wat doe je er mee? En dan vooral s’nachts. Ik probeer het elke avond in een vlecht te doen maar vergeet het wel eens of ben zo moe dat ik het oversla. En dan is er niet doorheen te kammen. Ik kan er nog zo’n strakke vlecht in doen maar de volgende morgen is het een en al piek. Mijn haar klit ook veel. Ik heb nog nooit zulk lang haar gehad, nu kan ik het onderaan zo beetpakken (als ik mijn arm onder mijn schouder door op mijn rug doe). Na het wassen is het ook al een drama. Wat een klittenboel.
Wanneer mijn haar lang genoeg is doneer ik het aan haarwensen, vind het alleen moeilijk te schatten hoe lang lang genoeg is.
Ikzelf heb het gewoon altijd los in de nacht (ruim over de schouders)
Dochter daarentegen vlecht ik elke nacht in en dan de volgende ochtend goed door borstelen met haar tangle teezer (ff google gebruiken) prima borstel waardoor je bijna geen pijn meer hebt bij het doorborstelen!
Mijn dochter neemt hem zelfs mee als ze gaat logeren!
Goede crèmespoeling gebruiken is hier het halve werk. 's Nachts heb ik het los of in een staart of zo’n ‘knot’ (soort van dubbel in een staart dus) en 's ochtends kam ik het gewoon door met een kam, gaat prima sinds ik een goede crèmespoeling heb gevonden.
En mbt je doel: Voor haarwensen moet je er geloof ik minstens 25cm afknippen, kun je dus eens opmeten of je dat al redt.
ik heb onwijs dik en veel haar…
na het wassen gebruik ik altijd van andrelon creme,
antiklit, die hoef je ook niet uit te wassen…
Hier heb ik dus ook altijd een losse vlecht, want een elastiekje in je haar heel de nacht is ook niet goed,
breekt het haar af…
Wat bij mij ook heel goed werkt is met een stijltang,
blijft 4 dagen heel goed los zitten,
en kliiten vallen dan enorm mee…
over de haarwensen heb ik geen idee…
Ik zeg; Henna Hairwonder! Echt heeeeel erg fijn spul, anti klit en anti piek en pluis. :thumbup: Hier doe ik het in de nacht ook niet vast anders kan ik niet lekker liggen.
En tja wat is lang genoeg? Geen idee ligt er aan wat ze met je haar willen doen. Denk dat het ook wel handig is wanneer je bv niet een heel eind kapotte punten hebt aan je haar bv. :think:
hier is nu een stuk korter dus gewoon los, maar zodra het kan slaap ik dan met mijn haar in een losse ‘knot’ met zo’n dik zacht elastiek.
Goed borstelen, vastmaken en dan kan ik het de volgende ochtend weer goed uitborstelen.
En voor die stichting… dan moet je een bepaald aantal cm staart hebben, dat kan je wel navragen/opzoeken (en dan voor jezelf wel even rekenen hoeveel je zelf over wilt houden wil je niet met een heel kort koppie door het leven gaan daarna he! Dus als je een staart maakt zelf bijv. nog 5 cm over willen houden daar even een 2e elastiekje doen en gaan meten hoeveel je onder dat 2e elastiekje hebt).
@marloes vip wrote:
.
Wanneer mijn haar lang genoeg is doneer ik het aan haarwensen, vind het alleen moeilijk te schatten hoe lang lang genoeg is.
Mooi doel!!
Ik deed vroeger altijd een knot draaien. Hoog op mijn hoofd 8)
Ik heb ook lang haar. (net gemeten, lage staart in nek, dan is mijn staart 40 cm. Vanaf bovenaan mijn hoofd is mijn haar 55 cm :lol: )
Ik heb mijn haar altijd los met slapen, elastiekjes zijn dan irritant. Heb er soms wel last van met draaien, dan lig ik op mijn haar…niet handig haha.
Ik was het elke dag, fohn het en stijl het met de tang. Doe ik dat niet dan heb ik ook pluishaar. Meerdere dagen lukt niet want dan is de bovenkant vet en dat ziet er niet uit. (eigen schuld, komt door het teveel wassen)
Wat bij mij wel helpt is cremespoeling gebruiken en voor het fohnen van die anti hitte spray. 's avonds spray ik er nog een goedje doorheen van guhl, iets van haarpuntenmasker ofzo!
Het is heel mooi lang haar, maar soms lastig om te onderhouden.
