Kwaad op de creche

@Fantasia wrote:

@Ferdi wrote:
vraag eens nar het pedagogisch beleids plan … daar staan dit soort dingen allemaal in en daar aan moeten de handelen … geef het aan bij de ouder commisie

Dat ken ik helemaal niet. :oops: Nou daar ga ik dan volgende week maar eens naar vragen. Thanks voor je tip!

Trouwens nog zo’n domme aktie; toen ik haar uit het stoeltje pakte zat ze niet eens vast in het tuigje. Zit te twijfelen of ik dit ook aan de manager zal doorgeven. Misschien een beetje overdreven… of toch niet… :think:

ggrr een heelstuk getypt alles kwijt…

maar ff over een pedagogisch plan dat heeft elk kdv hoor … dus zij ook …

en kijk eens op de site van de lokale gggd daar vind je rapporten over de keuringen van de kdv’s en hun bevindingen …

en over dat steolje zit daar zo’n stuurtje in ??? die de benen scheid zal maar zeggen ???

dan mag je namelijk geen tuigje van de gggd het is of dit of een tuigje… vraag me niet waarom … wij willen ook graag en en …

en verder blijf reageren hoor daar leren ze alleen van …

wij leren ook nog elke dag elk kind is anders en daarom is elke groepssamenstelling anders en moet je sopms kreatief zijn …en niet halsstarrig …

zo eten wij altijd de eerst boterham hartig en dan zoet we hebben nu een meisje op de groep die weigerd om iets ander te eten dan pindakaas …moet je die dan niet laten eten ??? nee toch dus na 5 jaar ieder een een boterham met worst of kaas te gevcen geef ik haar een broodje pindakaas … en weet je elk kindje weet het en ze vinden het allemaal geen punt …

want zij lusten wel worst en kaas … zij blij de andere kinderen blij en de leidsters … wat is nou het punt …???

@Fantasia wrote:

Trouwens nog zo’n domme aktie; toen ik haar uit het stoeltje pakte zat ze niet eens vast in het tuigje. Zit te twijfelen of ik dit ook aan de manager zal doorgeven. Misschien een beetje overdreven… of toch niet… :think:
Hallo… Laten ze een kind van anderhalf alleen eten en dan ook nog zonder dat ze vast zit??? :shock: :shock: :shock:

Ik vind dit toch wel heel bizar.

Ik vind het dus niet overdreven als je dat ook meldt. Laat ze er maar beter op gaan letten.

Ik kan me helemaal voorstellen dat je daar ter plekke uit je plaat ging. Ik zat me even te bedenken hoe ik dat zou voelen als iemand mijn zoontje (ruim anderhalf) zou gaan straffen…

Ik zou ze villen. :evil:

Lucas had de neiging om zijn eten weg te spoelen met zijn drinken. Dus eerst eten, en dan mocht ie pas drinken( na een boterham i.i.g.) Liet ik hem eerst drinken, at ie vervolgens bijna niet meer omdat zijn buik al vol zat van het drinken...
Deed Rick ook. Dus we gaven hem ook eerst wat te eten en daarna pas drinken. Tegenwoordig kan het wel tegelijk, maar dat is echt pas sinds een maand of 2.

ik werk ook op KDV

ben net over naar een andere, mar op mijn vorige baan hadden we niet eens tuigjes…dat wilde de baas niet…WANT stel je voor dat een kindje zich eraan op hangt…

(hoe een kind dat voor elkaar moet krijgen, weet ik niet…maar ze had liever dat een kind de tafel op klom dan dat ze het risico nam dat en kind zich op zou kunnen hangen…alsof van de tafel vallen niet net zo erg is…)

op mijn ieuwe werk hebben we wel tuigjes…daar zetten we de kindjes in waarvan we weten dat ze uit de stoel gaan klimmen.

(als leidster blijf je altijd in de buurt van de tafel…iedereen gaat gelijk van tafel. afruimen doet een van de twee leidsters…de ander blijft bij de kkinderen)

over het eten en drinken…ook hier is het eerst drinken en dan eten…

hoe onlogisch het ook klinkt.

en qua beleg…eerst kaas of worst…daarna de keus uit het zoet (of weer hartig) neem je een broodje pasta, dan mag je derde broodje geen pasta/hagelslag/vruchtenhagelslag meer zijn…wel pindakaas of jam of stroop…

hier moest ik erg aan wennen…die regel kende ik nog niet.

nu moet ik toegeven dat sommig leidsters best streng zijn hierin…terwijl andere veel soepeler zijn.

gelukkig zijn ze bij de baby’s niet zo heel streng…en dat is maar goed ook…

want dat is helemaal niet nodig.

pfff… ben blij dat ze op ons KDV nit zo streng zijn, want Lara eet wat ze wil of ze eet niet. Die heeft daargeen enkele moeite mee, het zou niet bij haar opkomen om iets te eten dat ze niet wil. Du dat soort strenge regels zouden er alleen maar toe leiden dat ze nog minder eet. Overigens geven ze op dat KDV helemaal geen zoet op brood, geen pasta, hagelslag of jam ofzo. Maar als Lara haar brood niet eet, dan proberen ze wel of ze het met ander beleg wel lust, ofze krijgt een cracker ofzo. Als niks werkt, dan krijgt ze een fles, want ze vinden het belangrijker dat ze eet dan dat ze eet wat ‘de grote mensen’ in gedachten hadden.

Ze hebbn trouwens ook geen tuigjes, maar door de stoelverkleiner zitten ze oed vast. En ze zitten ook nooit alleen. Onze stoel thuis heeft ook geen tuigje.

ik snap het zowiezo niet helemaal mij hebben ze namelijk vertelt dat charity een uur voor het eten niet mag drinken omdat dat vult en ze dan niet meer eet omdat ze een slechte eter is maar bij andere vult het denk ik toch ook wel?

waarom moet ze eerst drinken vor het eten?