Langstvoedende KOK'er?

Baukje, ik denk dat de meeste mensen niet eens begrijpen wat ze bedoelt als Bregje (leuke naam trouwens btw ;-)) zegt: Mama ik heb zo’n jouw honger (lief zeg!). De meeste mensen denken er niet eens aan dat een kind van 3 of 4 nog aan de borst kan zijn, laat sataan dat ze dat ermee bedoelt :mrgreen:



Nina drinkt trouwens nooit meer in ‘het openbaar’ en ook niet elke dag. Op een gegeven moment (weet niet eens meer wanneer) ben ik daar paal en perk aan gaan stellen, ik voelde me er gewoon niet meer prettig bij. Dat ging eigenlijk zonder moeite, ik vroeg gewoon of ze even kon wachten tot we weer thuis waren.



Ik kan me ook goed voorstellen dat je een soort deadline wilt ofzo. Zelf denk ik dat ik het maar gewoon op zijn beloop laat. Als ik zelf geen zin heb, drinkt Nina niet of maar heel kort (dan tel ik 10 tellen), dus ik heb het hoe langer hoe meer omgedraaid naar mijn voorwaarden.



Maar ik ben net zoals jij: als ze echt heel graag wil drinken en ze erg verdrietig wordt als het niet mag, dan geef ik haar gewoon borstvoeding. Als je er een punt van maakt, wordt het vaak alleen maar erger. En vaak is het gewoon het idee van 'mogen’en is ze na twee tellen (van de 10 door mij ingestelde) alweer iets anders aan het doen :stuck_out_tongue: .



Groetjes!

@LK wrote:

ik bedoelde inderdaad het Bv gedeelte van het forum. De rest van het forum weet ik eigenlijk niet.




Die durven niks te zeggen, want dan breken we ze af :mrgreen: .

@lena3 wrote:

@LK wrote:
ik bedoelde inderdaad het Bv gedeelte van het forum. De rest van het forum weet ik eigenlijk niet.




Die durven niks te zeggen, want dan breken we ze af :mrgreen: .




:silenced:



Misschien eens ‘leuk’ voor Janneke om een van de befaamde bv-kv discussies op te zoeken… :wink:

Hi hi, maar ik geloof dat zelfs de vrouwen die KV fel verdedigen, altijd in de verdediging zitten en eigenlijk nooit in de aanval? Zou ook niet kunnen eigenlijk, wat willen ze aanvallen dan? :lol:



We hebben een tijd geleden een topic gehad over langvoeden, toen de documentaire op RTL 4 was geweest over ‘grote’ kinderen aan de borst. Ik geloof dat die kinderen nog een stuk ouder waren.

Zag net op de eerste pagina dat inkie opperde dat ik mogelijk één van de langstvoedende moeders ben, nou ja, de cijfers op een rijtje:



Alles bij elkaar 7½ jaar gevoed, waarvan bijna 5½ jaar zonder onderbreking (en daarvan weer 2 jaar tandemvoeden).



Ben net sinds een paar dagen gestopt en dat voelt héél raar :mrgreen: Door de zwangerschap beginnen mijn borsten in een paar dagen enorm te groeien, want door de BV waren ze heel slap ondanks dat ik nog steeds BV gaf.



Ik hoop over een half jaar weer te beginnen voor een paar jaartjes.



De oudste heeft ‘maar’ twee weken gehad en dan alleen afgekolfd.

De tweede ruim twee jaar.

De derde vier jaar min een paar dagen.

De vierde drie jaar en twee maanden.



Nou ja, niet om op te scheppen hoor, maar ben wel benieuwd of ik nog in de top tien sta :wink:

@Kiki wrote:



Nou ja, niet om op te scheppen hoor, maar ben wel benieuwd of ik nog in de top tien sta :wink:




Volgens mij wil je gewoon WEL opscheppen… :lol: :lol:



:clap: :clap: :clap:

En terecht natuurlijk. En volgens mij kun je de tandem jaren gewoon dubbel tellen. Kom je dus aan 9 1/2 jaar.



Kiki zijn je kinderen uit zichzelf gestopt met borstvoeding of heb je daar een beetje in gestuurd?

@Marlous wrote:

@Kiki wrote:


Nou ja, niet om op te scheppen hoor, maar ben wel benieuwd of ik nog in de top tien sta :wink:




Volgens mij wil je gewoon WEL opscheppen… :lol: :lol:



:clap: :clap: :clap:


Nee natuurlijk niet :liar: :liar:



:mrgreen:



@Baukje,

De oudste weigerde pertinent uit de borst te drinken, en mede door slechte ziekenhuis- en kraam-begeleiding en mijn eigen onwetendheid ben ik gestopt.



Bij de tweede heb ik het een beetje aangestuurd, onder invloed van alle negatieve reacties die ik kreeg waardoor ik heel onzeker werd. Maar dat ging eigenlijk vlekkeloos, ze stopte zonder morren en is nog wel een half jaar af en toe een slokje komen bietsen (wonder boven wonder kwam dat slokje er ook nog altijd uit), dus als ik dat meetel heb ik haar 2½ jaar gevoed.



