Lees mee: boeken estafette

Ik ben net begonnen aan het boek van Nicje en ik ben nu al bijna op de helft.

Niet te geloven hoe hetkenbaar dat verhaal voor mij is.

Het beschrijft precies mijn gevoel!

Ik weet niet of het wat voor jullie is, maar ik heb hier een aantal Christelijke boeken liggen over zwangerschap en miskraam e.d.

Als jullie ze willen lezen gooi ik ze ook in de roulatie.

Liefs Esther :**:

Wat leuk dat je het ook zo herkenbaar vindt…

Ik heb ‘baby, baby’ gelezen gisteren. Vond het stukje over haar werk wat lastiger te lezen. Het is in roman-stijl geschreven en mijn voorkeur gaat meer uit naar levensverhalen.

Al met al een leuk boek om te lezen en ook zeker herkenbare delen!!

Even kijken wie de volgende is in het lijstje en daar gaat ie dan naartoe!!!

Straks begin ik aan het boek van Rhi “Ik breng je naar de overkant”

Ik heb zo sterk het gevoel dat ik het boek al eens gelezen heb…

Heel gek, misschien heb ik m zelf wel in de kast staan. Ken het verhaal in ieder geval al…

Dus maandag gaan hier de 2 boeken richting de volgende op de lijst (zal zo even adressen opvragen)

Esther, als die boeken ervaringsverhalen zijn, ben ik er wel in geinteresseerd!!! Als je de titel en schrijver opgeeft, zet ik ze in het lijste erbij!!

Oh meiden, tip: Als je een boek verstuurd, schrijf op de achterkant van het pakketje even jouw eigen gegevens. Stel dat op een of andere manier de voorkant niet meer leesbaar is, kan het teruggestuurd worden naar de afzender, anders raakt ie kwijt :wink:

“Ik breng je naar de overkant” binnen een uur uitgelezen. Wow wat een heftig verhaal.

ZO verdrietig, herken het van de verhalen van mijn moeder over het verliezen van haar dochtertje, een paar maanden na de geboorte.

Vroeger werd er echt nog gezegd, “word maar weer zwanger”

Een jaar later op 9 maart 1977 ben ik geboren, 1 dag na Martijn (jongetje uit dit boek), dat is ook best raar. De wetenschap dat hij even oud zou zijn geweest als ik…

Morgen gaan dus beide boeken naar de volgende (ik kan niet bij het lijstje, Marco heeft voor de zoveelste keer de laptop opnieuw geinstalleerd en Excel staat er nog niet op, dus kan het lijstje niet openen en bewerken) Even geduld nog!!!

Zijn er nog meer meiden die mee willen doen??? De boeken zijn bijna op :?

ik bennog steeds aan lezen hopelijk is het niet erg dat het zo lang duurt. Het boekk Alles heeft een reden is niet zo zeer ingewikkeld, maar doet je wel veel stf tot nadenken ( bij mij iig) Ik ben halverwegen en lees ook niet alle dagen.

Mocht het te lang duren ( het boek moet door naar rhi ) dan geef maar een seintje, dan stuur ik verder.

Hoi meiden.

Ik heb 2 boeken in de aanbieding voor de leesestafette!!

JE MAG HUILEN - Malcolm en Nick Cameron

Veel echtparen leven met de pijn van onvruchtbaarheid. Malcolm en Nick Cameron schrijven vanuit deze achtergrond. In dit boek delen ze hun strijd in de jaren van onvruchtbaarheid en vertellen ze over hun miskraam en hoe ze daarna hun leven weer probeerden op te pakken. Door alle pijn en verdriet heen, wisten Malcolm en Nick zich door God gedragen en kwamen ze er sterker uit. Dit boek zal je helpen, niet alleen als je zelf door een soortgelijke situatie gaat, maar ook als je familieleden of vrienden hebt die worstelen met het verlangen naar of het verlies van een baby.

Als christenen zijn we te vaak niet bereid onze ervaringen met anderen te delen en zijn we ons niet bewust van andere echtparen in dezelfde positie, verlangend naar een kind, verward door het “waarom zij wel”. Dit is een eerlijk en oprecht verslag van de ervaringen van een echtpaar. Ze beweren niet het antwoord te hebben op de vraag hoe je met onvruchtbaarheid of een miskraam moet omgaan, maar ze wijzen je op Degene die dat wel heeft, onze hemelse Vader, die bij ons is in tijden van verdriet en pijn en die er is om ons overeind te helpen als we vallen.

“Openhartig, oprecht en verplicht leesmateriaal voor degenen die iets willen begrijpen van de pijn die sommige kinderloze echtparen ervaren.”

Lyndon Bowring

CARE

“Malcolm en Nick Cameron geven ons een ontroerend en verbazingwekkend eerlijk verslag van hun strijd met pijn en teleurstelling, maar ook van hun vertrouwen op God, Die hen er doorheen draagt.”

Dr. Nigel G. Wright

Directeur van Spurgeon’s College, Londen

“Dit boek verdient het om gelezen te worden door vele, vele christenen. Het zal gekoesterd worden door iedereen die het leest.”

R. T. Kendall

Key Largo, Florida

OMGAAN MET EEN MISKRAAM - Bernard Spitz, Manu Keirse en Annemie Vandermeulen

Veel vrouwen die een kinderwens hebben, krijgen vroeg of laat in de zwangerschap een miskraam. In dit boek wordt uitgebreid ingegaan op dit onderwerp. In verschillende hoofdstukken wordt weergegeven wat er verandert in het leven van mensen die een kindje verwachten, hoe een normale zwangerschap verloopt, wat de oorzaken van een miskraam kunnen zijn, hoe mensen ermee omgaan en hoe buitenstaanders ermee om kunnen gaan. Het boek is tot stand gekomen op basis van de ervaringen die vrouwen deelden in een zelfhulpgroep. Het onderwerp is nog niet eerder zo uitgebreid aan de orde gesteld op een zo toegankelijke wijze. Een nuttig boek voor mensen die zelf of in hun omgeving een miskraam hebben meegemaakt. Met een overzicht van organisaties en instanties, een literatuurlijst en een verklarende woordenlijst. Het boek verscheen in 1998 onder een andere titel; dit is een herziene en geactualiseerde versie.

Het eerste boek is dus echt Christelijk zeg maar.

Zelf ben ik gelovig en ik herkende toch wel veel dingen.

Misschien vinden sommigen het boek wat ‘overdreven’, maar misschien spreekt het je toch wel aan.

Het is in ieder geval een ervaringsverhaal.

Zet ze er maar bij op de lijst Nic!

Het tweede boek heb ik zelf nog niet uit.

Ik ben er toen vlak na de MK aan begonnen, maar heb het nooit uitgelezen toen.

Ik denk dat ik er nu wat meer aantoe ben.

Zodra het uit is stuur ik het door naar degene die het ook wil lezen.

Verder heb ik nog 2 boeken in bestelling (Het Gezicht Van Kinderloosheid en Ongewenst Kinderloos).

Ik hoop dat ik ze de komende week kan ophalen bij de winkel.

Kus Esther :**:

Het boek ‘Eisprong’ heb ik nog niet helemaal uit.

We zitten momenteel even in een verhuizing en ik heb even niet zoveel tijd.

Over twee weken hopen we klaar te zijn.

Dan stuur ik het boek z.s.m. door.

Liefs E :**:

Ik wil ze graag lezen esther! Zal je mijn adres vast mailen, weet niet waar ik sta op de lijst ofzo maar heb je het alvast!

liefs

Ineke

Ik ben slecht :mrgreen: Zal gauw het lijstje eens afmaken.

Esther, 1 boek naar mij, 1 boek naar Ineke?

Ineke heb je voorkeur voor een boek (vanwege het lijstje)

Prima!

Het tweede boek heb ik alleen nog niet helemaal uit…

We gaan deze week verhuizen, dus ik kom er ook niet echt aantoe.

Misschien dat ik het eerst wel opstuur, dan lees ik het later wel even, haha.

Tút Esther :**:

Hier zitten jullie, ik was jullie al kwijt.

Ik zag dat ik voor het laatste boek (op het lijstje) nog niet op het lijstje sta. Wie kan mij daar op zetten. Ik wil die ook graag lezen.

Kusss,

Es

Ik wil dat boek ‘je mag huilen’ wel als 1e. Ben momenteel een ‘vogelroman’, aan het lezen. Erg grappig en relativerend omdat ook vogels het erg moeilijk kunnen hebben!

Liefs

Ineke

Oh wat ben ik toch erg…

vergeet EN de boeken op te sturen EN om het lijstje aan te passen… :oops:

Dit weekend ga ik weer knutstelen :mrgreen:

Ja, je bent verschrikkelijk!!! Geeft niet hoor. Knutselse dit weekend.

Hebben jullie al wat meer duidelijkheid over een 3e poging? Hou je taai he!

liefs

Ineke

Knutselen sloeg op lijstje bijwerken en boeken opsturen :mrgreen:

We mogen voor een 3e poging, maar moet eerst 10kg afvallen.

Dus daar zijn we nu druk mee en hebben het ‘kinderen-krijgen’ een beetje op de achtergrond gezet… (voor zover het lukt)

het boek wat ik heb moet naar rhi toch, ik heb hem nl in de tas om mee te nemen , voor as zaterdag

Jep. volgens het lijstje wel…

dank je wel lieve nicje :-*

ow ik loop giga achter…maar na zaterdag dus weer leesvoer voor hier! :mrgreen: Toppie! :thumbup:

Duik ik nu met een ander humoristisch boekje mijn warme bedje in, energie opdoen voor zaterdag (en schoonheidsslaapje maar dat fabeltje geloof ik niet zo hard eigenlijk :think: ) 8)

het boek alles heeft een reden is van mij naar rhi overgedragen

( tijdens de meeting :mrgreen: )