laten jullie dit je kind drinken?

Ik vroeg me af hoe jullie hiermee omgaan:

Joost heeft van ons wel eens Crystal Clear (zonder bubbels) geproefd en dat blijkt hij dus erg lekker te vinden. Maar ik kwam erachter dat er aspartaam in zit…

En er blijkt dus ook aspartaam te zitten in Vifit/Optimel.

En ook dat lust hij graag… :wink:

Geven jullie je kind zulke producten?

nee antwoordt kort en krachtig

aspartaan is een zoetmiddel maar is rotzooi voor ons lichaam

onze dochter krijgt het niet en ook niet producten waar aspartaan in zit

mijn pa is gestorven aan spierziekte a.l.s en aspartaan kan a.l.s versnellem

vandaar Dat wij allen niks met aspartaan erin niet nemen

let op light produkten zit vaak aspartaan in

Ik drink zelf geen aspartaam… laat staan mijn kids…

Dus hier nee… :angel:

Nee! Ik drink zelf ook geen dranken waar aspartaam in zit, en ik lust de meeste light rotzooi niet eens dus mijn kinderen krijgen het ook niet.

Dan vind ik het toch wel leuk om deze link even te laten zien… :wink:

http://www.voedingscentrum.nl/nl/voedingscentrum/nieuws/2007/aspartaam-is-veilig.aspx?highlight=aspartaam

Consultatiebureau bij ons adviseert zelfs vifit/optimel als je kind zijn melk niet goed drinkt…

Toen ik zei: “ja, maar daar zit toch aspartaam in…” toen werd ze even stil en wist ze niet meer zo goed wat ze moest zeggen.

Ik drink het wel. Hieke niet, maar ik sluit niet uit dat ze het ooit wel zal drinken.

Een oudcollega van mij heeft mega problemen gekregen met haar ogen. Dit bleek door aspartaam te komen.

De kids krijgen het niet. Teminste niet dat ik weet…

http://www.voedingscentrum.nl/nl/voedingscentrum/veelgesteldevragen/kinderen/wat-kan-ik-mijn-kind-het-beste-te-drinken-geven.aspx

Het gaat dus blijkbaar om cyclaamzuur!

Weer wat geleerd :think:

Kaylee drinkt het af en toe wel… als ik al eens sap drink, is het de light variant en als ze daar een glaasje van wil vind ik dat geen drama. Het gebeurt zelden, want ik drink meestal water en thee (met zoetjes :wink: Maar zij drinkt thee gewoon zo). Ook optimel heeft ze wel eens gehad, maar dat heb ik al tijden niet meer in huis.

Jayden drinkt water en af en toe wicky. En gewone melk.

nano is dol op limoensap, het zal me niks verbazen als ie er zelfs van droomt…

en daar zit dus ook aspartaam in. ik ben soms heel heilig als het om de gezondheid (van nano) gaat, maar soms heb ik ook het gevoel dat zo ongeveer alles ooit de revu zal passeren als zijnde ongezond…dan is melk weer vreselijk ongezond, dan donker brood en dan aspartaam. Het bericht van pe van het voedingscentrum sterkt me ook wel weer in dat gevoel…

Dat denk ik dus ook.

Light producten krijgt ze niet, maar dat hebben we ook nooit in huis.

Ze heeft heel lang geen melk gedronken en toen kreeg ik ook het advies van het

cb om optimel te geven.

Ook nooit geweten dat het er in zat eigenlijk…

Laura krijgt dat wel eens ja, ze is toevallig gek op crystal clear met citroensmaak. Ik weet wel dat aspartaam niet goed is, maar ik denk dat af en toe een beetje niet zoveel kwaad kan - ze drinkt geen liters van het spul per dag of zo, maar misschien hooguit 2 glazen per week.

Net zoals ze ook andere ongezonde dingen met mate wel krijgt, zoals af en toe patatjes met mayonaise, snoepjes, cola, koekjes, chips, chocola. Niet dat we haar ermee volstoppen, maar zo af en toe moet dat toch kunnen?

Daarnaast zorg ik ook echt wel voor genoeg gezond voedsel, groente, fruit, enzovoort, het gaat een beetje om de totaal-balans.

Ik ben in elk geval geen moeder die elk etiketje van voor naar achteren leest om te kijken wat voor schadelijke stoffen er allemaal inzitten.

Anne drinkt wel eens iets et aspartaam erin hoor. Ze eet en drinkt verder gezond en wij hebben geen zin om op alle slakken zout te leggen (niet dat jullie dat doen, maar wij geven met mate ongezonde dingen en vaak gezonde dingen, als daar een goede balans inzit zal het goed zijn. Zoals iemand al schreef, er is altijd wel iets dat niet gezond is dat je je kind geeft)

Ja hoor, hier wel, maar net als met alles niet teveel! Ik drink overigens zelf wel veel light.

Onze oudste drinkt gemiddeld half glas optimel per dag. Eens in de maand hebben we light sap in huis. Dan maken we er een feestje van in wijnglazen. Ach, onze kids krijgen nauwelijks snoep (alleen bij anderen), thuis begin ik daar niet aan. Zo heeft iedere ouder wel iets wat hij/zij echt slecht vindt :wink:

ja hoor Y krijgt het ook.

Meestal drinkt hij aanmaaklimonade maar in het weekend vindt hij een glaasje cola light heerlijk!

Wij hebben alleen light omdat manlief diabetus 1 heeft. Ach, alles met mate. Anders kun je niets meer drinken en eten.

Nee Joost krjgt zo weinig mogenlijk waar aspartaam in zit dus geen optimel enz. Hij drinkt Yomild, gewoon gezoet met normale suikers.

Nee, ik geef mijn kind geen lightproducten, m.a.w kunstmatige zoetstoffen.

Ik leng gewoon vruchtensap aan met wat water, dan zit er in verhouding al een stuk minder suiker in.

Mijn kinderen krijgen gewoon veel producten met mate.

van mijn dieetiste mag ik mijn kinderen absoluut geen dranken met aspartaam geven.

uit een onderzoek is gebleken dat ratten die veel aspartaam per dag kregen na 2 jaar een hersen tumor hebben gekregen.

volgens dat onderzoek zou een kind dan wel alleen maar dranken met aspartaam moeten drinken wil hij ooit een tumor krijgen.

maar aangezien tumors goed en kwaadaardig al veel te vaak voorkomt krijgen mijn kinderen het dus niet.

hun zijn nog zo klein en volop in de groei.

Ze drinkt het wel eens ja, maar zoals met alles…niet TEveel.

Zo kocht ik laatste bij AH een fles limonade, tot ik na een paar dagen

zag dat er opstond dat er 0% suiker in zat. Toen dacht ik, hmmm

dan zit er wel aspartaam in. Beide kindjes hebben dit

een week lang gedronken. Heb inmiddels nieuwe gekocht,

en die andere krijgen ze zo nu en dan dan maar eens.

(om het nou weg te gooien…)