Lang leve onze koningin!!

Zie tv!!

Ben best vol van dit nieuws, iedereen verwacht troonsafstand. Ik heb erg veel bewondering voor onze bijna 75 jarige koningin!!

@konijn wrote:

Ben best vol van dit nieuws, iedereen verwacht troonsafstand. Ik heb erg veel bewondering voor onze bijna 75 jarige koningin!!




Ja 19:00u komt het…ben benieuwd, maar wat zou ze anders te melden hebben dan de troonafstand, over 2 dagen word ze 75!!

Heb ook bewondering voor haar hoor!! vind ook dat we een leuk koningshuis hebben…

van mij had ze nog wel even mogen blijven :thumbup:



denk wel troonafstand, als het over friso was, was het direct uitgelekt,

denk ik dan…

Denk ook troon afstand, van Friso zou dan niet via haar komen maar via Rvd. Dat mag het koningshuis schijnbaar niet, zegt schoonmoeder.

ja alle kringen rondom het koningshuis bevestigen het aftreden, dus het lijkt me nu wel duidelijk ja!



ik vind het ook heel bijzonder hoor! mijn enige koningin nog!



ik heb de tv hier altijd uit als het meisje wakker is, maar nu in het wipstoeltje erbij haha meemaken zal ze het! 8)

Ik vind het een goede beslissing van haar. Laat haar maar lekker genieten van haar kleinkinderen en nu kan ze wanneer ze wil naar Friso toe. Ze heeft het goed gedaan!

Ik moet wel even wennen dat we dit jaar voor het laatst Koninginnedag hebben en dan niet eens zoals we zijn gewend. :eh: Vanaf volgend jaar een andere datum en dan heet het ineens Koningsdag…



Verder ben ik heel blij voor onze majesteit, kan ze gewoon lekker oma zijn! En vaker bij haar zoon. :mrgreen:

@Broekie wrote:

Ik moet wel even wennen dat we dit jaar voor het laatst Koninginnedag hebben en dan niet eens zoals we zijn gewend. :eh: Vanaf volgend jaar een andere datum en dan heet het ineens Koningsdag…



:




en een andere datum. Mn moeder onze koningin van het gezin kan niet meer haar verjaardag vieren op koninginnedag!!



Hopelijk geen bijgeloof. Onze dochter was juist zo trots dat oma op koninginnedag jarig was. Helaas.

Heel vreemd een Koningsdag!! Haha. En dan ook een andere datum…

Bijzonder dat wij dit meemaken.



Bea bedankt!!

Prima dat ze dit doet hoor, maar ik vind die dagswisseling heel jammer…

Ik ben geboren op 30 april 1980 (dag van kroning) en weet niet beter dan dat ik jarig ben op koninginnedag… om heel veel redenen heel bijzonder; iedereen altijd vrij, alle vlaggen uit, bijzondere sfeer enz…

Zal ontzettend wennen zijn dit niet meer mee te kunnen maken op mijn verjaardag :frowning:

@Marda wrote:

Prima dat ze dit doet hoor, maar ik vind die dagswisseling heel jammer…

Ik ben geboren op 30 april 1980 (dag van kroning) en weet niet beter dan dat ik jarig ben op koninginnedag… om heel veel redenen heel bijzonder; iedereen altijd vrij, alle vlaggen uit, bijzondere sfeer enz…

Zal ontzettend wennen zijn dit niet meer mee te kunnen maken op mijn verjaardag :frowning:




Dat is idd heel erg jammer dat ze deze datum niet meer aanhouden,

en zeker op je verjaardag, dat moet toch heel speciaal zijn !

Vind het inderdaad raar, waarom veranderen? Iedereen is hier zo aan gewend!

Naam veranderen kán nog… maar meteen de datum. Ja het kan, schijnbaar… maar of het leuk is…



Het was een eerbetoon!

wat ik niet snap he… waarom word het KONINGS dag en geen KONINGENdag… dat bekt lekkerder en het was toch ook geen KONINGINS dag… :think:

Waarom de datum veranderen? Nou omdat op die dag de verjaardag van de koning( in) vevierd wordt en WA is op die dag jarig. Koninginnedag is nu 30 april omdat het op 31 januari vaak te koud is om wat buiten te doen.

@sopje wrote:

Waarom de datum veranderen? Nou omdat op die dag de verjaardag van de koning( in) vevierd wordt en WA is op die dag jarig. Koninginnedag is nu 30 april omdat het op 31 januari vaak te koud is om wat buiten te doen.


Nou nee, omdat Beatrix de verjaardag van Juliana haar moeder wilden behouden als eer.

@Sweet-Love wrote:

@sopje wrote:
Waarom de datum veranderen? Nou omdat op die dag de verjaardag van de koning( in) vevierd wordt en WA is op die dag jarig. Koninginnedag is nu 30 april omdat het op 31 januari vaak te koud is om wat buiten te doen.


Nou nee, omdat Beatrix de verjaardag van Juliana haar moeder wilden behouden als eer.




En omdat het op 31 januari te koud is.

Ik vind het wel mooi om het te veranderen. Deze man doet het op zijn manier. En dat geeft hij al aan door de kleine dingen te veranderen. En zo blijft 30 april ook altijd de datum van koninginnedag.

:oops: :oops:



Ik ben er totaal niet mee bezig. Ben ik nu een ontaarde Nederlander? :oops:

@Kwakje wrote:

:oops: :oops:



Ik ben er totaal niet mee bezig. Ben ik nu een ontaarde Nederlander? :oops:




Ik ook niet.



Alleen jammer 27 April valt in 2014 op een Zondag, geen vrije dag dus :shock: