Lang leve onze koningin!!

@ingelke wrote:

@Kwakje wrote:
:oops: :oops:



Ik ben er totaal niet mee bezig. Ben ik nu een ontaarde Nederlander? :oops:




Ik ook niet.



Alleen jammer 27 April valt in 2014 op een Zondag, geen vrije dag dus :shock:




Daarom is het in 2014 op een zaterdag gepland… dan is het op de 26ste, om het allemaal nog makkelijker te maken. :?

Ik vind het zo’n onzin om de dag te verzetten, ik ben benieuwd wat amalia over 30 - 40 jaar verzint… november lijkt me ook niet echt geschikt.



WA wil overigens de dag ook ‘anders invullen’ dit kan vanalles betekenen, ook bijvoorbeeld dat het recht op vrijmarkt komt te vervallen… ben benieuwd…

Ik hou niet van dit soort veranderingen.

@Marda wrote:

Prima dat ze dit doet hoor, maar ik vind die dagswisseling heel jammer…

Ik ben geboren op 30 april 1980 (dag van kroning) en weet niet beter dan dat ik jarig ben op koninginnedag… om heel veel redenen heel bijzonder; iedereen altijd vrij, alle vlaggen uit, bijzondere sfeer enz…

Zal ontzettend wennen zijn dit niet meer mee te kunnen maken op mijn verjaardag :frowning:




Ach, over een aantal jaar weten we niet beter, en onze kinderen vinden straks koninginnedag weer raar… Die kennen alleen maar koningsdag… (al klinkt het idd wel heel raar hoor :lol:)



en 27 april 2014 valt op zondag, dan zal de 1e koningsdag op zaterdag gevierd worden. Idd, geen vrije dag dus. Maakt voor mij toch niet uit, 30 april 2014 zou op woensdag zijn, mijn parttime dag, dus zou er dan ook geen voordeel van hebben :wink:

Bea bedankt!!! Na, 33 jaar op de troon te hebben gezeten kan ze nu dan eindelijk gaan genieten! Respect voor haar!



En dan een koning! Zal voor het koningshuis ook raar zijn ineens weer een koning te hebben na zoveel jaar!



Ben het met Cell eens…waarom geen koningendag! Klinkt lekkerder in de mond :mrgreen:



En die vrije dag! Ach…ik moet em vrij vragen/krijgen…voor mij dus geen verplichte vrije dag. Dus of het nou 26/27 of de 30e is…

@Amy82 wrote:

@Marda wrote:
Prima dat ze dit doet hoor, maar ik vind die dagswisseling heel jammer…

Ik ben geboren op 30 april 1980 (dag van kroning) en weet niet beter dan dat ik jarig ben op koninginnedag… om heel veel redenen heel bijzonder; iedereen altijd vrij, alle vlaggen uit, bijzondere sfeer enz…

Zal ontzettend wennen zijn dit niet meer mee te kunnen maken op mijn verjaardag :frowning:




Ach, over een aantal jaar weten we niet beter, en onze kinderen vinden straks koninginnedag weer raar… Die kennen alleen maar koningsdag… (al klinkt het idd wel heel raar hoor :lol:)




Als je al meer dan 30 jaar op koninginnedag jarig bent, als kind geloofde dat iedereen de vlag voor jou uithing, altijd vrij bent geweest op je verjaardag, oranje tompouzen at en iedereen tijd had om op je verjaardag te komen… weet je over een aantal jaar ben ik bang, ECHT nog wel beter :wink:

Maar goed, het geeft natuulijk ook wel weer nieuwe mogelijkheden…

Nu kan ik op koninginnedag ook eens wat anders gaan doen (naar de vrijmarkt) dan tompouzen en taart bakken :slight_smile:

Toch had ik het liever anders gezien…

Mijn dochters (op de oudste na) geloven trouwens nu ook dat iedereen voor mama de vlag uithangt :wink: Even denken wat ik ze volgend jaar ga vertellen… :?

Het was toch ook geen koninginneNdag Waarom dan wel koningeNdag. Het gaat maar om 1 koning.

@Kwakje wrote:

:oops: :oops:



Ik ben er totaal niet mee bezig. Ben ik nu een ontaarde Nederlander? :oops:






Ja, ga je schame :naughty:





:mrgreen:

het is koningsdag


AMSTERDAM - Koninginnedag wordt in het vervolg Koningsdag genoemd en zal gevierd worden op 27 april, de verjaardag van Willem-Alexander.


ik vind het wel leuk, tis even wennen maar het is toch de verjaardag van onze toekomstige koning, die mag gevierd worden!

voor de gene die jarig zijn is het jammer ja, lijkt me wel extra leuk jarig zijn! maar agh dankzij bea hebben we die dag al meer dan 30 jaar als bonus mogen behouden toch :)

mijn vader is de 27ste jarig dus ik vind het wel extra leuk, op koningsdag :dance:

@teun wrote:

het is koningsdag


AMSTERDAM - Koninginnedag wordt in het vervolg Koningsdag genoemd en zal gevierd worden op 27 april, de verjaardag van Willem-Alexander.


ik vind het wel leuk, tis even wennen maar het is toch de verjaardag van onze toekomstige koning, die mag gevierd worden!

voor de gene die jarig zijn is het jammer ja, lijkt me wel extra leuk jarig zijn! maar agh dankzij bea hebben we die dag al meer dan 30 jaar als bonus mogen behouden toch :)

mijn vader is de 27ste jarig dus ik vind het wel extra leuk, op koningsdag :dance:


Ik las gister op fb dat er iemand 3 jr terug een geplande ks had gedaan op de 27e omdat ze het niet op de 30e wou, dusja die had de balen wel in :mrgreen:

ohhhhhhhh :lol:



lijkt me juist bijzonder om het tegelijk met de koning/koningin te hebben, hopen dat amalia op mijn verjaardag dr eerste kind krijgt :wink:

Sennapen: :lol: :lol: :lol:



Heeft ze goed gedaan hoor, kind zal het vast heel leuk gaan vinden! :thumbup:

Het is een tweeling ook nog :lol: .



Ik snap wel dat jij dat jammer gaat vinden marda, zeker als je dat zo gewend bent. Komt wel goed hoor :hug: :wink:

@Sennapen wrote:

@teun wrote:
het is koningsdag


AMSTERDAM - Koninginnedag wordt in het vervolg Koningsdag genoemd en zal gevierd worden op 27 april, de verjaardag van Willem-Alexander.


ik vind het wel leuk, tis even wennen maar het is toch de verjaardag van onze toekomstige koning, die mag gevierd worden!

voor de gene die jarig zijn is het jammer ja, lijkt me wel extra leuk jarig zijn! maar agh dankzij bea hebben we die dag al meer dan 30 jaar als bonus mogen behouden toch :)

mijn vader is de 27ste jarig dus ik vind het wel extra leuk, op koningsdag :dance:


Ik las gister op fb dat er iemand 3 jr terug een geplande ks had gedaan op de 27e omdat ze het niet op de 30e wou, dusja die had de balen wel in :mrgreen:


En zo zie je maar weer dat niet alles te plannen valt! Mensen wat zijn we gehospitaliseerd zeg. Veranderingen komen altijd en daarna loopt het ook weer! Dank u Beatrix! Succes Willem

ow… t wordt wel ingewikkelder om nu 27 april en 5 mei in een meivakantie te proppen, dus verplicht maar allemaal twee weken vrij!

@konijn wrote:

ow… t wordt wel ingewikkelder om nu 27 april en 5 mei in een meivakantie te proppen, dus verplicht maar allemaal twee weken vrij!




Op deze nieuwe school van mijn meisje zijn ze standaard al 2 weken vrij…25 kilometer verderop waar we eerst woonden hebben ze maar 1 week.

@Nikita wrote:

@konijn wrote:
ow… t wordt wel ingewikkelder om nu 27 april en 5 mei in een meivakantie te proppen, dus verplicht maar allemaal twee weken vrij!




Op deze nieuwe school van mijn meisje zijn ze standaard al 2 weken vrij…25 kilometer verderop waar we eerst woonden hebben ze maar 1 week.




wij gaven met bid en dankdag vrij, omdat we in een best religieus dorp wonen. Deze dagen gaan weer af van de vakantiedagen. Dit jaar hebben we voor eht eerst verplicht school met bid en dankdag, waardoor we nu ook twee weken hebben. Maar dat is een uitzondering in deze omgeving.



We gaan nu met de hele school naar de kerk.

ik vind dat Bea het goed gedaan heeft.



en ach koningsdag op de 27e ik vind het prima zijn keuze

wel grappig nu is mijn man dus ineens jarig op koningsdag

een hele goede vriendin van ons is op 30 april jarig we hadden het voor de lol over een overdracht feestje hihihi

@ariel wrote:

@Sweet-Love wrote:
@sopje wrote:
Waarom de datum veranderen? Nou omdat op die dag de verjaardag van de koning( in) vevierd wordt en WA is op die dag jarig. Koninginnedag is nu 30 april omdat het op 31 januari vaak te koud is om wat buiten te doen.


Nou nee, omdat Beatrix de verjaardag van Juliana haar moeder wilden behouden als eer.




En omdat het op 31 januari te koud is.




Voordat Juliana koningin werd was het in september.



Ik vind het ook niet erg dat het veranderd, maar het is wel wennen. Maar acht het is 3 dagen eerder, dus in dezelfde periode en het zal vast snel wennen.

Gek eigenlijk…onze kleine kindjes die weten straks niet beter dan dat het op 27 april koningsdag is, als we het dan over koninginnedag hebben kijken ze ons raar aan “was dah” :mrgreen: :mrgreen:

ik wilde het wel zien, maar heb ook zoiets van … ja eindelijk… zoals bea al zei… tijd voor een nieuwe generatie.



het is natuurlijk wel even wennen… maar ach…onze kinderen weten niet beter…



vind het juist wel leuk voor mijn oma… die is 90 dus heeft al zeker 3x dan een troonwisseling meegemaakt… en dan nu eindelijk een koning…



betreft de vrije dag… dat had je met koniginnendag we… en voor de mensen die op zaterdag werken hebben dan wel vrij…



@cell… het is maar 1 koning… waarom dan koninnendag?



@marda… nov. zal amalia nooit koniginnendag vieren… ze is per slot in december jarig… :wink:



betreft de verjaardag… ik zou juist blij zijn dat ik niet meer op een feestdag jarig ben, heeft ook een nadeel omdat niet iedereen kan, er zijn ook mensen die koniginnendag dan willen vieren (teminste als ik voor mezelf mag spreken)

zie dat je het nu zelf ook zegt… :mrgreen:



@pumba… in september zou ik juist vreemder vinden… nu is het maar een paar dagen (maar ik wist niet dat het voor juliana in september was)