Laat zien! (hoe goed/slecht eet jou dreumes)

Tja allom bekend: Anne eet haar avondeten slecht.

Brood gaat prima, maar o wee als er groente in voorkomt :evil: .

Dus vandaag maar eens een foto gemaakt voordat Anne aan haar warme hap begon en erna. Het lijkt wel alsof ze gegeten heeft, maar ze heeft de witlof uitgeknepen en anders gerangschikt, een paar wokkels opgegeten en een klein stukje vlees. Zeg een half jaar geleden zou ze voor deze maaltijd een moord hebben begaan…nu weet ik het nog steeds niet hoe het aan te pakken.

Laat zien, laat zien: hoe goed of slecht eet jullie dreumes?

Voor:

Na:

En nog even ons grietje showen :inlove: (nu met 1 jaar en 8 maanden ongeveer 86cm en een 11kg)

Ik heb er zo 1,2,3 geen foto’'s van, maar dat is ook niet nodig hahaha.

Ons mannetje eet altijd zijn bord helemaal leeg. Hij likt m nog net niet schoon zeg maar hahaha. :mrgreen:

Ze ziet er blakend gezond uit, dus zou me er in elk geval geen zorgen over maken!

Stan eet heel wisselend. Vandaag macaroni, 3/4 van z’n bordje leeg. Worteltjes ook geen probleem, en veel vleessoorten ook niet. Maar veel andere groenten worden gewoon niet aangeraakt, geprakt of juist niet, maakt niet uit. En sommig vlees, zoals hamlapje ofzo, laat ie ook liggen. Aardappels is ie tijd lang gek op geweest, maar gekookte laat ie inmiddels meestal ook liggen. Met als gevolg dat ie soms met buikje vol en somst met amper iets op naar bed gaat. Hij lijkt er geen last van te hebben, en met fruit (ook lastig momenteel trouwens, alleen druiven en banaan) en één keer per week die wortels dus, proberen we er nog een beetje vitaminen in te krijgen.

Brood eet ie trouwens net als Anne prima, en hij valt bepaald niet van de graat, dus we maken ons er maar niet druk om…

Mijn kleine man eet ook wisselend. Brood gaat erin, dat wil je niet weten. Warm eten gaat de ene keer makkelijker erin dan de andere keer. Het maakt niet uit wat er dan voor zijn neus staat.

Zo kan hij de ene dag zijn hele bord leeg eten, terwijl hij op een andere dag van dezelfde maaltijd iets minder dan de helft op zijn bord laat liggen.

de laatste tijd eet hij erg slecht fruit eet hij niet en het avond eten gaat er ook niet zo makkelijk in

terwijl hij voor deze ‘fase’ ontzettend veel at

brood vooral krentenbol eet hij wel erg graag

Oh, klinkt HEEL bekend… 8)

Ik heb trouwens ook gehoord dat ze OF het ontbijt OF het avondeten WAARDELOOS (lees: nauwelijks of niet) opeten…

Wel opvallend dat het meestal het avondeten is… :mrgreen:

Hier is het ook nog steeds knudde. Ik krijg er smiddags met moeite een half boterhammetje in en sávonds de hoeveelheid warm eten van een half 12 mnd potje en een bakje vla na , that’s it. Laatste fles melk in de avond blieft meneertje ook niet meer… :?

Ik zal wel eens een foto maken, maar de hoeveelheid eten van de eerste foto hoef ik Joost echt niet voor te zettenj hoor. Misschien zou hij een klein stukje vlees en wat pastadingetjes opeten, maar verder niets. :roll:

Hij kan ook niet goed met vork eten dus dat lukt al niet en hij laat zich ook niet meer "voeren"door me dus wordt al vrij moeilijk om dingen als bv witlof binnen te krijgen …

Oke we houden moed… :wink:

Oei oei…

Hier een mama die heel tevreden is over het eetgedrag :wink:

'-smorgens 2 sneetjes brood en beker melk, tussen de middag hetzelfde en 's-avonds een 15 maandenpotje en bakje yoghurt. Tussendoortjes zijn fruit :drool: en soms een kaakje o.i.d. (en alles gaat dus OP)

Dus hier (nog?) geen problemen gelukkig :thumbup:

Stein eet 9 van de 10 keer wel zijn warme eten op.

Brood is meer een probleem hier. Wil hij bijna niet eten. Vooral niet in de morgen.

@Paschal75 wrote:

Oei oei…

'-smorgens 2 sneetjes brood en beker melk, tussen de middag hetzelfde en 's-avonds een 15 maandenpotje en bakje yoghurt. Tussendoortjes zijn fruit :drool: en soms een kaakje o.i.d. (en alles gaat dus OP)

:shock: Wat blief :shock: Jeetje, sneeen brood op en dag en nog warm eten? O nee, Anne eet wel goed haar brood, maar s’ochtends snee en s’middags, die van de middag gaat nog nieteens helemaal op. Ze kan wel een flinke bak cornflakes naar binnen werken.

Vanavond had ze best goed gegeten, haar vlees en wokkels waren op en ze heeft een stuk of 4 spercieboontjes opgegeten en een beetje rabarber :dance:

@mama van anne wrote:

@Paschal75 wrote:
Oei oei…

:shock: Wat blief :shock: Jeetje, sneeen brood op en dag en nog warm eten? O nee, Anne eet wel goed haar brood, maar s’ochtends snee en s’middags, die van de middag gaat nog nieteens helemaal op. Ze kan wel een flinke bak cornflakes naar binnen werken.

Hahaha ja een flinke eetster hier..maar niet dik gelukkig :wink:
Anoek is een heel druk en heeeel beweeglijk kind :D
Tja en papa en mama zijn ook lekkere eters en mama is ook
druk dus ze heeft het van geen vreemde :oops: :mrgreen:

@Paschal75 wrote:

@mama van anne wrote:
@Paschal75 wrote:
Oei oei…

Hahaha ja een flinke eetster hier..maar niet dik gelukkig :wink:
Anoek is een heel druk en heeeel beweeglijk kind :D
Tja en papa en mama zijn ook lekkere eters en mama is ook
druk dus ze heeft het van geen vreemde :oops: :mrgreen:

Hihi, was idd leuk bedoeld :wink: . Anne is ook erg druk, we staan er dan ook vaak van te kijken hoe ze met zo weinig calorieen de dag doorkomt. Zo gauw ze wakker is begint ze te rennen en te spelen, even een middag tuk en dan weer verder. Ze begint nu were iets beter te eten, maar nog lang niks in vergelijking met wat Anouk krijgt hahahhaa

Ruben eet 's morgens een boterham. Tussen de middag een boterham en een banaan na. Het avondeten gaat meestal helemaal op (teminsten als mama kookt :thumbup: ). Hij eet bijna net zoveel warm eten als mij :shock: .

Heel soms doet Ruben ook moeilijk, maar meestal eet hij dus goed. Hij begint eindelijk wat meer vlees op de botjes te krijgen :lol:

Dreumes hier eet vaak ook niet veel. Alhoewel het over de hele dag gezien wel wat is, maar echt geen hele porties. Een half/kwart boterhammetje per sessie. En tussendoor kleine hapjes. Probeer echt wel honger te kweken, maar ze eet het gewoon vaak niet… Op het moment kan ik ribbetjes tellen en toch zit ze vol energie en praatjes. Lijkt nergens last van te hebben. Ik probeer me er niet te druk over te maken, maar dat lukt me niet altijd. Vooral als ik denk dat ze lekker zit te smullen, ik naar haar kijk en ze alles weer uit haar mond pulkt… :wall: Zó frustrerend!!!

Toch (wéér :roll: ) goed om te lezen dat meer kindjes dit doen en meer moeders zich frustreren.

Hier ook een slechte eter, gelukkig hebben ze het alle drie gehad bij mij, dus ik maak me er niet te druk om, maar soms is het wel frusti. Gisteren heeft ie bijv over de hele dag een halve boterham op en 2 hapjes avondeten. Tja nou dan maar niet. Als ie honger krijgt laat ie het wel merken, maar de koekjes blijven dan dus ook in de kast. Meestal als je denkt: waar leeft dit kind op, gaan ze opeens weer eten :pray:

@mamalena wrote:

Vooral als ik denk dat ze lekker zit te smullen, ik naar haar kijk en ze alles weer uit haar mond pulkt… :wall: Zó frustrerend!!!

Toch (wéér :roll: ) goed om te lezen dat meer kindjes dit doen en meer moeders zich frustreren.

Ooow zooo herkenbaar. Als ik maar even zit te juichen (in mezelf …) en hem aankijk als hij toevallig per ongeluk een stukje brood in zijn mond steekt, dan laat ie het zo uit zijn mond vallen en kijkt me aan met een blik van " ik eet echt niet hoor mam" :roll:

Het is gewoon 1 groot machtspel en…hij wint :?

Ik vind het echt frustrerend om te lezen hoeveel kindjes hier eten op een dag. Ik heb hier echt een goede dag als Joost over de hele dag 1 boterham en een half potje avond eten opeet. Drinken doet ie wel goed…gelukkig. Maar de pap lukt ook niet meer sinds een week… :frowning:

pfff nog tips iemand…?

Ja, weet je, ik heb toch niet het idee dat ze het doet om met mij een spelletje te spelen. Ze eet het gewoon niet. Want als ik er niet bij ben eet ze het meesatl ook niet. Op de gekste momenten weer wel. Laatst was ik in de bieb, gaf haar een half boterhammetje…happen happen, peuzel, slik, weg. :shock:

Ja dat werkt hier ook nog wel es. Broodje in zijn handen duwen als we fietsen of als hij in de wandelwagen zit. Hij heeft dan niet eens in de gaten dat hij eet omdat hij zo op zijn omgeving aan het letten is :mrgreen:

Maar ik wil zo graag dat ie gewoon aan tafel eet…Is dat noubzoveel gevraagd? :think:

Ook hier een (nog) tevreden mama. Nathalie is net een kliko, wat je haar voorzet gaat erin :mrgreen: 's Morgens een bord pap, rond een uurtje of 10 wat fruit, tussendemiddag 2 boterhammen en een beker melk, rond een uurtje of 4 weer fruit, 's avonds een bordje warm eten (meestal met de pot mee tegenwoordig, afentoe een potje) en een toetje. Heel afentoe wil ze 's avonds nog een fles warme melk. Tja ze is ook net pas dreumes he :wink: Tussendoor diksap en afentoe een koekje en ook hier gaat alles (tot nu toe) op.

Hier gaat het eten goed. Ze kan ook zo heerlijk haar mond open doen voor een hap: