Laminaat dweilen

:think: ben erg benieuwd hoe en waarmee jullie laminaat schoonmaken… wij hebben in vrij veel ruimtes in huis laminaat liggen, maar echt schoon schoon wordt het niet lijkt het.

Stofzuigen gebeurt sowieso meerdere malen per week ( :roll: per dag, als 't aan ons jongste draakje ligt :wink: ) en dweilen ook een keer of 2-3 per week. Maar kan me niet voorstellen dat het van zo’n smerige natte dweil schoon wordt…

Ooit zijn we in zo’n TellSell-reclame-ding getrapt, zo’n stoomreiniger voor de vloer. Dat werkte redelijk, maar dat apparaat moet tijdens gebruik in het stopcontact en heeft een relatief kort snoer. Nu hebben we niet eens zo’n heel groot huis (verre van…) maar toch kwamen we net niet overal bij met de stoomreiniger. Dus dat is het ook niet helemaal.

Twijfel nu over zo’n zelfreinigende mop, die zichzelf uitslingert, maar of dat echt werkt??

Hoe dan ook, ben dus benieuwd hoe jullie laminaat schoonmaken 8)

voor het korte snoer lijkt een verlengsnoer mij een goede optie :wink:

verder hier gewoon met een lichtvochtige dweil met allesreiniger (ajax) lijkt mij prima schoon!

Met een leifheit dweil die na een dweilbeurt of 3 in de wasmachine gaat. Moet er wel bij zeggen dat wij alleen boven laminaat hebben liggen en daar hebben we overal glasgordijnen. Dus geen rechtstreeks zonlicht op het laminaat :wink:

hier een wringmop van vileda. ik gebruik laminaat reiniger van bleu wonder en na elke dweilbeurt gaat de mop de wasmachine in. ik dweil meestal 1 x in de week.

Hoe bedoel je met schoon schoon? Want hier is het ook nooit schoon te krijgen.

Als ik gedweild heb en het is gedroogd en Katie kruipt dan erovereen… Dan is haar broek vooralsnog vies! Ik dweil 3 a 4x per week en zuig als het moet elke dag maar liever om de dag!

Ik had altijd gedacht dat het aan de dweil lag dat het daarom vies bleef maar sinds kort weer nieuwe gekocht en het bleek niet te helpen…

Nadeel van dweilen op de laminaat is dat de laminaat gaat opzetten… Dat als ik op bepaalde plekken loop, er lucht onder de laminaat zit…

Bij mn schoonouders precies hetzelfde… Op de dagen dat ik moet werken en Katie naar hun gaat, haar broek is dan helemaal vies van het kruipen, ook al dweilt/zuigt ze elke dag. En dan hebben ze geen laminaat maar een zeil! :sick:

@Mariiyelle wrote:

Hoe bedoel je met schoon schoon? Want hier is het ook nooit schoon te krijgen.

Als ik gedweild heb en het is gedroogd en Katie kruipt dan erovereen… Dan is haar broek vooralsnog vies! :

:shifty: uh ja zoiets dus…

En snap het gewoon niet, we hebben een Vileda-dweil, gebruik de ene keer Blue Wonder, dan weer Ajax en dan weer Witte Reus (ligt er maar aan welk luchtje op dat moment favoriet is :mrgreen: ) en echt, die dweil is iedere keer stinkend smerig. Maar: knoeit zoonlief net na een dweilbeurt iets op de grond en doe ik dat na met een doekje, is dat doekje alsnog vies…

Heb 't idee dat je met dweilen meer aan vuil verplaatsen doet, vandaar dat ik misschien ook wel op zoek ben naar een ander systeem ofzo.

Fietje, verlengsnoer is op zich wel een optie, maar da’s dan ook meteen weer zo ‘moeilijk doen’. Wil gewoon even hup dweil erdoor en klaar. Niet lopen klooien met allerlei snoeren enzo.

mama-desiree: werkt die wringmop echt?? Vind 't ergens zo moeilijk te geloven, want dat vuil moet toch ergens heen… in het sopje waarin je vervolgens je uitgewrongen dweil weer hangt… maar twijfel er toch over om zoiets aan te schaffen.

het wringgedeelte is alleen om het water er uit te wringen.

dit heb ik :

ik vind het wel prettig dweilen maar je blijft idd wel met je mop in het vuile water. wat ik wel doe is na verschillende ruimtes nieuw water pakken. dus na de slaapkamers, na de badkamer, na de keuken, na de woonkamer en als laatste de wc.

@mama_desiree wrote:

het wringgedeelte is alleen om het water er uit te wringen.

dit heb ik :

ik vind het wel prettig dweilen maar je blijft idd wel met je mop in het vuile water. wat ik wel doe is na verschillende ruimtes nieuw water pakken. dus na de slaapkamers, na de badkamer, na de keuken, na de woonkamer en als laatste de wc.

Die heb ik ook… Van Blokker gehaald maar kan je die mop wassen in de wasmachine?

Ik pak alleen geen steeds nieuw water van ruimte tot ruimte. Misschien moet ik dat eens gaan proberen :mrgreen:

hier nu boven kleine 10 jaar laminaat en tot nog toe wordt het gewoon goed schoon.

Ene keer laminaatreiniger, andere keer gewoon allesreiniger… tis maar net wat ik voor handen heb en het is altijd schoon.

Heb een wisser, kan even niet op de naam komen, maar geen high tech gevalletje ofzo :lol: .

Wat ik wel vaak doe is direct nadrogen.

Bobbelend laminaat na dweilen… dan is het of met tussenruimte gelegd of met teveel water gedweild waarschijnlijk. Laminaat kan niet goed tegen water wat blijft liggen (vandaar dat ik vrijwel altijd direct nadroog).

Beneden hebben we nog niet zo lang laminaat, en dat is met een structuur en v-groef.

Boven gladde glimmende laminaat.

Daar dweil ik altijd met wasverzachter. Blijven geen strepen achter :slight_smile:

hier gewoon met een dweil van leifheit die na elke keer dweilen in de was gaat, heb er twee een voor boven en een voor beneden. ik doe allesreiniger of groene zeep in het water. je zou ook nog na kunnen dweilen met alleen water.

hier de leifheit piccolo… vind m ideaal…

maar geloof dat het niet uitmaakt met wat je schoonmaakt of welke vloer (ouders hebben tegels, wij laminaat, maar als je met witte sokken over de vloer loopt zijn ze altijd smerig… ook nadat je een schrobmachine hebt gebruikt…)

@Pitje27 wrote:

Die hebben wij ook sinds 4 weken. Ik vind hem ook ideaal. Ik heb idee dat dit beter werkt dan een mop.

@miro wrote:

@Pitje27 wrote:

Die hebben wij ook sinds 4 weken. Ik vind hem ook ideaal. Ik heb idee dat dit beter werkt dan een mop.

ik zou niet anders willen..

@miro wrote:

@Pitje27 wrote:

ik zou niet anders willen..

Wij hebben beneden en boven laminaat.

Boven dweilen we echt heel weinig omdat dat laminaat weinig water mag hebben. Maar boven zijn we (nog) niet zovaak, alleen 's avonds.

Beneden dweilt hub meestal, doet er allesreiniger in en een drupje chloor.

wij hebben alleen in de kamer oud laminaat liggen en het word altijd prima schoon.

1 keer in de maand maakt hij een sopje met alleen laminaatreiniger.

Als ik dweil doe ik alleen allesreiniger.

Ik heb zo´n dweilstok van Action. Gewoon zo´n goedkope met losse hoezen.

Heb dan plantenspuit met warm water en pledge laminaat reiniger… Even stukje sproeien en dan dweilen…

Nooit te nat en netjes schoon…

hier is het ook die Leifheit picolo.

En idd… na het dweilen gaat dat ding gewoon in de was :thumbup:

voordeel vind ik dat je het heel heet water kunt dweilen, omdat je niet met je handen in het water komt…

@Pitje27 wrote:

voordeel vind ik dat je het heel heet water kunt dweilen, omdat je niet met je handen in het water komt…

vind ik ook een voordeel. Heb ook een dweil moet je een plastic ding heen en weer doen dan wring je de dweil uit.

Werkte tijdje terug bij mensen in de huishouding en daar moest ik van die action dingen uitwringen met mijn handen. Je kunt het water dan idd niet te heet doen anders verbrand je zelf je handen. Ook vond/vind ik het vies om telkens in dat gore water te zitten. Vooral van een ander, heb best beetje smetvrees, heb het dan ook niet lang volgehouden :oops: