leeftijdsverschil > 5 jaar, up: nieuwe vragen

Ik vons het best een heel geregel, school is 50min lopen ongeveer en we hebben geen auto…zwemles is nog wat verder weg. De eerste tijd bracht mijn man de kinderen naar school, ik ging ze dan lopend halen (en was daarna kapot…voeden ging nog niet goed, had nog last van mn bkken). Snel geregeld dat ik iig niet om 13u enom 1445 moest halen (jongste/oudste op drie dagen verschillende tijden. Gelukkig lukte dat makkelijk via school. Met een week of vier, vijf ben ik weer gaan fietsen met de kleine op mijn rug in de doek. Ik vond dat beter als een fietskar-minder geschok en gehobbel, lekker bij mama.

Zwemles heb ik gevraagd of ze een periode konden overslaan, dus met een week of zeven zat ik daar weer voor t eerst.

Hier was het verschil tussen oudste en jongste iets kleiner (net 4 jaar) maar wel het school/kdv probleem gehad. Ik de kraamweek werkte manlief aangepaste tijden. Elise werd door vrienden naar school gebracht en man haalde haar weer op. De kraamzorg bracht jesse naar het kdv. Na de kraamweek was man 1 week vrij en regelde hij elise en ik jesse en thijs en de week daarna mocht ik t helemaal zelf weer doen. Dat deed ik lopend ofmetde bus. Fietsen ben ik pas met 6 maanden gaan doen, toeb zat thijs even in het fietsstoeltje. (alleen naar school, de rest vond ik te ver/te lang)

@Lune wrote:

Ik vons het best een heel geregel, school is 50min lopen ongeveer en we hebben geen auto…zwemles is nog wat verder weg. De eerste tijd bracht mijn man de kinderen naar school, ik ging ze dan lopend halen (en was daarna kapot…voeden ging nog niet goed, had nog last van mn bkken). Snel geregeld dat ik iig niet om 13u enom 1445 moest halen (jongste/oudste op drie dagen verschillende tijden. Gelukkig lukte dat makkelijk via school. Met een week of vier, vijf ben ik weer gaan fietsen met de kleine op mijn rug in de doek. Ik vond dat beter als een fietskar-minder geschok en gehobbel, lekker bij mama.

Zwemles heb ik gevraagd of ze een periode konden overslaan, dus met een week of zeven zat ik daar weer voor t eerst.

Ja maar 50 minuten lopen :shock: logisch dat je dan kapot bent.

Waar wij eerst woonden en waar ik dus de eerste 6 maanden van mijn ventje zijn leven heb gewoond, woonden we ms 10 minuten lopen van school en nu ook.

Kan me voorstellen dat alles zo ver weg is dat het enorm pittig is, vooral als je geen auto hebt.

Nou ja, normaal is 50 min lopen natuurlijk geen punt, in geval van lekke banden oid en geen beschikbare reservefiets loop ik nu ook weleens (of met de sneeuw), maar net bevallen was dat toch niet zo fijn :roll: Voordeel was dat ik binnen notime een stevige conditie terughad en mn kilo’s kwijt was :lol:

Ik heb wel overwogen een auto te huren voor de eerste periode maar vond wandelen dan toch gezonder.

bij de jongste had ik dat ook wel gekund idd… liep na een week of 3 voor het eerst de 7 km naar mijn ouders… dat is ook niet redelijk vers bevallen langer dan 50 minuten, maar dat ding (terug heb ik me wel laten halen overigens :lol: was stuk!).

Maar bij de 3e had dat echt niet gekund hier… kwam niet eens aan het eind van de straat, heb tot hij 11 maand bijna alles met de auto gedaan en zelfs dat was een aanslag op mijn bekken, maar ik moest iets…

Denk dat voor de meeste pasbevallen vrouwen 50 minuten echt niet de standaard is eigenlijk hoor :wink: en ben ook blij dat wij op zo’n 15/20 minuten lopen afstand wonen.

zelf heb ik natuurlijk maar weinig leeftijdverschil, maar tussen mij en mijn broer zit 6 jaar.

zover ik weet heeft mijn moeder mij altijd overal mee naartoe genomen. ze wandelde veel.

1.5 km lopen… hoelang loop je daarop? op zich is het te doen.

misschien evt de andere op een loopfiets of zelf laten fietsen (weet natuurlijk niet hoe snel ze fietsen)

zwemles… gewoon meenemen, zie het met les dat er toch veel ouders zijn en die houden de andere ook in de gaten.

en zo;n ukkie heeft altijd wel aandacht

en geen vrienden/kennissen/ouders van klasgenootjes in de buurt?

dan zou je de jongens mee kunnen laten nemen.

ik neem ook regelmatig de buurjongen mee

denk dat je het eerst op je af moet laten komen, misschien ben je na de bevalling wel zo fit dat alles makkelijk en soepel verloopt.