Hier is ie, voor definitieve beslissers:
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=4105157#4105157
jammer dat ie gesloten is, was erg benieuwd naar de nieuwe uitkomsten.
@Irene wrote:
Ik ga me toch ook vandaag laten inenten, terwijl ik eerst valikant tegen was, maar de bescherming voor de beeb, het steeds fysiek benauwder krijgen, steeds meer mensen in de omgeving met griep heeft mij toch doen besluiten om me in te laten inenten…
Hebben hier mensen trouwens bijwerkingen gehad van de prik??
behalve een beetje stijfheid in mn bovenarm één dagje NIKS
Gister geprikt en 's avonds en vannacht wat last van een stijve arm maar dat gaat sinds vanochtend al beter. Verder helemaal nergens last van
Gister geprikt, op sterk aanraden van de gyn en de huisarts. Nu alleen beetje stijve arm. Ukkie voel ik gelukkig nog goed bewegen (daar was ik ff bang voor).
Fijn dat het kindje nu via mij toch wat antistoffen binnekrijgt, zeker omdat ik ook bv wil gaan geven. Met de berg kraamvisite in het vooruitzicht vindt ik dat toch een prettiger idee. Overigens hebben m´n vriend en ik wel duidelijk afgesproken dat zieke, snotterige of zich niet lekker voelende mensen even niet langs hoeven te komen als de kleine er is. Ik weet dat je zo niet alles buitensluit, maar ik wil toch het gevoel hebben dat ik er alles aan doe om ons kleine mensje te beschermen.
Ik ben woensdag gevaccineerd en heb echt helemaal nergens last van gehad, zelfs geen stijve arm. Als ik jullie bijwerkingen zo zie zijn we weer bang gemaakt voor niets…
Ik ben ook blij dat ik het gedaan heb, zodat ons mannetje toch een beetje weerstand meekrijgt na de geboorte!
@Kimmygirl wrote:
jammer dat ie gesloten is, was erg benieuwd naar de nieuwe uitkomsten.
ik ook, heb ruud gePB’t of ie weer open mag De resultaten zijn nu al zo anders!
Ergens heb ik gelezen dat ook de gezinsleden van zwangeren (langer dan 7 maanden) geënt moeten worden ter bescherming van de baby. Bel ik mijn huisarts, blijkt dat niet zo te zijn, pas als de baby er echt is kunnen gezinsleden ingeënt worden.
Vind ik toch een beetje raar, zo loop je toch achter de feiten aan en neem je toch meer risico?
Mocht iemand weten waar die regel staat van de gezinsleden dan hoor ik het graag, ik kan het echt niet meer vinden…
Oh ja en ik ga vanmiddag de prik halen!
Die regel stond op babyinfo.nl, maar dat hebben ze nu weer gewijzigd:
Er is (nog) geen officieel advies om ook huisgenoten van hoogzwangere vrouwen vaccinatie aan te bieden, hoewel dit logisch zou zijn. Op dit moment wordt het door sommige huisartsen en GGD's wel gedaan. Informeer daar dus zelf naar in jouw woonplaats.
Mijn huisarts verwees me door naar de nationale infolijn of de GGD voor dit soort vragen :wall:
Ik heb me na heel veel en lang twijfelen deze week toch laten inenten. Dat je kindje na de geboorte en tijdens de drukke kraamperiode ook beschermd is heeft voor mij de doorslag gegeven. Je weet niet wie er allemaal op bezoek komen en hoe makkelijk ze denken over ‘een verkoudheid’ of erger… dus nu lopen we gelukkig geen risico meer. Ik hoop heel erg dat ik er goed aan heb gedaan. :think:
ik heb advies gevraagd aan de gyn en aan mijn eigen huisarts en die adviseren mij allebei om mijn toch te laten inenten tegen de mg en ik ga het ook doen.
Uiteindelijk, na veel wikken wegen en nadenken. Heb ik me vandaag toch laten inenten voor de MG.
Ik wilde het eigenlijk niet doen, maar ik voel dat ik geen keuze meer heb!
Maar omdat ik Astma heb, behoorlijk zwanger ben en met kinderen werk, heb ik toch wel een aardig risico. En omdat het nu aardig heerst hier in de regio, werd ik er heel erg onzeker van!
Tja zwangere muts he. Natuurlijk wil ik geen enkel risico voor mijn baby, maar als ik straks in het ziekenhuis lig met een longontsteking krijg ik nog veel meer medicijnen en troep in mijn lichaam…
Vandaar mijn keuze!
Groetjes van Aadje.
Ik ga mijn niet laten enten. Ik ben nog te kort zwanger om veilig het vaccin te krijgen. Ze weten gewoon niet wat de bijwerking kan zijn van het vaccin. En er is een goede kans dat ik de MG niet krijg (kom niet zoveel in contact momenteel met mensen vanwege mijn extreme misselijkheid). En het vaccin geeft geen garantie dat je niet alsnog de MG krijgt. En ook schijnt deze griep een milde variant te zijn (althans hier in Zweden)
Mocht de griep nog zo aanwezig zijn als ik 28 weken zwanger ben, dan denk ik er nog eens over om mij alsnog te laten vaccineren.
ik wil hem morgen laten zetten, ik ben woensdag 15 weken, ben ik dan ver genoeg voor de vaccinatie? het was toch 13 weken he? :eh:
ik heb me vandaag ook laten enten, wilde eerst niet, maar ben toch van mening veranderd.
ik wil hem morgen laten zetten, ik ben woensdag 15 weken, ben ik dan ver genoeg voor de vaccinatie? het was toch 13 weken he?ik dacht het wel, anders eerst even bellen en navragen.
Na lang getwijfeld te hebben, laat ik me morgen ook inenten tegen de mg.
De antistoffen voor de beeb geven bij mij ook de doorslag.
Toch blij om te lezen dat meerdere mensen nu de spuit laten zetten, dat maakt me wel meer zeker van mn beslissing.
Ik heb m ook gehaald gister :thumbup: Wel een hele zere arm gehad, vannacht was ik er steeds wakker van :? Maar nu neemt het alweer af
Hier vandaag 1e vaccin laten zetten, jee, wat een drukte zeg… Maar wil ook dat beebje evt. bij de geboorte wat weerstand meekrijgt doordat ik me heb laten enten. Mocht hij wel in contact komen met iemand die het toevallig heeft…
Afgelopen vrijdag zoals voorgenomen de eerste prik gehad…heb er gelukkig helemaal geen last van gehad.
Alleen het gevoel alsof er een blauwe plek op m’n arm zat.