Wij hebben net nieuw laminaat, dus een handig topic dit!
Ik denk dat ik maar even langs de action ga straks voor azijn met lavendelgeur, dat klinkt goed!
Bij de vloer kregen we ook een fles laminaatreiniger, ik denk dat ik het maar afwisselend ga gebruiken.
Nu nog op zoek naar een topic over het dweilen van een tegelvloer :think:
de action azijn met lavendelgeur heb ik ook. Daar sop ik dus alles mee. En idd soms in de dweil als de allesreiniger op is.
Ramen lappen doe ik altijd met spiritus.
Drogen jullie de vloer ook na het dweilen? Ik merk dat het laminaat ontzettend slecht droogt, en ik heb nu net echt met heel weinig water gedweild, dus er liggen geen plekken water of wat dan ook, maar het droogt echt heel slecht altijd.
@Noekie wrote:
Drogen jullie de vloer ook na het dweilen? Ik merk dat het laminaat ontzettend slecht droogt, en ik heb nu net echt met heel weinig water gedweild, dus er liggen geen plekken water of wat dan ook, maar het droogt echt heel slecht altijd.
geen last van, als het nie snel genoeg droogt zet ik de deuren tegen elkaar open, ook als het kouder is.
Hmm, raam openzetten vond ik wat te fris om 7 uur 's ochtends Zeker omdat het eerste gastkindje om half 8 kwam. Maar ik heb t nu maar even met een doekje droog gemaakt.
Laminaat dweil ik ook met de leifheit piccolo. In zo heet mogelijk sop, van allesreiniger. Altijd voldoende schoon en geen strepen. Nav dit topic ga ik het denk ik ook maar eens met azijn proberen, kijken of ik dan minder snel nieuwe vlekken krijg.
@alyt wrote:
Wij hebben net nieuw laminaat, dus een handig topic dit!
Ik denk dat ik maar even langs de action ga straks voor azijn met lavendelgeur, dat klinkt goed!
Bij de vloer kregen we ook een fles laminaatreiniger, ik denk dat ik het maar afwisselend ga gebruiken.
Nu nog op zoek naar een topic over het dweilen van een tegelvloer :think:
De tegelvloer in de badkamer krijg ik dus niet schoon met mijn piccolo. Het zijn antisliptegels (met een soort korrel erop) en daarvoor heb ik een mop met wringer gekocht. Die dweilt veel natter en zo wordt de vleor daar ook schoon.
Verder veeg ik hier 1x per week, 1 x per week stofzuigen en eens in de 3-4 weken dweil ik
Wij hebben een mop met spons eronder :?
We hebben beneden laminaat met groeven. Ik dweil met Andy vloerreiniger ( hout en laminaat ) Ik doe iedere dag stofzuigen ( we hebben een hond ) en 2 x per week dweilen met de mop. 1x per week doe ik het heel ouderwets met een microdoek en groene zeep en dan op mijn knieen door de woonkamer heen :oops:
Op zich is de vloer redelijk schoon zonder strepen of vlekken achter te laten.
Wij wonen in het bos met een grote tuin. Onze kinderen en die van de buren lopen in en uit. Al met al, we kunnen wel aan de gang blijven, maar dat doen we niet. Ik kan heel veel dingen bedenken die nuttiger en /of leuker zijn, dus ik besteed mijn tijd aan andere zaken.
Niet iedereen zal er zo over denken. We stofzuigen dus regelmatig zodat er niet te veel losse troep ligt, maar dweilen doen we 1 x per week/2 weken.
trouwens, als het dan een keer echt goed schoon is, ben ik super opgefokt als die kids allemaal binnenkomen met vieze schoenen. Dus dat is al helemaal niet gezellig.
Samengevat: bij ons is de vloer eigenlijk bijna altijd wel een beetje vies. SLECHT HE!!! hahaha
Overigens heb ik er wel eens aangedacht zo’n dweilding te kopen waar zo’n vulling met schoonmaakmiddel in kan, zodat je snel even door het huis kan gaan. Dan wel met extra doeken eronder natuurlijk (die kunnen in de was). Mijn stiefzoon vindt het nl. reuze leuk om daarmee te dweilen :mrgreen:
Hier loopt niemand met schoenen aan in huis. Alle gastkindjes moeten in de gang hun schoenen uit en als ouders vieze schoenen hebben, heb ik van die schoenhoesjes om er even overheen te doen, of ze moeten in de gang blijven staan. Scheelt echt enorm veel. Ik loop zelf ook veel liever op sokken of sloffen thuis, dus ik heb nooit schoenen aan eigenlijk hier.
ja hoor hier altijd…
heb ook een hond… en op een of andere manier snapt hij ook niet dat hij zijn pootjes ook moet even… :lol:
nee nooit een probleem van gemaakt…
laminaatvloer wordt hier 2 maal per week gedweild met de mop in laminaatreiniger zoals op de foto en ja die mop gaat gewoon de wasmachine in bij mij. Kun je eraf klikken en ik heb een reserve. Verder wordt er ongeveer iedere dag gezogen. Wij hebben hond en dus altjd honenharen op de vloer en ik wil dat de kids op de grond moeten kunnen spelen.
Volgens mij is schoon ook gewoon schoon hoor.
Groetjes, Petri