Goed doel trouwens! Misschien doe ik dat volgend jaar ook wel. (na mijn bruiloft, dan mag het eraf hahaha)
Ik heb het altijd in een vlecht of knot en zo slaap ik ermee.
t, zit op de foto niet netjes, maar zo zit ie als ik slaap :lol:
mensen herkennen mij gewoon aan die knot
2 losse staarten of stuk of 6 losse vlechten.
Voor het wassen heel goed borstelen, alle losse haren verwijderen. Na het wassen veel cremespoeling gebruiken. Met de cremespoeling erin goed doorkammen met zo´n brede kam, dan pas uitspoelen. Ik laat de cremespoeling ook altijd goed inwerken, ga intussen ontharen of zo.
Na het douchen een handoek er los omheen, alvast laten drogen. Het handdoekdroge haar kam ik ook altijd weer door met zo´n brede kam.
Het is een hoop werk, maar dan is het wel klitvrij.
Elke avond goed uitborstelen. ´s nachts zit er een lage staart in mijn haar.
En ´s ochtends ben je er dan sneller doorheen, omdat je het ´s avonds al goed hebt uitgeborsteld en natuurlijk dan ook de losse haren hebt verwijdered.
Is het al lang geleden dat je naar de kapper bent geweest? Dode punten laten bijknippen?
Verder cremespoeling gebruiken.
Wellicht een haarmasker om het haar weer wat zachter en gezonder te laten worden?
Hier gebruik ik ook conditioner met anti klit en antipluis. Is van andrelon krullend haar. Fijn spul vind ik zelf.
Ik gebruik andrelon care&repair, heb dag en nacht een staart in,erg slecht weet ik,maar krijg hoofdpijn als ik mn haar los heb en kort haar staat echt niet…
@marloes vip wrote:
Oeh goede vraag, denk vorig jaar september dat ik bij de kapper geweest ben. Ik hou er niet van, en krijg enorme uitslag in mijn nek en eigenlijk overal waar die losse haren op mijn huid vallen. Ik was mijn haar nu met sanex shampoo, daar zit iets in wat de hoofdhuid verzorgd, een van de weinige shampoos waar ik geen jeuk op mijn hoofd van krijg.
Sjucht, wat heeft manlief het toch makkelijk met zijn kale bol.
Dode punten kunnen heel erg klitten. Volgens mij kan een bezoekje aan de kapper heel nuttig zijn! :mrgreen:
Ik heb ook enorm dik en veel Lang haar
s’nachts dan heb ik ook zo’n staart/knot hoog op me hoofd
en idd regelmatig knippen scheelt zo verschikkelijk veel
suc6 !!
Heb haren tot op mijn billen… en ik gebruik niks in mijn haar… goedkoopste shampoo en cremespoeling en klaar… klit nooit… ook niet s’nachts… maak dan gewoon een staart… ik geloof zelf trouwens niet in haarmaskers en spul…
Ik heb ook lang haar… probeer het ook te laten groeien voor de bruiloft Ik wil het alleen elke keer een andere kleur hebben dus veel dode puntjes… :doh:
@Duimelijntje wrote:
Ik heb het altijd in een vlecht of knot en zo slaap ik ermee.
Ik heb ook lang haar maar dit ligt toch helemaal niet lekker???
Ik ben kapster en gebruik ook spullen uit de salon dus een goede shampoo en masker.
Haren vastzetten als ik slaap doe ik dus niet alleen als het een beetje vochtig is maar dan losjes.
Verder gebruik ik een krulborstel en borstel ik mijn haar smorgens uit met borstel en soms alleen met de vingers
@miqui wrote:
@Duimelijntje wrote:Ik heb het altijd in een vlecht of knot en zo slaap ik ermee.
Ik heb ook lang haar maar dit ligt toch helemaal niet lekker???
Ik ben kapster en gebruik ook spullen uit de salon dus een goede shampoo en masker.
Haren vastzetten als ik slaap doe ik dus niet alleen als het een beetje vochtig is maar dan losjes.
Verder gebruik ik een krulborstel en borstel ik mijn haar smorgens uit met borstel en soms alleen met de vingers
Hoi,
Geen last van hoor alleen die onder in mijn nek gaat af de rest blijft zitten… ik heb ook shampoo en masker en onwar spray van de kappers salon :thumbup:
waar ik wel last heb is van dassen enz dat ik van die gemene klitjes heb in mijn nek, als ze te erg zijn knip ik ze er gewoon uit :lol:
Momenteel hangt het ook tot op mijn billen, ga eind december weer naar de kapper :thumbup: