Kwam je gevoel over het geslacht uit????

Ik had ook altijd 't gevoel dat ik 'n jongensmama zou zijn, al jaren terug. Ik had ook tijdens de zwangerschap van kai 't gevoel dat 't een jongen was, maar dacht dat mijn gevoel me voor de gek zou houden. Met 15 weken zei de echoscopiste al heel voorzichtig dat 't een knul was.

En ook deze keer bij de 20 weken echo, werd mijn gevoel bevestigd: 'n kerel!!



Ik had ook deze keer al zo’n half-half jongenspakje gekocht, voor we 't wisten! 'n meid kan 't ook wel dragen, maar 't is toch meer 'n jongenskleur: grijsblauw!! :mrgreen:

@Kaatjes wrote:

Ik had ook deze keer al zo’n half-half jongenspakje gekocht, voor we 't wisten! 'n meid kan 't ook wel dragen, maar 't is toch meer 'n jongenskleur: grijsblauw!! :mrgreen:




Bij de oudste wisten wij het niet met zekerheid… was alleen dat ontzettend sterke gevoel van mijn kant (als ze na de geboorte hadden gezegd het is een meisje… had ik ze waarschijnlijk gevraagd het piemeltje dan nog even te zoeken :o ).

Maar ik had zoiets: dat gevoel kan er naast zitten, dus kopen neutraal spul. Op 1 shirtje na… maar die was zo leuk en zo ontzettend in de aanbieding… die had ik bij een meisje dan wel weg gegeven aan iemand anders.



Maar ondanks dat ik vond dat het verder allemaal neutraal was (en dat nog steeds vind, mocht nummer 4 een meisje zijn krijgt ze daar ook dingen van aan!) vonden anderen toch dat ik vooral jongensachtige kleertjes had gekocht…

Bij mijn oudste wist ik het zeker dat ik een jongen zou krijgen en toen ik bevallen was en ze zeiden het is een jongen dacht ik nou dat wist ik toch al (er werden toen nog niet zo maar echo’s gedaan). Bij de jongste wist ik zeker dat het een meisje zou worden en dat was ze dus ook.

Bij deze zwangerschap wist ik ook zeker dat het een meisje zou worden, dus toen ze bij de 20 weken echo zei dat het duidelijk een jongetje was, was ik wel even flabbergasted…niet dat ik het niet leuk vond, maar meer dat mijn gevoel zei dat het een meisje was en dit dus niet het geval was. Moest er dus ook echt een paar dagen aan wennen, net of het gevoel omgedraaid moest worden van meisje naar jongen.

Bij de 2e en 3e had ik echt geen idee.

3x JA! :inlove:

Vanaf het begin af aan zeer sterk het gevoel dat t een meisje zou zijn.

en idd met de 20 weken echo werd het bevestigd. :inlove:

bij de eerste riep iedereen om mij heen dat het een jongetje werd, alleen ikzelf dacht dat het een meisje werd. En tis ook een meisje geworden



nu zei iederen het wordt een meisje, ik voor mijn gevoel was dat niet zo… een jongen… en dat klopte weerderom weer!



dus… twee keer ja!

Nee, ik dacht echt dat ik een meisje zou krijgen. Iedereen in m’n omgeving zei dat ook. Alleen m’n vriend hield stug vol dat het een jongen zou worden. Tenminste, dat zei hij. Want hij begon pas na de bevalling over een besnijdenis en niet ervoor, want het zou toch een meisje worden :roll: . Ik ben nu wel heel blij met m’n jongen en ik ben ook blij dat we uiteindelijk toch maar voor de bevalling leuke jongensnamen hebben bedacht :wink:

ik had bij de eerste zwangerschap heel erg het gevoel dat het een jongetje zou zijn… was voor mijn gevoel geen twijfel over mogelijk… maar bij de bevalling bleek het toch een meisje te zijn…



Tijdens de echo wilden we het nog niet weten…

Nee ik voelde dat dit een meid ging worden, dus het viel “tegen” toen het een jongen was hahahahaha! :wink:



(tegen= verrast) voor ik het halve forum over me heen krijg. :thumbup:

Bij de eerste twee was mijn voorgevoel juist. Bij Jurre had ik met de test in de handen op het toilet het gevoel dat het een jongen was, maar daarna heb ik maandenlang gedacht dat het een meisje was. Tot een week voor de twintigwekenecho, toen stapte ik uit de auto, bezag mijn buik en wist dat het een jongen was. De echo bevestigde dit :slight_smile: .

:oops: Ik had eigenlijk helemaal geen voorgevoel… de 1e keer niet… en nu ook (nog?) niet. Ik denk de ene keer aan een jongen en dan weer aan een meisje (niet perse in die volgorde ;))



:shifty:

Hey,





Heb altijd geweten dat mijn eerst geborene een zoon zal zijn. Waarom weet ik niet maar dat gevoel had ik gewoon al voordat ik zwanger was dus. Tijdens de zwangerschap heb ik ervoor gekozen om het niet te weten via de de echo en heb rustig afgewacht … bij de geboorte hoorde ik het van de verloskundige “het is een jongetje”



Nu met mn tweede zwangerschap denk ik dat het een meisje is. Ik ga nu niet wachten tot de bevaling, wil het bij de volgende echo al weten hahaha.



Spannend :smiley:

@cebbie wrote:

Heb altijd geweten dat mijn eerst geborene een zoon zal zijn. Waarom weet ik niet maar dat gevoel had ik gewoon al voordat ik zwanger was dus.




Grappig dat heb ik dus ook altijd heel sterk gehad.

Ik heb altijd gedacht 3 of 4 kindjes te krijgen. Heel sterk het idee gehad dat de 1e 3 jongens zouden zijn… die 4e zou beide kunnen zijn :lol: (tis in elk geval geen tweeling zoals een kok vriendin lang heeft geroepen :wink: ).

De gedachte van een tweeling te dragen kwam bij mij ook af en toe voorbij omdat ik nu merkbaar en voelbaar “zwanger ben” maar op de echo was maar echt 1 te zien hihi.



Als de vierde voor jou een afsluiter gaat zijn zeg maar, dan heb je grote kans dat het een meid wordt. Ben benieuwd!

@cebbie wrote:

Als de vierde voor jou een afsluiter gaat zijn zeg maar, dan heb je grote kans dat het een meid wordt. Ben benieuwd!




Jongen of meisje, nummer 4 wordt ‘de baby’ van het stel :lol: en zal dus zelf geen grote broer of zus meer worden.

Jep, beide keren goed :slight_smile:

Bij Sharon en Yari keer wist ik van begin af aan al wat ze zouden worden.



Bij Desmée was het een ander verhaal.

Zij was soieso al èèn grote verrassing :wink:



Al die tijd gedacht dat het een jongetje zou worden, en op mijn uitgerekende datum ging ik toch ineens twijfelen.

Heb ook pas op die dag nog wat roze meisjes kleding gewassen, want het kon ook nog weleens een meisje worden. (gek hè?)



2 dagen na de uitgerekende datum had ik mijn laatse afspraak bij de gyn en ook nog een echo.

En toen pas hebben we gevraagt of ze nog kon zien wat het zou worden, want we hadden nog geen namen :oops: erg hè.



Uiteindelijk is het toch een meisje geworden, dus de roze kleertje kwamen van pas :lol: :lol:

Echt super om te lezen.



Bij mij was het zo.

Ik wou heel graag een meid, maar ik liet het op zijn beloop.

Want wat nou als de echomuts zegt dat het een jongen zou zijn?

Dan zou ik teleur gesteld worden, maar mijn gedachten bleef bij een meid.

Maar ook ik heb toen kleertjes gekocht voor beide geslachten.

Toen het besvestig was dat het een meid was, woewieeeeee.

En toch even extra kleertjes gekocht voor het geval dat hahaha.

Maar ik had echt geen idee.

Ook als het nu raak zou zijn zou ik geen idee hebben.

Nu nijg ik meer naar een jongen.

Dus we zullen wel zien als het zover is.

Gek is dat hé hoe een gevoel zo sterk kan zijn. Ik heb regelmatig dingen gelezen over het voorspellen van jongen/meisje nav bolle buiken, laag dragen, hoog dragen, wel of niet veel misselijk etc. Maar uiteindelijk is het de intuitie die je op weg helpt en meestal klopt het nog echt ook. Maar elke keer weer is en blijft t afwachten hihi. Ik heb bij mijn eerste dus echt gewacht tot de geboorte om het te ontdekken en zelf was ik er toch overtuigd van dat het een kerel zou worden, nu kan ik maar niet snappen dat ik toen 9 maanden lang dat geduld op heb kunnen brengen. Zodra het te zien is wil ik het weten ook!!! Ik denk dus een meid en heb zelfs al een naam, probeer voor de zekerheid een jongensnaam te bedenken maar dan ga ik blanco haha kan nergens op komen. Dus mocht het een jongen zijn dan zal ik hier een grote “help me met spoed aan een jongensnaam” topic starten haha



:smiley:

Ik heb idd ook altijd gezegd dat ik eerst een jongen zou krijgen (denk ook dat mijn eerste zwangerschap een meisje was, deze is met 12w helaas misgegaan), echt een gevoel. Ook dat mijn broers eerst een meisje zouden krijgen, ook dit klopte!



Gek genoeg heb ik steeds een gevoel dat wij ooit nog een meisje krijgen, maar ergens denk ik dat het misschien ook wel een ‘verlangen’ is ipv een gevoel? :think:

Van de kant van mijn man’s vader is er maar 1 nichtje, de rest is jongen. Het meisje is ook nog 1 van een 2-ling, dus ik dnek dat de kans op een meisje bij ons wel klein is…

Wie weet?! Een jongen zou iig ook erg welkom zijn! Je gaat uiteindelijk voor een (3e) kindje :inlove: