Ik weet het sommige zijn er vroeg bij en andere wat later. Tijn is nu al ruim 3 jaar (3 jaar en 4 maanden), maar nog altijd niet zindelijk te krijgen.
We hebben al vanalles geprobeerd. Het leek even goed te gaan, toen hij net 3 was geworden ging hij voor het eerst op de WC, en mocht ie stickertjes plakken, hij vond het allemaal prachtig, maar al snel was het 1 of 2 x op de WC en de rest weer in de luier. Poepen deed ie zowieso bijna nooit op de WC
We zijn er nu echt iedere dag mee bezig, vragen wel 20 keer per dag of ie moet plassen/poepen, en dan hebben we het net gevraag en 5 min. later doet ie het dan in zijn broek.
We zijn nu bezig al een paar weken met een onderbroekje en daaroverheen een luierbroekje, maar tot nu toe geen resultaat…
Wij weten het even niet meer, wie heeft DE TIP!!!
blote kont!
tyg doet het dan netjes op het potje
gaat zelf.
ik hoef niet meer te vragen of ie moet.
maar laat ik een broek aan, dan is het wat anders… dat vindt ie gehannes ofzo.
we hebben net een maand vakantie gehad, en in zijn blote kont op het strand ging het prima.
met zwembroek hadden we steeds een ongelukje.
Daar hadden wij het ook al over, maar het is zo vaak dat we ergens heen gaan :think: :think: :think:
Misschien alleen een heel lossen korte broek dan !
Idd thuis blote kont laten lopen :thumbup:
Inderdaad, in z’n blote kont en niet te vaak vragen of hij moet plassen (ook al zie je dat hij wel moet).
Op die manier werkt het hier het beste.
We zijn ook al weken bezig en het begint nu steeds beter te gaan.
Inderdaad blote kont! Kes was na 3 dagen “blootlopen” helemaal zindelijk, dag en nacht!
ja hier hadden we ook het probleem dat we te vaak weg waren.
maar als je het een paar dagen probeert, dan schiet je wel veel op, dus het is ff een investering.
en die tip van niet te vaak vragen of ie moet plassen is hier ook van toepassing… hij werd er helemaal zenuwachtig van.
in zijn blote kont heeft hij zelf de macht om te voelen en te gaan
en heeft ie een ongelukje, dan zie ik het en dan til ik hem meteen op het potje. zo hoeft hij niet de hele tijd een wanhopige moeder aan zijn kont te hebben :mrgreen:
En gewoon een week niets inplannen. Dan maar een tijdje nergens heen gaan. Wij hebben M.ateo in 5 dagen overdag zindelijk gekregen en hebben bewust geen bezoekjes oid ingepland.
En vooral niet boos of geirriteerd raken van ongelukjes. Gewoon zeggen: oh oh, plassen/poepen moet toch op de wc.
Overigens lieten we hem na elk ongelukje alsnog op de wc zitten.
Jaaaaaaa sluit me weer aan bij de rest maar idd, niet teveel vragen… ik deed dat zelf en toen ik ermee stopte kwam ze er zelf mee… dat en:
Ze ging mee naar het toilet, kon zien dat mama deed plassen
@faizaa wrote:
Jaaaaaaa sluit me weer aan bij de rest maar idd, niet teveel vragen… ik deed dat zelf en toen ik ermee stopte kwam ze er zelf mee… dat en:
Ze ging mee naar het toilet, kon zien dat mama deed plassen![]()
Dat deed ik ook zelf als ik moest poepen!!!
Maar nu zou het best uitkomen ik zit nog 2 weken thuis ivm BVK, maar straks werk ik weer en dan is het weer naar oppas!
Het was niet altijd dat wij persee ergens heen wilden, maar er was oppas, oma’s, psz, ziekenhuis, altijd wel wat en nooit eens 4 a 5 dagen niks!
Niemand is toch 4 of 5 dagen echt thuis???
@Anne-marie wrote:
@faizaa wrote:Jaaaaaaa sluit me weer aan bij de rest maar idd, niet teveel vragen… ik deed dat zelf en toen ik ermee stopte kwam ze er zelf mee… dat en:
Maar nu zou het best uitkomen ik zit nog 2 weken thuis ivm BVK, maar straks werk ik weer en dan is het weer naar oppas!
Het was niet altijd dat wij persee ergens heen wilden, maar er was oppas, oma’s, psz, ziekenhuis, altijd wel wat en nooit eens 4 a 5 dagen niks!
Nee, wij ook niet, maar we hebben het zo wel gepland toen.
En als ik even weg wilde was Mark thuis en andersom…
@Anne-marie wrote:
@faizaa wrote:Jaaaaaaa sluit me weer aan bij de rest maar idd, niet teveel vragen… ik deed dat zelf en toen ik ermee stopte kwam ze er zelf mee… dat en:
durfde het al niet te zeggen, maar ik dus ook met poepen

nee, 4-5 dgn thuis… ehm… denken… en als je zorgt dat hijzelf 4 a 5 dgn thuis is… dat jullie wel wegkunnen als er een verplichting is maar dat oma naar jullie toekomt… en de taak overneemt… dat hij iig zijn vaste thuisbasis heeft nu… en de vakanties beginnen… jij hebt nu nog even de tijd ivm de BVK… (maar wel rustig aan he :snooty:

Ja nu is het eigenlijk de ideale tijd hè!
Morgen moet Tijn naar opa/oma, dan 2 dagen thuis, dan weer opa/oma, weer 3 dagen thuis, weer opa/oma…zo is het elke keer!
Heb je de mogelijkheid dat opa of oma een keer of 2 naar jullie toe kunnen komen?
Nee, maar daar kan hij ook in zijn blote bips lopen hoor!
Dat geloof ik wel :mrgreen: maar ik bedoel dat je dan voor hem thuis zijn eigen vertrouwde omgeving aanhoudt… 2 vreemde potjes, of toilet is misschien net iets te… :think: Kan he…
Tja er is elke keer wel wat wat ik niet kan verzetten…ach ik probeer het maar eerst eens bij oma in zijn blootje (zullen ze wel niet leuk vinden), maar ja jammer dan!
Mocht het weer niet werken, dan moeten ze maar een keer hier in huis komen!
Hoezo niet leuk vinden? Hebben ze liever een broekje aan?
Succes… :-*
Ja denk ik, ze zijn echt van de "oude"stempel, dus nogal preuts!!
Mijn ouders zouden dit juist als tip opperen, maar ik hoor mijn schoonmoeder al zeggen “ach dat is zielluuug”
Kes heeft de tweede dag ook bij opa en oma in zijn blote billen rondgelopen hoor! Kan best, haha! En heeft daar zelfs voor het eerst op de wc gepoept! Ik heb Kes ook meteen vanaf dag 1 op de wc gezet, zonder brilverkleiner. Dat scheelt een hoop als je ineens ergens bent waar je geen potje of verkleiner hebt. Wij hadden inderdaad ook gewoon 3 dagen niets bijzonders in de planning. De eerste keer in broek en onderbroek was wel spannend, dat was 3 kwartier, ging goed en daarna weer alles uit. Dag erna wat langer een broek aan en de dag daarna de hele ochtend naar de peuterspeelzaal en dat ging ook goed! Met kleine stapjes dus van blote kont naar kleren