Ik heb de hele instructie voor morgen opgeschreven, en Carlo uitgelgd wat hij tegen zijn moeder moet vertellen.
Heb 3 extra broekjes meegegeven, losse dunne korte broekjes. Die kunnen ze dan aantrekken als ze naar buiten willen! Maar dan zonder onderbroek of luier!
Ben benieuwd!
brit was 3 jaar en 7 maanden toen ineens zindelijk werd
madam wilde niet eerder
Had jij ook al maanden geprobeerd ???
Had jij niet zoiets van, dadelijk ben je 4 en nog niet zindelijk?
Misschien moeten we het gewoon even laten rusten.
Heb net SM gebeld, maar hij heeft gewoon in zijn broek geplast, in zijn blote billen rondlopen wilde hij niet. Dat dach tik al omdat ik gisteren een opmerking maakte, over in de blote billen laten lopen, wat Tijn had gehoord.
Toen riep ie al dat ie dat niet wilde!!
@Anne-marie wrote:
Ja denk ik, ze zijn echt van de "oude"stempel, dus nogal preuts!!
Mijn ouders zouden dit juist als tip opperen, maar ik hoor mijn schoonmoeder al zeggen “ach dat is zielluuug”
Mijn ouders vinden dat bloot lopen ook maar niets… Nou ja, jammer dan :mrgreen: . Ze vinden het niet zielig, maar zijn denk ik gewoon een beetje preuts 8)
wat een eigenwijzert, die Tijn! :o :mrgreen:
Hij is ook al 3 hoor :lol: :lol: :lol:
Maar vandaag ging het best goed! 1 x in zijn broek geplast, en 4 x op WC.
Totdat hij rond 18.30 in de huiskamer stond te poepen. Hij had alleen een kort broekje aan dus het viel meteen op het kleed. Hij schrok er zelf ook heel erg van, want hij begon meteen te brullen.
Carlo heeft hem meteen op de WC gezet, en we hebben hem gezegd dat ie het ook op de WC moest doen en niet zomaar in de HK.
Toen ging ie heel erg zijn best doen en perste er nog een drol achteraan, op de WC
yeah!
gewoon volhouden nu hoor!
Jaaaaaaaa dat heb ik met mijn meisje ook gehad… ze poepte in de keuken :oops: zo langs haar been af… en dat vond ze eng… maar wel gezegd: zo en nu op het potje (wij hebben het potje alleen maar op toilet staan, nergens anders in huis)
Vanaf die dag ging het goed… :inlove:
Denk dat dit een heel goed begin is Anne-marie… :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Hij komt er wel! :thumbup:
hihi, en HOE blij kun je zijn he, van de drollen van je kind… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :thumbup:
Wauwwwwwwww zie je wel…
Zo ging het hier ook hoor…Heel veel ongelukjes, gelijk op de wc zetten en dan deed hij daar nog een klein persje…(of een groot persje)…
Nu volhouden he :dance:
Had jij niet zoiets van, dadelijk ben je 4 en nog niet zindelijk?
/quote]
ik was al begonnen met 2 1/2 jaar oud
ze vertikte het gewoon
alles gedaan maar nee madam wilde niet en als ze in der blote bips liep plaste ze en poepte ze op de grond :naughty:
heb het laten rusten en ineens met 3 1/2 oud zei ze mama ik geen luier meer om want ik ben geen baby
vanaf dat moment dag en nacht droog en geen luiers meer
ze Had in begin ongelukjes maar naar 3 maanden niet meer
hoop voor je dat je zoon het ineens gaat aangeven en mama plassen op de wc of pot
je kan kan stimuleren wc potje in de woonkamer zetten
Mijn Bas wilde ook maar niet zindelijk worden. Tot ik pakmbeet drie weken geleden hem ging ophalen op het KDV. Ik zag hem niet op de groep, draai me om en komt meneertje de wc uitzetten. Ik zeg: Wat doe JIJ nou??
Ik heb geplast zegtie. Ik stond echt met mijn mond vol tanden…
Wat blijkt, meneertje was al zeker twee weken zindelijk! De juffies snapten ook al niet waarom hij steeds zonder onderbroek kwam. Kind heeft al die tijd in zijn blote billen in zijn broek gelopen. Maar op de een of andere manier had hij wel steeds een luier om als ik m ging halen, of plaste hij onderweg nog in zijn broek.
Toen was de maat vol en heb hem gewoon een luier geweigerd. Daahaag, zoek t maar uit, je bent zindelijk. Hij krijgt alleen savonds nog een luier, daar moet ik even een tactiek voor verzinnen. Sindsdien heeft hij 1 keer een ongelukje gehad op het kdv en thuis helemaal niks!
