Laminaat dweilen

na het dweilen moet je eigenlijk altijd met schoon water na dweilen.

Enigste wat dweilen doet officieel is het vuil los maken van de ondergrond en verplaatsen. Als je met schoon water nadweilt (regelmatig water verschonen) dan pas wordt je vloer echt schoon…

maar goed moet je zin in hebben haha. Ik doe het hier 1x in de maand ong echt goed en verder zoals iedereen.

@Pitje27 wrote:

voordeel vind ik dat je het heel heet water kunt dweilen, omdat je niet met je handen in het water komt…

Inderdaad. En die hoezen kan je weer uitwassen. Wel zo hygiënisch vind ik.

Maar die tip van nadweilen met schoon water wist ik niet. En dweilen met wasverzachter wist ik ook niet. Ik vind het namelijk niet altijd streeploos worden. Dus ik zal de bovenstaande tips eens uitproberen.

ik dweil hier altijd met azijn.

werkt goed, mijn vloer wordt echt schoon ervan en het is ook nog eens niet zo chemisch

@knipoogje1983 wrote:

ik dweil hier altijd met azijn.

werkt goed, mijn vloer wordt echt schoon ervan en het is ook nog eens niet zo chemisch
normaal azijn of schoonmaakazijn?

meestal gewoon normaal azijn. witte volgens mij, maar als de azijn op is, gebruik ik ook wel eens schoonmaakazijn…

Ik doe het of op handen en knieen met een sopje of met de swiffer en dan de natte versie…

Handig topic! Ik zit ook altijd te knoeien met het laminaat en hier wordt het ook nooit echt lekker schoon. Ik denk dat ik vanmiddag eens zo’n leifheit piccolo ga halen! Dat hebben ze wel bij blokker ofzo toch?

En dan gewoon heet water met allesreiniger o.i.d.?

herken het dus niet… maar 3 a 4 keer in de week dweilen… jeumig wat veel :shifty:

Ik dweil denk ik, ook beneden, hooguit 1x per 2 weken.

Ik stofzuig dagelijks, en dan loop ik met een microvezeldoek in de andere hand en neem ik elke vlek die ik even tegenkom gewoon op.

Bevalt me prima zo en doe het al zo sinds ik zelf een huis moet doen.

Veel dweilen en zeker met een reinigingsmiddel erin, zorgt voor een filmlaag op het laminaat wat juist oppervlakkig vuil vasthoud.

De meeste watersoorten in NL zijn hard en kalk zorgt ook voor het vasthouden van vuil. Neem dan nog een allesreiniger waar iets van een was in zit (die zepen voelen ook altijd wat vettig aan) en je drama is compleet.

Gewoon dweilen met water uit de droger of water wat is gekookt en een scheut natuurazijn erdoor (action heeft met lavendel en eucalyptus geur)

Dat werkt nog het best en ontvet juist.

Van HG heb je nog wel een soort laminaat glansmiddel waar je na een goede ontvet beurt, je vloer weer een soort beschermlaag geeft. Maar dweilen met allesreiniger zou ik dus echt nooit doen.

Zowieso is een brandschoon huis en dus ook een brandschone vloer een teken van een verspild leven in mijn ogen :angel: :wink:

Dus ik ga echt niet meerdere keren in de wijk dweilen.

Oh… dweil ik wel dan doe ik dat met de leifheit piccolo en ik dweil dan dus met natuurazijn met lavendelgeur en na 1 dweilbeurt gaat de dweil in de was.

Geen centje pijn…

ik dweil ook niet zo vaak hoor… 1 keer per 2 weken denk ik.

maar toen sophie nog kroop toen dweilde ik wel wekelijks, soms zelfs wel meermaals per week.

maar azijn met eucalyptusgeur? ga denk ik dezse week eens naar de action dan :slight_smile: hoewel ik het gewone azijn geurtje ook niet zo erg vind, want dat ruik je toch niet echt

Oh, ik ga ook eens langs de action voor azijn met een lekker geurtje! Ik dweil ook echt niet meerdere keren per week. Maar ik dweil wel af en toe. Ik heb hier gastkindjes over de vloer. Als die er niet waren zou ik bijna nooit dweilen, aangezien we zelf nog geen kinderen hebben. Maar ik vind 1x per week alsnog zat. Een vieze vlek of iets wat omgaat doe ik toch even met een doekje tussendoor.

hier lichte tegels dus is het wel nodig om 1a2 keer te dweilen. De kids vinden knoeien leuk haha.

Allesreiniger is idd meuk, groene zeep (klein beetje) of schoonmaakazijn voldoet het beste.

Hier dweil ik met zon dweil geval van de action waar je zon doek omheen doet en tijdens het dweilen maak ik die een aantal keer goed schoon.

Vreemd hoor dat jullie dat hebben na het dweilen, ik gebruik altijd pledge schoonmaak voor laminaat vloer en ik doe het 1x per week (wel elke dag zuigen) maar ik heb er nooit last van dat R. vieze kleertjes krijgt of dat je nog viezigheid ziet :think:

:mrgreen: ow maar we dweilen ook niet met allesreiniger; Blue Wonder is er ook in vloer-variant (al is ie dan groen :think: )

2-3x in de week is hier echt wel nodig (hoewel 't vaker richting de 2x gaat, en eigenlijk wel 4x nodig is :wink: ) met een Arb over de vloer. Er wordt nogal geknoeid zeg maar :roll:

Verder ben ik 't wel met Cell eens hoor: 't is hier verre van brandschoon want 1. is inderdaad een verspilling van tijd & energie :wink: en 2. kindjes worden, in mijn ogen, eerder ziek door een te goede hygiëne dan door af en toe wat bacteriën.

:angel: maar toch irriteert 't me dat die vloer niet schoon (genoeg) wordt. En vind ik het ook smerig om met een vieze dweil met vies water een vloer schoon te maken.

Ga dadelijk 'ns kijken voor die piccolo, hoef ik dat ding niet meer met m’n handen uit te spoelen en dan ook maar 'ns vaker schoon water tussendoor pakken en met alleen water nadweilen (zo nu en dan :wink: )

een arb over de vloer…

eh… tellen 4 kids waaronder een lekkende mies en een kwijlende suus ook :mrgreen:

En dan zwijg ik nog even over het feit dat mijn man helaas geen koffie kan inschenken en drinken zonder een spoor van druppels overal!

Hij heeft ook altijd koffiekringen op zijn buro :roll:

Maar ik loop meerdere keren per dag even met een microdoekje rond en dan neem ik de meest zichtbare vlekken op… heb dan ook altijd wel zo’n 25 van die microdoeken in de was.

Dweilen kost me gewoon te veel tijd en energie en vind ik echt een crime…

Blue wonder is trouwens ook allesreiniger, ook die voor de vloer, er zit alcohol in en iets van zeepbestanddelen… de alcohol tast de glans aan.

We dweilen vaak met een middel vanwege de geur. Maar gewoon goed heet water met een beetje soda of azijn voldoet prima…

Ik hou helemaal niet van schoonmaakmiddelen… gebruik het alleen in de wc en badkamer en Dasty ontvetter in de keuken…

Zelf ramenlappen doe ik met heet water en azijn… of een doorgesneden ui.

:thumbup:

@Imfe wrote:

Boven gladde glimmende laminaat.

Daar dweil ik altijd met wasverzachter. Blijven geen strepen achter :slight_smile:

:thumbup:

Dit ga ik ook eens uit proberen. Ik heb meestal ook nog strepen.

Wij hebben zeil, en Dweilen alles met water en allesreiniger, en daarna nog na dwijlen met schoonwater.

1x per 2 weken dwijl ik alles met vinylreiniger en dettol.

Met heet water!

Wij hebben een simpele dwijl trouwens van Blokker…

Pfff…ik lees dit topic…en zucht eens diep…om 14uur vandaag komt de geschillencommisie en iemand van de ‘laminaatwinkel’ over de vloer. We hebben een Balterio vloer (white loft)…waarvan in de v-groef na een jaar ongeveer de ‘lak’ eraf gaat…nu zijn we 2 jaar verder aan het bakkese met het bedrijf. Ze zeggen dat ik te nat gedweild heb en niet heb nagedroogd (staat nergens). Terwijl ik altijd dweil met een licht vochtige doek (laat staan hoe de vloer eruit zou zien als ik met een mop zou dweilen :frowning: ). De vloer had een vochtwaarde van 8%, das niet echt hoog te noemen. En we hebben er 25 jaar garantie op. Dus ben benieuwd wat er vanmiddag uit gaat komen. We hebben nieuwe planken die over waren van zolder gehaald en daar halen we met onze nagel de v groef er zo uit (de lak ervan)…die hebben nooit water gezien…hopenlijk is dat bewijs genoeg dat het niet mijn schuld is. Daarnaast is de slijtage alleen in de loop en niet over heel de vloer, en toch dweil ik overal…raar maar waar :x .

Ik dweilde altijd met dus een goed uitgeknepen doek met pledge laminaat reiniger…nu aleeen nog et heet water en nog maar 1* in de 2-3 weken omdat ik bang ben dat de vloer nog sneller achteruit gaat…heb daardoor wel ‘vegen’ op de vloer omdat ie niet echt zuiver wordt van zo weinig dweilen met hond en kind in huis…ben benieuwd hoe het afloopt straks :frowning:

Zo, ik heb alles in huis om de vloer eens goed schoon te maken :wink: Heb wel precies een hond te logeren, dus wordt het nu even nog sneller vies, maar dat is meteen een goede test :wink: Vanavond even stofzuigen en de piccolo uitproberen! (Met azijn met lavendel van de action!)

pfff we zijn in het gelijk gesteld door de geschillencommissie en krijgen 80% van het aankoop bedrag terug…echter moeten we hierdoor wel dus eerder dan gewenst een nieuwe vloer, maar die 80% is een goede tegemoetkoming daarvoor. het kwam dus niet door te nat dweilen.

ooh dat is in elk geval fijn!!

hier dweilen wij met een dweil van de blokker. Verder met allesreiniger van witte reus. Geen problemen, altijd mooi schoon!! zelfs geen smerige kleertjes van de kinderen.