…
Oooo, wat mooi om te zien. Anne heeft nooit haar mond zo open gedaan voor vast voedsle (wel voor de fles). Echt mooi om te zien :inlove:
hier ook een goede eter :inlove: …
s’morgens de fles (ok hij laat hem steeds vaker staan…dus ben benieowd hoe lang nog…) en dan een sneetje of een plak ontbijtkoek…of 2 plakjes :drool:
s’middags 1a2 sneetjes…
sávonds 15 mnd potje…+ toetje + wil hij van mijn bord ook nog mee-eten… :roll: :mrgreen:
en dan tussendoor…rozijntjes en fruit en heel veel drinken…meestal ook nog een koekje :think:
best veel eigenlijk :mrgreen:
Hier een inmidels toch steeds slechtere eter. Ja, brood geen probleem meestal. En het vlees 's avonds ook niet :mrgreen: .
Maar groenten…!!! :roll: Tijd lang gingen worteltjes er nog wel goed in, maar nu ook niet meer. Aardappels zelfde verhaal. En fruit lukt thuis ook helemaal niet meer. En op het kdv dus wel hè!!!
Heel lang relaxed onder gebleven, maar ga nu toch wel denken dat hij vitaminen tekort komt… :think:
Hier ook (op het moment) een slechte eter.
Brood gaat super :thumbup: , maar het avondeten is echt knudde. :thumbdown:
Of ik nu nasi, aardappels met groenten of wat anders voor schotel.
Ze eet er bijna niks van. :roll:
Ik weet dat het (meestal) een fase is, maar raak er zo frustie van.
Maak ik me ook weer zorgen of ze wel genoeg binnen krijgt. :?
Terwijl ze er gezond uitziet en ze is actief genoeg.
Maar ja dat zullen de onzekere momenten wel zijn van een (pas)alleenstaande moeder.
Ben aan de andere kant ook wel blij te lezen dat Fay niet de enigste is die zo slecht eet. :mrgreen:
Weet je wat ik heb gedaan Willeke?
Ik heb Lana gewoon haar eten voorgeschoteld, zelf laten eten, wilde ze niets, jammer dan. Pas het bord weghalen als wij klaar zijn met eten, toetje geven, dan lekker laten spelen en naar bed. Ik heb me er dus echt niet druk om gemaakt.
Altijd gewoon haar toetje geven zodat ze kan zien dat ze hoe dan ook beloond wordt voor de happen die ze wel heeft genomen en heeft ze toch nog iets in haar maagje.
Als Lana echt honger heeft, dan wordt ze 's avonds of 's nachts wel wakker, maar dat is tot nu toe nog niet 1x voorgekomen. Dus zal ze wel echt geen honger hebben dan.
Maar ik weiger om iets anders als avondeten te geven. Waarom? Omdat ze dan met mij aan de haal gaat. Ze eet wat er is en anders niets, jammer dan hoor. Dan kan ze eventueel 's avonds als ze wakker wordt een boterham krijgen, maar echt verdere helemaal niets anders.
1 ding hoeft ze van mij dus echt niet te eten en dat is spinazie. De eerste tijd vond ze het harstikke lekker hoor, maar ineens op een avond nam ze de 1e hap, walgde letterlijk, ging kokhalzen, spuugde het uit en wat doet de schat?? Neemt stug weer een hapje, helemaal rillen omdat ze dat in haar mond had. Heb mijn hand onder haar hand gehouden, ze heeft het uitgespuugd en heb direct haar bord weggehaald en de spinazie weggemieterd. Dat gaat mij dus echt te ver, als ze iets niet lekker vind, prima dan eet je er maar iets minder van, maar ze walgde echt van de spinazie. Dus dat krijgt ze niet, af en toe wel een hapje om te kijken of ze het nu wel weer lekker vindt, maar tot op heden vindt ze het nog verschrikkelijk.
Verder eet Lana 's ochtends of pap of 1 boterham. 's Middags 2 boterhammen, stukje fruit of liga, en 's avonds avondeten.
De ene keer eet ze veel, de andere keer weinig. Tis maar net hoeveel honger ze heeft. En Lana is verzot op vlees. Als ik haar haar vlees als eerste geef, dan eet ze de rest dus niet op. Dus hier wordt het vlees bewaart als laatste.
Hier een goede eter.
Zodra het piepje van de tijdklok gaat van de oven, kijkt ie blij zijn papa aan, zegt “mmmmm” en rent naar zijn stoel toe. Hij eet vrijwel alles en warm eten is zwaar favoriet.
