Kom ik vandaag aan om 12:45 op de creche om mijn kleine meiske op te halen zie ik als ik buiten aan kom lopen en ik kijk door het raam dat ze helemaal alleen aan tafel zit met haar boterhammetje. Normaal eten ze daar om 11:30 en haal ik haar om 13:00 op. Toen ik binnen kwam zag ik dat alle kinderen lekker aan het spelen waren terwijl zij daar alleen zat. Alleen dat irriteerde mij al. Toen ik vroeg waarom ze alleen aan het eten was vertelde ze me dat alle andere kindjes al gegeten hadden en dat ze eerst wilde dat Milou ging drinken. Dus ze heeft al die tijd moeten toekijken hoe alle andere kindjes lekker hun broodje opaten? JA… :twisted: :twisted: :twisted: Nou ik ging echt koken hoor. En ik heb haar ook even heel goed laten weten dat ik het niet accepteer dat mijn dochter wordt buitengesloten. Kijk een kind van 6 jaar kun je misschien wel zeggen dat het eerst even iets moet drinken voordat het eten mag maar een kind van 1,5 jaar begrijpt dat dus echt niet he?! :wall: Ik heb direct een klacht ingedient bij het management, gelukkig begreep ze mij wel. Ze vertelde me trouwens wel dat het bij sommige kinderen wel schijnt te werken dat ze eerst wat moeten drinken voordat ze mogen eten (kan me alleen niet voorstellen op deze leeftijd maar okay :roll:) en dat sommige moeders dit zelf aangeven dat ze dit willen. Nou ik heb het niet aangegeven dus hoeven zij deze beslissing niet voor mijn kind te maken.
Bah, moest even mijn verhaaltje kwijt hoor…
O gatver, ik kook hier al met je mee… Soms snap je het echt niet hoor, waar ze mee bezig zijn op zo’n kdv!
Ik heb gelukkig best veel geluk gehad, hele lieve leidsters, het enige is dat ze Femke altijd langer dan 16.30 uur door laten slapen, waardoor wij altijd met een heel wakker kindje zitten 's avonds om 21.00 uur :shock:, elke week kan ik dat weer opnieuw melden… :?
Maar inderdaad, een kindje van 1,5 heeft echt niet door waarom ze alleen moet eten!!! Dat soort straf begrijpen ze echt nog niet volgens mij! Wat zei de leidster toen je uitviel?
Nou ik zou ook behoorlijk pissed zijn. Ach gut zeg, heeft je kleine meid daar in haar eentje moeten lunchen… :? Ze is toch echt veel te jong om te begrijpen dat ze evt eerst moet drinken en waarom zou dat uberhaupt zo moeten. Zo belangrijk is dat toch niet. Veel belangrijker dat ze lekker gezellig, gezamelijk hun bammetje eten.
Goed dat je een klacht hebt ingediend. Ik zou dit ook niet accepteren :evil:
Ik zou ook erg kwaad zijn…dan zou mijn pukkie de hele dag aan tafel zitten alleen want die drinkt bar weinig buiten de flessen om…je kunt een meisje van anderhalf toch niet dwingen…wat zielig… :evil: :evil:
Ik werk ook op een kdv en idd soms werkt het…
MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR wij doen zoiets sowieso noooooooit zonder overleg…
We doen het wel eens als de ouder aan geeft dat ze zich zorgen maken dat hun kindje te weinig drinkt en ja dan werkt het wel eens maar een kleintje van 1,5 zo in haar uppie laten zitten vind ik ronduit dom!
Ik maak me al helemaal nooit zo een zorgen als een kindje niet zoveel drinkt als deze er maar een halve dag is,dan halen ze dat heus in bij hun mama in de middag.
Goed dat er gelijk wat van zegt!
Gelijk heb je!!
Zijn ze helemaal betoeterd!!
om 12.45 klaar met eten ??? dat is wel heel erg snel ik werk zelf ook op een kdv en daar eten we ongeveer 3 kwartier …
kinderen mogen eerwst hun eerst boterham eten en dan drinken …en dat is logisch want het honger gevoel is vaak meer aanwezig dan het dorst gevoel en als ze eten dan drinken ze ook vaak … soms niet en dan vragen we of ze eerst willen drinken en dan hun tweede boterham krijgen dit doen we echter allen vanaf 2 en dan hebben we nog een hele truuken doos om kids te laten drinken maar apart zetten … nee dat werkt toch vaak aafrechts … dat heeft geen enkele zin …
want ze drinken het echt niet op als ze alleen zitten hoor…
je hebt groot gelijk dat je hebt geklaagt ik snap ook werkelijk niet dat ze al klaar zijn met eten rond die tijd en als alle kinderen spelen dan breng je helemaal de verkeerde boodshap uit …dan is het een straf
@Pheebs wrote:
Wat zei de leidster toen je uitviel?Dat nu ze weet dat ik dit niet wil hebben het nooit meer zal gebeuren. Toen zei ik uit kwaadheid; dat het inderdaad nooit meer zal gebeuren omdat dit misschien wel de laatste keer is dat ze hier komt.
Nadat ik mijn klacht daarna bij de manager had aangegeven was ik nog even teruggegaan naar de groep want Milou was haar knuffeltje vergeten. De desbetreffende leidster was al in lunchepauze dus heb ik nog even met de andere leidster gesproken die er ook bij was. Toen heb ik wel sorry gezegd voor de manier waarop ik uit mijn slof was geschoten (ik had ze behoorlijk afgesnauwd) maar dat ik het gewoon heel gemeen vind naar mijn dochtertje toe dat dit gebeurt is en ik dit echt nooit meer wil hebben. Deze andere leidster zei me dat ze mij ergens wel kan gegrijpen nu ze er goed overna dacht. Tja,daar is ze dan ook een beetje laat mee he…
Maar ja, ik ben nog steeds kwaad en ik begrijp echt niet dat mensen zo dom met kinderen om kunnen gaan hoor.
Ik zal ze volgende week nog wel even heel duidelijk nog zeggen dat ik niet wil dat mijn dochter gestraft wordt en dat als er dingen zijn die niet goed gaan dat ze altijd eerst met mij moeten overleggen om dit soort domme akties te voorkomen.
vraag eens nar het pedagogisch beleids plan … daar staan dit soort dingen allemaal in en daar aan moeten de handelen … geef het aan bij de ouder commisie
@Ferdi wrote:
vraag eens nar het pedagogisch beleids plan … daar staan dit soort dingen allemaal in en daar aan moeten de handelen … geef het aan bij de ouder commisie
Dat ken ik helemaal niet. :oops: Nou daar ga ik dan volgende week maar eens naar vragen. Thanks voor je tip!
Trouwens nog zo’n domme aktie; toen ik haar uit het stoeltje pakte zat ze niet eens vast in het tuigje. Zit te twijfelen of ik dit ook aan de manager zal doorgeven. Misschien een beetje overdreven… of toch niet… :think:
Wij eten en drinken altijd tegelijk. Ik dacht dat het overal wel zo ging… :think: zo zie je maar in ieder gezin gaat het er anders aan toe.
@Ferdi wrote:
om 12.45 klaar met eten ??? dat is wel heel erg snel ik werk zelf ook op een kdv en daar eten we ongeveer 3 kwartier …
Maar ze beginnen om 11:30 met eten dus 12:45 is al een uur en kwartier verder!
Ik vindt het ook niet netjes hoor dat ze dit doen. Ik weet niet of je dochter nooit wil drinken en of dit dan echt nodig is.
Lucas heeft een tijdje alleen gegeten op het KDV maar dat wa sin overleg. Hij had nog heel erg 2 slaapjes nodig en om 11:30 sliep hij nog. Als ze hem dan wakker maken voor het eten was hij daarna echt heel moe. Dus in overleg besloten dat hij gewoon bleef slapen en als hij wakker was dat hij dan at. Dat deed ik thuis ook. En dat was maar een fase. Daarna zijn we naar 1 slaapje gegaan.
@Danielle_M wrote:
Lucas heeft een tijdje alleen gegeten op het KDV maar dat wa sin overleg. Hij had nog heel erg 2 slaapjes nodig en om 11:30 sliep hij nog. Als ze hem dan wakker maken voor het eten was hij daarna echt heel moe. Dus in overleg besloten dat hij gewoon bleef slapen en als hij wakker was dat hij dan at. Dat deed ik thuis ook. En dat was maar een fase. Daarna zijn we naar 1 slaapje gegaan.
Hier hetzelfde verhaal.
Mijn peuter heeft eerst bij een gastouder gezeten. Toen hij een maand of 8 was, kwam ik hem een keertje ophalen. Alle kindjes waren buiten inclusief die van haarzelf. Mijn toen nog baby zat helemaal alleen in de keuken :shock: :shock: :shock: . Vanaf buiten kon je hem niet in de gaten houden. Dat was voor mij de druppel. Binnen een maand zijn we overgestapt.
@Fantasia wrote:
Wij eten en drinken altijd tegelijk. Ik dacht dat het overal wel zo ging… :think: zo zie je maar in ieder gezin gaat het er anders aan toe.
Hier deden we dat bewust niet… Lucas had de neiging om zijn eten weg te spoelen met zijn drinken. Dus eerst eten, en dan mocht ie pas drinken( na een boterham i.i.g.) Liet ik hem eerst drinken, at ie vervolgens bijna niet meer omdat zijn buik al vol zat van het drinken…
Wat een onzin zeg, dar zou ik ook boos over zijn.
Is toch ook raar om voor een kind te willen beslissen dat ze eerst dorst moet hebben en dan pas honger? Of om voor ze te willen bepalen hoeveel dorst ze precies hebben… :wall:
Gelukkig maar dat ze bij ons op het KDV dat soort rare ideeën niet hebben, want dan zat Lara de godsganse dag alleen aan tafeltje naar de bekertje en d’r boterhammetje te staren omdat ze ze niet wil opeten / -drinken.
Goed dat je er werk van hebt gemaakt. Leidsters moeten weten dat je dat soort dingen moet overleggen.
Dat heb je goed gedaan hoor :thumbup: omdat te melden.
En dat ze niet vastzat :shock: :shock: :shock: dat zou ik ook melden als ik jou was.
Stel je voor dat ze in de stoel gaat staan :? moet er niet aan denken dat ze valt :shifty:
Wij eten eerst en daarna drinken wij.
Want als kids teveel drinken hebben ze niet meer zoveel honger.
Ik zorg meestal dat ze een half uur van te voren niks meer drinken.
Nou, inderdaad, ik heb op een kinderdagverblijf gewerkt en daar kregen ze eerst brood en dan pas melk omdat ze dan beter aten.
Ik vraag me af waarom dat daar andersom gaat.
En het klinkt mij ook wel erg streng om zo’n kleintje zo lang aan tafel te laten zitten, dat doe ik bij m’n eigen, grote kinderen niet eens! Als die treuzelen laat ik ze ook alleen aan tafel zitten, maar niet langer dan een kwartier.
Succes Fantasia, ik ben benieuwd of dit nog een staartje krijgt…ik vind dat die betreffende leidster hier nog wel op terug moet komen bij jou.
Wat een belachelijke fratsen zijn dit nu zeg! :evil:
Ik zie er het nut niet van in om een kind te straffen omdat het niet eerst drinkt voor het eten, wat een onzin zeg!! :shock:
Hier (ik ben gastouder) drinken de kindjes ook pas nà het eten want hun buikje vult zich anders met water en zo eten ze minder…
Knap van je dat je zo gereageerd hebt! :thumbup:
Ik zou het zeker nog eens bespreken! :-*
krijg meteen een knoop in mijn maag weet je dat???
vooral van die reactie van die leidster… die zei “ik weet nu dat je het niet wilt”… :evil: :evil: :evil: :naughty: :naughty: :naughty:
dit riekt naar “MOET IK ALLES LETTERLIJK VERTELLEN… ZELFS DINGEN DIE IN MIJN OGEN HEEL NORMAAL ZIJN!!!”…
Ik ben sinds kort overgestapt vanwege dit soort zaken…
Wessel kreeg een beker drinken in bed… Zonder ook maar besproken te hebben… Ik vind dit dus echt dingen die nergens op slaan… maar dus gericht zijn op “stil houden”…
En wat vervelend dat je dit soort dingen dus merkt als je onverwachts komt…
en geloof mij… Pedagogisch plan/beleid: Wedden dat daar in staat dat het kind de ruimte krijgt om te groeien ook sociaal emotioneel en dat de begeleiding gericht is op deze ontwikkeling, uitgaande van de mogelijkheden van het kind.
En dat uiteraard altijd besproken wordt met de ouders hoe naar een kind te handelen… :sick: :sick: :sick:
Ook in de ggd rapporten… allemaal erg leuk… maar de persoonlijke benadering, de aandacht de ECHTE aandacht voor je kind… Die kunnen ze toch niet in een rapport zetten…
Wat ik gedaan heb voordat ik overging naar een ander… is naar aanleiding van een dergelijk voorval een gesprek aangaan met leidsters… en heel concreet zijn in:
Wat als Wessel niet wil slapen?
Wat als Wessel niet wil eten?
Wat als Wessel niet wil drinken?
En dat terwijl ik heel simpel vind… Je kunt aanbieden, maar dwingen tot nemen niet. Hetzelfde geldt voor slapen… Lekker naar bedje brengen… maar als ie de slaap niet kan vatten, dan komt dat na een half uur ook niet meer… (nadat ze hem een keer 2,5 uur wakker hadden laten liggen).
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Ik kook gewoon met je mee…
Echt jammer dat dit gebeurd is. Maar goed dat je het hebt gezien en dat je nu actie onderneemt.
Ik merk dat er bij ons KDV heel veel verteld wordt. Daardoor wist ik ook dat Lucas soms apart at en de reden. Ze vragen soms of ik iets goedkeur en zo ja dan passen ze het toe. Ze maken er dan zelfs een aantekening van. Soms zegt een leidster: ik hoorde dat dit of dat is besproken met de andere leidster. Handig dat we dat nu zo doen met Lucas…blabla. Ik merk dus dat er echt overleg is. Dat wat ik doorgeef komt dus ook echt bij de andere leidster aan.