Bij de derde had ik mezelf voorgenomen me niks meer aan te trekken van wat anderen zeiden en wilde ik gewoon doorgegaan tot hij niet meer wilde drinken, maar dan had ik nu nog zitten voeden waarschijnlijk :smiley: dus dat heb ik weken voor hij naar school ging aangestuurd door te zeggen dat hij als hij naar school zou gaan groot genoeg was om zonder ‘drinken bij mama’ te kunnen. Een paar dagen voor hij naar school ging was hij genoeg gehersenspoeld dat hij dat zelf ook geloofde en is hij toch min of meer uit zichzelf gestopt. Als hij dat niet had gewild had ik hem nog wel laten drinken denk ik, maar ik was het tandemen ook wel een beetje zat (ging er lichamelijk aan onderdoor) dus vond het wel goed zo :oops:



De laatste is uit zichzelf gestopt, maar dat kwam ook doordat mijn tepels door de zwangerschap kapot gaan (was bij alle zwangerschappen zo, soort open eczeem komt er op) en nu ik dus weer zwanger ben is dat weer het geval en ze heeft het zelf afgebouwd. Eerst nog maar een kant, één keer per dag, en toen liep de BV heel snel terug, maar ze vond het echt niet erg. Ze is er geloof ik wel trots op dat ze nu ook groot genoeg is om zonder te kunnen.



Zelf vind ik het ook prima zo, maar ook heel raar, al een paar dagen ‘mis’ ik iets in het dagelijks ritueel.



Ik hoop de volgende minstens 2 jaar te voeden maar 4 jaar vind ik ook prima.

@Kiki wrote:

Nou ja, niet om op te scheppen hoor, maar ben wel benieuwd of ik nog in de top tien sta :wink:


Ehm… volgens mij is het lonely on the top voor jou! :wink: :lol:

:thumbup:

Ik denk het ook…



nogmaals :clap:



Misschien sta je hier dan ook op het kortst geven… :wink:



2 weken en 4 jaar…



Ik 10 weken en 7 maanden…



Ik denk niet dat we nog een kleintje zullen krijgen, maar mocht het toch zo zijn hoop ik 1 jaar te halen…

@Marlous wrote:

Ik denk het ook…



nogmaals :clap:



Misschien sta je hier dan ook op het kortst geven… :wink:



2 weken en 4 jaar…



Ik 10 weken en 7 maanden…



Ik denk niet dat we nog een kleintje zullen krijgen, maar mocht het toch zo zijn hoop ik 1 jaar te halen…


Maar je hebt bij Micah toch bewust afgebouwd? Waarom was dat ook alweer? Of heb ik nu iets niet goed onthouden?

@Marlous wrote:



Misschien eens ‘leuk’ voor Janneke om een van de befaamde bv-kv discussies op te zoeken… :wink:




HAHAHAHA nou ik geloof dat ik dat maar laat zitten hoor.

Die bv-kv discussies ken ik maar al te goed, die zijn helaas overal hetzelfde en daar heb ik er meer dan genoeg van gelezen en gehoord. En daar ga ik mijn tanden niet meer in stuk bijten, want na drie jaar ben ik tot de conclusie gekomen dat dat totaal geen zin heeft. Ik heb er nog wel wat theorietjes over, maar die zal ik jullie besparen :mrgreen:



Liefs

O nee, doe maar wel :mrgreen:

Nou, bij mijn voorgangsters val ik natuurlijk helemaal in het niet, maar ik kon het toch niet laten om hier (ben tijdens W’s eerste jaar veel in dit bv-gedeelte geweest - maar waarschijnlijk weten de meeste mensen helemala niet meer wie ik ben :mrgreen: ) even te delen dat het drinken bij mama hier nu klaar is. Vandaag is Wouter voor het eerst in z’n leven zonder bv naar bed gegaan. Sinds een week dronk hij bijna niks meer, na het drinken kwam namelijk boekjes lezen en dat trok toch meer. En nu was de melk ook echt op. Vanavond heeft ie er ook niet meer om gevraagd.

Gek gevoel hoor. Hoewel ik natuurlijk merkte dat de belangstelling - en daarmee de productie - rap afnam, is het toch nog wel abrupt. Maar ik ben er niet verdrietig over hoor, meer trots. En blij dat het op zo’n natuurlijke manier is gestopt.

Zo Marion ik wist helemaal niet dat je nog gaf! Leuk zeg!

Ja als het zo gaat is het goed hè…ze worden groot.

Maaike had helaas wel erge haast met dat groot worden :? .

Hier een meisje dat helemaal geen haast heeft met groot te worden. Ze wil voortaan voor altijd een klein meisje blijven. Eigenijk ook niet helemaal eerlijk dat ik dat steeds als argument gebruik voor het overdag niet mogen drinken. En van die onzekerheid over dat standpunt wordt momenteel weer heerlijk misbruik gemaakt. Maar als ik het dan weer even laat gaan dan wil ze weer nog meer drinken. En dan zitten we zoals gisteren weer op 4 voedingen.

Ben dus waarschijnlijk niet consequent genoeg in deze. Vandaag is bregje 3 jaar en 5 maanden. Maar volgens mij als ik het aan haar overlaat is ze nog jaren aan de borst. Ik blijf toch een beetje vasthouden aan de grens van 4 jaar. Maar het mooiste zou ik vinden als ze zelf tussen nu en een half jaar aangeeft dat het goed geweest is zo. Dat zou voor mij dan de ideale afsluiting van een hele mooie periode zijn.