Laminaat dweilen

Mijn moeder vertelde dat ze speciaal spul heeft om het laminaat mee te dweilen. Leek me nogal onzin. Waar dweilen jullie het laminaat mee? :think:

meestal met gewoon allesreiniger, maar bij de action kun je ook heel fijne laminaatreiniger kopen voor een habbekrats… is op basis van mildere zeep geloof ik, iets vriendelijker voor de toplaag op laminaat…

maar ik doe het dus ook niet altijd hoor(ook omdat ik een combi heb van laminaat en tegels in mijn huis… en ga echt niet twee keer een emmer sop maken)

mwah van pledge heb je laminaat spul mare het verschil met ajax ? ik zie het niet hoor :slight_smile:

eh… ik heb op de hele bovenverdieping laminaat en ik dweil dat altijd met water en een scheutje schoonmaakazijn…

Wat strepen geeft en vage wazige voetstappen is vet en laat azijn nu best goed ontvetten.

Goedkoop en makkelijk en resultaat is prima :thumbup:

hier ook gewoon de rode ajax die ruikt zoooooooooo lekker en daar gaat het me meer om als 1 of ander vaag extra laagje op mijn laminaat :mrgreen: (al zet ik hem hel braaf 1 keer per jaar in het goedje van hg…

Ik vind Ajax juist zo’n raar laagje geven op je laminaat! Of zou ik dan misschien teveel gebruiken??? Het ruikt idd zo lekker dat ik altijd een heleboel erin gooi! :oops:

@Loeksel wrote:

mwah van pledge heb je laminaat spul mare het verschil met ajax ? ik zie het niet hoor :slight_smile:

Ja dat is dus precies wat ik ook dacht.

Schoonmaakazijn… goeie! :thumbup:

Ik heb speciale laminaatreiniger.

Dat komt omdat ik een keer een vlek op de vloer had. Die heb ik weggeboend met een nogal agressief goedje (een of andere ontvetter :roll: ). Toen kwam er een doffe plek en die heb ik behandeld met Pledge meubelspray :doh: En vanaf toen konden we glijden op dat stukje vloer :mrgreen: :roll:

Dus in de winkel opzoek gegaan naar iets wat echt voor de vloer bedoeld is :angel: :mrgreen:

Hahahah Nicje! :lol:

Ik heb ook Plegdespul gekocht en weet je wat het stomme is? ik ben zo bang om laminaat nat te maken. Ik wring wel goed hoor, maar vind t doodeng dat het laminaat gaat bobbelen door het vocht. Stom he! :oops:

Cell, azijn…goeie tip!

(valt het zuurgehalte qua reuk mee?)

Ik heb wel die laminaatreiniger van pledge

Ik heb ook laminaat reiniger, maar of ik het vaak gebruik? :think: :mrgreen:

Heb die microvezel doeken, en daar heb je helemaal geen schoonmaak spul bij nodig. Dus zo af en toe gebruik ik eens die reiniger…

Wij gebruiken schoonmaakspullen van HG, superspul. Te koop bij gereedschapszaken en dat soort winkels.

Aangezien we niet zo vaak schoonmaken, gebruiken we dan de vloeistof voor sterk verontreinigde vloeren (en idem voor toilet) :oops:

schoonmaakazijn vind ik niet stinken hoor… dat licht zurige vervliegt waar je bij staat.

Ik dweil 2 wekelijks met schoonmaakazijn en 1x per maand met HG streeploos voor plavuizenvloeren, moet zeggen dat het ook voor t laminaat prima werkt, dat droogt ook streeploos op :thumbup:

@Cell wrote:

schoonmaakazijn vind ik niet stinken hoor… dat licht zurige vervliegt waar je bij staat.

Ik dweil 2 wekelijks met schoonmaakazijn en 1x per maand met HG streeploos voor plavuizenvloeren, moet zeggen dat het ook voor t laminaat prima werkt, dat droogt ook streeploos op :thumbup:

Ik vind het dus wel stinken en daarom doe ik bij de azijn en het water ook een scheut allesreiniger :mrgreen:

Als het lekker ruikt heb ik pas een tevreden, fris gevoel…zit in m’n hoofd hoor! :wink:

Allesreiniger van de aldi (de citroen of lemon geur). Gebruik ik overal voor: laminaat, toilet, douchebak, bad, tegels van badkamer en toilet, keuken, tegelvloer, trap, laminaat, vensterbanken, deuren, binnenkant auto, kattenbak, koelkast, tuinmeubels. You name it! :smiley: Maar ik gebruik ook wel schoonmaakazijn, ook lekker spul (alleen de geur :sick: Werkt goed in oven en magnetron.

Das precies waarom het zo goed verkoopt Jewel :wink:

Maar hier ben ik zelfs wel eens aan het dweilen met agressief spul van Cillit… :oops: retegoed laminaat en het klaagt nooit en wordt heeeerlijk fris :thumbup:

Maar ik heb dus ook geen zin om 2 keer een emmer te vullen terwijl de keuken rond het fornuis vet is en de rest vooral kattepootjes zijn en restjes van etende en drinkende dreumes plus morsen van onszelf.

ik gebruik dethol, rete duur, maar heeeerlijk spul!!

@miranda79 wrote:

Ik heb ook laminaat reiniger, maar of ik het vaak gebruik? :think: :mrgreen:

Heb die microvezel doeken, en daar heb je helemaal geen schoonmaak spul bij nodig. Dus zo af en toe gebruik ik eens die reiniger…

Doe ik ook microvezeldweil :thumbup:

HaRa!!

Streeploos schoon en als je er later met blote voeten overheen loopt zie je geen voetstappen achteraf.

Topspul!