Langstvoedende KOK'er?

Heb dat ergens gelezen… Blijkbaar reageerd je lichaam op de behoeftes van je baby… en de melk waar DAAR op aangepast… even kijken of ik het nog ergens kan vinden…

gevonden:



Je lichaam is zich nu aan het voorbereiden op de komst van de nieuwe baby, en maakt dus alvast colostrum aan. Daar geldt ook weer de kwestie van vraag en aanbod. Je lichaam stelt zich na de bevalling weer in op het voeden van een pasgeboren baby, en maakt dus gewoon de eerste dagen weer colostrum aan (vraag en aanbod), en daarna melk die afgestemd is op de behoefte van een kleine baby. Dat drinkt je peuter dus ook, babymelk.

Sorry even een leek



maar begrijp ik dan goed dat je zowel je pasgeboren baby als je peuter de borst geeft



stomme vraag misschien maar dan heb je toch nooit genoeg?

marisca

@marisca77 wrote:

Sorry even een leek



maar begrijp ik dan goed dat je zowel je pasgeboren baby als je peuter de borst geeft



stomme vraag misschien maar dan heb je toch nooit genoeg?

marisca


Geen stomme vraag hoor!

Het blijft een kwestie van vraag en aanbod: je productie wordt afgesteld op wat er gedronken wordt. Een dreumes drinkt trouwens veel minder dan een baby en een tweeling kun je ook voeden, dus de mogelijkheid is er zeker. Ik heb geen ervaring met tandem-voeden, maar ik heb Myrthe heel lang gevoed met 1 borst per keer. Inmiddels drinkt ze er wel weer twee.

En het heeft ook voordelen voor zover ik weet. De melkproductie na de bevalling komt bijvoorbeeld veel sneller op peil.

Wat een leuk onderwerp zeg…had het nog helemaal niet gezien! Ik ken helemaal geen langvoedende mama’s in mijn omgeving, dus erg leuk om de verhalen te lezen! Thies en ik genieten nu bijna 22 maanden van de BV…en hopelijk mag dit zo nog een tijdje doorgaan…tot zijn achttiende ofzo?!.. :lol:



Groetjes,Moon.

@jamothothi wrote:

Wat een leuk onderwerp zeg…had het nog helemaal niet gezien! Ik ken helemaal geen langvoedende mama’s in mijn omgeving, dus erg leuk om de verhalen te lezen! Thies en ik genieten nu bijna 22 maanden van de BV…en hopelijk mag dit zo nog een tijdje doorgaan…tot zijn achttiende ofzo?!.. :lol:



Groetjes,Moon.






:pray: :thumbup: wauww… goed zeg!!

ik heb milan 11 maand gevoed (waarvan 9 maand met 1 borst) … k had heel graag langer willen voeden en tandemen, maar jammergenoeg is milan er van het een op andere moment ineens mee gestopt!

Wij gaan hier voorlopig gewoon nog even door hoor.

In mijn kennissen kring overigens steeds meer mensen die lang voeden. En er zijn natuurlijk mensen die al snel gestopt zijn met buiten de deur te voeden en er verder niet over praten alleen als ze weten dat je zelf ook langer voedt.

Ben een keer naar een bijeenkomst geweest voor grotere gezinnen en daar waren veel baby’s, dreumesjes maar ook peuters aan de borst.

@jamothothi wrote:

…en hopelijk mag dit zo nog een tijdje doorgaan…tot zijn achttiende ofzo?!.. :lol: Groetjes,Moon.


Ik denk dat we over 16 jaar een overduidelijke winnaar hebben van de titel langstvoedende KOK’er!! :lol:

@klavertje4 wrote:
ik heb milan 11 maand gevoed (waarvan 9 maand met 1 borst) … k had heel graag langer willen voeden en tandemen, maar jammergenoeg is milan er van het een op andere moment ineens mee gestopt!


Myrthe heeft ook heel lang maar 1 borst per keer gedronken (dan dronk ze wel de volgende voeding de andere borst). Jammer dat Milan opeens gestopt is, maar ook mooi dat hij zijn eigen moment heeft gekozen!

Aan 1 kindje? Of mag je ook de tijd die je kindjes gevoed hebt bij elkaar optellen?

@S@nne wrote:

[quote=“jamothothi”

@klavertje4 wrote:
ik heb milan 11 maand gevoed (waarvan 9 maand met 1 borst) … k had heel graag langer willen voeden en tandemen, maar jammergenoeg is milan er van het een op andere moment ineens mee gestopt!


Myrthe heeft ook heel lang maar 1 borst per keer gedronken (dan dronk ze wel de volgende voeding de andere borst). Jammer dat Milan opeens gestopt is, maar ook mooi dat hij zijn eigen moment heeft gekozen!




milan heeft alleen in het begin mara uit mn linkerborst willen drinken… daarna alleen maar de rechter… waarom? geen idee…



op zich wel mooi dat hij zn eigen moment heeft gekozen… maar de dag ervoor dronk hijh nog vaak… en een dag later niks meer… en daar heb ik best moeite mee gehad… we hebben het niet samen mooi kunnne afsluiten

Om het record te verbreken moeten we nog wel even. Maar wij zijn al lekker op weg: afgelopen vrijdag 21 maanden and still going strong!

@klavertje4 wrote:

ik heb milan 11 maand gevoed (waarvan 9 maand met 1 borst) … k had heel graag langer willen voeden en tandemen, maar jammergenoeg is milan er van het een op andere moment ineens mee gestopt!




Heeeeeej, heb jij je nick veranderd? :wink:

Ik ben altijd een beetje “bang” geweest om de langste voedster te worden. (Dit klinkt wel erg ondankbaar, maar zo bedoel ik het absoluut niet!)

Mijn zoontje was echt borstverslaafd! Eerst was ik daar blij om, toen hij 18 maanden was, vond ik iedere twee uur (dag én nacht) wel erg veel worden en zag ik vreselijke scenario’s voor me! (In plaats van zijn broodbakje komen brengen in de brugklas, komt mama de tiet aanbieden… haha)

Ik kon me ook niet voorstellen hoe het zou zijn om ooit geen borstvoeding meer te geven, maar begon met 18 maanden toch veel tegenzin te krijgen, waar ik me dan weer schuldig over voelde, jullie kennen het wel…

Toen ben ik gestopt met overdag voeden. Alleen nog 's avonds, 's nachts en 's ochtends.

En zonder er echt erg in te hebben, was het een week na zijn 2de verjaadag voorbij. Sindsdien breng ik hem 's avonds naar bed, geeft hij me een kus, draait zich om en gaat slapen. De hele nacht lang en komt 's ochtends bij ons bed om een glaasje sinaasappelsap vragen…



Dus, het borstverslaafde mannetje die zonder borst met geen mogelijkheid kon slapen, 's nachts minstens iedere drie uur de borst wilde en het overdag ook nog graag een paar keer tevergeefs probeerde, functioneert opeens helemaal zonder mamamelk!

Het voelt best raar (ik voel me nog steeds borstvoedster, hihi, gaat misschien nooit meer over) maar ik ben ook blij dat hij het helemaal zelf heeft besloten en dat ik nu voor het eerst in ruim twee jaar weer eens de hele nacht knus naast mijn grote man kan slapen :mrgreen:

Dus… ik ben bij deze gediskwalificeert :roll:



Marlous: Ik moest hardop lachen door jouw nominatie voor de kortste voedster!! Hahahaha!! :lol:

Ik vrees dat ik ook niet de eerste prijs ga winnen:



Mijn oudste : 29 maanden

Mijn tweede: 21 maanden

Mijn derde : 22 maanden

En Yvar tot nu toe ruim vier maanden.



We zien wel hoe lang hij wil.



Anita

@Anita wrote:

Ik vrees dat ik ook niet de eerste prijs ga winnen:



Mijn oudste : 29 maanden

Mijn tweede: 21 maanden

Mijn derde : 22 maanden

En Yvar tot nu toe ruim vier maanden.



We zien wel hoe lang hij wil.



Anita


Wow! :clap:

Leuk om te lezen dat je al je 4e kindje aan het voeden bent en de eerste 3 zo lang. Als je ze optelt heb je volgens mij zeker de eerste prijs!

Inderdaad. Ik scoor met de 6de aardig hoog maar als ik ga berekenen hoelang ik de 6 kinderen gemiddeld borstvoeding heb gegeven kom ik niet zo ver. En eigenlijk zou ik die 6 1/2 maand ook liever daadwerkelijk aan ieder kind gegeven hebben dan de jongste zo lang terwijl de eerste 5 her heel bekaaid afkomen wat betreft borstvoeding.

Ondanks dat gaan we toch nog even door het gemiddelde hier wat op te krikken. Niet voor dat gemiddelde maar gewoon omdat we het allebei zo leuk vinden.

Ik ben een tandemmoeder. Zoon van 18 maanden drinkt bij mij en de kleinste zoon van nu drie weken ook.

Mijn oudste zoon is gek op de borst. Het is zelfs zo, dat ik hem 's nachts vaker voed dan de kleine van drie weken… Die komt maar 1 of twee keer 's nachts en Viggo minimaal 3 keer nu.

Ik zie trouwens slechts 1 nadeel aan het tandemen: de poepluiers van de oudste… Man o man wat is dat nu vies (helemaal als je ook nog eens wasbare luiers gebruikt…;-))



De langste langvoeder ben ik dus nog lang niet maar volgens mij gaat sowieso de middelste hier dus nog lang niet stoppen met bij mij drinken.

Van harte Frischling! Volgens je teller ben je al 20 dagen overtijd :wink: . Leuk dat je zoon zo verslaafd is :mrgreen:

Leuk dit topic, ik had ook wel bij de langvoedster willen horen, maar yannick gaf gewoon aan dat hij genoeg had. En toen zijn we gestopt.

Als ik nog een derde had gewild, had ik misschien nog willen proberen hem aan de borst te houden, puur vanwege de mogelijkheid tot tandemvoeden, maar dat lijkt me nu niet meer mogelijk, omdat er geen derde komt