Ik kreeg steeds maar te horen, dat zal nog wel veranderen, wacht maar, maar tot nu toe is het nog geen enkel probleem … afkloppen…
hier atlijd bordje leeg. ik moet juist oppassen dat hij niet teveel eet.
hier een wisselende eter…avondeten gaat altijd wel goed (hij eet gewoon met de pot mee, mits niet té pittig)…overdag is het een ander verhaal…de ene ochtend wordt het ontbijtkoekje én een boterhammetje lekker weggesmikkeld…de andere wordt het aan de hond gegeven :wall: (door hemzelf he? de boef)…en s middags…ik probeer elke dag fruit, de ene keer gaat er dan per ongeluk een appel in maar meestal niet…de ene keer eet hij lekker een broodje maar de andere keren niet (tot de supermarkt want daar eet hij dan in 1 keer een tarwepistoletje weg :shock: )…rozijntjes/volkorenbiskwietjes/yoghurt rijstewafeltjes gaan er altijd in maar die krijgt hij alleen maar als tussendoortje als hij verder goed gegeten heeft.
is er 1 wakker ~zoef~
Yeline is ook een slechte eter ze heeft er dagen bij dat ze bijna helemaal niks eet en soms eet ze matig. Haar flessen melk wil ze helemaal niet meer hebben :? ze weigerd gewoon brood dat is nu meestal 1 per dag en warm eten verschilt soms wel een klein bordje vol en soms de helft.
Yeline haar gewicht schommeld ook erg en zodra ze weer dagen heeft dat ze niks wil dan valt ze gelijk weer af :? moet zeggen dat Yeline al vanaf dat ze geboren is een slechte eter is dus het hoort ook wel bij haar. Maar ondanks dat doet ze het super dus ik maak me er niet meer druk om komt vast ooit wel goed.
Maud is een vuilnisbak, maar het machtspel is ook hier wel degelijk aanwezig hoor… en mevrouw doet alles voor een applaus dus we zitten ons ongans te klappen :roll: :inlove: bij het avondeten vooral…
Maud wil wel per se zelf eten en dat mag ook van mij. Ik heb gewoon wat recepten waarvan ik zeker weet dat ze goed eet en wat ze goed zelf kan eten…
bijvoorbeeld bruine bonen schotel is ze gek op. Ik maak dan gewoon chili con carne klaar met verse (italiaanse wok) groenten, een blik chili bonen en een blik bruine bonen en een blik mais en daardoorheen gehakt en een zakje chili con carne kruiden. Dat in de oven met geraspte kaas erover en met stukjes tortillachips erin… een heeel gekleurd feest en ze VREET ervan. Ze kan dat met de handen eten, want wij eten dat zeg maar met chips … de tortilla’s zijn je lepel zeg maar… nou dat is natuurlijk HYLARISCH!.. toevallig eet ik het vanavond dus zal even foto’s maken…
Gegarandderd succes… bij ons… :roll:
Eten? Dat is gezellig, je kan er mee spelen, het weer uitspugen, stukjes brood keurig rangschikken achter je bord en dan blij roepen dat je bordje leeg is…
Soms eet ze haar bordje leeg, vaak niet. Ik maak me er niet druk om. Yoni at ook zo en is nog geen grote eter. Yoni heeft toen ze een jaar of 2 was maanden lang 1 hap avondeten gehad. Meer niet. 't Is uiteindelijk allemaal goedgekomen :mrgreen:
We gaan met Anyk altijd naar de kinderarts. Ze heeft een ziekte/aandoening en is (waarschijnlijk daardoor) klein en erg licht. (2 jaar en 8100 gram) Maar hij zegt ook dat je er toch niks aan kan doen. Ze haalt de voedingsstoffen eruit die ze nodig heeft. Omdat zij zo heel erg licht is moeten we wel goed uitkijken als ze ziek is en snel aan de bel trekken. Maar verder gewoon zo doorgaan.
Eten…praat me er niet van… :silenced:
Het is hier vanaf dag 1 een probleem geweest en nóg.
We zitten nu op hetvolgende…
"s ochtends een bakje pap ( ik schat ongeveer 75cc) waarvan de helft opgaat.
's middags 2 boterhammen zonder korst waarvan 1-1,5 opgaat.
na middagslaapje een stukje fruit, met wisselend succes (1 hap tot helemaal op)
Avondeten…: de ene dag een bakje vol ( hoeveelheid van een 6 maanden potje, maar dan vers) en ook nog een half stukje vlees.
De andere dag: 3 kruimels met 1 hapje vlees…
Toetje krijgt en eet ze wel elke dag en verder…tja we waren gewaarschuwd dat zij met haar verleden een probleemeter zou kunnen zijn, dus we leggen het voor zover we kunnen naast ons neer. :liar:
Ze is vrolijk en gezond, maar wel een ieltje met haar 2,5 jaar en nog geen 12 kilo.
Mees eet echt heel goed, nog altijd een fles 's ochtends en 's avonds, 's ochtends fruit en een half broodje, tussen de middag 1 1/2 tot 2 boterhammetjes, 's middags koekje of rozijntjes ofzo en aan tafel eet ie ook echt heel goed, soms sta ik er zelf verstelt van wat ie op eet :shock: Hij eet meer warm eten als de dochter van mn vriend (die is 3) En zelf eten is het grootste succes natuurlijk :mrgreen:
Hij zal het wel nodig hebben denk ik dan maar, want dik is ie niet, en hij groeit lekker de laatste tijd dus dat zit wel goed. Ik ben er in ieder geval heel blij me :thumbup:
Voor iedereen die niet een erg goed eter heeft, ik was vroeger ook een drama met eten en ben ook gezond groot geworden hoor. Maar iig succes :thumbup: