@Willy wrote:
@mandy_d. wrote:Center Parcs is altijd net even iets completer en uitgebreider dan Landal.
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik vind (persoonlijk) de parken van CP wat achterhaald, oude huisjes. Tuurlijk CP heeft een subtropisch zwemparadijs, maar ik heb altijd het idee dat je daar meer voor betaald.
Ik vind de huisjes van Landal netter en groter.
Maar is vooral persoonlijk hoor!
De grap is dat de meeste (lang niet alle) Landal Parken, oud CP parken zijn. Dus de staat van huisjes zou dan gelijk moeten zijn.
Maar…ben het wel deels met je eens. Ik denk dat wij vaak niet eens kijken naar de huisjes…daar komen we niet voor. Ik heb alleen nog nooit in een oud,kapot of teleurstellend huisje gezeten. Ze zijn simpel…en soms wel met iets extra’s. Als ik luxe wil,dan blijf ik wel thuis… :mrgreen: Een hotelkamer is nog simpeler,maar als je dan toch na 20.00 uur thuis moet zitten ivm de kids,dan liever in een huisje…
In elk park hebben ze huisjes van diverse prijsklasses…comfort standaard, VIP enz.enz…wij hebben in beide gezeten. En daar merk je wel verschil in…dat is waar,maar daar betaal je dan ook naar.
Bijv. In Frankrijk hadden we zowat een luxe villa met 2 badkamers (8 persoons) en afgelopen weekeinde was het weer een standaard huisje in Meerdal (mysterie weekeind).
Natuurlijk schort het er hier en daar wel eens in de schoonmaak of ontbreekt er iets…het fijne van CP is vaak wel dat je alleen maar even langs de receptie hoeft en ze komen het in orde maken of vervangen als het lukt.
CP houdt enkel de parken die wat completer zijn…qua aanbod, niet zozeer luxer.
Hebben in Duitsland in de Ijfel gezeten, naar ons idee een goed,leuk en compleet park…maar kennelijk niet genoeg,want ze hebben het weggedaan.
Qua drukte ligt het er erg aan wanneer je gaat. Zijn toevallig afglopen weekeinde geweest en het was heerlijk rustig…geen schreeuwende live-zanger, geen overvolle marktplaats…
Drukte vind ik dan ook relatief.
Zijn niet gek lang geleden in Landal t Loo geweest en daar was het nou net schreeuwend druk. Kan je dus niets van zeggen.
Wat wij meestal belangrijker vinden is locatie…waar het huisje staat. Als we zien dat we een huis achterin het park hebben gekregen,dan boeken we bij aankomst om…(mag vaak). Dan nemen we ook genoegen met een minder huis.
Weet je…smaken verschillen. We hebben dit keer bewust een Mystery weekeind geboekt. Dan hoor je kort vooraf pas waar je zit en wat voor type huis. Als je gewoon even weg wilt,dan maakt het ons niet eens uit waar. Hadden nu voor een relatief laat bedrag een relatief lux park. Goeie ervaring dus.
Rabbit Hill ken ik niet,maar het klinkt wel leuk…zal het eens onthouden…