakt. Met een overzicht van organisaties en instanties, een literatuurlijst en een verklarende woordenlijst. Het boek verscheen in 1998 onder een andere titel; dit is een herziene en geactualiseerde versie.

Juudje ik heb jou nog op het lijstje staan voor de andere boeken, maar denk je dat je die wilt lezen?

Je geeft aan dat je liever alleen ‘leuke’ boeken wilt lezen. Denk niet dat de andere 3 dan iets voor je zijn.

Haal ik je van het lijstje, of wil je toch een van de boeken wel lezen?

(haal je er niet zomaar van af hoor :wink:

Oh en Rhi, wil jij voor alle boeken op het lijstje??? (Edit, ja dus :wink: )

In mijn boekje had ik trouwens al een papiertje bijgedaan voor de wensen en texten. Boekje zelf is maar erg weinig ruimte voor. :wink:

hey nic toppie meis, leuk gedaan!

Ik ben het boek van ineke aan hetlezen maar gaat niet zo snel hoor :oops:

Moet er net even tijd voor hebben te zitten en te lezen zónder KOK en Kids :mrgreen:

Meiden tot laterz. :-*

Nicje het boek ligt bij je moeder thuis. Heb het er vanochtend door de brievenbus gedaan. :smiley:

leuke opzet van dit topic!

Ik wacht nu op het boek van Rhiannon via Bianca.

Bianca, ik heb het boek voor de 1/2 gelezen, kon mijzelf er niet helemaal in vinden. Misschien later wanneer ik erop terug kijk. Wel denk ik dat er bepaalde dingen met een reden gebeuren maar kan niet begrijpen waarom het nu al 2x mis moest gaan en we nog steeds niet zwanger zijn…De 1e keer kan ik nog wel verklaren als dat mijn partner het er nog niet helemaal aan toe zou hebben ofzo maar dat is nu wel anders!

Tja, suc6 met lezen.

hoop dat er nog meer boeken in de roulatie komen!

Liefs

Ineke

heb je hem nog niet heb em dinsdag al verstuurd :think: :shock: hopelijk gaat goed zeg,

ik moet zeggen ik ben bij hoofdstuk 2 nu en merk dat ik hem eig niet makkelijk lees, ws zal ik hem ookniet uitlezen maar ik probeer zondag es tijd te nemen er voor.

Bianca, heb vandaag het boek ontvangen, in goede staat dankzij al jouw inpakcreativiteit. Mijn postcode stond er verkeerd op, vandaar dat het wat late is geworden.

Het moet zijn 9663…ga vanavond beginnen denk ik. Marcel gaat sporten dus heb het huis voor mijzelf en kan dan beter lezen…

Bedankt.

Liefs

Ineke

ow wat ben ik blij dat hij er is, begon al te twijflen,

ik had het overgenomen van je pb,maar verkeerd, he verdorei, nou

gelukkig toch juist aangekome,

Ik denk er aan het door jou gestuurd boek verder te zenden kan er totaal niks mee eig hihih ,

ben een beetje te euhm hoe zal ik het noemen, :think:

ik ben anders met denken laten we het daar op houden aangezien ik er geen ander passend woord bij kan vinden :mrgreen:

lees ze ineke :-*

Lijstje is weer aangepast.

Ik ga eens op jacht naar mijn boek, had de hoop dat ie bij mijn schoonmoeder zou liggen, maar helaas… :roll:

duik eerst het bed en daarna de kast in

hey nic :-* lief meis van je, kun je goed hoor die lijssies :thumbup:

ik lag gisteren 22 uur op bed , lekker vroeg dus, en er was niks op tv, dus dacht neem het boek van ineke erbij en waarrimpel ik heb bijna 50 blz gelezen, en nu denk ik eig, :think: toch maar verder lezen ,

duzzzzzzz wordt nog niet verstuurd :hand: :mrgreen:

heb het boek al uit hoor! Heftig hoor, gelukkig dat er nu forums zoals dit zijn!!

Ik kan het lijkstje niet vinden…volgens mij moest ik het doorsturen naar Nicje. Dus…wat is je adres??

Ik heb nog het boek: ‘stil verdriet’, daarbij geen happy ending maar wel ontroerend om te lezen en toch ook heel herkenbaar… Maar kost mij wel veel verzendkosten zo he? Maar heb het wel voor jullie over hoor!

Nog andere leuke boeken inmiddels??

He, Bianca, las dat je toch meer gelezen hebt van mijn boek. Zoals ik ook al zei, ik sta daar ook dubbel in! Hoop dat je er in ieder geval 1 waardevol iets voor jezelf uit kunt halen.

Liefs

Ineke

HIhi

Ik heb mijn boek naar JufEssie gestuurd, dus je zult morgen op jouw nieuwe adres een grote envelop ontvangen… :mrgreen:

Ik heb er wat adresstickers bij gedaan, kun je, als je m verstuurd naar de volgende, er een nieuwe sticker overheen plakken.

(als je deze ook weer in de envelop erbij doet, dan kan de volgende ook deze envelop nog gebruiken en een sticker er overheen plakken :wink: )

Morgen haal ik het boek ‘baby, baby’ bij mijn moeder op.

Ben ook aan het lezen in ‘5 talen van de liefde’, dus ga 2 boeken door elkaar lezen…

(super aanrader, ik leer steeds meer over mensen in het algemeen, dus niet alleen over mijn relatie met Marco, maar ook over mijn omgeving, erg leuk/leerzaam boek)

Nicje, pb je je adres even???

Liefs

Ineke

Hihi jullie zijn lekker bezig hoor! Hier even de wat ‘lichtere kost’ op het moment. Een lekkere detective van Ruth Rendell. :mrgreen:

rhi heb ik jou adres al ik zie dat ik het boek alles heeft een reden naar jou moet sturen ? ( of ik begrijp het lijstje niet goed, ihhih )

mag ik jou adres ???

Nicje, ik ga morgen naar het nieuwe huis.

Daar zal het boek inmiddels wel zijn dan.

Goed idee van de stickers trouwens!

Liefs Esther :**:

Nicje, ik heb je boek gekregen hoor!

Kus Esther :**:

He Nicje,

Sorry ben niet aan het postkantoor toegekomen vrijdag. Wordt nu denk ik maandag. Nog even geduld dus.

Liefs

Ineke