Laminaat dweilen

@Juf_Essie wrote:

HaRa!!

Watte? :shifty: :think:

Water, water en water en idd met een microvezeldoek.

Zodra wij een of ander spul speciaal voor laminaat gebruiken is het net alsof er een extra laagje vet op komt te liggen, waardoor je dus voetstappen en zo ziet, dus wij gebruiken alleen water…

Water met een heel klein beetje afwaszeep.

water hier

de tegels doe ik met soda en teatree :slight_smile: dat ruikt echt lekker

Teatree is ook lekker ja…dit middeltje helpt bij bijna alles he! :thumbup:

@Sis wrote:

@Juf_Essie wrote:
HaRa!!

Watte? :shifty: :think:

Speciaal spul ook voor je ramen!

@jewel wrote:

Teatree is ook lekker ja…dit middeltje helpt bij bijna alles he! :thumbup:

HaRa ken ik maar Teatree??? Wasda?

pfff ik dweil hier twee keer per dag, maar ons sophie blijft viee kleertjes krijgen!

iemand de gouden tip?

ik heb laminaat reiniger van HG vind het niet duur en doe er lang mee.

Als ik met gewone alles reiniger doe word het streperig en een wazige laag op mijn vloer nu glanst het mooi.

Laminaatreiniger van het Kruidvat. Lekker goedkoop en goed genoeg voor ons. De vloer blijft toch niet lang schoon :lol: :lol:

@knipoogje1983 wrote:

pfff ik dweil hier twee keer per dag, maar ons sophie blijft viee kleertjes krijgen!

iemand de gouden tip?

Ja, geen schoenen meer aan in huis. Dat scheelt echt super veel :wink:

@Wawa wrote:

Laminaatreiniger van het Kruidvat. Lekker goedkoop en goed genoeg voor ons. De vloer blijft toch niet lang schoon :lol: :lol:

Idd, superspul en als er bij ons geen bekers drinken over de vloer gaan blijft het langs mooi hoor.

Hier ook gewoon van Kruidvat laminaatreiniger. Ik heb geleerd zo droog mogelijk dweilen en NIET meer dan 2 x per week anders kan je vloer te vochtig worden en eruit klappen.

De laminaatreiniger beschermt de toplaag die er bij gewone allesreiniger vanaf gehaald wordt.

Verder wordt er hier wel iedere dag gestofzuigd, we hebben een hond :mrgreen:

Ik heb door het hele huis laminaat en je ziet intussen na 7 jaar duidelijk het verschil met de zolder waar maar af en toe gedweild wordt.

Petri

met 2 ker per week dweilen, hebik toch wel het idee dat mijn vloer niet schoon wordt hoor… hebben jullie dat niet?

Sinds dit weekend hebben wij op de beneden verdieping laminaat liggen. Wij zijn niet bekend met laminaat dus schoonmaaktips zijn welkom, dus een super topic. Wij hebben een Balterio White Loft vloer (kleur), moet ik daar nog rekening mee houden, het is een over het algemeen witte/creme vloer. Ik zat aan spul van HG te denken…maar nu ik dit allemaal lees weet ik het niet meer :? :slight_smile:

O ja, we hebben een hond en een knoeiende peuter :mrgreen:

Ik dweilde eerst ook zeker 3x per week, maar daar ben ik ook vanaf gestapt. Het is idd niet goed voor je vloer dus nu 1x per week en eventuele vlekken even met een doekje wegwerken. tenzij ze met modderschoenen een wlas doord e kamer gedaan hebben natuurlijk.

Stofzuigen doe ik wel 3x per dag…moet wel met 3 kinderen en een sterk verharende kat. :roll:

Ik dweil laminaat altijd gewoon met allesreiniger

ik dweilde eerst mijn vloer iedere dag en heb nooit problemen met mijn vloer gehad. Nu dweil ik minder omdat Charity niet meer kruipt etc.

Maar straks zal ik echt wel vaker gaan dweilen.