Goed zo Tijn!!! Zie je wel, gewoon even doorzetten. Vandaag weer zonder luier laten lopen dus! Kes poepte ook 1 keer op de grond. Hij schrok daar zo van dat dat nooit meer gebeurd is. Daarna nog 1 keer in zijn onderbroek gepoept en daarna nooit meer een ongelukje gehad (nu al 5 weken niet!)
Succes met je knappe knul!
Zou het dan toch werken!
Vanmorgen de hele ochtend in blote bips, en 2 keer geplast op de pot (buiten).
Vanmiddag voordat we naar de kermis gingen, nog een keer op de wc.
De hele middag van 13.30 tot 17.30 in een korte broek, zonder onderbroek of luier, geen ongelukjes.
Vanavond na het bad weer geplast op het potje.
:dance: :dance: :dance: :dance:
Eens kijken hoe het morgen gaat, we gaan weer naar de kermis toe s’middags. Ik hoop niet dat ie gaat poepen, en dat de drollen uit zijn broekspijpen vallen :oops: :oops: :oops:
goed!!! :dance:
laatst ben ik op CB geweest met die 3 jaar afspraak…Sanne is van mei 2005…en is ook voor geen meter zindelijk te krijgen en vertikt het gewoon en ze "vergeet"het…qua ontwikkeling en doen en laten enz heeft ze altijd voor gelegen volgens CB en dat zie ik zelf ook wel…CB zegt dat ze dat vaker zien…kinderen die wat verder in de ontwikkeling zijn voor hun leeftijd dat die vaak het laatst zijn met zindelijkheid en speen afleren (dat soort dingen)…ik moest vooral NIET gaan pushen en de nadruk leggen maar gewoon even relaxed er mee omgaan…doet het wel dan supertrots zijn en vertikt ze het: geen notie aangeven…
bij haar op de PSZ zat ook een jongetje die nu 4 wordt…zelfde verhaal geen zin lukt niet vertikt het…nou hij moest dus voor proef een dag meedraaien op de basisschool en vroeg prompt die ochtend of hij naar de wx mocht…zijn moeder :shock: enz…zegt ie: jaaaaaaa alle kindjes op de basisschool gaan naar de wc en hebben geen luier dus B. ook niet…en vanaf die dag is ie dag en nacht zindelijk…
vaak weten ze het wel maar hebben gewoon geen zin…ik heb nu ook als doel dat als ze naar de basisschool gaat dat ze dan zindelijk is…ga niet meer moeilijk lopen doen want heb gemerkt dat dat ook niet werkt…alle tips ook al geprobeerd en verschllende methodes… :roll: nou ja het komt vanzelf wel (hoop ik ) met natuurlijk wel hulp van mama
EDIT: Ik ga bij mijn Sem alleen wel eerder beginnen dan dat ik met Sanne heb gedaan…
Hier ook en dame die gewoon echt niet wil!
Ik heb van alles al geprobeerd maar niks hoor. Ik push niet maar ze weigert gewoon…
Tja, ik hoop dat Samaar het licht ook eens gaat zien zoals Tijn. Knap van hem hoor
Stan doet nooit wat op het potje of de wc. Hij heeft denk ik een keer iets op het potje gedaan en verder kun je hem er op zetten tot hij een ons weegt: hij doet gewoon niets.
Volgens mij moet ik op zijn trouwdag nog zijn luiers verschonen :wall:
Het was een paar dagen weer misgegaan, alhoewel met plassen het wel iedere keer goed ging…
Tot vandaag, vanmorgen had ie weer een drol langs zijn broek naar beneden laten glijden (Tijn heeft nog steeds iedere keer alleen een dunne 3/4 broek aan) en het weer brullen was.
En vanmiddag, we zitten ergens te lunchen, en roept ie ineens dat ie moet poepen (middenin de brasserie). Carlo mee en jawel hoor een kleine keutel.
Toen we later bij mijn moeder waren en we het vertelden, was Tijn beretrots op zichzelf. Hij riep even later weer dat ie moest poepen. En jawel hoor, weer op de wc…
Vanavond moetsen we naar schoonmoeder (jarig) en ook daar vol trots verteld dat ie op de wc had gepoept! Even later weer naar de wc, en weer een kleine drol. Hij kreeg van opa en oma 2 euro voor de spaarpot.
En net voordat ie naar bed ging weer 2 ienieminie keutels op de wc.
Het lijkt wel of ie het leuk gaat vinden
nou, dat kan aardig oplopen zo :mrgreen:
go tijn!